Snublefot62 Skrevet 21. april 2024 #34141 Skrevet 21. april 2024 Dupers skrev (9 timer siden): Jeg sammenligna ingenting. Jeg sa at køsystem ved slipp er ganske vanlig. Grunnen til at at mange kledbutikker ikke har køsystem ved slipp er fordi de ikke har slipp i samme skala. De slipper ei takjorte her og en kjole der. De slipper ikke hele sesongens kolleksjon på samme dag. (Noen high end butikker gjør det i butikk, men da har de også køsystem/invitasjoner for å komme inn i butikken å se.) Altså: køsystem når man slipper nyheter er ikke så rart, og jeg synes det er mindre rart at en relativt liten bedrift med liten IT avdeling kjører køsystem for å lette trykket enn at en verdensomspennende bedrift med ganske stor IT avdeling gjør det. Men Careless slipper heller ikke hele sesongens kolleksjon samtidig. Det er en kjolemodell her, en modell der, en type bikini der osv. Det er i all praksis mange små lanseringer i løpet av en sesong. Prøvde å telle i fjor og da endte jeg vel opp på 2-3 dropp pr måned i en periode om jeg husker rett. At en trenger køsystem når en skal slippe 40.000 billetter til en konsert samtidig er fult ut forståelig. At en trenger det for å slippe en ny farge av Belle eller ny lengde er bare latterlig. 13
Bella50 Skrevet 21. april 2024 #34142 Skrevet 21. april 2024 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Men Careless slipper heller ikke hele sesongens kolleksjon samtidig. Det er en kjolemodell her, en modell der, en type bikini der osv. Det er i all praksis mange små lanseringer i løpet av en sesong. Prøvde å telle i fjor og da endte jeg vel opp på 2-3 dropp pr måned i en periode om jeg husker rett. At en trenger køsystem når en skal slippe 40.000 billetter til en konsert samtidig er fult ut forståelig. At en trenger det for å slippe en ny farge av Belle eller ny lengde er bare latterlig. Det handler ikke om hvor mange billetter/kjoler som er tilgjengelig. Det handler om hvor mange som logger inn samtidig. 4
Gjest Juhu25 Skrevet 21. april 2024 #34143 Skrevet 21. april 2024 Rosa Sitron skrev (15 timer siden): Ser veldig ut som modell Er det noe regler å selge ut «betaling» i klær når en stiller som modell?
Rosa Sitron Skrevet 21. april 2024 #34144 Skrevet 21. april 2024 Just now, Juhu25 said: Er det noe regler å selge ut «betaling» i klær når en stiller som modell? Aner ikke. Du skal vel egentlig skatte av at du har fått klærne tror jeg, men usikker på hvordan det er videre.
Snublefot62 Skrevet 21. april 2024 #34145 Skrevet 21. april 2024 Juhu25 skrev (57 minutter siden): Er det noe regler å selge ut «betaling» i klær når en stiller som modell? I utgangspunktet så har man frihet til å inngå avtaler man selv ønsker. Så Careless kan si de betaler i kjoler, og modellene kan velge å takke ja eller nei. Men Careless er nødt til å rapportere inn den verdien de betaler ut, og over en viss sum plikter mottaker (modellen) å skatte av det. Men jeg synes personlig at det en uting å ikke betale for de tjenestene man får utført. Spesielt når eier og innehaver skryter fælt av omsetning. 3 2
Snublefot62 Skrevet 21. april 2024 #34146 Skrevet 21. april 2024 Bella50 skrev (2 timer siden): Det handler ikke om hvor mange billetter/kjoler som er tilgjengelig. Det handler om hvor mange som logger inn samtidig. Joda men rent teknisk burde det ikke være et problem for Careless å unngå problemer med nettbutikk og betalingsløsning. Problemet er at de ikke er villig til å betale for det og samtidig legger opp til problemer fordi det gir de et positivt lys i forhold til etterspørsel. I starten var det negativt. Nå gir det et inntrykk av at Careless er ekstremt populært. 3
elskersommer Skrevet 21. april 2024 #34147 Skrevet 21. april 2024 Bella50 skrev (2 timer siden): Det handler ikke om hvor mange billetter/kjoler som er tilgjengelig. Det handler om hvor mange som logger inn samtidig. Men det beviste jo på torsdag at det køsystemet ikke fungerte... Hun skrev at når "jeg" som kunde hadde kommet inn så hadde "jeg" 15 min på meg til og handle. Dette ville gi en mye bedre kjøpsopplevelse. Men dette fungerte overhode ikke
JojoMoyes Skrevet 21. april 2024 #34148 Skrevet 21. april 2024 elskersommer skrev (På 20.4.2024 den 11.39): Reklame skal skrives ned tydelig skrift slik at vi som forbrukere ser det med en gang sier Forbrukertilsynet 🙈🙈 Bilde fra SE sin snapchat I dag stod det ikke reklame i det hele tatt med samme morgenkåpen 😂 1
Gjest Juhu25 Skrevet 21. april 2024 #34149 Skrevet 21. april 2024 Snublefot62 skrev (2 timer siden): I utgangspunktet så har man frihet til å inngå avtaler man selv ønsker. Så Careless kan si de betaler i kjoler, og modellene kan velge å takke ja eller nei. Men Careless er nødt til å rapportere inn den verdien de betaler ut, og over en viss sum plikter mottaker (modellen) å skatte av det. Men jeg synes personlig at det en uting å ikke betale for de tjenestene man får utført. Spesielt når eier og innehaver skryter fælt av omsetning. Selvfølgelig går omsetning opp når de betaler i værer og dårlig reklamasjon / retur opplegg . Alt går i pluss . Som husker var også snakk tidligere her at ingen ansatte er registrerte på firma . Så mye uting her
Gjest afrodite83 Skrevet 21. april 2024 #34150 Skrevet 21. april 2024 Jeg har vært inne på careless og sett på kjolene i dag. For å være ærlig synes jeg alle så helt likedan ut?! Bare andre farger og mønster, men ellers er det jo samme type kjoler? Skjønner ikke helt hvorfor de er så populære og blir så fort utsolgt... finnes da vel lignende kjoler på HM kanskje? 🤔
Sneme Skrevet 21. april 2024 #34152 Skrevet 21. april 2024 Orly skrev (30 minutter siden): Dette var veldig spesielt!! 10
elskersommer Skrevet 21. april 2024 #34153 Skrevet 21. april 2024 Orly skrev (1 time siden): 5000 kr😱😱😱😱 3 1
Rosa Sitron Skrevet 21. april 2024 #34154 Skrevet 21. april 2024 2 hours ago, Sneme said: Dette var veldig spesielt!! Og spent på om hun skatter for det salget 2 1
Sharp75! Skrevet 21. april 2024 #34155 Skrevet 21. april 2024 elskersommer skrev (1 time siden): 5000 kr😱😱😱😱 Det er jo ikke dyrt ca 113 pr kjole om man bare deler det på ant kjoler, så får man alt det andre på kjøpet. Er hun smart hun som kjøpte så selger hun videre plagg for plagg 🙈 2
Bella50 Skrevet 21. april 2024 #34156 Skrevet 21. april 2024 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Joda men rent teknisk burde det ikke være et problem for Careless å unngå problemer med nettbutikk og betalingsløsning. Problemet er at de ikke er villig til å betale for det og samtidig legger opp til problemer fordi det gir de et positivt lys i forhold til etterspørsel. I starten var det negativt. Nå gir det et inntrykk av at Careless er ekstremt populært. Det finnes ikke en eneste virksomhet som ønsker å gjøre det vanskelig for kunder å handle. 1 2
Bella50 Skrevet 21. april 2024 #34157 Skrevet 21. april 2024 elskersommer skrev (5 timer siden): Men det beviste jo på torsdag at det køsystemet ikke fungerte... Hun skrev at når "jeg" som kunde hadde kommet inn så hadde "jeg" 15 min på meg til og handle. Dette ville gi en mye bedre kjøpsopplevelse. Men dette fungerte overhode ikke Køsystemet fungerte ikke. Det har Careless tatt selvkritikk på. 1 2
Orly Skrevet 21. april 2024 #34158 Skrevet 21. april 2024 elskersommer skrev (1 time siden): 5000 kr😱😱😱😱 Ja og noen av kjolene har mistet stoffet rundt knappene🙈 Fabtastisk kvalitet med andre ord🙃 15
Roe Skrevet 21. april 2024 #34159 Skrevet 21. april 2024 Orly skrev (3 minutter siden): Ja og noen av kjolene har mistet stoffet rundt knappene🙈 Fabtastisk kvalitet med andre ord🙃 Flott at de blir gjenbrukt, og ikke bare kastet pga noe man enkelt kan fikse selv da.. 1
Bella50 Skrevet 21. april 2024 #34160 Skrevet 21. april 2024 JojoMoyes skrev (4 timer siden): I dag stod det ikke reklame i det hele tatt med samme morgenkåpen 😂 Sara har ikke vært god på merking i det siste. Hun var bedre en periode, men nå har det virkelig sklidd ut. Merking burde være rutine for henne. 2 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå