elskersommer Skrevet 4. september 2023 #27261 Skrevet 4. september 2023 frustrert solabu skrev (8 minutter siden): Yes! Endelig noen som mener det samme som meg.. Men kommentaren din blir antakelig sletta. Alle mine kommentarer som har sagt imot lynsjemobben her inne har blitt merka og sletta av moderator. Noen takler ikke å se at andre har suksess. Lynsjemobben? Men du vet at frøken Tandberg har umerket reklame hver eneste dag? Det samme med innlegget for fotoknudsen. Hvorfor kan hun ikke bare gjøre ting riktig? 7 2
elskersommer Skrevet 4. september 2023 #27262 Skrevet 4. september 2023 frustrert solabu skrev (9 minutter siden): Er faktisk god kvalitet å super kundeservice. Det er min erfaring. Så løp og kjøp. 🙂 Så bra at du er fornøyd ♥️ 5
Gjest Fru G Skrevet 4. september 2023 #27263 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Lynsjemobben? Men du vet at frøken Tandberg har umerket reklame hver eneste dag? Det samme med innlegget for fotoknudsen. Hvorfor kan hun ikke bare gjøre ting riktig? Her inne er folk mobbere når dem stiller spørsmål om umerket reklame og feilinformasjon om krybbedød. Deler et hån mot dem som virkelig blir mobbet,
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27264 Skrevet 4. september 2023 Fru G skrev (10 minutter siden): Høyere pga dere? Hvem er dere? Ok, er det høyere pga meg er det helt greit for meg. Jeg bryr meg null om hun tjener penger på meg. Ville ikke byttet med henne fordi privatlivet mitt og mine barns er hellig for meg. Grunnen til mitt engasjement er denne påvirkningskraften disse har på mennesker som kanskje ikke har så godt av denne påvirkningen. Da tenker jeg på hvordan hun feilinformerer om div sykdom, krybbedød etc. Når hun deler hendelser om dia barnet kan andre tenke at det er greit og gjøre det samme. Noen ser jo opp til henne. Når hun bruker psykisk sykdom som skjellsord eller generaliserer et helt forum og kaller folk for troll og fittekjærringer kan noen synes det er helt greit. Derfor tenker jeg man bør skille mellom private og bedrifskontoer. Denne sammenblandingen er tydeligvis vanskelig for disse influenserne. Ved er skille vil det være enklere både for dem og for oss som forbrukere. Hun burde også be sine forsvarere å kommentere saklig, men det er vel vanskelig for henne fordi det er jo slik hun svarer selv når noen stiller henne et saklig kritisk spørsmål. Og hun snakker om troll og mobbing. Hjelpes. Igjen, jeg skrev tidligere i mine innlegg at jeg synes det er mye angående henne som er kritikkverdig. Men når jeg kommer inn her så skal alt plukkes på, å det er daglig mobbing av henne som person her også. Da ender jeg opp med å forsvare henne. Fordi det er mye som er ugreit! Igjen, jeg følger henne ikke og jeg er ingen fan. 3
Snublefot62 Skrevet 4. september 2023 #27265 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (15 minutter siden): Det er ikke unntatt - men det skal merkes i første tekstlinje i innlegget. Det er en sannhet med modifikasjoner. Kravet er at brukeren tydelig skal forstå at dette handler om reklame. Forbrukertilsynet har laget en veileder hvor de trekker frem god merking som å merke BÅDE videoen og teksten (og da at annonse kommer først som du sier). De trekker frem at å bare ha tekst kan være uheldig ettersom det kan bli utydelig mtp kontraster mot bakgrunn osv. Hentet herifra: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#konkreteeksempler Det som her er viktig å påpeke er at det er brukeren som skal forstå at det er reklame. Rent teknisk hvordan det løses varierer fra platform til video til eksempel. Så om påvirkere som SE kan slutte å henge seg opp i tekniske smutthull og heller fokusere på å følge lovens mening hvor det er brukeren som skal forstå at det er reklame - så hadde mye vært gjort. Og husk da at brukeren kan være Jonas på 16 år som er fast følger og er vant med at påvirkeren han følger selger det klesmerket han viser frem daglig, men også Kine på 22 år som kom innom kanalaen for første gang i dag. BEGGE disse to brukerene skal umiddelbart forstå FØR eller SAMTIDIG med innlegget at det er reklame. Det er kravet. Sitat: Sitat Markedsføringsloven § 3 sier at markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig fremstår som markedsføring. 5 7
elskersommer Skrevet 4. september 2023 #27266 Skrevet 4. september 2023 Jeg spurt på kundeservice om det er trygt for forbrukeren og handle hos de pga det var 4 døgn igjen(sendte før helgen) til at careless kan bli tvangsopplost pga manglende revisor. Å svaret kom i dag.. " dette har jeg ikke hørt noe om😊 det er trygt og handle her😊 hilsen maren 8 3
J.. Skrevet 4. september 2023 #27267 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Jeg spurt på kundeservice om det er trygt for forbrukeren og handle hos de pga det var 4 døgn igjen(sendte før helgen) til at careless kan bli tvangsopplost pga manglende revisor. Å svaret kom i dag.. " dette har jeg ikke hørt noe om😊 det er trygt og handle her😊 hilsen maren Ja nei.. hva skal man si.. 7 1
Snublefot62 Skrevet 4. september 2023 #27268 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (1 minutt siden): Jeg spurt på kundeservice om det er trygt for forbrukeren og handle hos de pga det var 4 døgn igjen(sendte før helgen) til at careless kan bli tvangsopplost pga manglende revisor. Å svaret kom i dag.. " dette har jeg ikke hørt noe om😊 det er trygt og handle her😊 hilsen maren Imponerende. Om det nå viser seg at de klarer å skaffe revisor så viser nå dette uansett totalt ræva kommunikasjon fra daglig leder og ut til kundene, og ræva kommunikasjon innad i "bedriften". 4 2
Gjest LudaLi Skrevet 4. september 2023 #27269 Skrevet 4. september 2023 J.. skrev (1 time siden): Sendte nettopp mail til Fotoknudsen ([email protected]) for å høre hva de tenker. De bryr seg nok ikke om dette. Det har generert til klikk hos dem, det er det eneste de er ute etter
J.. Skrevet 4. september 2023 #27270 Skrevet 4. september 2023 Mamak skrev (4 minutter siden): De bryr seg nok ikke om dette. Det har generert til klikk hos dem, det er det eneste de er ute etter De har allerede svart andre om at de sjekket det opp da de ikke var klar over dette. 2
Gjest LudaLi Skrevet 4. september 2023 #27271 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (10 timer siden): Sto det reklame foto Knutsen i starten eller bare reklame? Har hun slettet foto Knutsen etter kort tid? De sto reklame foto Knudsen
Gasellen Skrevet 4. september 2023 #27272 Skrevet 4. september 2023 J.. skrev (23 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/i/wAmVe5/linnea-loetvedt-sier-falske-ai-genererte-nakenbilder-av-henne-er-spredt-paa-nett-skremmende Usj stakkars Linnea😫
Gjest LudaLi Skrevet 4. september 2023 #27273 Skrevet 4. september 2023 J.. skrev (4 minutter siden): De har allerede svart andre om at de sjekket det opp da de ikke var klar over dette. Ok
Gjest Smuldrepai Skrevet 4. september 2023 #27274 Skrevet 4. september 2023 (endret) ToneVie skrev (1 time siden): Det er ikke unntatt - men det skal merkes i første tekstlinje i innlegget. Kan du legge ved link til regelverk om dette, at man ikke trenger merke bilde/video med reklame når det er reels? Jeg leste ikke teksten, jeg la kun merke til kjolen hun sto i, så for meg framsto det som at det var reklame for den kjolen. Men leste her at det var Fotoknudsen. Endret 4. september 2023 av Smuldrepai
Gjest Kattedama Skrevet 4. september 2023 #27275 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (37 minutter siden): Jeg spurt på kundeservice om det er trygt for forbrukeren og handle hos de pga det var 4 døgn igjen(sendte før helgen) til at careless kan bli tvangsopplost pga manglende revisor. Å svaret kom i dag.. " dette har jeg ikke hørt noe om😊 det er trygt og handle her😊 hilsen maren Maren Reme?
Bibbi_ Skrevet 4. september 2023 #27276 Skrevet 4. september 2023 frustrert solabu skrev (1 time siden): Yes! Endelig noen som mener det samme som meg.. Men kommentaren din blir antakelig sletta. Alle mine kommentarer som har sagt imot lynsjemobben her inne har blitt merka og sletta av moderator. Noen takler ikke å se at andre har suksess. Suksess av å ikke følge lover og regler, det må jo være noe å være stolt av!! 8 1
Gjest Kattedama Skrevet 4. september 2023 #27277 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (10 timer siden): Men sånn har Instagram blitt! Sånn er det for alle. Men på tross av dette så har hun kjempehøyt engasjement. La oss ta en interiør influencer som eksempel her. Søk opp casachicks på Instagram. Sammenlign hennes rekkevidde, visninger på reels ifht Sara E. Hun har færre følgere men selv om dette hadde blitt delt på to så ser du fremdeles at hun har mye bedre rekkevidde. Sorry, jeg forstår dere ønsker at det ikke er sånn. Men hun er helt rå på sosiale medier. Men mye er også pga av denne negative oppmerksomheten! Det er sikkert slitsomt men det gagner henne også. Vi får nå se hvor mye det gangner henne når FT sender en advarsel til Careless om mangel på evnen til å merke reklame riktig. Det minste man kan forvente fra noen som lever av selge klær er å innfri den lille standarden som er satt til kvalitet, informasjons om produksjon og merke reklame riktig. Utifra den informasjonen som foreligger står ikke kvaliteten til prisen, det er skjult reklame daglig og fortsatt ingen informasjon om fabrikkene på nettsiden. La oss i det minste håpe at revisor er på plass til fristen. Man ser forresten både på Careless sin IG og dette husprosjektet sitt IG det reelle engasjementet som er der ute, SaraE sin bedriftskonto har et stort antall fake følgere/ikke aktive følgere. Det er sånn ca 10 % av de 387.0000 følgerne som gidder å bry seg med å trykke like. Det er 50.000 følgere på Careless og der er det mellom 300-600 likes på innlegg sist jeg sjekket, så hva nøyaktig er det brukere på KG bidrar med av økt engasjement? Slik det ser ut så er vel engasjementet på vei ned, derav denne krampaktige og desperate mangelen på merking av Careless produkter.
Gjest Fru G Skrevet 4. september 2023 #27278 Skrevet 4. september 2023 caremore skrev (28 minutter siden): Maren Reme? Er nok ikke hun, fordi hun er i Oslo med Monica Nyhus.
Eikenøtt Skrevet 4. september 2023 #27279 Skrevet 4. september 2023 elskersommer skrev (1 time siden): Jeg spurt på kundeservice om det er trygt for forbrukeren og handle hos de pga det var 4 døgn igjen(sendte før helgen) til at careless kan bli tvangsopplost pga manglende revisor. Å svaret kom i dag.. " dette har jeg ikke hørt noe om😊 det er trygt og handle her😊 hilsen maren Pussig.. 4 2
Gjest Fru G Skrevet 4. september 2023 #27280 Skrevet 4. september 2023 (endret) ToneVie skrev (2 timer siden): Igjen, jeg skrev tidligere i mine innlegg at jeg synes det er mye angående henne som er kritikkverdig. Men når jeg kommer inn her så skal alt plukkes på, å det er daglig mobbing av henne som person her også. Da ender jeg opp med å forsvare henne. Fordi det er mye som er ugreit! Igjen, jeg følger henne ikke og jeg er ingen fan. For meg handler det verken om å forsvare henne eller ikke. Jeg forsøker å forstå disse mekanismene som benyttes i denne bransjen. Vi har et lovverk av en grunn. Hvis jeg bryter lovverket i min jobb vil det få konsekvenser for meg. Jeg har ikke sett noe som bærer preg av mobbing her inne, men jeg får ikke med meg alt. Det jeg synes er ugreit er når det blir harselert med hvordan hun uttaler enkelte ord. Slik er unødvendig i mine øyne, men er det mobbing? Jeg har vært en av hennes kunder og er svært misfornøyd med varene. Det er forholdsvis dyre varer og jeg forventet bedre produkter. Det kan hende mine forventninger var for høye. Jeg tror hun hadde tjent på å jobbe for bedre kvalitet og passform på produktene sine og heller hatt færre slipp. Fornøyde kunder kommer igjen. Forøvrig veldig bra at hun har sluttet å vise barna, selv om hun for litt siden var helt utafor fordi L skrek i bæreselen. Da viste hun han i en sårbar situasjon med lyd der han gråt veldig. Endret 4. september 2023 av Fru G
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå