elskersommer Skrevet mandag kl. 15:53 #54981 Skrevet mandag kl. 15:53 GulleGull skrev (3 timer siden): Blir man helt handlingslammet selvom baby er våken? Man klarer «rydde kjøkken og gå på do» selvom baby er våken☺️ I går fikk hun følgende spørsmål.. " kan du ikke la frøkna ligge i vogna og sove ute på terrassen. De har jo så godt av frisk luft?" Men det var vanskelig altså.. Da måtte hun fly inn og ut hvert 5 minutt og vugge,å da ble det så kaldt inne også 🙈 Hva med og kle på seg selv og barnet og trille ute.. 2 9
elskersommer Skrevet mandag kl. 16:01 #54982 Skrevet mandag kl. 16:01 "jeg ønsker ikke å dele noe privat rundt sykdommen"🙈 Synes jo egentlig at du deler alt for mye allerede Bildet fra SE sin Snapchat 3 5
Roe Skrevet mandag kl. 16:26 #54983 Skrevet mandag kl. 16:26 elskersommer skrev (24 minutter siden): "jeg ønsker ikke å dele noe privat rundt sykdommen"🙈 Synes jo egentlig at du deler alt for mye allerede Bildet fra SE sin Snapchat Veldig bra hvis hun nå tar et standpunkt for å ikke dele personlig og spesifikt fremover 5
Era Vulgaris Skrevet mandag kl. 16:48 #54984 Skrevet mandag kl. 16:48 elskersommer skrev (53 minutter siden): I går fikk hun følgende spørsmål.. " kan du ikke la frøkna ligge i vogna og sove ute på terrassen. De har jo så godt av frisk luft?" Men det var vanskelig altså.. Da måtte hun fly inn og ut hvert 5 minutt og vugge,å da ble det så kaldt inne også 🙈 Hva med og kle på seg selv og barnet og trille ute.. Hun kan vel koste på seg en sånn dings som rugger vogna, det har hun råd til. Kanskje ungen fikk litt frisk luft i blant. 5 2
Anemoi Skrevet mandag kl. 16:49 #54985 Skrevet mandag kl. 16:49 elskersommer skrev (36 minutter siden): "jeg ønsker ikke å dele noe privat rundt sykdommen"🙈 Synes jo egentlig at du deler alt for mye allerede Bildet fra SE sin Snapchat Da regnes ikke det å dele hvordan det går ulike netter (f.eks. sist helg) som «personlig og spesifikt»? 1 6
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 16:51 #54986 Skrevet mandag kl. 16:51 (endret) Roe skrev (25 minutter siden): Veldig bra hvis hun nå tar et standpunkt for å ikke dele personlig og spesifikt fremover Det er veldig bra . Håper det fortsetter slik. Endret mandag kl. 16:52 av Minimeg1234 2
Anemoi Skrevet mandag kl. 16:52 #54987 Skrevet mandag kl. 16:52 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Hun kan vel koste på seg en sånn dings som rugger vogna, det har hun råd til. Kanskje ungen fikk litt frisk luft i blant. Det har de for lengst kostet på seg. 😉 4 3
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 16:54 #54988 Skrevet mandag kl. 16:54 Anemoi skrev (2 timer siden): Takk for utdypingen! At du sier hun ikke vil finne «praktiske løsninger» gjør det litt uklart for meg. Kanskje du mener at SET må lete etter andre måter (løsninger) å tjene like mye penger på? Men hun kan jo bare å akseptere å tjene mindre… Og der kom svaret ditt! Hva mener du med at svaret mitt kom ? 3
Anemoi Skrevet mandag kl. 17:02 #54989 Skrevet mandag kl. 17:02 Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Hva mener du med at svaret mitt kom ? Du svarte før jeg fikk sendt min melding… Men nok avsporing. 😉 1 1
elskersommer Skrevet mandag kl. 17:04 #54990 Skrevet mandag kl. 17:04 Roe skrev (36 minutter siden): Veldig bra hvis hun nå tar et standpunkt for å ikke dele personlig og spesifikt fremover Dette er ikke ett standpunkt hun kommer til og følge.. Vi vil garantert høre mer om sykdommen og sønn fremover. 7 1
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 17:08 #54991 Skrevet mandag kl. 17:08 Anemoi skrev (1 minutt siden): Du svarte før jeg fikk sendt min melding… Men nok avsporing. 😉 Hehe jeg har lest det som står der men det var ikke svar på spørsmålet du stilte om jeg mente at hun kanskje må finne andre løsninger å tjene like mye penger på. Det har jeg svart på i et annet innlegg. 3
Anemoi Skrevet mandag kl. 17:09 #54992 Skrevet mandag kl. 17:09 (endret) Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Hehe jeg har lest det som står der men det var ikke svar på spørsmålet du stilte om jeg mente at hun kanskje må finne andre løsninger å tjene like mye penger på. Det har jeg svart på i et annet innlegg. I rest my case…Som sagt, nok avsporing. 😅 Endret mandag kl. 17:10 av Anemoi 2
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 17:10 #54993 Skrevet mandag kl. 17:10 Anemoi skrev (Akkurat nå): I rest my case… 😅 Selvfølgelig….🙃 2
Anemoi Skrevet mandag kl. 17:30 #54994 Skrevet mandag kl. 17:30 (endret) I oktober 2020 kom det en lov som sa at foreldre i Frankrike må søke om tillatelse fra lokale myndigheter dersom de ønsker å eksponere sitt barn under 16 år som influenser på internett. Den gangen sa seniorrådgiver Kjersti Botnan Larsen hos Barneombudet at det også i Norge trengs en gjennomgang av regelverket og en opprydding. Dette er overmodent nå! Botnan Larsen uttalte at Barneombudet var bekymret for at «foreldre skyver barna foran seg for å tjene penger på det som legges ut på nett». Når man ser på SET sin barneeksponering, er det akkurat det hun gjør. Og hun insisterer på å gjøre dette og forsvarer det. Det må det snakkes høyt og mye om! https://www.nrk.no/urix/frankrike_-barne-influensere-skal-beskyttes-fra-sine-foreldre-1.15198578 Endret mandag kl. 17:32 av Anemoi 8 2
oss-to Skrevet mandag kl. 18:12 #54995 Skrevet mandag kl. 18:12 Anemoi skrev (40 minutter siden): I oktober 2020 kom det en lov som sa at foreldre i Frankrike må søke om tillatelse fra lokale myndigheter dersom de ønsker å eksponere sitt barn under 16 år som influenser på internett. Den gangen sa seniorrådgiver Kjersti Botnan Larsen hos Barneombudet at det også i Norge trengs en gjennomgang av regelverket og en opprydding. Dette er overmodent nå! Botnan Larsen uttalte at Barneombudet var bekymret for at «foreldre skyver barna foran seg for å tjene penger på det som legges ut på nett». Når man ser på SET sin barneeksponering, er det akkurat det hun gjør. Og hun insisterer på å gjøre dette og forsvarer det. Det må det snakkes høyt og mye om! https://www.nrk.no/urix/frankrike_-barne-influensere-skal-beskyttes-fra-sine-foreldre-1.15198578 No må vi vise at folk bryr seg! 👇 Kopier teksten under og send han til Barneombodet [email protected] Hei Barneombodet, no treng Noreg ei lov som vernar barn mot utnytting som influensarar. Foreldre tener pengar på å eksponere barna sine på nett utan grenser – og barna mistar retten til privatliv. Frankrike har allereie innført lov som krev løyve for slik eksponering og sikrar at inntektene går til barna. Det er på høg tid at Noreg gjer det same. Barna sine rettar må gå føre foreldra sin inntekt og merksemd. Tida for endring er no! 7 6
Anemoi Skrevet mandag kl. 18:32 #54996 Skrevet mandag kl. 18:32 (endret) oss-to skrev (19 minutter siden): No må vi vise at folk bryr seg! 👇 Kopier teksten under og send han til Barneombodet [email protected]Hei Barneombodet, no treng Noreg ei lov som vernar barn mot utnytting som influensarar. Foreldre tener pengar på å eksponere barna sine på nett utan grenser – og barna mistar retten til privatliv. Barna sine rettar må gå føre foreldra sin inntekt og merksemd. Tida for endring er no! Støttes varmt!!! 👏🏻👍🏻💪🏻 Endret mandag kl. 18:32 av Anemoi 1 1
Angel75 Skrevet mandag kl. 19:37 #54997 Skrevet mandag kl. 19:37 Anemoi skrev (2 timer siden): I oktober 2020 kom det en lov som sa at foreldre i Frankrike må søke om tillatelse fra lokale myndigheter dersom de ønsker å eksponere sitt barn under 16 år som influenser på internett. Den gangen sa seniorrådgiver Kjersti Botnan Larsen hos Barneombudet at det også i Norge trengs en gjennomgang av regelverket og en opprydding. Dette er overmodent nå! Botnan Larsen uttalte at Barneombudet var bekymret for at «foreldre skyver barna foran seg for å tjene penger på det som legges ut på nett». Når man ser på SET sin barneeksponering, er det akkurat det hun gjør. Og hun insisterer på å gjøre dette og forsvarer det. Det må det snakkes høyt og mye om! https://www.nrk.no/urix/frankrike_-barne-influensere-skal-beskyttes-fra-sine-foreldre-1.15198578 Hadde den regelen tredd i kraft i Norge hadde det ikke påvirket Sara. 1 2
oss-to Skrevet mandag kl. 19:45 #54998 Skrevet mandag kl. 19:45 (endret) Angel75 skrev (10 minutter siden): Hadde den regelen tredd i kraft i Norge hadde det ikke påvirket Sara. Eg lurer på kvifor du vel å bagatellisere poenget ? Diskusjonen handlar ikkje om ein enkeltperson, men om eit systemproblem: barn blir brukt som inntektskilde av foreldre, og Noreg treng tydelege reglar for å beskytte alle barn mot kommersiell utnytting på nett. Å seie at ei regel "ikkje ville påverka Sara" endrar ikkje behovet for å ta dette på alvor. SE er ein av dei eg håpar kjem innunder evt. lover. Endret mandag kl. 19:48 av oss-to La til siste setning. 5 3
Anemoi Skrevet mandag kl. 20:00 #54999 Skrevet mandag kl. 20:00 Angel75 skrev (9 minutter siden): Hadde den regelen tredd i kraft i Norge hadde det ikke påvirket Sara. Sant nok, men det er ikke poenget. Seniorrådgiver Kjersti Botnan Larsen hos Barneombudet mente som sagt at det her til lands trengtes en regelgjennomgang og opprydding. Men hun sa også det var ikke en kopi av den franske loven man trengte her i landet. Sitat og min utheving: «Vi er også bekymret for at foreldre skyver barn foran seg for å tjene penger på det som legges ut på nett, sier Botnan Larsen. Hun vil likevel ikke ha en forhåndsgodkjenning etter fransk modell for at barn skal kunne publisere noe på nettet som influensere. Hun vil ha et tydeligere regelverk med enda bedre kontrollmekanismer som kan håndheves om foreldre eller andre bryter det.» Mye har hendt innenfor sosiale medier siden den franske loven kom. Jeg er ikke i tvil om at man kan skape et lovverk som ivaretar barns rettigheter og begrenser influensere som SET sine muligheter til å fritt å kunne bruke barna sine som SoMe-innhold for å tjene penger. https://www.nrk.no/urix/frankrike_-barne-influensere-skal-beskyttes-fra-sine-foreldre-1.15198578 2 2
Era Vulgaris Skrevet mandag kl. 20:37 #55000 Skrevet mandag kl. 20:37 Anemoi skrev (3 timer siden): Det har de for lengst kostet på seg. 😉 Så klart. Ingen vits i å benytte hjelpemidler man har, bedre å lage unnskyldninger for seg selv. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå