Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 14:46 #53561 Skrevet søndag kl. 14:46 oss-to skrev (1 time siden): Det er litt artig at eit hypotetisk spørsmål om noko ein influensar eller bedrift faktisk jobbar med/donnerar til blir sett på som urelevant, medan ei heilt personleg meining om ei drakt plutseleg blir relevant å poste. Det er to helt ulike ting. Hypotetisk er jo en tenkt situasjon som ikke finnes. Klærne til Careless er et konkret plagg som finnes. 3 5
GulleGull Skrevet søndag kl. 14:49 #53562 Skrevet søndag kl. 14:49 Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Det kan godt hende men hun kunne likevel valgt det bort. Så vidt jeg vet så er det ikke lov å tvinge noen til å inngå et samarbeid. Ja det kunne hun potensielt, men gjorde ikke. Tviler på at det var 10% til veldedighet som tippet vektskåla til å «velge» Reme☺️ 5
elskersommer Skrevet søndag kl. 14:50 #53563 Skrevet søndag kl. 14:50 Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Det kan godt hende men hun kunne likevel valgt det bort. Så vidt jeg vet så er det ikke lov å tvinge noen til å inngå et samarbeid. Må spørre om jeg skjønte deg.. Du mener at de som er i stallen til Reme kunne valgt og ikke gi 10% til ett veldedig formål fordi ingen kan tvinge de? 3
Angel75 Skrevet søndag kl. 14:52 #53564 Skrevet søndag kl. 14:52 GulleGull skrev (53 minutter siden): Tror ikke det var så mye valg der ute som drev med det samme som Reme. De var de første ute som drev med influensersamarbeid på den måten. Er jo såpass lukrativt at som Reme selv sier; «Vi har ikke ringt én eneste influencer. Nå har vi mange i kø» Allikevel sliter Reme.... 4
Angel75 Skrevet søndag kl. 14:57 #53565 Skrevet søndag kl. 14:57 oss-to skrev (3 timer siden): Det er merkelig at folk som frammsnakkar positivitet rundt alt influensaren gjer, kallar kritiske spørsmål haters, samtidig som dei sjølv skriv nedsettande om dei som tør å stille spørsmål. Konstruktiv kritikk burde ikkje sjåast på som negativt, medan personangrep faktisk er problematisk. Det er ytterst få som kommer med konstruktiv kritikk. De få som tør å gå mot strømmen blir stilt mot veggen og må stå til rette for hvorfor de mener det og det. Da er man direkte blåst om man ikke er 100% i enig i kritikken/hatet her inne. 3 3
oss-to Skrevet søndag kl. 14:59 #53566 Skrevet søndag kl. 14:59 Minimeg1234 skrev (10 minutter siden): Det er to helt ulike ting. Hypotetisk er jo en tenkt situasjon som ikke finnes. Klærne til Careless er et konkret plagg som finnes. Eg har svart i kommentarfeltet før men. Å krangle om hypotetisk versus konkret når det handlar om personlege meiningar er heilt bortkasta. Poenget mitt var at I tråden om SE finst det inga "relevans-politi" . 5 3
Roe Skrevet søndag kl. 14:59 #53567 Skrevet søndag kl. 14:59 elskersommer skrev (8 minutter siden): Må spørre om jeg skjønte deg.. Du mener at de som er i stallen til Reme kunne valgt og ikke gi 10% til ett veldedig formål fordi ingen kan tvinge de? I teorien kunne hun vel det, ved å velge en annen samarbeidspartner enn nettopp Dignity? Hun kunne jo da bare funnet en annen som ikke krevde disse 10 prosentene i teorien.. 3 4
elskersommer Skrevet søndag kl. 15:03 #53568 Skrevet søndag kl. 15:03 Roe skrev (3 minutter siden): I teorien kunne hun vel det, ved å velge en annen samarbeidspartner enn nettopp Dignity? Hun kunne jo da bare funnet en annen som ikke krevde disse 10 prosentene i teorien.. Da skjønte jeg🙂 3
oss-to Skrevet søndag kl. 15:11 #53569 Skrevet søndag kl. 15:11 Angel75 skrev (13 minutter siden): Det er ytterst få som kommer med konstruktiv kritikk. De få som tør å gå mot strømmen blir stilt mot veggen og må stå til rette for hvorfor de mener det og det. Da er man direkte blåst om man ikke er 100% i enig i kritikken/hatet her inne. Eg synest mange prøver å ha saklege og konstruktive debattar, men det er nokre som enten legg ut ekstreme meiningar i begge endar, eller som berre angrip personar. Resultatet er at dei som prøver å diskutere sak, ofte druknar i støyen, og det blir lett at konstruktiv kritikk blir oppfatta som hat. 7 1
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:20 #53570 Skrevet søndag kl. 15:20 oss-to skrev (15 minutter siden): Eg har svart i kommentarfeltet før men. Å krangle om hypotetisk versus konkret når det handlar om personlege meiningar er heilt bortkasta. Poenget mitt var at I tråden om SE finst det inga "relevans-politi" . Jeg svarte på spørsmål som ble stilt til meg. Det var et hypotetisk spørsmål som jeg ikke finner relevant fordi det er en tenkt situasjon. Sist jeg sjekket så kan jeg svare det jeg vil. Det har ingenting med å være «relevans-politi» å gjøre som du skriver her. 7
oss-to Skrevet søndag kl. 15:24 #53571 Skrevet søndag kl. 15:24 (endret) 🙇 Endret søndag kl. 16:27 av oss-to 2
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:27 #53572 Skrevet søndag kl. 15:27 elskersommer skrev (36 minutter siden): Må spørre om jeg skjønte deg.. Du mener at de som er i stallen til Reme kunne valgt og ikke gi 10% til ett veldedig formål fordi ingen kan tvinge de? Nei det var ikke det jeg mente. Roe gav et svar over her som forklarer bedre det jeg mente. 2 3
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:27 #53573 Skrevet søndag kl. 15:27 oss-to skrev (2 minutter siden): ? 1
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:36 #53574 Skrevet søndag kl. 15:36 (endret) Anonym_2024 skrev (2 timer siden): Kunne hun? Hvordan vet du det? Har du dokumentasjon på dette? Samme gjelder arbeidsplasser som CL generer. Hvor mange får lønn fra CL og hvor mange er det NAV eventuelt har på tiltak hos CL? Hvor mange ansatte har CL utenom de få som jobber i 10-20 % stillinger i butikkene deres? Utdyp gjerne. Dette var mange spørsmål. Tar for meg arbeidsplasser. Med utgangspunkt i at butikkene ligger i kjøpesentre og åpningstidene er som her jeg bor 9-20 på hverdager og 9-18 på lørdager så er det ca 11,9 stillinger om det er én på jobb om gangen. Hvordan de er delt opp vet jeg ikke . Så med SE og V sine stillinger så er det 13.9 stillinger. Vil jo si at SE har skapt en del arbeidsplasser. Tar et lite forbehold om at jeg kan ha regnet feil. Uansett så tror jeg ikke det er så langt unna. Endret søndag kl. 15:38 av Minimeg1234 1 7
Undrende123 Skrevet søndag kl. 15:43 #53575 Skrevet søndag kl. 15:43 oss-to skrev (17 minutter siden): @Minimeg1234 må nesten få slippe å stå til ansvar for hva jeg skriver. Vi er ulike personer med ulike meninger. 3 6 1
Nussepus Skrevet søndag kl. 15:43 #53576 Skrevet søndag kl. 15:43 Minimeg1234 skrev (3 timer siden): Syns denne «drakta» er veldig fin . SE har virkelig bidratt i samfunnet med arbeidsplasser så jeg håper denne vil slå ann. Arbeidsplasser i Kina da eller? 4 2
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:46 #53577 Skrevet søndag kl. 15:46 (endret) Nussepus skrev (2 minutter siden): Arbeidsplasser i Kina da eller? Les hva jeg skrev om arbeidsplasser over her. Endret søndag kl. 15:46 av Minimeg1234 3 1
Nussepus Skrevet søndag kl. 15:48 #53578 Skrevet søndag kl. 15:48 Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Les hva jeg skrev om arbeidsplasser over her. Du mener 13,9 stillinger er mange arbeidplasser? Deg er som på den lokale kroa liksom. Hun sysselsetter nok fleste barnehender i Kina og Tyrkia ( i europadeler er det viktig å påpeke visstnok) 5 2
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 15:51 #53579 Skrevet søndag kl. 15:51 Nussepus skrev (Akkurat nå): Du mener 13,9 stillinger er mange arbeidplasser? Deg er som på den lokale kroa liksom. Hun sysselsetter nok fleste barnehender i Kina og Tyrkia ( i europadeler er det viktig å påpeke visstnok) På den lokale kroa du liksom. Der er det ikke 13.9 fulle arbeidsplasser. Siden det er så poppis å spørre om dokumentasjon her inne, har du dokumentasjon på at det er barnehender som har laget disse klærne? 12
NoaideBiehtar Skrevet søndag kl. 15:56 #53580 Skrevet søndag kl. 15:56 Minimeg1234 skrev (17 minutter siden): Dette var mange spørsmål. Tar for meg arbeidsplasser. Med utgangspunkt i at butikkene ligger i kjøpesentre og åpningstidene er som her jeg bor 9-20 på hverdager og 9-18 på lørdager så er det ca 11,9 stillinger om det er én på jobb om gangen. Hvordan de er delt opp vet jeg ikke . Så med SE og V sine stillinger så er det 13.9 stillinger. Vil jo si at SE har skapt en del arbeidsplasser. Tar et lite forbehold om at jeg kan ha regnet feil. Uansett så tror jeg ikke det er så langt unna. 13 årsverk i 2024, så du har truffet godt. https://www.tv2.no/underholdning/millionhopp-for-influensermerke-okte-med-over-50-millioner/17838293/ Norge består av svært mange slike små bedrifter som sysselsetter noen få årsverk og det er selvfølgelig kjempeviktig for økonomien. 5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå