GulleGull Skrevet 7. september #51041 Skrevet 7. september Krissie92 skrev (2 timer siden): Jeg forsvarer ikke SET. Jeg bare undrer meg over hvordan man velger å bruke egne (tids-)ressurser og offentlige organs ressurser på det som i det store bildet er smuler. Regelverket er ikke godt tilpasset influenser-yrket, spesielt der influenser også er gründer. Når FT ikke har opprettet sak mot SET på tross av alle bildene dere har sendt inn og rapportert til dem, kan det være fordi det rett og slett ikke er noe å opprette en sak på? At SET opererer, kanskje av og til i gråsonen, innenfor FT sin fortolkning av lovverket? Å sende endeløse eksempler på at en person står på kjøkkenet sitt og filmer mens de lager mat og av og til glemmer å markere med egenreklame på en video eller et bilde, fører så lang jeg kan se bare til økt ressursbruk hos FT. FT sine ressurser er ikke utømmelige, så for hver henvendelse de må bruke tid på, som ikke fører noe sted, så kan det bli tilsvarende mindre tid til noe som kanskje faktisk hadde ført noe sted. Så kan man være enig eller uenig med FT sin avgjørelse i å ikke følge opp henvendelsene ytterligere. Hvordan folk velger å bruke forbrukermakten sin, handler om forbrukeradferden- hvor man velger å handle og hvilke type produkter og tjenester som velges og hvilke som velges vekk. Hvilke messer er det da snakk om? 😅 Selv studentene mine, som har relativt lite varer med seg på student messer i utland, sender disse til lokasjon i forkant.. men for all del, det kan jo kanskje være industri avhengig? Opplever at der er mye bombastiske påstander, som virker veldig virkelighetsfjernt i denne tråden. Synd det ikke er faktasjekk her. Hadde vært veldig avslørende på noen. Men tråden gir jo en god latter da.. ps. Grunnen for at jeg kommenterer i denne tråden er ikke for å forsvare SET, men fordi jeg ble veldig overrasket over en del påstander som ikke har rot i virkeligheten utenfor denne tråden. Bare så det er sagt. For har skjønt at om noen mistenker at forfatter av et innlegg er SET-positiv, så fornektes stort sett alt i posten kategorisk - eller latterliggjøres. Selv om det kan være gode poeng og saksopplysninger der. Jeg tror det er viktig for diskusjonen rundt influensere, som SET, at perspektiver aktivt utfordres og diskuteres med en respektfull og nyansert tone. Tråden her bærer tidvis berg av ekkokammer og da låsning i et ensidig perspektiv som blir lite nyansert. Men om det er det som er ønsket - så for all del. Men redd det da fort blir skyttergravs debatt som polariserer. Man nok (kjeks)smuler blir til slutt ett helt brød, det tror fort blir glemt oppi dette her😂 8 3
Dupers Skrevet 7. september #51042 Skrevet 7. september Krissie92 skrev (3 timer siden): Jeg forsvarer ikke SET. Jeg bare undrer meg over hvordan man velger å bruke egne (tids-)ressurser og offentlige organs ressurser på det som i det store bildet er smuler. Regelverket er ikke godt tilpasset influenser-yrket, spesielt der influenser også er gründer. Når FT ikke har opprettet sak mot SET på tross av alle bildene dere har sendt inn og rapportert til dem, kan det være fordi det rett og slett ikke er noe å opprette en sak på? At SET opererer, kanskje av og til i gråsonen, innenfor FT sin fortolkning av lovverket? Å sende endeløse eksempler på at en person står på kjøkkenet sitt og filmer mens de lager mat og av og til glemmer å markere med egenreklame på en video eller et bilde, fører så lang jeg kan se bare til økt ressursbruk hos FT. FT sine ressurser er ikke utømmelige, så for hver henvendelse de må bruke tid på, som ikke fører noe sted, så kan det bli tilsvarende mindre tid til noe som kanskje faktisk hadde ført noe sted. Så kan man være enig eller uenig med FT sin avgjørelse i å ikke følge opp henvendelsene ytterligere. Hvordan folk velger å bruke forbrukermakten sin, handler om forbrukeradferden- hvor man velger å handle og hvilke type produkter og tjenester som velges og hvilke som velges vekk. Hvilke messer er det da snakk om? 😅 Selv studentene mine, som har relativt lite varer med seg på student messer i utland, sender disse til lokasjon i forkant.. men for all del, det kan jo kanskje være industri avhengig? Opplever at der er mye bombastiske påstander, som virker veldig virkelighetsfjernt i denne tråden. Synd det ikke er faktasjekk her. Hadde vært veldig avslørende på noen. Men tråden gir jo en god latter da.. ps. Grunnen for at jeg kommenterer i denne tråden er ikke for å forsvare SET, men fordi jeg ble veldig overrasket over en del påstander som ikke har rot i virkeligheten utenfor denne tråden. Bare så det er sagt. For har skjønt at om noen mistenker at forfatter av et innlegg er SET-positiv, så fornektes stort sett alt i posten kategorisk - eller latterliggjøres. Selv om det kan være gode poeng og saksopplysninger der. Jeg tror det er viktig for diskusjonen rundt influensere, som SET, at perspektiver aktivt utfordres og diskuteres med en respektfull og nyansert tone. Tråden her bærer tidvis berg av ekkokammer og da låsning i et ensidig perspektiv som blir lite nyansert. Men om det er det som er ønsket - så for all del. Men redd det da fort blir skyttergravs debatt som polariserer. Du kan nok mer om hvordan det gjøres enn meg, jeg er bare vant til "paranoide" bransjer som ikke forlater varene sine. Det som ikke kan være med samme fly som en representant, blir fraktet i bil med følgebil for å sørge for at man alltid vet hvor ting er. Men CL er i en helt annen bransje, så standarden er nok forskjellig. 6
Anonym_2024 Skrevet 7. september #51043 Skrevet 7. september Med en omsetning som er 37 % mindre i august i 2025 mot andre tall i 2024, så ser det ut til at helsereise markedsføringen ved treningstøy dropp ikke fungerte så godt. August var en stille måned? Ikke her på KG hvor tråden aldri har hatt så høy aktivitet. Tilfeldig? Neppe. Samme gjelder den økte daglige eksponeringen av mindreårige, og bruk av minste i reklame. Øke prisen på trenings jakker rett opp under dropp, og den massive daglige umerkede reklamen for CareLess gjør vel ikke underverker for inntrykket om at CL ikke er profesjonelle heller. 3 7
GulleGull Skrevet 7. september #51044 Skrevet 7. september Anonym_2024 skrev (17 minutter siden): Med en omsetning som er 37 % mindre i august i 2025 mot andre tall i 2024, så ser det ut til at helsereise markedsføringen ved treningstøy dropp ikke fungerte så godt. August var en stille måned? Ikke her på KG hvor tråden aldri har hatt så høy aktivitet. Tilfeldig? Neppe. Samme gjelder den økte daglige eksponeringen av mindreårige, og bruk av minste i reklame. Øke prisen på trenings jakker rett opp under dropp, og den massive daglige umerkede reklamen for CareLess gjør vel ikke underverker for inntrykket om at CL ikke er profesjonelle heller. Troverdigheten synker ettersom ting går skeis eller unnskyldinger og løgn åpenbarer seg. Det har vært en god del av de opp igjennom. Er måte på hvor lenge ett «Beklager❤️» eller å fremstå som «vims» fungerer. Det er å underminere følgere og kunder og det blir man rett og slett lei av etter hvert. 5 4
JojoMoyes Skrevet 7. september #51045 Skrevet 7. september GulleGull skrev (2 minutter siden): Troverdigheten synker ettersom ting går skeis eller unnskyldinger og løgn åpenbarer seg. Det har vært en god del av de opp igjennom. Er måte på hvor lenge ett «Beklager❤️» eller å fremstå som «vims» fungerer. Det er å underminere følgere og kunder og det blir man rett og slett lei av etter hvert. Ja vi får 🤞🏻for at ikke bare følgerne gjennomskuet at det ikke var noe helsereise men en reklamejippo, men også at det varer for de har sett den ekte SE som hverken er seriøs eller til å stole på . Ser rundt omkring at folk er mer kritisk til henne nå så det er lov å håpe på at folk er i ferd med å våkne 🥳 9
elskersommer Skrevet 7. september #51046 Skrevet 7. september (endret) GulleGull skrev (29 minutter siden): Troverdigheten synker ettersom ting går skeis eller unnskyldinger og løgn åpenbarer seg. Det har vært en god del av de opp igjennom. Er måte på hvor lenge ett «Beklager❤️» eller å fremstå som «vims» fungerer. Det er å underminere følgere og kunder og det blir man rett og slett lei av etter hvert. Forrige helg la hun ut dato for dropp i september. I dag skulle det være dropp på en kjole. Men jammen er det utsatt🙈 Bilde fra SE sin snapchat Endret 7. september av elskersommer 1 5
GulleGull Skrevet 7. september #51047 Skrevet 7. september elskersommer skrev (4 minutter siden): Forrige helg la hun ut dato for dropp i september. I dag skulle det være dropp på en kjole. Men jammen er det utsatt🙈 Bilde fra SE sin snapchat Akkurat. Hadde for øvrig heller ikke stolt på dette med stram strikk eller ikke. Det svares jo ettersom det passer seg har det jo vist seg tidligere😅 Nå kommer altså nyhetene oppå hverandre hver uke? Er ikke det litt uheldig? Noen kjøper jo hver gang noe nytt kommer og tar man seg råd til det når det kommer så tett på🤔 6
elskersommer Skrevet 7. september #51048 Skrevet 7. september (endret) GulleGull skrev (58 minutter siden): Akkurat. Hadde for øvrig heller ikke stolt på dette med stram strikk eller ikke. Det svares jo ettersom det passer seg har det jo vist seg tidligere😅 Nå kommer altså nyhetene oppå hverandre hver uke? Er ikke det litt uheldig? Noen kjøper jo hver gang noe nytt kommer og tar man seg råd til det når det kommer så tett på🤔 Jeg synes det er rart att de dropper så mye i september. Men her handler det om dårlig planlegging tenker jeg. Fordi dette turtøyet hennes slippes jo i slutten av oktober. Endret 7. september av elskersommer 5
Anemoi Skrevet 7. september #51049 Skrevet 7. september (endret) elskersommer skrev (53 minutter siden): Forrige helg la hun ut dato for dropp i september. I dag skulle det være dropp på en kjole. Men jammen er det utsatt🙈 Bilde fra SE sin snapchat Ser du har både klippet bildet kraftig og sladdet, for å få fram teksten. 😉Sikkert fordi dette er ett av 4-5 på rad der SET bruker babyen som bakgrunn for tekst. Dette skjer stadig oftere når hun svarer på spørsmål/kommentarer fra følgerne. Eksponeringen har økt og er nå om mulig enda verre enn tidligere. Hvorfor? Kritikken er jo ikke bare her inne, men daglig på flere plattformer. Tenker SET at desto mer hun kritiseres, desto mer skal hun vise at det bryr hun seg overhodet ikke om??? At hun kjører sitt løp uansett??? Endret 7. september av Anemoi 7 2
Anemoi Skrevet 7. september #51050 Skrevet 7. september (endret) GulleGull skrev (54 minutter siden): Akkurat. Hadde for øvrig heller ikke stolt på dette med stram strikk eller ikke. Det svares jo ettersom det passer seg har det jo vist seg tidligere😅 Nå kommer altså nyhetene oppå hverandre hver uke? Er ikke det litt uheldig? Noen kjøper jo hver gang noe nytt kommer og tar man seg råd til det når det kommer så tett på🤔 Det er tydeligvis stor usikkerhet i kjøpergruppen om størrelser. Stadig er det noen som ber om råd akkurat om det på CL sin kjøp/salg side - for ulike modeller. Og - det ser ut til å gå litt over stokk og stein for tiden mtp drop, og en september-opphoping, var det langtidsplanlegging, mon tro? Turjakkene kommer jo kun i to farger nå i september, de ble sendt med fly - mens resten av turklærne skulle komme med båt, var det ikke sist i november? Endret 7. september av Anemoi 5
elskersommer Skrevet 7. september #51051 Skrevet 7. september (endret) Anemoi skrev (15 minutter siden): Ser du har både klippet bildet kraftig og sladdet, for å få fram teksten. 😉Sikkert fordi dette er ett av 4-5 på rad der SET bruker babyen som bakgrunn for tekst. Dette skjer stadig oftere når hun svarer på spørsmål/kommentarer fra følgerne. Eksponeringen har økt og er nå om mulig enda verre enn tidligere. Hvorfor? Kritikken er jo ikke bare her inne, men daglig på flere plattformer. Tenker SET at desto mer hun kritiseres, desto mer skal hun vise at det bryr hun seg overhodet ikke om??? At hun kjører sitt løp uansett??? Jeg måtte klippe bort mye.. virker som om hun gir blaffen i denne kritikken Endret 7. september av elskersommer 7
Anemoi Skrevet 7. september #51052 Skrevet 7. september (endret) elskersommer skrev (13 minutter siden): Jeg måtte klippe bort mye.. virker som om hun gir blaffen i denne kritikken Ja, og det er både betenkelig og rart. Hun vet godt at et stort uttrykt flertall er enige om at barneeksponering er det totale lavmål, og at SET bør slutte med å bruke barna sine som innhold. Så jeg ser ikke bort fra at det utløser en slags barnslig trass hos henne - jeg gjør som jeg vil, ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, ingen kan stoppe meg… Endret 7. september av Anemoi 4 2
Bibbi_ Skrevet 7. september #51053 Skrevet 7. september (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Forrige helg la hun ut dato for dropp i september. I dag skulle det være dropp på en kjole. Men jammen er det utsatt🙈 Bilde fra SE sin snapchat Det der hadde jeg ikke stolt på. Den strikken strammer sikkert like lite som kjolene hennes ikke nupper. Endret 7. september av Bibbi_ Skrivefeil 3 3
Anemoi Skrevet 7. september #51054 Skrevet 7. september elskersommer skrev (1 time siden): Forrige helg la hun ut dato for dropp i september. I dag skulle det være dropp på en kjole. Men jammen er det utsatt🙈 Bilde fra SE sin snapchat Det er ikke sikkert kjolen dropper torsdag heller, dette ligger på insta. 4
Dupers Skrevet 7. september #51055 Skrevet 7. september Anemoi skrev (38 minutter siden): Ja, og det er både betenkelig og rart. Hun vet godt at et stort uttrykt flertall er enige om at barneeksponering er det totale lavmål, og at SET bør slutte med å bruke barna sine som innhold. Så jeg ser ikke bort fra at det utløser en slags barnslig trass hos henne - jeg gjør som jeg vil, ingen skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, ingen kan stoppe meg… Eller tenker hun at disse bildene er såpass "uskyldige" at hun fortsetter med dem sånn at det skal bli vanskeligere å dele de videre på Internett? 2 1
JojoMoyes Skrevet 7. september #51056 Skrevet 7. september elskersommer skrev (1 time siden): Jeg synes det er rart att de dropper så mye i september. Men her handler det om dårlig planlegging tenker jeg. Fordi dette turtøyet hennes slippes jo i slutten av oktober. Om jeg hadde trengt turtøy til denne høsten /vinteren så hadde jeg jo ikke ventet til oktober/november med å kjøpe det …Det ville jeg jo hatt senest nå i disse dager hvor tempen i luften er mer over på høst selv om solen fortsatt varmer . Med litt vanlig planlegging fra den kanten kommer det kanskje i desember 🙈 6
elskersommer Skrevet 7. september #51057 Skrevet 7. september JojoMoyes skrev (6 minutter siden): Om jeg hadde trengt turtøy til denne høsten /vinteren så hadde jeg jo ikke ventet til oktober/november med å kjøpe det …Det ville jeg jo hatt senest nå i disse dager hvor tempen i luften er mer over på høst selv om solen fortsatt varmer . Med litt vanlig planlegging fra den kanten kommer det kanskje i desember 🙈 Jeg hadde ikke kjøpt turtøy i oktober/november men det er meg. Men tviler ikke på annet enn att hun får solgt noe. Jeg synes både turtøy, treningstøy og fleece tøyet hennes er pent. Men så stopper der jo der for meg. Mange snakker jo om dette hullet SE tetter men jeg får tak i det samme andre steder 7
GulleGull Skrevet 7. september #51058 Skrevet 7. september elskersommer skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke kjøpt turtøy i oktober/november men det er meg. Men tviler ikke på annet enn att hun får solgt noe. Jeg synes både turtøy, treningstøy og fleece tøyet hennes er pent. Men så stopper der jo der for meg. Mange snakker jo om dette hullet SE tetter men jeg får tak i det samme andre steder Skulle jeg kjøpt turtøy så hadde jeg kjøpt det fordi jeg trengte det. Turtøy er ikke noe jeg fornyer før det er umulig å reparere det jeg allerede har. Dessuten så hadde jeg kjøpt av noen som driver med turtøy spesifikt og som er en solid og troverdig butikk, som man kan satse på fremdeles driver om 5 år. (Sier ikke at evt CL sitt turtøy er dårlig, har ikke prøvd og aner heller ikke hvordan det er testet eller hvordan kvalitet det er laget i.) 7 3
JojoMoyes Skrevet 7. september #51059 Skrevet 7. september elskersommer skrev (1 time siden): Jeg måtte klippe bort mye.. virker som om hun gir blaffen i denne kritikken Om hun gir blaffen i kritikken og fortsetter med den ukritiske alt er naturlig å dele så ser man jo rundt på andre forum nå at hun rett og slett blir latterliggjort så den trassen hennes funker jo veldig bra for henne ! Eller ikke 🤦🏼♀️🤷🏼♀️Nå diskuteres ikke bare at hun delte de 2 minste sine navn i dag men også hvor ekkelt det er med å glemme å trekke NED etter seg på toalettet . 5 1
Outandabout Skrevet 7. september #51060 Skrevet 7. september Men dere, når Sara møter motstand, så begynner hun med det der «jo høyere du klatrer, jo mer blåser det».. dette for at følgerne skal tenke at dette er helt normalt, at hun som bedriftseier får en del pes, fordi hun er så «høyt oppe» 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå