elskersommer Skrevet 14 timer siden #56781 Skrevet 14 timer siden Minimeg1234 skrev (7 timer siden): Feil tolkning av innlegget mitt. Jeg hyller frisøren som har gjort en veldig god jobb med håret til SET😊 Jeg har skrevet her inne før hvorfor jeg ikke kun skriver negativt. Jeg skal ikke gjenta det for det førte til en haug hetsende kommentarer som igjen førte til andre ting…. Jeg har vært veldig tydelig i hva jeg mener om barneeksponeringen til SET så det er ikke det dette handler om . Jeg tar sterkt avstand fra barneeksponeringen. Det er virkemidlene vi bruker for å minske barneeksponeringen. Her må man se på helheten ikke bare detaljene. Siden du analyserer mitt innlegg helt feil så regner jeg med at jeg kan si litt om barneeksponering som er et argument for å slå ned på meg og mitt innlegg. Etter min erfaring så kan screenshot av barneeksponering være mer skadelig enn mitt innlegg. Bildene havner på en tlf /nettbrett/pc/mac og i samme slengen oppe i en sky et eller annet sted. Å få tak i bildene for andre folk er ikke noe problem. Så screeshoter man og lagrer dette så er man med på å øke faren for at dette kan bli problematisk senere. Det er synd man hyller at noen legger ut bilder av barna i i denne tråden . Det å legge ut bilder her i tråden er med på å øke faren for at det skader nå og/eller/kanskje senere. Selvom de er sladdet. De bildene som blir lagt ut her inne kan også bli screenshotet og hva man vil tolke ut i fra de bildene er det ingen som vet. Min erfaring er at man tar små ting og legger sammen og får noe som ikke stemmer i det hele tatt. Det kan skade masse. Samtidig så vil jeg påstå at bilder som blir lagt ut her inne ikke vil ramme SET. Det vil eventuelt ramme barna . Man kan fint diskutere barne eksponeringen som foregår hos SET uten bilder. Det er helt urolig hva folk kan «sause» sammen og videreformidle for å skade andre. Også her i forhold til barna. Så nettvett som vi ønsker hos SET bør vi også praktisere selv. Kan hende vi snart ser hvor fort det går å spre et innlegg andre steder. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Nå kan det hende jeg har brutt regler her men jeg håper ikke det. Jeg syns bare det er så viktig å få frem denne biten. Barn bør skjermes . Alt dette burde mamma'n selv tenke på når hun eksponerer sine små.😔 Å jeg klarer ikke å hylle en mor som gjør slike ting 1 7
GulleGull Skrevet 14 timer siden #56782 Skrevet 14 timer siden skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden): Åpenbart er ikke Sara Emilie 100% negativ med onde hensikter og kritikkverdige sider. Hun har og positive sider, og har garantert gjort mye bra for andre på et eller annet tidspunkt. Utfordringen min med å fremheve disse positive tingene i flere av disse diskusjonene er at det svekker alvorligheten i kritikken. Jeg finner det merkelig at i et diskusjonsforum hvor det påstås at det er relativt bred enighet i at Sara Emilie tråkker langt over grensene for hva som er greit av eksponering av barn i sine sosiale medier så skal noen finne det viktig å minne på at hun har positive sider og. Ingen har sagt noe annet. Men jeg mener det svekker alvorligheten av det hun gjør, og bagatelliserer det. Og for meg skaper det et inntrykk av at det egentlig ikke er så bred enighet i hvor kritikkverdig den eksponeringen av barn er, men en gir inntrykk av å være enig og så prøver man å løfte frem Sara Emilie litt samtidig. Her er du inne på selve kjernen @skeiv-ostepop🙌🏻 8
oss-to Skrevet 14 timer siden #56783 Skrevet 14 timer siden Roe skrev (1 minutt siden): Jeg forstår hva du mener, og det er et fair poeng. Samtidig var ikke intensjonen min å hoppe over selve temaet. Jeg svarte bare spontant på en konkret detalj i innlegget som lå foran meg, uten at det var ment som et alternativ til å diskutere barneeksponering. At man plukker opp ulike sider av et innlegg betyr ikke nødvendigvis at man velger bort det viktige. Noen ganger kommenterer man bare det som ligger nærmest i øyeblikket. Det utelukker ikke at eksponering er en alvorlig del av helheten, eller at andre her inne tar den diskusjonen på en grundig måte. For min del er det rom for begge deler, uten at det ene automatisk svekker fokuset på det andre. 😊 Trist vart det iallefall når ein god og konstruktiv diskusjon brott utvikla seg til persondebatt. Og kor fleire støttar opp under dette. 2 4
oss-to Skrevet 14 timer siden #56784 Skrevet 14 timer siden enkefru skrev (33 minutter siden): Her kan man lese om hvordan en dansk influenser "våknet" og dermed sluttet med barneeksponeringen Følgertallet faldt, da influencer droppede at vise sit barns ansigt - TV 2 🎯 5
Orly Skrevet 14 timer siden #56785 Skrevet 14 timer siden skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden): Åpenbart er ikke Sara Emilie 100% negativ med onde hensikter og kritikkverdige sider. Hun har og positive sider, og har garantert gjort mye bra for andre på et eller annet tidspunkt. Utfordringen min med å fremheve disse positive tingene i flere av disse diskusjonene er at det svekker alvorligheten i kritikken. Jeg finner det merkelig at i et diskusjonsforum hvor det påstås at det er relativt bred enighet i at Sara Emilie tråkker langt over grensene for hva som er greit av eksponering av barn i sine sosiale medier så skal noen finne det viktig å minne på at hun har positive sider og. Ingen har sagt noe annet. Men jeg mener det svekker alvorligheten av det hun gjør, og bagatelliserer det. Og for meg skaper det et inntrykk av at det egentlig ikke er så bred enighet i hvor kritikkverdig den eksponeringen av barn er, men en gir inntrykk av å være enig og så prøver man å løfte frem Sara Emilie litt samtidig. Godt innlegg 👏 1 6
skeiv-ostepop Skrevet 14 timer siden #56786 Skrevet 14 timer siden GulleGull skrev (5 minutter siden): Her er du inne på selve kjernen @skeiv-ostepop🙌🏻 Orly skrev (2 minutter siden): Godt innlegg 👏 Takk. Kan jo og kanskje begynne å stille spørsmål om det ikke er avsporing? Dersom bruker 1 kritiserer eksponeringen av barna, og bruker 2 svarer men snakker om noe annet så er vel det avsporing selv om det andre er positive ting en vil trekke frem? 4
Minimeg1234 Skrevet 11 timer siden #56787 Skrevet 11 timer siden Roe skrev (3 timer siden): Joda, jeg er helt enig i at influenserene selv må slutte å dele bilder og informasjon, og generelt ha mer nettvett. Dette må reguleres av lover og retningslinjer, som ikke er på plass per idag. Problemet med den delingen som foregikk her inne før (mener jeg) var at det ga en mer permanent plattform til denne eksponeringen, derfor poengerte jeg hvor fint det er at man nå sladder bildene og informasjonen som kommer inn her, for da bidrar vi ikke til delingen selv om vi diskuterer det. Forøvrig veldig enig i innlegget som Stargaze over meg har skrevet. Jeg vil også legge til at det går helt fint an å være kritisk til barneeksponering og samtidig kommentere noe så enkelt som en hårfrisyre når det dukker opp i et innlegg. Noen ganger er en observasjon bare en observasjon, ikke et uttrykk for verken forsvar, lojalitet eller noe psykologisk rammeverk. Vi kan holde flere tanker i hodet samtidig uten at det ene utelukker det andre. 🤗 Jeg er enig med deg i at influensere må slutte med den delingen . Det gjelder også SE . Samtidig så er jeg så skremt over hva som skjer i denne nettverden at jeg ser at disse sladda bildene også kan bli problem. Det er lett å redigere bilder i dag , også sladda bilder. At andre har andre meninger må jeg bare akseptere. Samtidig så kan ikke jeg heller tie om det. Selvfølgelig er det SE som først og fremst må slutte med denne barne eksponeringen . Både på grunn av at barn har rett på å skape seg sin egen identitet men også pga hvordan informasjonen kan bli brukt av andre. 4 1 2
elskersommer Skrevet 11 timer siden #56788 Skrevet 11 timer siden Anemoi skrev (34 minutter siden): Her er jeg helt enig i det @Roe klokt og rolig poengterer - sladdede bilder og sensurert tekst «…for da bidrar vi ikke til delingen selv om vi diskuterer det». Å vise fram det SET selv snapper, er viktig informasjon. Hvordan skal man ellers kunne diskutere barneeksponering, hvis det ikke gis eksempler? For til tross for sladding og sensurering, vises det helt klart hvordan SET utleverer sine barn. Og alt jeg har lagt ut, er innenfor KG’s regler, ikke noe er moderert bort. Diskusjonen ble opphetet fordi 2-3 brukere vil ha enda strengere regler, de ser også på sladdede bilder og sensurert tekst som videreformidling. Siden KG-reglene er så klare, forsøker man heller å presse brukere (her meg) til ikke å legge ut slik sladdet og sensurert informasjonen som grunnlag for diskusjonen. Sladdede og sensurerte bilder og tekst som klart viser SET sin barneeksponering, er viktig i tråden. Det er innenfor reglene og tillatt, at andre mener det skal stoppes, er deres sak. Og da får de heller jobbe inn mot KG for en innstramming/regelendring - framfor å instruere enkeltbrukere til ikke å legge ut informasjon som de misliker. Du gjør en super jobb.. 👏👏 2
Anemoi Skrevet 10 timer siden #56789 Skrevet 10 timer siden I SET sitt tilfelle er barneeksponeringen blitt utvidet nå i høst, fordi også besteforeldrene blitt er svært aktive på snap, og fordi de også eksponerer barna. Bestemor har også lagt ut usensurerte bilder (inkludert ansikter) av begge de to yngste barna… Bildet er et eksempel fra snap i går. 6
Nussepus Skrevet 10 timer siden #56790 Skrevet 10 timer siden Minimeg1234 skrev (13 timer siden): Så fin SET ble når hun stripet håret sitt. Frisøren har virkelig truffet på fargen😍. Det er ikke store forskjellen men hele ansiktet fikk en annen glød 🌸 (Ser det er populært med litt emojier i denne tråden her så slenger på noen jeg også…..) Merkelig at man har tid til å sitte hos frisøren i 2 timer når man ikke har tid til å skifte OB. Stemmer det, da har man ikke OB historien å selge. 3 4
Orly Skrevet 10 timer siden #56791 Skrevet 10 timer siden Anemoi skrev (15 minutter siden): I SET sitt tilfelle er barneeksponeringen blitt utvidet nå i høst, fordi også besteforeldrene blitt er svært aktive på snap, og fordi de også eksponerer barna. Bestemor har også lagt ut usensurerte bilder (inkludert ansikter) av begge de to yngste barna… Bildet er et eksempel fra snap i går. Det har blitt helt ekstremt med eksponering , helt tydelig at penger Må inn og da er ikke barnas personvern så viktig 1 6
Anemoi Skrevet 10 timer siden #56792 Skrevet 10 timer siden Orly skrev (7 minutter siden): Det har blitt helt ekstremt med eksponering , helt tydelig at penger Må inn og da er ikke barnas personvern så viktig Riktig! Og alle ser den ekstreme utleveringen som SET driver på med, når man får eksempler og bilder fra hennes egen snap (selv de sladdede og sensurerte). De fleste blir sjokkerte og tar sterk avstand fra det denne influenseren og foreldrene hennes driver på med. Og de som ikke følger, får se med egne øyne hva utleveringen går ut på - det er viktig. 4 2
oss-to Skrevet 10 timer siden #56793 Skrevet 10 timer siden Anemoi skrev (28 minutter siden): I SET sitt tilfelle er barneeksponeringen blitt utvidet nå i høst, fordi også besteforeldrene blitt er svært aktive på snap, og fordi de også eksponerer barna. Bestemor har også lagt ut usensurerte bilder (inkludert ansikter) av begge de to yngste barna… Bildet er et eksempel fra snap i går. Det er nesten forunderlig korleis både mor og mormor kan leve av Snapchat. Mor har nesten 200k følgjarar og har drevet storkampanjer for å skaffe seg og foreldra inntekter. ALT basert på daglege utleveringar av barn / barnebarn. Det viser kor kommersielt og strategisk privatlivet kan bli på sosiale medier. 2 4
Anemoi Skrevet 10 timer siden #56794 Skrevet 10 timer siden oss-to skrev (1 minutt siden): Det er nesten forunderlig korleis både mor og mormor kan leve av Snapchat. Mor har nesten 200k følgjarar og har drevet storkampanjer for å skaffe seg og foreldra inntekter. ALT basert på daglege utleveringar av barn / barnebarn. Det viser kor kommersielt og strategisk privatlivet kan bli på sosiale medier. Og utleveringen fordobles i og med at mor tagger mormors utleveringer og vise versa. 2 5
GulleGull Skrevet 9 timer siden #56795 Skrevet 9 timer siden Anemoi skrev (52 minutter siden): Og utleveringen fordobles i og med at mor tagger mormors utleveringer og vise versa. Stas for barna ikke være skjermet noen steder på fritiden sin. Eneste stedet de blir fysisk skjermet er når de er på skolen el bhg. 1 4
Sol Rampelyset Skrevet 7 timer siden #56796 Skrevet 7 timer siden Tråden er stengt for moderering. Sol, admin. 4
Anbefalte innlegg