skeiv-ostepop Skrevet i går, 08:42 #55921 Skrevet i går, 08:42 (endret) Angel75 skrev (10 minutter siden): Det vil tiden vise Synes det er ganske synlig allerede jeg. Det er ganske åpenbart at Sara Emilie flytter grensene for hva hun deler og hvordan det deles. Det hadde hun ikke trengt å gjøre om ikke behovet for økt oppmerksomhet var reelt. Endret i går, 08:42 av skeiv-ostepop 3 8
oss-to Skrevet i går, 08:46 #55922 Skrevet i går, 08:46 Roe skrev (7 timer siden): 🎯 Ser poenget ditt. Dette er jo åpenbart et tabubelagt tema, det er tydelig på reaksjonene, haha. Dog enig i at detaljerte opplysninger om lukt osv ikke er nødvendig å dele. Er det tabubelagt?. Det er jo direkte farleg. Ein vert jo oppfordra bruke bind om ein søv meir ein 7 timar, då ein skal bytte. Dette handlar lite om tabu men om vranglære og feilinformasjon og sist men ikkje minst kor langt influensaren er villig til å gå får klikk og pengar. 6 8
Osipus Skrevet i går, 08:49 #55923 Skrevet i går, 08:49 Kjempeliten skrev (2 timer siden): De driver jo ikke egentlig med folkeopplysning. De bare bruker det som en unnskyldning. For da kan de snakke om og vise absolutt alt de vil på internett. Og tjene penger på det. Fikk de barn - Legg ut fødsel minutt for minutt på snapchat = folkeopplysning. Har du en søster med downs = Folkeopplysning. Stinker vaginaen din = folkeopplysning. Hva er det neste? Følg med når influenseren drar til legevakta pga brukket bein og se operasjonen live. Folkeopplysning på sitt beste? Det er ganske sykt om det skal bli normalt å bruke influensere for å lære deg fakta om ulike ting. Drt er noe som heter kildekritikk, og da går man ikke til influensere. Helt enig med deg. Tenker at de fleste som følger SE ikke hører bland de som leser bøker eller har noe nevneverdig utdannelse. Det beste er å ikke svare dem på slike uvitenskapelige og uakademiske kommentarer🤓 3 4
oss-to Skrevet i går, 08:50 #55924 Skrevet i går, 08:50 Angel75 skrev (22 minutter siden): Hun er genial. For igjen har hun skapt engasjement. Bare se her i tråden. Hvor mange innlegg er det ikke om en glemt OB? Hva er jobben til en influencer? Hvordan tjener man mest penger på snap? Joda, engasjement, engasjement, engasjement. Og hun klarer det gang på gang. Folk går på limpinnen hver gang. Og vi i denne tråden er med på å hjelpe henne med det 🤭 For nokon er det genialt at ein influensar legg ut om barna sine, sexlivet, gløyming av tampongar, barn med kronisk sjukdom, helsereise, avføring og sal av klær. For andre er det vulgært ,og ikkje minst umoralsk ,å blande alt. For nokon kan det til og med vere direkte helsefarlig. Pressa har Vær Varsom-plakaten. Influensarane seglar fritt , og nyttar godt av at dei kan publisere kva som helst for pengar. 5 9
skeiv-ostepop Skrevet i går, 08:54 #55925 Skrevet i går, 08:54 Angel75 skrev (18 minutter siden): Hun er genial. For igjen har hun skapt engasjement. Bare se her i tråden. Hvor mange innlegg er det ikke om en glemt OB? Hva er jobben til en influencer? Hvordan tjener man mest penger på snap? Joda, engasjement, engasjement, engasjement. Og hun klarer det gang på gang. Folk går på limpinnen hver gang. Og vi i denne tråden er med på å hjelpe henne med det 🤭 Jeg tror du misforstår og misbruker ordet genial her. Å være genial krever at en gjør noe unikt, selvstendig og nytt for å oppnå ønsket resultat. Å snakke om kropp, sex, blod, overdrivelse, løgn og lage sensasjonelle overskrifter og historier er ikke nytt, unikt eller genialt. Det er velkjent strategi mange har brukt lenge før henne. Det er heller ikke noe genialt med å kopiere vandrehistorier og gjøre de om til egne med å lyve om de til følgerne sine. Og om jeg husker rett har hun blitt mistenkt for dette flere ganger før. Hadde hun gjort dette for 1000 år siden hadde det kanskje vært revolusjonerende. Og samtidig hadde hun blitt stemplet som heks. I dag derimot forventer jeg at det er allmennkunnskap at en bomullsdott med gammelt blod inni skjeden i 10 dager er potensielt veldig farlig for tampongbærer. Men når det er Sara Emilie er det genialt og folkeopplysning. 3 11
Angel75 Skrevet i går, 08:55 #55926 Skrevet i går, 08:55 Osipus skrev (4 minutter siden): Helt enig med deg. Tenker at de fleste som følger SE ikke hører bland de som leser bøker eller har noe nevneverdig utdannelse. Det beste er å ikke svare dem på slike uvitenskapelige og uakademiske kommentarer🤓 Her tror jeg du bommer. Tror de fleste som følger Sara og andre influencere har det som en avbrekker i hverdagen som underholdning. 7
skeiv-ostepop Skrevet i går, 08:57 #55927 Skrevet i går, 08:57 Angel75 skrev (1 minutt siden): Her tror jeg du bommer. Tror de fleste som følger Sara og andre influencere har det som en avbrekker i hverdagen som underholdning. Om noe så er dette kritikk mot underholdningsnorge om dette er nivået en legger seg på og kravene en stiller til en «entertainer». 3 7
Angel75 Skrevet i går, 08:58 #55928 Skrevet i går, 08:58 skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Jeg tror du misforstår og misbruker ordet genial her. Å være genial krever at en gjør noe unikt, selvstendig og nytt for å oppnå ønsket resultat. Å snakke om kropp, sex, blod, overdrivelse, løgn og lage sensasjonelle overskrifter og historier er ikke nytt, unikt eller genialt. Det er velkjent strategi mange har brukt lenge før henne. Det er heller ikke noe genialt med å kopiere vandrehistorier og gjøre de om til egne med å lyve om de til følgerne sine. Og om jeg husker rett har hun blitt mistenkt for dette flere ganger før. Hadde hun gjort dette for 1000 år siden hadde det kanskje vært revolusjonerende. Og samtidig hadde hun blitt stemplet som heks. I dag derimot forventer jeg at det er allmennkunnskap at en bomullsdott med gammelt blod inni skjeden i 10 dager er potensielt veldig farlig for tampongbærer. Men når det er Sara Emilie er det genialt og folkeopplysning. Om hun lyger eller ikke har jeg ikke lagt meg i. Har heller ikke sagt noe om folkeopplysning. Men genial/genialt passer fint inn og jeg misbruker ikke ordet. 1 2
Angel75 Skrevet i går, 08:59 #55929 Skrevet i går, 08:59 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Om noe så er dette kritikk mot underholdningsnorge om dette er nivået en legger seg på og kravene en stiller til en «entertainer». Det er og blir din mening. Jeg bruker iallefall ikke snap til folkeopplysning 😉 6
skeiv-ostepop Skrevet i går, 09:01 #55930 Skrevet i går, 09:01 Angel75 skrev (1 minutt siden): Det er og blir din mening. Jeg bruker iallefall ikke snap til folkeopplysning 😉 Ja det er min mening. Godt vi er enig i at dette ikke er folkeopplysning i det minste 1 4
Angel75 Skrevet i går, 09:02 #55931 Skrevet i går, 09:02 oss-to skrev (10 minutter siden): For nokon er det genialt at ein influensar legg ut om barna sine, sexlivet, gløyming av tampongar, barn med kronisk sjukdom, helsereise, avføring og sal av klær. For andre er det vulgært ,og ikkje minst umoralsk ,å blande alt. For nokon kan det til og med vere direkte helsefarlig. Pressa har Vær Varsom-plakaten. Influensarane seglar fritt , og nyttar godt av at dei kan publisere kva som helst for pengar. Nå skrev jeg om en episode. Jeg har ikke skrevet at det er genialt å dele om barn m.m. Så legg ikke til meg meninger jeg ikke har takk. Hva hun deler om seg selv bryr jeg meg fint lite om. 7
oss-to Skrevet i går, 09:03 #55932 Skrevet i går, 09:03 Angel75 skrev (3 minutter siden): Om hun lyger eller ikke har jeg ikke lagt meg i. Har heller ikke sagt noe om folkeopplysning. Men genial/genialt passer fint inn og jeg misbruker ikke ordet. Har du moglegheit kopiere inn deffinisjonen på kyniker? 3 4
Sol79 Skrevet i går, 09:04 #55933 Skrevet i går, 09:04 Hun må flytte seg opp i 3. etasje i huset fordi hun har håndverkere, og det hun skal fortelle er så sinnsykt flaut. Håndverkerne kan ikke høre om dette, men det er helt greit å dele det med x antall tusen følgere, der i blant slekt, venner, svigerfamilie, barnas lærere, foreldrene til barnas venner, dama på butikken etc. Det er akkurat som at hun ikke tenker på hva hun faktisk deler så lenge hun sitter innelåst i huset sitt. Syns så vanvittig synd på de største barna hennes. 5 19
oss-to Skrevet i går, 09:08 #55934 Skrevet i går, 09:08 Angel75 skrev (Akkurat nå): Nå skrev jeg om en episode. Jeg har ikke skrevet at det er genialt å dele om barn m.m. Så legg ikke til meg meninger jeg ikke har takk. Hva hun deler om seg selv bryr jeg meg fint lite om. Å kjære deg, dette var ikkje meint til deg personleg 🥰 3
GulleGull Skrevet i går, 09:09 #55935 Skrevet i går, 09:09 Sol79 skrev (2 minutter siden): Hun må flytte seg opp i 3. etasje i huset fordi hun har håndverkere, og det hun skal fortelle er så sinnsykt flaut. Håndverkerne kan ikke høre om dette, men det er helt greit å dele det med x antall tusen følgere, der i blant slekt, venner, svigerfamilie, barnas lærere, foreldrene til barnas venner, dama på butikken etc. Det er akkurat som at hun ikke tenker på hva hun faktisk deler så lenge hun sitter innelåst i huset sitt. Syns så vanvittig synd på de største barna hennes. Var det dette som var så «Spennede» å dele at hun måtte vente til etter arbeidstid for håndtverkerne hadde dratt? Eller var det fordi hun kunne med den unnskyldningen dra ut «spenningen» så folk hadde flere snapper å måtte se igjennom før hun fortalte den Spennede🙄 historien om tampong. 9
Banænie Skrevet i går, 09:13 #55936 Skrevet i går, 09:13 Det hun driver med, er fjas til sine 200 000 "venninner". Ikke fakta, ikke folkeopplysning, men fjas.. Det er ingen fakta eller forskning som underbygger eller forankrer det hun sier. Kvinnehelse må opp og frem, men jeg tror influencere som dette, skader mer enn det gjør godt..! Her merker man jo igjen hvor viktig det er med en arbeidsplass, kollegaer, og utdanning/videre utdanning. Man trenger sosiale input fra andre, man trenger danningen det gir å være en del av ett arbeidsmiljø og ute blandt folk. 4 11
Minimeg1234 Skrevet i går, 09:14 #55937 Skrevet i går, 09:14 (endret) oss-to skrev (44 minutter siden): For nokon er det genialt at ein influensar legg ut om barna sine, sexlivet, gløyming av tampongar, barn med kronisk sjukdom, helsereise, avføring og sal av klær. For andre er det vulgært ,og ikkje minst umoralsk ,å blande alt. For nokon kan det til og med vere direkte helsefarlig. Pressa har Vær Varsom-plakaten. Influensarane seglar fritt , og nyttar godt av at dei kan publisere kva som helst for pengar. Siden det er jeg som brukte ordet genial så vil jeg oppfordre til å lese innleggene mine en gang til . Det er ikke temaene jeg kaller genialt det er måten hun legger det ut på. Om det er positivt eller negativt har jeg heller aldri skrevet noe om . Det du referer til er ikke det jeg skriver. Om du skriver generelt så har jeg ikke sett at andre bruker det ordet så det er vanskelig å tro noe annet enn at du mener meg . Når det kommer til SE så vet hun hva hun gjør. Som jeg skrev tidligere så er hun en hardbarka influenser. Har lest litt nøyere og ser at det er en til som skriver genialt. Endret i går, 09:35 av Minimeg1234 La til siste setning. 2 4
Angel75 Skrevet i går, 09:21 #55938 Skrevet i går, 09:21 oss-to skrev (12 minutter siden): Å kjære deg, dette var ikkje meint til deg personleg 🥰 Hersketeknikk kan du bruke på andre 😘 6
Roe Skrevet i går, 09:36 #55939 Skrevet i går, 09:36 oss-to skrev (48 minutter siden): Er det tabubelagt?. Det er jo direkte farleg. Ein vert jo oppfordra bruke bind om ein søv meir ein 7 timar, då ein skal bytte. Dette handlar lite om tabu men om vranglære og feilinformasjon og sist men ikkje minst kor langt influensaren er villig til å gå får klikk og pengar. Det er tydeligvis det. Selv om det er farlig, så forekommer det oftere enn man skulle tro. 2 3
skeiv-ostepop Skrevet i går, 09:37 #55940 Skrevet i går, 09:37 Roe skrev (Akkurat nå): Det er tydeligvis det. Selv om det er farlig, så forekommer det oftere enn man skulle tro. Tror jeg ærlig talt ikke noe på. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå