Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
ToneVie skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår. Men hvordan kan man da i en snap hvor hun snakker om psykisk syke mennesker som begår lovbrudd men blir kasteballer i et dårlig helsevesen bli akkurat det samme som om når hun snakket «psyko kjerringer på KG»? For det er jo ikke sant når man ser på denne snappen? At hun har gjort det før er en ting men å lime inn et bilde av hva hun snakker om i dag for så å pålegge sin egen versjon er jo helt feil? Det er misvisende. 

Hun la ut noe om det igår også. Så er sikkert derfor noen drar sammenligninger. TROR det var igår.. eller så var det i forrigår. Men det var såpass nylig hvertfall. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
caremore skrev (6 minutter siden):

Det som blir moderert bort er den konstante strømme av useriøse brukere som tror at personangrep, spekulasjoner og brukerangrep er helt normal oppførsel. Hvor er kilden til de 70.millionene som er satt til budsjettet i år? 

Altså, du vet at et budsjett man setter for sin bedrift er noe en selv setter? 
Jeg har lest at de i 2022 tjente 20 millioner - de satte seg et budsjett og et mål på 70 millioner i 2023. Jeg tror de når det målet. Trenger ikke en kilde til et budsjett som er satt? Det er ikke sånn at en etat bestemmer hvor mye du skal eller kan tjene neste regnskapsår? 

• Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
ToneVie skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest at de i 2022 tjente 20 millioner - de satte seg et budsjett og et mål på 70 millioner i 2023. Jeg tror de når det målet. Trenger ikke en kilde til et budsjett som er satt? Det er ikke sånn at en etat bestemmer hvor mye du skal eller kan tjene neste regnskapsår? 

Det er helt normalt at man dokumenterer slike påstander, så hvor har du lest dette? 

Skrevet
ToneVie skrev (2 minutter siden):

«Du og flere??»

Hva vet du om min instakonto og hvordan jeg merker reklame egentlig? Ved å ha annonse eller reklame i første ord i teksten vil gi leser/seer beskjed om at det er reklame. Jeg har ikke noe problem med å forstå regelverket til FT. Det er gode illustrasjoner der. Jeg vil ha med frabedt at du insinuerer noen ting om MEG og mine sosiale medier. Denne tråden handler ikke om meg. Du må gjerne påstå til du blir blå i trynet. Det er ikke ulovlig. 

Nei. Men nå nevnte du tidligere «vi» og brukte det for å gi deg mer troverdighet.

Men du forstår tydeligvis ikke regelverket. Jeg har vist til hva med det du påstår er feil. Du har bare gjentatt deg selv. Da kommer vi ikke videre.

• Liker 7
Skrevet
Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Men nå handler denne tråden om Sara Emilie og bedriftene hennes, inkludert Careless.

Det er ENORMT mange påvirkere i Norge som bryter regelverket DAGLIG. Sikkert inkludert Funky Gine og, men å bruke det som et argument at andre bryter loven har aldri fungert for å gi andre fritak for det.

Det blir litt sånn der barneskoleargumentasjon. Det virker ikke sånn i praksis.

Jeg prøvde å gi et eksempel på helt vanlig prakis jeg! Jeg kan ikke huske å ha sett en reels video med «reklame» i selve videoen? Finnes det noen som gjør det? Jeg mener dette helt seriøst.   

• Liker 2
Skrevet
ToneVie skrev (3 minutter siden):

Hvor har du det fra at de har et mål om å omsette for 70 millioner i 2023?

• Liker 4
Skrevet
ToneVie skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde å gi et eksempel på helt vanlig prakis jeg! Jeg kan ikke huske å ha sett en reels video med «reklame» i selve videoen? Finnes det noen som gjør det? Jeg mener dette helt seriøst.   

Du skjønner jo ikke regelverket.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
ToneVie skrev (4 minutter siden):

Kilde?

• Liker 3
Skrevet
ToneVie skrev (Akkurat nå):

Jeg tråler ikke igjennom flere utallige reels for å sjekke. Regelverket er klart og selv FT skriver det på sin veileder. Så hvorfor er du så opptatt av hva andre gjør fortsatt?

• Liker 6
Skrevet
caremore skrev (3 minutter siden):

Det er helt normalt at man dokumenterer slike påstander, så hvor har du lest dette? 

65577CA3-D0A2-4939-83D1-85EA20FEFE56.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ToneVie skrev (1 minutt siden):

Takk.

Får ønske de lykke til med det 😅

• Liker 6
Gjest Kattedama
Skrevet
ToneVie skrev (3 minutter siden):

Takk for dokumentasjon, det er nettsiden hvor Reme har kjøpt seg spalteplass. Men for all del, all PR er god PR. 

Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Takk.

Får ønske de lykke til med det 😅

Klokkertro på en influncer som bryter markedsføringsloven og selger plastikk til blodpris. Henger ut kunder og syter dagen lang. 
Hvordan går det med revisoren? Noen klokker, bjeller eller alarmer som ringer?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (14 minutter siden):

Nei. Men nå nevnte du tidligere «vi» og brukte det for å gi deg mer troverdighet.

Men du forstår tydeligvis ikke regelverket. Jeg har vist til hva med det du påstår er feil. Du har bare gjentatt deg selv. Da kommer vi ikke videre.

Du har ikke vist meg noe annet enn at du ikke forstår forskjellen på merking av en STORY på Instagram eller Snapchat mot en Reelsvideo på Instagram. Som er to forskjellige ting. Så du må gjerne si jeg ikke forstår. Å jeg forstår at det er anbefalt å putte ordet «annonse» i selve videoen. Men kravet om merking på Reels er første ord i første linje. 

• Nyttig 1
Skrevet
caremore skrev (8 minutter siden):

Takk for dokumentasjon, det er nettsiden hvor Reme har kjøpt seg spalteplass. Men for all del, all PR er god PR. 

Jeg skjønte ikke hvorfor du trengte en kilde for en uttalelse om et budsjett. Hvis jeg solgte sko i år for 3 millioner og satte opp budsjettet mitt til 9 millioner for 2024 så er det uansett bare meg som gjør det? Det jeg mener er at det spiller jo ingen rolle hva de ønsker å tjene eller kommer til å tjene. Men jeg tror dere venter på et korthus som skal falle. Men endeløse kjoledropp, ekspansjon, ansettelser kunne ikke foregått hvis ikke det var penger til å betale for det. Hun hadde ikke fått en kvadratmeter på et kjøpesenter uten penger? Så mitt poeng er at de helt sikkert kommer til å tjene såpass med penger i år og enden som er forespeilet har jeg vanskelig for å tro på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (21 minutter siden):

Hvorfor trenger jeg mer troverdighet? Jeg er ikke på tiltalebenken her. Heldigvis. Dere er ikke en enkel gruppe.  Jeg prøver ikke krangle med deg heller, men vi tyder tydeligvis et regelverk forskjellig. En anbefaling er en ting, utenfor regelverket er noe annet. Det er ihvertfall hvordan jeg ser det! Jeg mener absolutt man skal følge lover og regler! Men jeg har ikke sett noe sted at det er påbudt med en tekst med «annonse» i en reelsvideo. ( som da er noe annet enn TikTok, snap, story) hvor det ikke følger med en tekstlinje. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Smuldrepai
Skrevet
ToneVie skrev (1 time siden):

Dette du har limt inn her står det øverst

STORY som da gjelder Instagram og Snapchat. Det er helt riktig. Det er påbudt å merke stories med reklame. Alle sammen. Men en story er noe annet enn en reelsvideo i feed’en. 

IMG_7164.jpeg

Skrevet
Smuldrepai skrev (11 minutter siden):

IMG_7164.jpeg

Jeg sier du MÅ/SKAL merke reklame i tekst. Første ord! Men det er ikke lovpålagt å bruke ordet annonse i selve videoen. Jeg viser til bildet under. «Kan også gjøre seg gjeldende» «kan» «bør» - å si da at det å utelate ordet annonse i selve videoen på Instagram reels er ulovlig er FEIL. Det stemmer ikke. 

5F9A661D-1BEB-4AC1-AD30-009321334187.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ToneVie skrev (5 timer siden):

Jeg sier du MÅ/SKAL merke reklame i tekst. Første ord! Men det er ikke lovpålagt å bruke ordet annonse i selve videoen. Jeg viser til bildet under. «Kan også gjøre seg gjeldende» «kan» «bør» - å si da at det å utelate ordet annonse i selve videoen på Instagram reels er ulovlig er FEIL. Det stemmer ikke. 

5F9A661D-1BEB-4AC1-AD30-009321334187.jpeg

Men hvorfor bruker du hele tiden veilederene som lovverk? Loven er enkel og sier brukeren SKAL være klar over at det er markedsføring FØR eller SAMTIDIG med innlegget.

Er du enig i at dette er loven?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
ToneVie skrev (7 timer siden):

Da må du lese deg opp på hva jeg skriver før du lar fingrene fare avgårde med deg! 
Jeg har gjentatte ganger skrevet : at hun ikke har merket dette med egenreklame er FEIL. 
MEN! At det er ulovlig å ikke putte ordet reklame i selve videoen stemmer ikke! Det er dette jeg har svart på nå! Ikke noe hun har unngått å skrive i teksten! Så les igjennom før du kommer med antagelser! Det er ikke ulovlig og veldig mange influencere ( ref Funky Gine) gjør akkurat det samme! 

Så du innrømmer at reklamen for Fotoknudsen er snikreklame og et brudd på lovverket… 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...