Pepssi Skrevet i går, 09:20 #56241 Skrevet i går, 09:20 Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden): Hva tjener Troy på dette ? Troy er vel en av mange som ikke tjener penger på sin influencer-virksomhet. Og de gangene han tjener penger, så donerer han de til nyttige prosjekter. Derimot tjente Sara Emilie 5 millioner mer enn forutsett, på sitt igjenglemte OB stunt, gjennom livesendingen i går. Line Viktoria tjener flere følgere gjennom å tagge Sara Emilie. Som sagt så har jeg aldri sagt at han tjener penger på dette. Han tjener oppmerksomhet og kanskje flere følgere. Så han tjener jo noe på det. Enkelt og greit. 3 1
GulleGull Skrevet i går, 09:21 #56242 Skrevet i går, 09:21 Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden): Hva tjener Troy på dette ? Troy er vel en av mange som ikke tjener penger på sin influencer-virksomhet. Og de gangene han tjener penger, så donerer han de til nyttige prosjekter. Derimot tjente Sara Emilie 5 millioner mer enn forutsett, på sitt igjenglemte OB stunt, gjennom livesendingen i går. Line Viktoria tjener flere følgere gjennom å tagge Sara Emilie. Håper ikke folk sympatishopper hos CL pga glemt tampong😂 Får følge med da og se hva «dramatikk» som oppstår før neste liveshopping😆 3 1
Minimeg1234 Skrevet i går, 09:23 #56243 Skrevet i går, 09:23 GulleGull skrev (10 minutter siden): Ja det er alvorlig når man slutter helt å tenke selv. Skulle ønske alvoret ble tatt opp på «bakrommet» . Me0987 skrev (18 minutter siden): Ingen, absolutt ingen, har det så travelt at man ikke har tid til å ta ut en tampong på ti dager. Veldig synd at man ikke skjønner alvoret i dette. 2
Anemoi Skrevet i går, 09:24 #56244 Skrevet i går, 09:24 Interiørgla skrev (11 timer siden): Hvordan gikk Live sendingen i kveld tro, Noen som så den? Jeg så den ikke, men SET snakker/skriver utførlig om det på snap. Selvfølgelig gikk liveshoppingen bra på den måten at de solgte for et høyt beløp. Heftig annonsert på SoMe. Det var 30% på alle ordinære varer, 40% på badetøy og undertøy. 499,- på utvalgte jakker. Tilbudene varte kun ut torsdag 13. november i fire timer, kl. 20-24. Hver kunde har i gjennomsnitt handlet for i underkant av 1500 kr. Sikkert mange som har ventet, planlagt og handlet nå i forhold til julen. Returfrist satt til så sent som 10.januar legger opp til det. En annen side ved dette er at man ser hvor stor fortjeneste CL egentlig har, når de kan ha slike salg og likevel tjener på det. De betaler «småpenger» for produkter fra Kina og selger det dyrt i Norge. Hvordan videre salg i november og desember går, vet man enda ingenting om. Mange av CL-kundene er gjengangere, de vet hva de vil ha og har kanskje handlet fra seg? Hvor mye som nå i ettertid selges videre, kan også si en del. 1 3
Harnoejegvilsi Skrevet i går, 09:24 #56245 Skrevet i går, 09:24 Pepssi skrev (2 minutter siden): Som sagt så har jeg aldri sagt at han tjener penger på dette. Han tjener oppmerksomhet og kanskje flere følgere. Så han tjener jo noe på det. Enkelt og greit. Kan hende folk vekkes til livet, når de gjennom humor og satire forstår hva de er med på å finansiere. 2 3
Pepssi Skrevet i går, 09:26 #56246 Skrevet i går, 09:26 Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden): Kan hende folk vekkes til livet, når de gjennom humor og satire forstår hva de er med på å finansiere. Det kan hende 😀 1
GulleGull Skrevet i går, 09:28 #56247 Skrevet i går, 09:28 Minimeg1234 skrev (3 minutter siden): Skulle ønske alvoret ble tatt opp på «bakrommet» . Veldig synd at man ikke skjønner alvoret i dette. Hva skal man ta opp på «bakrommet»? 3
Minimeg1234 Skrevet i går, 09:31 #56248 Skrevet i går, 09:31 Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden): Kan hende folk vekkes til livet, når de gjennom humor og satire forstår hva de er med på å finansiere. Eller så er folk så oppegående at man skjønner at det å tro at et menneske bare har skumle hensikter, dårlig moral etc er et KG fenomen hvor det blir organisert svertekampanje ved å oppfordre folk til å skrive dritt i kommentarfeltet til TH om SE. 6
elskersommer Skrevet i går, 09:35 #56249 Skrevet i går, 09:35 Pepssi skrev (1 time siden): Det gjorde jo troy også. Han tjener jo også på dette. Jeg liker Troy og han har utrolig mange gode poeng. Bare sånn at dét er sagt. Det viktigste her er jo at folk har faktisk blitt mer obs Tjener man penger på Instagram? Altså på samme måte som Snapchat? Spør fordi ikke vet🙂 1
Pepssi Skrevet i går, 09:36 #56250 Skrevet i går, 09:36 (endret) elskersommer skrev (1 minutt siden): Tjener man penger på Instagram? Altså på samme måte som Snapchat? Spør fordi ikke vet🙂 Som jeg har skrevet 2 (!!) ganger før nå, så har jeg aldri sagt at han tjener penger. Endret i går, 09:36 av Pepssi 2 3
GulleGull Skrevet i går, 09:37 #56251 Skrevet i går, 09:37 (endret) Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Eller så er folk så oppegående at man skjønner at det å tro at et menneske bare har skumle hensikter, dårlig moral etc er et KG fenomen hvor det blir organisert svertekampanje ved å oppfordre folk til å skrive dritt i kommentarfeltet til TH om SE. Hvorfor tror du KG bare har skumle hensikter eller at det blir organisert svertekapanjer via Kvinneguiden? Det er jo ren spekulasjon. Merkelig hvor mye man skal skylde på Kvinneguiden overalt…Tror man klarerer tenke selv og legge inn kommentarer hos Henrik Troy uten å kjenne til KG. Endret i går, 09:38 av GulleGull Skrivefeil 1 6
elskersommer Skrevet i går, 09:38 #56252 Skrevet i går, 09:38 Pepssi skrev (35 minutter siden): Har aldri sagt at han tjener penger på det 😊 Men du skrev at han tjener også på det? Hva tjener han? 1
Pepssi Skrevet i går, 09:39 #56253 Skrevet i går, 09:39 elskersommer skrev (Akkurat nå): Men du skrev at han tjener også på det? Hva tjener han? Det har jeg også svart på over her. 3
elskersommer Skrevet i går, 09:42 #56254 Skrevet i går, 09:42 Pepssi skrev (2 minutter siden): Det har jeg også svart på over her. Ja han får kanskje flere følgere.. men hva har det å si så lenge han ikke tjener penger på det. Tjener en noe så tjener en penger,🙂 1 2
Minimeg1234 Skrevet i går, 09:45 #56255 Skrevet i går, 09:45 Pepssi skrev (6 minutter siden): Som jeg har skrevet 2 (!!) ganger før nå, så har jeg aldri sagt at han tjener penger. Han tjener klikk, oppmerksomhet , følgere etc når han legger ut. Får sikkert en slik «veninnefølelse også « som snakkes så mye om her inne. Gjør mye med selvfølelsen det og kan bli avhengighetsskapende . så enig med deg, han tjener på å legge ut om SE. 5
elskersommer Skrevet i går, 09:47 #56256 Skrevet i går, 09:47 Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Han tjener klikk, oppmerksomhet , følgere etc når han legger ut. Får sikkert en slik «veninnefølelse også « som snakkes så mye om her inne. Gjør mye med selvfølelsen det og kan bli avhengighetsskapende . så enig med deg, han tjener på å legge ut om SE. Men han tjener ikke penger slik SE og LV gjør. 4
Anemoi Skrevet i går, 09:48 #56257 Skrevet i går, 09:48 GulleGull skrev (4 minutter siden): Hvorfor tror du KG bare har skumle hensikter eller at det blir organisert svertekampanjer Kvinneguidenkampanjer? Det er jo ren spekulasjon. Merkelig hvor mye man skal skylde på Kvinneguiden overalt…Tror man klarerer tenke selv og legge inn kommentarer hos Henrik Troy uten å kjenne til KG. Støttes! Skumle hensikter, dårlig moral, KG-fenomen, organiserte svertekampanjer, oppfordring til drittskriving… 😲 Paranoiaen må ikke ta oss helt! 😉 2 5
Minimeg1234 Skrevet i går, 09:49 #56258 Skrevet i går, 09:49 elskersommer skrev (1 minutt siden): Men han tjener ikke penger slik SE og LV gjør. Nei men man trenger ikke å tjene penger for å føle at en har utbytte av å gjøre noe. 5
skeiv-ostepop Skrevet i går, 09:52 #56259 Skrevet i går, 09:52 Angel75 skrev (28 minutter siden): At hun sier at hun har fordypt seg i dette er ikke misvisende. Men kan fordype seg i ting av eget interesse. Nå må folk slutte å henge seg opp i små ting bare for noen er influencer og tjener penger på content. Er like ille at verden har blitt som den har blitt som at noen deler OB for content! Ord har makt. Og hvordan man formulerer og ordlegger seg kan utgjøre en ekstremt stor forskjell. Og dette VET influensere og innholdsskapere. Er det en ting som går igjen når man skal prøve å bli stor som influenser og følger med på ulike forum/kanaler/kurs så er det nettopp dette med hvordan man skal skape de rette inntrykkene for at det man sier skal ha verdi og troverdighet. Man kan i veldig mange tilfeller sammenligne det med å lure følgere. Men i disse kretsene handler det om å skape bånd og relasjoner. Når hun da legger frem at hun går på sykepleien OG fordyper seg i mikrobiologi samtidig, så skaper dette et HELT annet inntrykk for leseren, enn om hun ikke hadde gått sykepleien og sier hun fordyper seg frivillig i temaet mikrobiologi. Det ene gir mer troverdighet. Mange tenker nok at da er det i regi av en skole, hun får tilgang til fagmateriell og får undervisning. Og kanskje vesentlig større troverdighet enn fortjent. Og det er det som er så skummelt når man tar slike ting for gitt. Jeg og gikk på den nå og tenkte med meg selv at Line Victoria vet i det minste hva hun snakker om når hun sier at dette kan være farlig og at man bør oppsøke helsehjelp. Men nå i ettertid er det jo en realitet at hun nettopp har begynt på sykepleierutdanningen, og har valgt mikrobiologi som et fordypningsfag/valgfag i tillegg til den vanlige undervisningen - og mikrobiologi utgjør en liten del av hele semesteret. Så hvor mye faglig tyngde skal man egentlig tilegne henne enda? For alt vi vet er det ikke sikkert at hun liker faget, liker yrket eller står til eksamenene. Det er realiteten. Og det filteret bør vi bli flinkere til å ha når vi ser hva influensere legger ut. Jeg glemte meg ut i et sekund med LV. 1 10
Anemoi Skrevet i går, 09:55 #56260 Skrevet i går, 09:55 skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Ord har makt. Og hvordan man formulerer og ordlegger seg kan utgjøre en ekstremt stor forskjell. Og dette VET influensere og innholdsskapere. Er det en ting som går igjen når man skal prøve å bli stor som influenser og følger med på ulike forum/kanaler/kurs så er det nettopp dette med hvordan man skal skape de rette inntrykkene for at det man sier skal ha verdi og troverdighet. Man kan i veldig mange tilfeller sammenligne det med å lure følgere. Men i disse kretsene handler det om å skape bånd og relasjoner. Når hun da legger frem at hun går på sykepleien OG fordyper seg i mikrobiologi samtidig, så skaper dette et HELT annet inntrykk for leseren, enn om hun ikke hadde gått sykepleien og sier hun fordyper seg frivillig i temaet mikrobiologi. Det ene gir mer troverdighet. Mange tenker nok at da er det i regi av en skole, hun får tilgang til fagmateriell og får undervisning. Og kanskje vesentlig større troverdighet enn fortjent. Og det er det som er så skummelt når man tar slike ting for gitt. Jeg og gikk på den nå og tenkte med meg selv at Line Victoria vet i det minste hva hun snakker om når hun sier at dette kan være farlig og at man bør oppsøke helsehjelp. Men nå i ettertid er det jo en realitet at hun nettopp har begynt på sykepleierutdanningen, og har valgt mikrobiologi som et fordypningsfag/valgfag i tillegg til den vanlige undervisningen - og mikrobiologi utgjør en liten del av hele semesteret. Så hvor mye faglig tyngde skal man egentlig tilegne henne enda? For alt vi vet er det ikke sikkert at hun liker faget, liker yrket eller står til eksamenene. Det er realiteten. Og det filteret bør vi bli flinkere til å ha når vi ser hva influensere legger ut. Jeg glemte meg ut i et sekund med LV. 🎯🎯🎯 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå