Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
oss-to skrev (7 minutter siden):

Eg trur du set søkjelys på viktige poeng her. Det er lett å sjå influensarliv som glamorøst, men den avhengigheita som oppstår mellom influensar og følgjarar er ikkje berre einveg – det blir ein tovegs avhengigheit som kan utvikle seg til ein farleg spiral, både følelsesmessig og økonomisk. Samstundes er det vanskeleg å sjå korleis ein kan løfte debatten slik at det faktisk kan føre til regulering eller lovverk, sidan alt ser ut til å styres av avhengigheit, pengar og algoritmar. Dette heng også saman med det vi held på med, og viser kor viktig det er å reflektere over både verkemiddel og mogelege skadar.

Jeg tror på langsiktig arbeid på mange/alle plan! ☺️😎 Det er som arbeid med kvinners rettigheter og livsverk, det har tatt tid og vært en langvarig kamp som fortsatt pågår. Barn ble sett på som små eller uferdige voksne og en økonomisk ressurs helt fram til 1900-tallet, det tar tid å få aksept for også barnets rettigheter - men det vil komme! 
KG er en arena, andre diskusjonsforum også, samt media, utdanningsinstitusjoner, ulike organisasjoner og politiske partier. Det kreves utholdenhet til tusen… Men alle monner drar, hvis det er i samme retning! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Donnap skrev (32 minutter siden):

Hvor ser du det står at hun er ekkel som ikke gjør rent? Når man velger glassrekkverk med små unger i hus , så får man det sånn, sånn er det bare og det vet alle som har unger. Det var da ikke det som var poenget her. Du er ganske så spydig her inne stadig vekk, synes jeg.

Om du blir tilbake i tråden så er det flere utsagn om at Sara er ekkel pga sin rengjøring. Så når man velger å legge ut et slikt bilde så synes jeg det sier en god del.

• Nyttig 6
Skrevet
Bibbi_ skrev (31 minutter siden):

Enkelte her får lov å komme med de verste anklagene, frekkhet osv. 

Og enig med deg, SET gjør aldri rent. Det har hun innrømmet selv. 

Håper flere rapporterer når noen svarer på den måten 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Angel75 skrev (9 minutter siden):

Er slik som kommer frem i tråden når det gjelder Sara og renhold, at hun er ekkel og kvalmende. Om ikke akkurat du har skrevet det så beklager jeg. Er ikke noe å ta så på vei på.

Jeg blir bare fly forbanna når du skriver det du gjør 😡😡😡 

• Liker 7
Skrevet
Angel75 skrev (22 minutter siden):

Om du blir tilbake i tråden så er det flere utsagn om at Sara er ekkel pga sin rengjøring. Så når man velger å legge ut et slikt bilde så synes jeg det sier en god del.

Det var overhode ikke min tanke at SE var ekkel. Men at hun er lite flink til og vaske. Å det vet vi jo at hun ikke er. Hjelper ikke å ha 2-3 robbitvaskere/støvsugere om det ikke vaskes på glasset og overflater. 

• Liker 7
Skrevet
Angel75 skrev (31 minutter siden):

Engasjement, og folk her går rett på. Lærer ikke eller vet ikke at det gir penger, engasjement?

Ja, nettopp , poenget mitt er jo at både kritikk og ekstreme forsvar skaper engasjement, og det er akkurat slik influensarar lever av drama. Det blir meir synlegheit og til slutt pengar i kassa, så både dei som kritiserer og dei som overforsvarer, bidrar til det same.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mallisaen skrev (2 timer siden):

Mon tro om Snapchat kompenserer for tapt inntekt når de nå ligger nede....🤔😅

Hehe de håper nok men eierne av snap er nok like kyniske 🧐

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

Hehe de håper nok men eierne av snap er nok like kyniske 🧐

Det fins brennsikkert noe med liten skrift som sier at Snapchat ikke har ansvaret for økonomiske tap når det skjer noe «uforskyldt» som dette. 

• Liker 6
Skrevet

Og jeg syns ikke synd på influenserne heller, det har helt frivillig gjort seg selv avhengig av disse enorme inntektene… 🙄😜

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Angel75 skrev (31 minutter siden):

Nå vet jeg at SE legger ut for å få engasjement men jeg trodde hun la ut slike bilder m flekker på glass for å virke uperfekt . 

Om hun får trafikk på snappen sin pga et glassrekkverk med flekker fra barn så er det ganske smart. 

😂nå følte jeg meg ivertfall godtroende. 

• Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

Det fins brennsikkert noe med liten skrift som sier at Snapchat ikke har ansvaret for økonomiske tap når det skjer noe «uforskyldt» som dette. 

Selvsagt har de det. Dette går nok under force majeure for snapchat i forhold til deres brukere. Dette viser at disse inntektene er sårbare

• Liker 6
Skrevet
elskersommer skrev (17 minutter siden):

Når hun sa hun ikke hadde tatt i langkosten på 1 år så sier det seg selv

Oki. Så om man lar roboten vaske gulvene, så vil det si at man ikke gjør rent i resten av huset? 🤔

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (20 minutter siden):

Nå vet jeg at SE legger ut for å få engasjement men jeg trodde hun la ut slike bilder m flekker på glass for å virke uperfekt . 

Om hun får trafikk på snappen sin pga et glassrekkverk med flekker fra barn så er det ganske smart

😂nå følte jeg meg ivertfall godtroende. 

Og/eller strategisk?
SE er meget erfaren og vet akkurat hva som gir respons på innlegg, klikk + diskusjon i tråder som denne. Her er det både-og, både for å skape engasjement - og for å spille på rollen som frk. Uperfekt.
Det er en øyeåpner å klare å se og gjennomskue spillet og mønsteret…

Endret av Anemoi
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Angel75 skrev (57 minutter siden):

Da ser vi forskjellig på det, og det var jo SE som valgte å legge ut bildet først. Jeg synes hun har mye rot, spesielt i klærne, regner med det har blitt bedre i nyhuset. Jeg har ingen mening om vaskingen hennes, for det har jeg ikke lagt merke til, men ser skitne glass på bildet ja, og jeg hadde ikke taklet å ha glassrekkverk nettopp pga at de kan bli svært skitne veldig fort. Hadde heller ikke villet ha det av andre grunner. Det er fint, men upraktisk i hus med unger, synes jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Donnap skrev (1 minutt siden):

Da ser vi forskjellig på det, og det var jo SE som valgte å legge ut bildet først. Jeg synes hun har mye rot, spesielt i klærne, regner med det har blitt bedre i nyhuset. Jeg har ingen mening om vaskingen hennes, for det har jeg ikke lagt merke til, men ser skitne glass på bildet ja, og jeg hadde ikke taklet å ha glassrekkverk nettopp pga at de kan bli svært skitne veldig fort. Hadde heller ikke villet ha det av andre grunner. Det er fint, men upraktisk i hus med unger, synes jeg.

Hadde heller ikke taklet og ha glassrekkverk, for jeg hadde ikke brukt min energi på å holde det rent. Men fint er det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva mener dere? Er snap nede for telling? 

• Liker 2
Skrevet
Outandabout skrev (2 minutter siden):

Det virker slik. Er ikke noe oppdatering fra noen influencere.

Jeg har sittet og chattet med ei venninne i dag å våre meldinger er blitt sendt til hverandre 

• Liker 2
Skrevet
Outandabout skrev (33 minutter siden):

Ja, vært tull i hele dag. Så vil tro SET sitter å drar seg i håret nå. 👍

• Liker 4
Skrevet
Angel75 skrev (50 minutter siden):

Hadde heller ikke taklet og ha glassrekkverk, for jeg hadde ikke brukt min energi på å holde det rent. Men fint er det.

Ja, det er fint, men ikke når det er skitttent. Ekstremt upraktisk med småbarn.

• Liker 7
Skrevet
Bibbi_ skrev (7 minutter siden):

Ja, vært tull i hele dag. Så vil tro SET sitter å drar seg i håret nå. 👍

Mange influencere da som sitter og vrir seg i sofaen. Tipper det er krise! 

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...