Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (1 time siden):

Det er en ytterst liten kjerne som oppholder seg i slike grupper, flere er gjerne gjengangere i flere forum. Da blir det bare repeat.

Samme med at det er en ytterst liten kjerne som hyller influencere.

🎯

Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Problemet er at selvom det er 2025 og man kan søke opp på nett så er det mange som syns det hjelper når noen prater om slike «skambelagte» temaer. 
Om jenter kan føle litt mindre skam ved å se at andre glemmer tampongen så syns ivertfall jeg det er bra. 
Skam fører ingenting godt med seg.

Ser poenget ditt. Dette er jo åpenbart et tabubelagt tema, det er tydelig på reaksjonene, haha. Dog enig i at detaljerte opplysninger om lukt osv ikke er nødvendig å dele. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stargaze skrev (6 timer siden):

Eller totalt mangel på etikk, moral og verdighet..

Ja eller det da, at det anses som viktig for kvinnehelse er utenfor min fatteevne at noen mener.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Folkeopplysning er fakta. Dette er ikke folkeopplysning, det er iscenesatt for å tjene raske penger.

Dog, litt usikker på hvor lenge folk kan ta henne som en seriøs bedriftseier når hun holder på sånn.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Sara har selv uttalt at hun tenker content i alt hun gjør. Jeg tror hun overdriver noe voldsomt for å skape oppmerksomhet og klikk. Disse droppene henne går ikke akkurat så det suser for tiden, hun sitter på et enormt hus som må betales, hun trenger penger. Klikk gir mere penger, kanskje til og med litt oppmerksomhet fra en lokalavis, kanskje noen negative kommentarer hun kan latterliggjøre og skape litt mere engasjement. Gjett hva..det funka..

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 timer siden):

Klart SE gjør dette for å tjene penger .  Mange som driver med folkeopplysning gjør det å tjene penger fordi det er jobben deres. Og når de jobber tjener de penger. (Tenker på de som virkelig driver med folkeopplysning )
Influensere som SE når ut til mange . Det er på godt og vondt. Dette tema  syns jeg først var rart , så genialt pga engasjementet det skapte for å nå etter å ha diskuter og skrevet her inne ser at det er egentlig viktig. 

Samtidig så syns jeg det er helt greit at ikke alle syns det. (De fleste her inne)

De driver jo ikke egentlig med folkeopplysning. De bare bruker det som en unnskyldning. For da kan de snakke om og vise absolutt alt de vil på internett. Og tjene penger på det. Fikk de barn - Legg ut fødsel minutt for minutt på snapchat = folkeopplysning. Har du en søster med downs = Folkeopplysning. Stinker vaginaen din = folkeopplysning. Hva er det neste? Følg med når influenseren drar til legevakta pga brukket bein og se operasjonen live. Folkeopplysning på sitt beste? 

Det er ganske sykt om det skal bli normalt å bruke influensere for å lære deg fakta om ulike ting. Drt er noe som heter kildekritikk, og da går man ikke til influensere. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (9 timer siden):

Fantastisk genistrek av SE i dag😂😂😂
Ble nok mye fart på snappen i dag og penger klirrer inn på kontoen. 

Beklager til alle som føler avsky for handlingen .

Genial og SE i samme setning må være den største selvmotsigelsen på denne siden av nyttår. Tror enkelte må spørre ChatPG om definisjonen på geni. 
Hvorfor beklager du handlingen? Du har vel ikke noe ansvar her 🤔 

Personlig føler jeg ikke avsky, men mer bekymring. Summen av ting hun legger ut indikerer at hun kan trenge brukerstyrt assistanse i hverdagen for å ta vare på seg selv. Men hvem bryr seg vel om sitt personlige omdømme så lenge man tjener noen kroner. Solid innhold på en seriøs bedriftskonto. Kudos. 

• Liker 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Minimeg1234 skrev (6 timer siden):

Helt enig i at hun skulle sagt i fra at man må kontakte lege , dette er alvorlig. Det kom frem etter hvert hvor alvorlig det er men hun skulle vært myyye tydeligere. 
Jeg syns det kom frem en del om dette problemet jeg da men kunne sikkert vært mer. 

Er det ikke dumt da å kalle dette folkeopplysning?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Kjempeliten skrev (1 time siden):

De driver jo ikke egentlig med folkeopplysning. De bare bruker det som en unnskyldning. For da kan de snakke om og vise absolutt alt de vil på internett. Og tjene penger på det. Fikk de barn - Legg ut fødsel minutt for minutt på snapchat = folkeopplysning. Har du en søster med downs = Folkeopplysning. Stinker vaginaen din = folkeopplysning. Hva er det neste? Følg med når influenseren drar til legevakta pga brukket bein og se operasjonen live. Folkeopplysning på sitt beste? 

Det er ganske sykt om det skal bli normalt å bruke influensere for å lære deg fakta om ulike ting. Drt er noe som heter kildekritikk, og da går man ikke til influensere. 

Jeg er dessverre der at jeg tilegner mine medkvinner, såpass med intelligens at jeg tenker de forstår at en OB, må skiftes, hver dag*flere. På samme måte som at man tørker seg i baken ved toalettbesøk, og at de pusser tennene om mårran. 
De som ikke skifter OB, tørker seg i baken, eller pusser tennene, trenger hjelp, på et annet nivå. Da snakker man typ helsehjelp. Det finnes i alle kommuner. 
Jeg poengterer at OB i vagina i 10 dager, har ingenting på internettet å gjøre, frambringt av en influencer. Det er rett og slett pinlig for henne! 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (4 minutter siden):

Jeg er dessverre der at jeg tilegner mine medkvinner, såpass med intelligens at jeg tenker de forstår at en OB, må skiftes, hver dag*flere. På samme måte som at man tørker seg i baken ved toalettbesøk, og at de pusser tennene om mårran. 
De som ikke skifter OB, tørker seg i baken, eller pusser tennene, trenger hjelp, på et annet nivå. Da snakker man typ helsehjelp. Det finnes i alle kommuner. 
Jeg poengterer at OB i vagina i 10 dager, har ingenting på internettet å gjøre, frambringt av en influencer. Det er rett og slett pinlig for henne! 

Helt enig. Skjer sånt, så drsr man til legen. Man hsr ikke behov for influensere for å fortelle hva som er riktig. Faren med dette i lengden er jo at folk kan ende opp med å tro på influensere mer enn på fagfolk. Det finnes jo nok av influensere som driver med direkte feilinformasjon eller som har helt merkelige meninger om ting. Leser jeg noe en kjent person har sagt om noe medisinsk eller noe jeg faktisk lurer på, så sjekker jeg alltid sikre kilder etterpå.

Man må være kritisk, og forstå at det ofte ligger noe mer bak enn folkeopplysning. Er det noen influensere jeg mener driver med god folkeopplysning så er det sånne som Helsesista og Kaveh Rashidi. Men de har utdannelse og er ikke ute etter penger. Det er enkelt å se forskjellen. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (9 timer siden):

Dette har ikke noe med etikk og moralske verdier å gjøre. Om man ler av det eller syns det er avskyelig kommer ann på noe helt annet.Alle har ulik tåleevne og grenser for hva en syns skal frem i  «lyset» .  Det er nok en del holdninger og kunnskap som også rår over hvordan man reagere . 
Her tror jeg SE er god på å lese sitt publikum (følgerne).

Eg er nok ueinig i at dette ikkje handlar om etikk. Når ein bevisst deler noko som er  potensielt helseskadeleg, for å skape blest og tene pengar, så handlar det absolutt om moralsk dømmekraft. At ein tener godt, burde ikkje vere ein fribillett til å opptre utan refleksjon.

Endret av oss-to
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Genial og SE i samme setning må være den største selvmotsigelsen på denne siden av nyttår. Tror enkelte må spørre ChatPG om definisjonen på geni. 
Hvorfor beklager du handlingen? Du har vel ikke noe ansvar her 🤔 

Personlig føler jeg ikke avsky, men mer bekymring. Summen av ting hun legger ut indikerer at hun kan trenge brukerstyrt assistanse i hverdagen for å ta vare på seg selv. Men hvem bryr seg vel om sitt personlige omdømme så lenge man tjener noen kroner. Solid innhold på en seriøs bedriftskonto. Kudos. 

Hun er genial. For igjen har hun skapt engasjement. Bare se her i tråden. Hvor mange innlegg er det ikke om en glemt OB? Hva er jobben til en influencer? Hvordan tjener man mest penger på snap? Joda, engasjement, engasjement, engasjement. Og hun klarer det gang på gang. Folk går på limpinnen hver gang. Og vi i denne tråden er med på å hjelpe henne med det 🤭

• Nyttig 6
Skrevet

Husker når de fortalte da de hadde vært i banken og skulle søke om lån til huset at spørsmålet om inntekt og sykdom kom, typ hva skjer om du havner på sykehus. Da var svaret at om det skjer så øker inntekten....
Absolutt kalkulert det hun gjør. 

Hun kunne fint fortalt dette om hun hadde formulert seg på en helt annen måte som ikke var så vulgær. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (3 minutter siden):

Hun er genial. For igjen har hun skapt engasjement. Bare se her i tråden. Hvor mange innlegg er det ikke om en glemt OB? Hva er jobben til en influencer? Hvordan tjener man mest penger på snap? Joda, engasjement, engasjement, engasjement. Og hun klarer det gang på gang. Folk går på limpinnen hver gang. Og vi i denne tråden er med på å hjelpe henne med det 🤭

Det er mulig hun tjener penger her og nå, men på sikt vil dette ødelegge. Hun fremstår svært lite profesjonell, og ikke en bedriftsleder verdig.

Husk at ikke all pr er god pr selv om det gir aldri så mye klikk og cash der og da.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Stargaze skrev (Akkurat nå):

Det er mulig hun tjener penger her og nå, men på sikt vil dette ødelegge. Hun fremstår svært lite profesjonell, og ikke en bedriftsleder verdig.

Husk at ikke all pr er god pr selv om det gir aldri så mye klikk og cash der og da.

Det vil tiden vise

• Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (7 minutter siden):

Det vil tiden vise

Det vil den

• Liker 4
Skrevet

SET dukker opp på utforsk hos meg i dag. Er denne reklamen spilt inn før eller etter å ha gravd etter inngrodd tampong i infisert skjede?🙈 Ser hun har på seg samme genser. 

IMG_0652.jpeg

• Liker 6
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (10 minutter siden):

Det vil tiden vise

Synes det er ganske synlig allerede jeg. Det er ganske åpenbart at Sara Emilie flytter grensene for hva hun deler og hvordan det deles. Det hadde hun ikke trengt å gjøre om ikke behovet for økt oppmerksomhet var reelt.

Endret av skeiv-ostepop
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Roe skrev (7 timer siden):

🎯

Ser poenget ditt. Dette er jo åpenbart et tabubelagt tema, det er tydelig på reaksjonene, haha. Dog enig i at detaljerte opplysninger om lukt osv ikke er nødvendig å dele. 

Er det tabubelagt?.  Det er jo direkte farleg. Ein vert jo oppfordra bruke bind om ein søv meir ein 7 timar, då ein skal bytte. Dette handlar lite om tabu men om vranglære og feilinformasjon og sist men ikkje minst kor langt influensaren er villig til å gå får klikk og pengar.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Kjempeliten skrev (2 timer siden):

Helt enig med deg. Tenker at de fleste som følger SE ikke hører bland de som leser bøker eller har noe nevneverdig utdannelse. Det beste er å ikke svare dem på slike uvitenskapelige og uakademiske kommentarer🤓

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Angel75 skrev (22 minutter siden):

For nokon er det genialt at ein influensar legg ut om barna sine, sexlivet, gløyming av tampongar, barn med kronisk sjukdom, helsereise, avføring og sal av klær.
For andre er det vulgært ,og ikkje minst umoralsk ,å blande alt.
For nokon kan det til og med vere direkte helsefarlig. Pressa har Vær Varsom-plakaten.
Influensarane seglar fritt , og nyttar godt av at dei kan publisere kva som helst for pengar.

• Liker 5
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...