Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bella50 skrev (4 minutter siden):

Veldig interessant det du skriver.  Når jeg leser her inne, påstås det at de som kjøper produkter fra Careless tror at Sara er deres venninne. Eller at de er syke og kjøper Careless produkter fordi de vi støtte ME forskning? Eller at det er fan av Sara, og velger å selge produktene videre, i stedet for å returnere. 

Jeg tror Careless kundene er tenkende vesen, som ser på Sara som en influenser. Og at de kjøper klær fordi de liker klærne. 

Jeg har selv bestilt fra Careless. Flere ganger fordi noen ønsker det i gave. Det jeg har bestilt til meg selv har jeg returnert, fordi jeg ikke likte produktet. For eksempel var puff ermene større enn jeg forventet. Jeg har aldri sett på Sara som min venninne eller handlet for å støtte ME. Jeg er i fult arbeid, og handlet fordi jeg likte produktene. Men returnerte produktene, når jeg ikke følte meg vel i dem. 

Så du på Sara som din venninne? Er du syk, og ville støtte ME saken? Eller handlet du fordi du likte klærne? 

Hehehe, jeg regner med at spørsmålet på slutten var humoristisk ment? Hvis ikke, var det både spydig og invaderende og ikke verdt å svare på. 😉

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anemoi skrev (4 minutter siden):

Hehehe, jeg regner med at spørsmålet på slutten var humoristisk ment? Hvis ikke, var det både spydig og invaderende og ikke verdt å svare på. 😉

Nei, ikke spydig ment i det hele tatt. Som jeg skrev så tror jeg de fleste kundene er friske mennesker som kjøper klær fordi de liker klærne. Jeg tror det er ytterst få som ser på Sara som en venninne eller handler for å støtte ME saken. 
Jeg ønsker å få avkreftet den påstanden som stadig dukker opp her inne. 

Det er helt i orden at du ikke vil svare. Beklager at du følte det som invaderende. Det var overhode ikke meningen.  Ønsker deg en fin dag videre. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Bella50 skrev (22 minutter siden):

Veldig interessant det du skriver.  Når jeg leser her inne, påstås det at de som kjøper produkter fra Careless tror at Sara er deres venninne. Eller at de er syke og kjøper Careless produkter fordi de vi støtte ME forskning? Eller at det er fan av Sara, og velger å selge produktene videre, i stedet for å returnere. 

Jeg tror Careless kundene er tenkende vesen, som ser på Sara som en influenser. Og at de kjøper klær fordi de liker klærne. 

Jeg har selv bestilt fra Careless. Flere ganger fordi noen ønsker det i gave. Det jeg har bestilt til meg selv har jeg returnert, fordi jeg ikke likte produktet. For eksempel var puff ermene større enn jeg forventet. Jeg har aldri sett på Sara som min venninne eller handlet for å støtte ME. Jeg er i fult arbeid, og handlet fordi jeg likte produktene. Men returnerte produktene, når jeg ikke følte meg vel i dem. 

Så du på Sara som din venninne? Er du syk, og ville støtte ME saken? Eller handlet du fordi du likte klærne? 

SET er flink til og gi uttrykk for att hennes følgere er hennes veninner. "Se hva VI har skapt sammen, Hva ønsker dere, skal VI ta med eller uten lommer, dette hadde VI ikke klart uten dere"  

Hun snakker til sine følgere som om hun er deres aller beste venninne.

• Liker 6
Skrevet
Bella50 skrev (5 minutter siden):

Nei, ikke spydig ment i det hele tatt. Som jeg skrev så tror jeg de fleste kundene er friske mennesker som kjøper klær fordi de liker klærne. Jeg tror det er ytterst få som ser på Sara som en venninne eller handler for å støtte ME saken. 

Det er helt i orden at du ikke vil svare. Beklager at du følte det som invaderende. Det var overhode ikke meningen.  Ønsker deg en fin dag videre. 

Eg er einig med deg, att med dei salgstala er det ikkje ei homogen gruppe. Men eg finn det forunderleg at det blir spekkulert i om ein har kjøpt,  og at ein må begrunne kvifor i eit forum. Denne saka har jo mange sider til dømes dei som kjøper frå sida, dei som føljer innfluensaren . Her diskuterar ein vel store linjer, påverknad og salgstekknikkar. Og ikkje kvar enkelt som kjøper kjolen. For min del tenkjer eg informasjon er viktig, og frå der kan ein ta informerte valg.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Eg er einig med deg, att med dei salgstala er det ikkje ei homogen gruppe. Men eg finn det forunderleg at det blir spekkulert i om ein har kjøpt,  og at ein må begrunne kvifor i eit forum. Denne saka har jo mange sider til dømes dei som kjøper frå sida, dei som føljer innfluensaren . Her diskuterar ein vel store linjer, påverknad og salgstekknikkar. Og ikkje kvar enkelt som kjøper kjolen. For min del tenkjer eg informasjon er viktig, og frå der kan ein ta informerte valg.

Helt enig! Her diskuteres, reflekteres og opplyses det og det gjelder å se de store linjene, selvom  små/store eksempler på hva man mener er hentet opp fra SET sine offentlige kanaler (det er tross alt en tråd om influenser SET leven og laden, ikke brukere) 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Fnug skrev (52 minutter siden):

Er det egentlig noen ganger ett dropp går feilfritt? 
(skjermdump av utforsk på snap)

IMG_2109.thumb.jpeg.4127a5973c726bf0a53bbc6c5e580308.jpeg

Nei nå måtte jeg flire litt her, hun som på en offentlig snapchat med svært mange følgere kritiserte KID i går for leveringsproblemer. Det har vært så enormt mye forsinkelser og styr med klærne hennes, at det blir feil at hun sitter der og klager på andre. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Fnug skrev (57 minutter siden):

Er det egentlig noen ganger ett dropp går feilfritt? 
(skjermdump av utforsk på snap)

IMG_2109.thumb.jpeg.4127a5973c726bf0a53bbc6c5e580308.jpeg

Tror CL får begynne å sette en fot i bakken før de annonserer faktisk datoer for dropp -alt er jo så heseblesende, rotete og man forskutterer alt. Har de ikke råd til å ansette noen flere som kan kvalitetssikre alle ledd, virker som de er underbemannet?! Evt bare dårlig organiserte..

• Liker 10
Skrevet (endret)
Donnap skrev (17 minutter siden):

Nei nå måtte jeg flire litt her, hun som på en offentlig snapchat med svært mange følgere kritiserte KID i går for leveringsproblemer. Det har vært så enormt mye forsinkelser og styr med klærne hennes, at det blir feil at hun sitter der og klager på andre. 

Tror du det er tilfeldig at klage på KID kom opp nå? Beleilig å sette fokus på «rot» i andre bedrifter først, for å rett fokus bort  fra, minimere og unnskylde  sitt «eget» rot.

Endret av GulleGull
  • Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Jeg skal ta på alvor påstanden om at man bare er kritisk til alt som gjelder Sara, og jeg skal tenke høyt om det.
Hva er positivt?

- SET er en god selger! Efaren og pågående. Men salgsteknikken er også manipulativ og venninne-preget. 
- SET er blid og sjarmerende, glimt i øyet og humor! Men også sur og driter ut kritikere offentlig.
- SET har bygd seg opp fra null til stor business. Men også parasosialt, strategisk og kynisk.
- SET selger flotte klær for alle! Men jeg har opplevd dårlig kvalitet, og klærne er ikke sååå spesielle. 
- SET er en varm, omsorgsfull mor! Men en god mor utleverer ikke barna daglig for å tjene penger.
- SET er åpen, ærlig og velmenende, glad i alle! Men hun er også strategisk og selvsentrert, et bevisst spill?
- SET har vunnet mange priser som influenser! Men bl.a. gjennom grenseløs barneeksponering i 10 år.

Som dere ser, jeg har virkelig prøvd - men fikk problemer… 🙄

Spot on @Anemoi.  Nesten sånn at jeg kunne skrevet det samme selv.

Faktum er at hun har forandret seg enormt på de årene jeg fulgte henne, nå er hun kynisk og manipulerende , alt for å få folk til å få venninnefølelsen og handle hos henne. Dette "vi" som hun stadig slenger ut er nok noe de lærer på snapchat skolen at det er lurt å bruke for å få veninnefølelsen, sånn at folk fortsetter å følge og handle. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (23 minutter siden):

SET er flink til og gi uttrykk for att hennes følgere er hennes veninner. "Se hva VI har skapt sammen, Hva ønsker dere, skal VI ta med eller uten lommer, dette hadde VI ikke klart uten dere"  

Hun snakker til sine følgere som om hun er deres aller beste venninne.

Men det betyr ikke at følgerne ser på Sara som sin venninne. Jeg tror de fleste er meget klar over at hun er en influenser. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Tror CL får begynne å sette en fot i bakken før de annonserer faktisk datoer for dropp -alt er jo så heseblesende, rotete og man forskutterer alt. Har de ikke råd til å ansette noen flere som kan kvalitetssikre alle ledd, virker som de er underbemannet?! Evt bare dårlig organiserte..

Virker veldig rotete og uprofft ja. V er vel i heltidsstilling og SE i tillegg. At de ikke klarer å ha gode lanseringsplaner er merkelig. De har importet klær i årevis, tollklarering burde vært satt i system for lenge siden. Seriøse bedrifter holder ikke på sånn som dette.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (7 minutter siden):

Tror du det er tilfeldig at klage på KID kom opp nå? Beleilig å sette fokus på «rot» i andre bedrifter først, for å rett fokus bort  fra sitt «eget» rot.

Kid har veldig hod info rundt dette. Teit å henge dem ut. 

IMG_8392.jpeg

IMG_8393.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Bella50 skrev (6 minutter siden):

Men det betyr ikke at følgerne ser på Sara som sin venninne. Jeg tror de fleste er meget klar over at hun er en influenser. 

Sjølv om folk veit ho er influensar, bruker ho verkemidlet om å framstå som ei veninne for å skape tillit og nærleik. Dette får følgjarane til å ta imot råda hennar som om det kom frå ein venn, ikkje berre ein marknadsførar.

• Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Tror du det er tilfeldig at klage på KID kom opp nå? Beleilig å sette fokus på «rot» i andre bedrifter først, for å rett fokus bort  fra sitt «eget» rot.

Nei det var nok en grunn for at den kom opp nå, ingen tvil om det.

• Liker 7
Skrevet
Donnap skrev (21 minutter siden):

Det bekrefter vel egentlig bare SaraE sin useriøsitet i alle settinger og/eller totalt mangel på selvinnsikt ! 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
GulleGull skrev (20 minutter siden):

Tror du det er tilfeldig at klage på KID kom opp nå? Beleilig å sette fokus på «rot» i andre bedrifter først, for å rett fokus bort  fra, minimere og unnskylde  sitt «eget» rot.

Kanskje Kid hun skal sammenligne seg selv med nå da og ikke Cubus lenger 🤷🏼‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Bella50 skrev (18 minutter siden):

Hun ville mest sannsynlig ikke ha vært ilag med "veninnene" sine på fritiden.. men hun gir uttrykk for att de er veninner for og selge mer tøy..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Bella50 skrev (9 minutter siden):

Den relasjonen en influenser klarer skape med sine følgere gjør markedsføringen mer effektiv og målrettet, da den type relasjon gir økt tillit og man stoler på en man føler en personlig relasjon til, i motsetning til om man hadde fått samme forsøk på påvirkning via annen type reklame. Influensermarkedsføring er en måte å markedsføre på som lett kan krenke lovverk og etiske retningslinjer. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (7 minutter siden):

Den relasjonen en influenser klarer skape med sine følgere gjør markedsføringen mer effektiv og målrettet, da den type relasjon gir økt tillit og man stoler på en man føler en personlig relasjon til, i motsetning til om man hadde fått samme forsøk på påvirkning via annen type reklame. Influensermarkedsføring er en måte å markedsføre på som lett kan krenke lovverk og etiske retningslinjer. 

Jeg fulgte henne  før hun startet med Careless, det var gøy å følge henne da. Hun hadde masse artige og humoristiske innlegg, og hun svarte ofte på spørsmål eller kommentarer vi sendte henne.  Det at hun svarte oss såpass ofte  gjorde nok at man følte man hadde en litt personlig  relasjon til henne. Jeg var nok definitivt i den "venninne bobla" da hun startet med Careless.  Hadde jo tross alt fulgt henne I hele prosessen før det. Jeg har mange ganger lurt på hvor mange følgere hun hadde før Careless, i og med hun svarte følgerne så ofte da. Jeg kan ikke huske at hun noengang svarte  følgerne spydig eller latterliggjørende. Og ja jeg godtok mer feil på hennes klær enn jeg ville gjort fra andre jeg kjøpte hos.

Innser også at jeg trolig fulgte henne så lenge som jeg gjorde fordi jeg "savnet" den hun var før Careless, og på en naiv måte håpte hun skulle komme tilbake dit igjen 😅 Snakk om at man blir sugd inn influenserverden. Så glad jeg ikke følger noen lenger. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Bella50 skrev (1 time siden):

Jeg tror også de fleste som handler gjør det fordi de liker /vil prøve klærne.  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...