Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Plumpie skrev (13 minutter siden):

Nettopp. At de har revisor på plass, men også at de hadde sertifiseringene i orden hele tiden. :blomst: Det er kjipt at sånne spekulasjoner får bli stående i tråden som er offentlig.

Du har vel sett fra dokumentert innlegg her at de har ikke har hatt det i orden? Tror ikke br.reg hadde lagt ut meldingen hvis de hadde hatt revisor i orden. Det har kommet i orden i det siste, akkurat tidsnok før tvangsoppløsning. Det er ikke noe noen her i forumet har spekulert i. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Plumpie skrev (21 minutter siden):

Nettopp. At de har revisor på plass, men også at de hadde sertifiseringene i orden hele tiden. :blomst: Det er kjipt at sånne spekulasjoner får bli stående i tråden som er offentlig.

Men et det rart at det spekuleres? De svarer ikke profesjonelt på henvendelser. SaraE oppfører seg som en umoden tenåring offentlig 

Skrevet
Bibbi_ skrev (5 minutter siden):

Du har vel sett fra dokumentert innlegg her at de har ikke har hatt det i orden? Tror ikke br.reg hadde lagt ut meldingen hvis de hadde hatt revisor i orden. Det har kommet i orden i det siste, akkurat tidsnok før tvangsoppløsning. Det er ikke noe noen her i forumet har spekulert i. 

Nettopp!!!

Skrevet
2015jente skrev (39 minutter siden):

Så da var det ikke løgn, slik mange her inne påsto/antok

Plumpie skrev (35 minutter siden):

Jeg er den som har gått hardest ut mot manglende revisor så jeg ville og være den som informerte om at nå var det på plass. Jeg har hele tiden hevdet at det kan hende de har hatt det på plass, men at jeg samtidig ikke trodde på påstandene deres om at dette kom i orden. Der tok jeg feil og det innrømmer jeg.

Men.

De hadde ikke revisor på plass 08.08.2023. Og på det tidspunktet hadde foretaket fått flere meldinger om manglende revisor og varsel om at de måtte ordne dette ellers ble de tvangsoppløst. Kunngjøringen den 08.08.2023 er flau for bedriften, og den vil stå der til evig tid, og den viser at de fikk en siste frist på 4 uker til å ordne opp. Det er faktisk direkte flaut at en styreleder og en daglig leder lar det gå så langt før de ordner noe de BURDE vite var et krav.

De hadde heller ikke revisor på plass den 20.08.2023 når @elskersommer fikk beskjed av Sara Emilie selv at det var på plass. De har nok jobbet med det, men det var ikke på plass.

Underveis har samtidig media holdt kjeft om dette. Det er merkelig siden media ofte er på saken når sånne ting blir kunngjort og de snakker da med daglig leder som da får kommentere hvorfor de lot det gå så langt og hva som er planen videre. Media følger med på kunngjøringer daglig. Det er bare å søke etter "varsel om tvangsoppløsning" på Google så vil dere og se flere treff på nettopp dette. Men ikke her. Jeg mistenker media i dette tilfelle holdt seg unna Careless (spekulasjon fra min side). Og det er merkelig.

I tillegg har daglig leder ikke nevnt dette med et ord, til tross for spekulasjoner både her, FB, discord og Jodel. En kompetent daglig leder hadde sagt noe. Men ikke Sara Emilie. Det forteller meg at hun ikke er egnet for rollen.

Samtidig har flere vært i kontakt med kundeservice til Careless og det har vekslet mellom at de vet om manglende revisor til at de ikke vet noe. Det forteller meg og at internt har de holdt kjeft om dette. Ekstremt uproft.

Og på toppen av det hele så har styreleder David Reme skrevet til en bruker her inne at de ikke trengte revisor før neste år. Det er bullshit og viser at styreleder heller ikke vet hva han gjør.

Noe som da koker ned til at til tross for at de nå har klart å ordne revisor på mirakuløst vis, så har episoden vist at Careless styres av to totalt inkompetente personer. Og hadde jeg vært ansatt hadde jeg vært bekymret for jobben min. Om jeg hadde vært potensiell samarbeidspartner eller investor hadde jeg holdt meg unna. Og hadde jeg vært leverandør hadde jeg takket nei.

Men flott at de har fått på plass revisor. Jeg er overrasket. Men på den positive siden så kan ikke Reme ta ut midler ulovlig ut fra bedriften lenger, og de må skjerpe seg på regnskapsføringen. Så det er jo i det minste positivt.

Minner og om at Dignity Collective har samme krav om revisor som Careless nå, men heller ikke de har meldt fra til Brønnøysundregistrene om dette. De har nok fått varsel om å ordne dette nå, men det er ikke kommet dit enda at det er kunngjort at de mangler revisor. Har de vært smarte så har de samtidig inngått avtale med Deloitte der og og sendt inn melding om dette samtidig. Da vil vi se at det blir oppdatert om noen dager der og. Men om David Reme fortsatt tror at de ikke trenger dette før neste år så vil vi se den samme smørja skje med Dignity Collective som Careless nå.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Gjest Smuldrepai
Skrevet
Høstsemester skrev (47 minutter siden):

Det kom også frem i kommentarfeltet at enkelte sendte stygge meldinger i innboksen til de som stilte spørsmål. Disse løse kanonene SE snakker om er i kommentarfeltene hennes og hetser folk.  Vet ikke disse mobberne at det er ulovlig å trakassere folk på nett? Lurer på om de tenker over at det er flere som sitter med skjermbilder av kommentarene deres? Om det var jeg som hadde oppført meg som SE og mobben ville jeg ikke følt meg helt trygg. 

Oj, såpass.. Det er jo overhode ikke greit. Så slemme folk er😔

Skrevet
Smuldrepai skrev (4 minutter siden):

Oj, såpass.. Det er jo overhode ikke greit. Så slemme folk er😔

Det er sjokkerende å se hvordan folk kan oppføre seg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva er det frk Tanberg ikke forstår. Hun bare  fortsetter å reklamere for eget «design». Nå samtidig med dildo og runkemaskin hånda. Får ikke lagt ut bilde, får beskjed om at filen er for stor😅Hva gjør man ikke for penger 

Endret av Mamak
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Da er det endelig offisielt. Revisor er på plass. Melding sendt til Brønnøysundregistrene den 21.08.2023 eller senere og først behandlet og registrert på foretaket i dag.

Det var lovlig sent, samme gjelder oppdateringen om ISO- sertifiseringen (den som ble oppdatert i juni). Men kred for at hjemmesiden er oppdatert slik det har vært snakket om de siste 6 mnd, nå mangler riktig merking av reklame.

Endret av caremore
Skrevet
caremore skrev (42 minutter siden):

Det var lovlig sent, samme gjelder oppdateringen om IS-sertifiseringen (den som ble oppdatert i juni). Men kred for at hjemmesiden er oppdatert slik det har vært snakket om de siste 6 mnd, nå mangler riktig merking av reklame.

Godt ferien tok slutt... 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
J.. skrev (På 6.9.2023 den 12.58):

Nettopp det det handler om.

Altså, om man er en XL og bruker det i alle andre klær, vil man jo ikke plutselig tro at man har gått ned til en størrelse S fordi man kan ha den størrelsen på ett plagg!? Zizzi har jo også annerledes størrelser, en S der tilsvarer typ 42-44 i andre plagg. Folk er jo ikke dumme og tenker at de plutselig er en S om de handler der heller. 
De siste plaggene jeg har handlet er alt fra str S til XL, faktisk. Jeg er vanligvis en stor M eller liten L. Alt kommer jo an på passformen på klærne og hvordan man ønsker at plagget skal sitte, samt hvilken butikk man handler i. På H&M kan jeg kjøpe ett plagg i M og neste gang jeg bestiller klær ikke få på meg str 44 liksom. 
Om man måler etter størrelsestabell og det fortsatt blir helt feil størrelse, skjønner jeg jo at det er noe feil. Men å tenke at Careless gjør dette fordi folk føler seg mindre av å kunne gå ned et par størrelser har jeg ingen tro på 😄 Har hørt SE si flere ganger at varer er store på størrelsen og at det anbefales å gå ned en størrelse eller to. Det står det også på enkelte plagg på f.eks Zalando også, så dette er absolutt ikke noe som er unikt for Careless! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minombre skrev (18 minutter siden):

Altså, om man er en XL og bruker det i alle andre klær, vil man jo ikke plutselig tro at man har gått ned til en størrelse S fordi man kan ha den størrelsen på ett plagg!? Zizzi har jo også annerledes størrelser, en S der tilsvarer typ 42-44 i andre plagg. Folk er jo ikke dumme og tenker at de plutselig er en S om de handler der heller. 

Ingen sier kundene er dumme.

Careless nekter å kalle seg selv et plus size brand slik som Zizzi er,de sier der imot at de er "et inkluderende merke".

Jeg tror aversjonen til Sara mot å kalle Careless et pluss size brand er pga stigmaet overvekt innebærer.

Ingen snakker om størrelsene til Zizzi,nettopp fordi alle vet de selv sier de er for større kropper,ikke for alle kropper.

Å passe inn i en S istedet for XL vil gi en god dose dopamin for mange som ikke passer inn i disse størrelsene hos andre "inkluderende/*normale" kjeder *insert det ordet du vil.

Nesten alle kundene som selger kjolene videre sier jo kjolen er for stor/for lang/stor i brystet men normal ellers etc selv om de følger strtabellen med målebånd.

• Liker 9
Skrevet (endret)
J.. skrev (30 minutter siden):

Ingen sier kundene er dumme.

Careless nekter å kalle seg selv et plus size brand slik som Zizzi er,de sier der imot at de er "et inkluderende merke".

Jeg tror aversjonen til Sara mot å kalle Careless et pluss size brand er pga stigmaet overvekt innebærer.

Ingen snakker om størrelsene til Zizzi,nettopp fordi alle vet de selv sier de er for større kropper,ikke for alle kropper.

Å passe inn i en S istedet for XL vil gi en god dose dopamin for mange som ikke passer inn i disse størrelsene hos andre "inkluderende/*normale" kjeder *insert det ordet du vil.

Nesten alle kundene som selger kjolene videre sier jo kjolen er for stor/for lang/stor i brystet men normal ellers etc selv om de følger strtabellen med målebånd.

Men man ser jo at folk som er en str XS og S også bruker kjolene, da vil det jo bli helt feil å kalle det et Plus size brand. En «normal» XS/S vil jo ikke passe inn i Zizzi sine minste størrelser, men åpenbart i Careless sine. At det er kanskje er flest folk i litt større størrelser som kjøper kjolene er jo noe annet, det handler jo kanskje mest om at folk i små størrelser har veldig mye mer å velge i? Eller? Jeg har aldri prøvd en carelesskjole selv så kan ikke uttale meg om passform for min kropp, men jeg syns det er fryktelig vanskelig å finne fine klær for akkurat min kropp, selv om den ikke er den største. Jeg er stor på «feil» steder til at mange av klærne sitter fint og snittet på Careless sine kjoler hadde trolig passet min kropp. Jeg liker dog ikke stilen, så blir ikke å kjøpe det uansett. 
Om mange folk opplever at klærne blir i feil størrelse selv om man følger målene i størrelsestabellen er det jo trolig noe feil med den, men jeg skjønner godt at det ikke er enkelt å lage. Dersom jeg måler for å finne riktig størrelse i en størrelsestabell kan jeg få omkrets rundt puppene som en str XL, rundt midjen som en L og rundt hoftene som en M, hvilken størrelse skal man velge da? Jeg kan f. eks bruke bukser med lavt liv i str M, men pga magen min som dessverre har økt i omkrets må jeg ha L eller XL dersom midjehøyden på buksen er høy. Brystpartiet er stort og for at kjoler skal sitte fint bør jeg ha L eller XL der, men da blir de gjerne for store over skuldre og hofteparti. Poenget er at kroppsfasongen til to personer i str L kan være helt forskjellig og dermed sitter klærne helt forskjellig på også. Problemet da vil jeg jo heller si er returordningen, dersom det stemmer at folk opplever det som dyrt eller vanskelig å få byttet størrelse. Har jo uttallige ganger måtte sende tilbake klær som ikke passer fra forskjellige butikker, men ser jo ikke på det som noe stort problem dersom det går smertefritt. De butikkene jeg enten har måtte betale dyr frakt eller at det har vært mye tull med returen, dropper jeg heller å handle fra flere ganger. Det vil jo straffe seg for Careless om returordningen er så dårlig at folk ikke gidder å handle mer. Såå store er ikke Careless enda, de bør jo ha interesse i at folk skal oppleve dem som en butikk det er enkelt å handle fra. 

Endret av Minombre
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Men man ser jo at folk som er en str XS og S også bruker kjolene, da vil det jo bli helt feil å kalle det et Plus size brand. En «normal» XS/S vil jo ikke passe inn i Zizzi sine minste størrelser, men åpenbart i Careless sine.

På shoots,ja.

Greia med shoots er at "alt er fake".

Man setter inn klemmer her og der,der produktet ikke sitter pent så det skal se pent ut på bilder.

Syns forøvrig ikke kjolene/bikiniene sitter særlig pent på alle modellene på bildene heller,og det er IKKE pga modellens kropp/fasong,men pga dårlig design og snitt.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Mamak skrev (1 time siden):

Hva er det frk Tanberg ikke forstår. Hun bare  fortsetter å reklamere for eget «design». Nå samtidig med dildo og runkemaskin hånda. Får ikke lagt ut bilde, får beskjed om at filen er for stor😅Hva gjør man ikke for penger 

Tenk om barna dine hadde sett deg stå å reklamere for runkemaskin og dildo 😂 jeg hadde dødd. At hun ikke evner å tenke såpass. 

Skrevet
Minombre skrev (3 minutter siden):

Men man ser jo at folk som er en str XS og S også bruker kjolene, da vil det jo bli helt feil å kalle det et Plus size brand. En «normal» XS/S vil jo ikke passe inn i Zizzi sine minste størrelser, men åpenbart i Careless sine. At det er kanskje er flest folk i litt større størrelser som kjøper kjolene er jo noe annet, det handler jo kanskje mest om at folk i små størrelser har veldig mye mer å velge i? Eller? Jeg har aldri prøvd en carelesskjole selv så kan ikke uttale meg om passform for min kropp, men jeg syns det er fryktelig vanskelig å finne fine klær for akkurat min kropp, selv om den ikke er den største. Jeg er stor på «feil» steder til at mange av klærne sitter fint og snittet på Careless sine kjoler hadde trolig passet min kropp. Jeg liker dog ikke stilen, så blir ikke å kjøpe det uansett. 
Om mange folk opplever at klærne blir i feil størrelse selv om man følger målene i størrelsestabellen er det jo trolig noe feil med den, men jeg skjønner godt at det ikke er enkelt å lage. Dersom jeg måler for å finne riktig størrelse i en størrelsestabell kan jeg få omkrets rundt puppene som en str XL, rundt midjen som en L og rundt hoftene som en M, hvilken størrelse skal man velge da? Jeg kan f. eks bruke bukser med lavt liv i str M, men pga magen min som dessverre har økt i omkrets må jeg ha L eller XL dersom midjehøyden på buksen er høy. Brystpartiet er stort og for at kjoler skal sitte fint bør jeg ha L eller XL der, men da blir de gjerne for store over skuldre og hofteparti. Poenget er at kroppsfasongen til to personer i str L kan være helt forskjellig og dermed sitter klærne helt forskjellig på også. Problemet da vil jeg jo heller si er returordningen, dersom det stemmer at folk opplever det som dyrt eller vanskelig å få byttet størrelse. Har jo uttallige ganger måtte sende tilbake klær som ikke passer fra forskjellige butikker, men ser jo ikke på det som noe stort problem dersom det går smertefritt. De butikkene jeg enten har måtte betale dyr frakt eller at det har vært mye tull med returen, dropper jeg heller å handle fra flere ganger. Det vil jo straffe seg for Careless om returordningen er så dårlig at folk ikke gidder å handle mer. Såå store er ikke Careless enda, de bør jo ha interesse i at folk skal oppleve dem som en butikk det er enkelt å handle fra. 

Hvor ser du folk som bruker str XS og S som bruker careless sine kjoler??

• Nyttig 1
Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

Tenk om barna dine hadde sett deg stå å reklamere for runkemaskin og dildo 😂 jeg hadde dødd. At hun ikke evner å tenke såpass. 

I seg selv er det ikke problem å reklamere for Kondomeriet, men måten SE velger å reklamere for Kondomeriet kan for noe oppleves som flaut. 

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

På shoots,ja.

Greia med shoots er at "alt er fake".

Man setter inn klemmer her og der,der produktet ikke sitter pent så det skal se pent ut på bilder.

Syns forøvrig ikke kjolene/bikiniene sitter særlig pent på alle modellene på bildene heller,og det er IKKE pga modellens kropp/fasong,men pga dårlig design og snitt.

Det får være din mening. Vis meg den kjolen med pent design og snitt som passer til alle kropper- da blir jeg imponert! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Forøvrig tilbyr de aller fleste nettbutikker (bedre utvalg enn fysiske butikker..) idag feks extra long/short jeans,petite,curvy og pluss size str nettopp for å være mer inkluderende i at ikke alle er like.

Sara er,som vanlig,10 år for sent ute.

• Liker 4
Skrevet
Høstsemester skrev (2 minutter siden):

Hvor ser du folk som bruker str XS og S som bruker careless sine kjoler??

På alle fotoshootene de har hatt. Monica Nyhus er visstnok en XS og ser veldig fin ut i kjolene. Så en i str ca S/M på flyplassen i sommer og kjolen passet henne veldig fint 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
Minombre skrev (4 minutter siden):

Det får være din mening. Vis meg den kjolen med pent design og snitt som passer til alle kropper- da blir jeg imponert! 

Du finner ikke disse kjolene hos careless om det er det du hinter til. SE bruker str M i kjolene som hun har plukket ut fra kataloger. En vanlig str M har mye mindre kroppsfasong enn SE. Det sier seg selv at veldig petite ellr slanke mennesker ikke var i tankene hos SE da hun bestemte seg for å «lage «»kjoler til mangfoldet. 

Endret av Høstsemester
  • Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...