Isola2 Skrevet 6. november 2023 #30061 Del Skrevet 6. november 2023 elskersommer skrev (42 minutter siden): Men er det liv laga for to careless butikker i Oslo? Det er ikke så langt mellom de to. Å gran på Hadeland 🙈 Butikken på Gran har butikksjef og assisterende butikksjef…hvor stor er den egentlig..? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 6. november 2023 #30062 Del Skrevet 6. november 2023 Isola2 skrev (32 minutter siden): Butikken på Gran har butikksjef og assisterende butikksjef…hvor stor er den egentlig..? Kan umulig være store butikken.. vi snakker om Hadeland 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 6. november 2023 #30063 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) Isola2 skrev (59 minutter siden): Butikken på Gran har butikksjef og assisterende butikksjef…hvor stor er den egentlig..? Men butikksjefen er ikke med på å ansette folk. Jøye. Butikksjefen på Gran heter ikke Madsen. Endret 6. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. november 2023 #30064 Del Skrevet 6. november 2023 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 6. november 2023 #30065 Del Skrevet 6. november 2023 caremore skrev (4 timer siden): Men butikksjefen er ikke med på å ansette folk. Jøye. Butikksjefen på Gran heter ikke Madsen. Flere kjeder som bruker rekrutteringsbyrå eller har en person i firma som står for første den av rekruttering. Ikke noe unormalt ved det. Sparer mye tid for en butikksjef. Så slipper man å gå igjennom 360 søknader selv og får bare tilsendt kandidater som er kvalifisert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 6. november 2023 #30066 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) ToneVie skrev (23 minutter siden): Flere kjeder som bruker rekrutteringsbyrå eller har en person i firma som står for første den av rekruttering. Ikke noe unormalt ved det. Sparer mye tid for en butikksjef. Så slipper man å gå igjennom 360 søknader selv og får bare tilsendt kandidater som er kvalifisert. Og noen butikksjefer og bedrifter ønsker å være med fra starten, i dette tilfelle har Tandberg ansatt noen uten noe kvalifikasjoner overhodet, så dette ville vært en god start i opplæringen. Endret 6. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana22 Skrevet 7. november 2023 #30067 Del Skrevet 7. november 2023 Sara svarer følgere på snap at Careless skal bli like store som KappAhl, Cubus og Lindex. Eier hun ingen form for virkelighetsforståelse? Hun skal bli like stor som noen av de største kjedene vi har ved å selge en type kjoler, noen sokker og badebukser? Muligens også strømpebukser siden hun rakker ned på alle andre kjeder sine! Forøvrig så går det hull på strømpebukser om man drar i de med neglene på den måten hun gjør. Jeg har selv jobbet i en av de større kjedene ,med store muskler bak, og vi slet hardt etter finanskrisen. Hun skal etablere butikker og en merkevare som skal bli like stor som Lindex i noe som er farlig nær en finanskrise. Jeg blir helt matt over naiviteten til denne gjengen! Og enda mer matt over folk som gidder å bruke penger på dette rælet! Dessuten kan hun slutte å klage over andre kjeder størrelser. Om hun godtar kroppen sin som hun sier, så får hun godta at den ikke er en M/L. Det er Careless som er helt på bærtur med størrelser. Av egen erfaring så hjelper det absolutt på selvfølelsen å komme inn i en M kontra en XL, men kroppen er nå engang den størrelsen og syk stretch hjelper ikke akkurat på folkehelsa. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 7. november 2023 #30068 Del Skrevet 7. november 2023 Diana22 skrev (11 minutter siden): Av egen erfaring så hjelper det absolutt på selvfølelsen å komme inn i en M kontra en XL, men kroppen er nå engang den størrelsen og syk stretch hjelper ikke akkurat på folkehelsa. Dette. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. november 2023 #30069 Del Skrevet 7. november 2023 Jada, jeg vet vi skal være frigjorte kvinner, men det ER litt spesielt å fortelle på en bedriftskanal at man har mensen. Gjentatte ganger. Og at man trodde man var gravid pga forsinket mens etc. Noe spesielt. Jeg sitter ikke akkurat i lunsjen og forteller kunder og kollegaer om sånt. Hun virker bare så uproff, og har en salig blanding av alt i bedriftskanalen.. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #30070 Del Skrevet 7. november 2023 Stargaze skrev (13 minutter siden): Jada, jeg vet vi skal være frigjorte kvinner, men det ER litt spesielt å fortelle på en bedriftskanal at man har mensen. Gjentatte ganger. Og at man trodde man var gravid pga forsinket mens etc. Noe spesielt. Jeg sitter ikke akkurat i lunsjen og forteller kunder og kollegaer om sånt. Hun virker bare så uproff, og har en salig blanding av alt i bedriftskanalen.. Det er vel det som er en del av det folkelige imaget hennes. Jeg som mann har ikke noe problem med å snakke om mens, smerter, gravididet eller noe nesten med hvem som helst - men jeg skjønner og når det passer seg. SE tar ikke slike ting og det er ganske åpenbart når en ser hva hun legger ut. Mistenker det skyldes et veldig isolert liv og lite sosial trening som barn/ungdom og at hun derfor bare aldri har lært det vi andre tar for gitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. november 2023 #30071 Del Skrevet 7. november 2023 Stargaze skrev (15 minutter siden): Jada, jeg vet vi skal være frigjorte kvinner, men det ER litt spesielt å fortelle på en bedriftskanal at man har mensen. Gjentatte ganger. Og at man trodde man var gravid pga forsinket mens etc. Noe spesielt. Jeg sitter ikke akkurat i lunsjen og forteller kunder og kollegaer om sånt. Hun virker bare så uproff, og har en salig blanding av alt i bedriftskanalen.. Er så enig.. å mange influencere deler villig vekk at de har mensen.. og noen av de blør så mye att ifølge de burde de hatt blodoverføring Det er liksom noen ting vi ikke må vite.. når de har mensen og når de har sex er ett par ting☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30072 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (19 timer siden): Og noen butikksjefer og bedrifter ønsker å være med fra starten, i dette tilfelle har Tandberg ansatt noen uten noe kvalifikasjoner overhodet, så dette ville vært en god start i opplæringen. La oss være ærlig. Ingenting i denne prosessen hadde gått etter hvordan DU tenker det skulle vært. Jeg uttalte meg ikke om hvem som burde gjort hva eller kvalifikasjoner på enkelte i den bedriften. Men du skrev et innlegg hvor det virket som det var helt insane at ikke «butikksjefen selv sto for intervjuet» da tenker jeg det er rett og rimelig at folk som leser denne tråden som kanskje ikke har jobbet for kjeder før eller har erfaring med detaljhandel fra før også får høre fra en annen part om sier at dette er en helt vanlig prosedyre for mange kjeder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30073 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) ToneVie skrev (1 minutt siden): La oss være ærlig. Ingenting i denne prosessen hadde gått etter hvordan DU tenker det skulle vært. Jeg uttalte meg ikke om hvem som burde gjort hva eller kvalifikasjoner på enkelte i den bedriften. Men du skrev et innlegg hvor det virket som det var helt insane at ikke «butikksjefen selv sto for intervjuet» da tenker jeg det er rett og rimelig at folk som leser denne tråden som kanskje ikke har jobbet for kjeder før eller har erfaring med detaljhandel fra før også får høre fra en annen part om sier at dette er en helt vanlig prosedyre for mange kjeder. Veldig spesielt at en så liten bedrift ikke klarer å håndtere ansettelser individuelt fra butikksjef til butikksjef. Du trenger ikke å normalisere det heller, for det er ikke det. Så er det fordi butikksjefen ikke har nok kompetanse? Endret 7. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #30074 Del Skrevet 7. november 2023 ToneVie skrev (18 minutter siden): La oss være ærlig. Ingenting i denne prosessen hadde gått etter hvordan DU tenker det skulle vært. Jeg uttalte meg ikke om hvem som burde gjort hva eller kvalifikasjoner på enkelte i den bedriften. Men du skrev et innlegg hvor det virket som det var helt insane at ikke «butikksjefen selv sto for intervjuet» da tenker jeg det er rett og rimelig at folk som leser denne tråden som kanskje ikke har jobbet for kjeder før eller har erfaring med detaljhandel fra før også får høre fra en annen part om sier at dette er en helt vanlig prosedyre for mange kjeder. Hvor mange ansatte er det normalt å regne med i en slik butikk som Careless driver? Altså på en lokasjon? 2? 5? 8? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30075 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Hvor mange ansatte er det normalt å regne med i en slik butikk som Careless driver? Altså på en lokasjon? 2? 5? 8? 4-5 står det i annonsen. Også har de 1 butikk fra før av. Må være vanskelig å ha tid til ansettelser da gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #30076 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (8 minutter siden): 4-5 står det i annonsen. Også har de 1 butikk fra før av. Må være vanskelig å ha tid til ansettelser da gitt.. Men er butikksjefen knyttet til en butikk eller er butikksjefen sjef for alle butikkene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 7. november 2023 #30077 Del Skrevet 7. november 2023 Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Hvor mange ansatte er det normalt å regne med i en slik butikk som Careless driver? Altså på en lokasjon? 2? 5? 8? Vil tippe to faste og ett par ekstrahjelper. Vi er en godt etablert optisk forretning med veldig god års omsetning og vi er 8 ansatte. Kan aldri tenke meg man trenger så mange i en slik butikk. I tillegg er det dyrt å ha mange ansatte. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30078 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) Snublefot62 skrev (35 minutter siden): Men er butikksjefen knyttet til en butikk eller er butikksjefen sjef for alle butikkene? Butikksjef er knyttet til hver butikk, samme gjelder assisterende butikksjef. Tandberg har delt at venninne har fått butikksjef jobben på Grand og broren til mr sekret Vegard har fått assisterende butikksjef jobb på samme sted. Endret 7. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 7. november 2023 #30079 Del Skrevet 7. november 2023 caremore skrev (1 time siden): Veldig spesielt at en så liten bedrift ikke klarer å håndtere ansettelser individuelt fra butikksjef til butikksjef. Du trenger ikke å normalisere det heller, for det er ikke det. Så er det fordi butikksjefen ikke har nok kompetanse? Det har ikke noe med å «kunne håndtere», jaget ditt etter å ta alle de talentløse folka som jobber for Careless er beundringsverdig. Jeg normaliserer det jeg vil jeg. Fordi det er ikke unormalt. Mange kjeder opererer med en HR. Det er helt normalt? Om du ønsker å få det til å se ut som at noen må sitte barnevakt for en butikksjef fordi de har null erfaring, so be it. Men det er nok ikke tilfelle. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. november 2023 #30080 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) ToneVie skrev (3 minutter siden): Det har ikke noe med å «kunne håndtere», jaget ditt etter å ta alle de talentløse folka som jobber for Careless er beundringsverdig. Jeg normaliserer det jeg vil jeg. Fordi det er ikke unormalt. Mange kjeder opererer med en HR. Det er helt normalt? Om du ønsker å få det til å se ut som at noen må sitte barnevakt for en butikksjef fordi de har null erfaring, so be it. Men det er nok ikke tilfelle. Så sant du ikke har innside informasjon fra Careless, så kan du umulig vite hva som er tilfelle. Og at du sammenligner Careless som har en butikk, med store kleskjeder sier sitt. Endret 7. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå