Minimeg1234 Skrevet 28. august #50201 Skrevet 28. august Anonym_2024 skrev (5 timer siden): Er ikke det problematisk at hun dele så spesifikke opplysninger om andre, i det miljøet hun bor i? Hvorfor tar hun det ikke direkte med de det gjelder? Når slike ting skjer så er det ikke unormalt at rykter begynner å oppstå, tenker hun at det gjør henne til en bedre person og ikke minst voksen gjennom å dele denne informasjonen om ikke navngitte personer? Det er problematisk at hun bruker Snap til å fyre opp under eventuelle spekulasjoner og ryktespredning i nærmiljøet. For en sykkel og innhold på Snap? Hvor er den voksne Sara i denne situasjonen? Som ikke bare skal fylle innhold på Snap men også skal fremstå som profesjonell bedriftseier? Dette kan få større konsekvenser for de involverte når det deles på sosiale medier. Ønsker hun det? https://www.dagbladet.no/nyheter/rektor-tar-snapchat-oppgjor-saers-skadelig/81135345 Det som rektor skriver her er noe helt annet enn den utblåsingen Sara E hadde. Blir litt engstelig når ordet mobbing blir brukt om den ene snappen. Jeg syns man blander bananer og mandler . Det rektor ved Bryne snakker om er skikkelig alvorlige saker som er så skadelig at jeg har ikke ord. 3 11
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50202 Skrevet 28. august Minimeg1234 skrev (7 minutter siden): Det som rektor skriver her er noe helt annet enn den utblåsingen Sara E hadde. Blir litt engstelig når ordet mobbing blir brukt om den ene snappen. Jeg syns man blander bananer og mandler . Det rektor ved Bryne snakker om er skikkelig alvorlige saker som er så skadelig at jeg har ikke ord. Ja? Det er mer alvorlig at en offentlig person med flere hundre tusen følgere deler noe slikt. Det blir nemlig offentlig gapestokk. 6 3
Orly Skrevet 28. august #50203 Skrevet 28. august Roe skrev (58 minutter siden): Hun kalte foreldrene for møkkafolk (voksne mennesker) i snappen, ikke barn eller ungdom 😊 Spiller ingen rolle 3
oss-to Skrevet 28. august #50204 Skrevet 28. august Anemoi skrev (12 minutter siden): Enig i alt du skriver. Jeg har lagt ut bilder av SET og babyen, men sladder barnet nøye. Jeg har også fortalt at mor deler detaljer om barnas liv. Selvfølgelig tar jeg ansvar for dette, og ingen av bildene eller det jeg har skrevet, er blitt slettet av moderatorene. Det er viktig å minne oss alle på hvordan denne influenseren hver eneste dag eksponerer sine barn. 🎯 4 2
Anemoi Skrevet 28. august #50205 Skrevet 28. august (endret) Jeg skal slett ikke leke amatørpsykolog her i tråden. Jeg skal heller ikke hente fram noen valgte artikler for å dokumentere verken det ene og det andre. Det som er så er spennende med både psykologi og sosialpsykologi, er at det meste kan både bevises og motbevises. Hvis jeg mot formodning skulle falle for fristelsen, skal jeg iallfall passe på at litterturhenvisningene blir korrekte. Men - dette skjer ikke, å prøve å være faglig i forhold til å analysere psyken til brukerne her inne, har jeg slettes ikke lyst til. Derfor holder jeg meg til de vanlige diskusjonene, med Sara Emilie som tema. Endret 28. august av Anemoi 3 3
oss-to Skrevet 28. august #50206 Skrevet 28. august Minimeg1234 skrev (18 minutter siden): Håper jeg tolker deg feil . At sara E la ut den snappen er farligere enn selvmordsfare blandt små barn (helt ned i 8 års alderen) som legger ut snapp og får krevende tilbakemeldinger . Det syns jeg er en veldig drøy mening og langt over grensen. Legger ut noen bilder fra artikkelen . Flott om du linkar til artikkelen. 2
Minimeg1234 Skrevet 28. august #50207 Skrevet 28. august (endret) oss-to skrev (34 minutter siden): Flott om du linkar til artikkelen. Det er utdrag fra artikkelen som Anonym_2024 la ut i innlegg nr . 50182 Jeg skal prøve å få hentet innlegget. Jeg knoter litt med å klare å sitere flere innlegg . (det er da enkelte her tror jeg har flere kontoer her inne 😂) Endret 28. august av Minimeg1234 Forandret nr på innlegg 1
oss-to Skrevet 28. august #50208 Skrevet 28. august (endret) Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Det er utdrag fra artikkelen som Anonym_2024 la ut i innlegg nr . 50162 Jeg skal prøve å få hentet innlegget. Jeg knoter litt med å klare å sitere flere innlegg . (det er da enkelte her tror jeg har flere kontoer her inne 😂) Flott og takk. Eg finn den ikkje. Endret 28. august av oss-to 1
Minimeg1234 Skrevet 28. august #50209 Skrevet 28. august Anonym_2024 skrev (6 timer siden): Er ikke det problematisk at hun dele så spesifikke opplysninger om andre, i det miljøet hun bor i? Hvorfor tar hun det ikke direkte med de det gjelder? Når slike ting skjer så er det ikke unormalt at rykter begynner å oppstå, tenker hun at det gjør henne til en bedre person og ikke minst voksen gjennom å dele denne informasjonen om ikke navngitte personer? Det er problematisk at hun bruker Snap til å fyre opp under eventuelle spekulasjoner og ryktespredning i nærmiljøet. For en sykkel og innhold på Snap? Hvor er den voksne Sara i denne situasjonen? Som ikke bare skal fylle innhold på Snap men også skal fremstå som profesjonell bedriftseier? Dette kan få større konsekvenser for de involverte når det deles på sosiale medier. Ønsker hun det? https://www.dagbladet.no/nyheter/rektor-tar-snapchat-oppgjor-saers-skadelig/81135345 Fikk ikke til å legge inn link . Den ligger inni dette innlegget som er grunnen til at jeg tok å la ut litt av teksten i den (i bildeform) 2
Minimeg1234 Skrevet 28. august #50210 Skrevet 28. august (endret) oss-to skrev (15 minutter siden): Flott og takk. Eg finn den ikkje. Ble plutselig litt forandring i hvor det var plassert. Er nok jeg som så feil på innleggende. tror det er noe sletting av innlegg her for det endres stadig hvilket nr det er på innlegget . Endret 28. august av Minimeg1234 1 1
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50212 Skrevet 28. august Minimeg1234 skrev (45 minutter siden): Håper jeg tolker deg feil . At sara E la ut den snappen er farligere enn selvmordsfare blandt små barn (helt ned i 8 års alderen) som legger ut snapp og får krevende tilbakemeldinger . Det syns jeg er en veldig drøy mening og langt over grensen. Legger ut noen bilder fra artikkelen du la ut et utdrag fra og linket til. Poenget mitt står fortsatt. Sara deler om en hendelse på Snapchat og identifiserer hvor dette skjedde (ungdomsklubb). Dette i et nærmiljø hvor mange kjenner hverandre. Ungdommer snakker sammen (på Snapchat) og ryktene går. Alt dette fordi en influenser som har levd av dette i snart 10 år ikke har grenser for hva hun bruker plattformer sin til og hva det kan få av konsekvenser. Digital mobbing er aldri greit, og som voksen bør man ikke dele innhold som kan brukes mot barn og unge for mobbe de. Hun sier ikke hvem det er, som fort kan føre til at feil personer blir anklaget også. Det er ren skjær ryktespredning på sosiale medier hun driver med. Og til ettertanke, så er uthengingen av tidligere huseier et godt eksempel på rekkevidden av det hun deler. Hun delte aldri navn, og på tross av det tok det ikke lang tid før navn og rykter ble delt på ulike plattformer. Det er så «impulsiv» Sara er, eller ikke. 3 9
Angel75 Skrevet 28. august #50213 Skrevet 28. august Anonym_2024 skrev (7 minutter siden): Poenget mitt står fortsatt. Sara deler om en hendelse på Snapchat og identifiserer hvor dette skjedde (ungdomsklubb). Dette i et nærmiljø hvor mange kjenner hverandre. Ungdommer snakker sammen (på Snapchat) og ryktene går. Alt dette fordi en influenser som har levd av dette i snart 10 år ikke har grenser for hva hun bruker plattformer sin til og hva det kan få av konsekvenser. Digital mobbing er aldri greit, og som voksen bør man ikke dele innhold som kan brukes mot barn og unge for mobbe de. Hun sier ikke hvem det er, som fort kan føre til at feil personer blir anklaget også. Det er ren skjær ryktespredning på sosiale medier hun driver med. Og til ettertanke, så er uthengingen av tidligere huseier et godt eksempel på rekkevidden av det hun deler. Hun delte aldri navn, og på tross av det tok det ikke lang tid før navn og rykter ble delt på ulike plattformer. Det er så «impulsiv» Sara er, eller ikke. Tror du ungdommene følger henne? Digital mobbing? Vet du hva mobbing er? Det som skjer i denne tråden! Ikke det som som hun la ut i den snappen. Stor forskjell på de tingene. 9
oss-to Skrevet 28. august #50214 Skrevet 28. august (endret) Angel75 skrev (9 minutter siden): Tror du ungdommene følger henne? Digital mobbing? Vet du hva mobbing er? Det som skjer i denne tråden! Ikke det som som hun la ut i den snappen. Stor forskjell på de tingene. SE posta i dag ei historie om at nokon hadde øydelagt sønnen hennar si sykkel på ein navngjeven ungdomsklubb, og skreiv at foreldra "må være møkkafolk". Dette bidreg til digital mobbing fordi ho peikar ut konkrete personar og bruker nedsettande språk. Følgjarar kan lett bli trigga til å kommentere negativt, dele historia vidare eller sjølv sende private meldingar til dei nemnde ungdommane og foreldra. På denne måten forsterkar ho sinne og stigma, og lærer folk at det er akseptabelt å offentleg skulde og dømme andre på nett. Eg er einig i att tonen her ofte kan bli for tøff. Det er viktig vi kvar og ein tenkjer på kva vi legg ut. Endret 28. august av oss-to 9
Angel75 Skrevet 28. august #50215 Skrevet 28. august oss-to skrev (2 minutter siden): SE posta i dag ei historie om at nokon hadde øydelagt sønnen hennar si sykkel på ein navngjeven ungdomsklubb, og skreiv at foreldra "må være møkkafolk". Dette bidreg til digital mobbing fordi ho peikar ut konkrete personar og bruker nedsettande språk. Følgjarar kan lett bli trigga til å kommentere negativt, dele historia vidare eller sjølv sende private meldingar til dei nemnde ungdommane og foreldra. På denne måten forsterkar ho sinne og stigma, og lærer folk at det er akseptabelt å offentleg skulde og dømme andre på nett. Eg er einig i att tonen her ofte kan bli for tøff. Det er viktig vi kvar og ein tenkjer på kva vi legg ut. Sende melding selv? Du mener at noen begynner og etterforske for å finne ut hvem det er? Er ikke sikkert personen bor i Nittedal en gang. Snakk om at dette har blitt storm i vannglass. Og nei, hun burde ikke delt det, må jo si det igjen. Visst ikke er det jo forsvar av Sara. For det går jo ikke ann å ha to tanker i hodet. Jeg blir matt. 3 7
Angel75 Skrevet 28. august #50216 Skrevet 28. august oss-to skrev (4 minutter siden): SE posta i dag ei historie om at nokon hadde øydelagt sønnen hennar si sykkel på ein navngjeven ungdomsklubb, og skreiv at foreldra "må være møkkafolk". Dette bidreg til digital mobbing fordi ho peikar ut konkrete personar og bruker nedsettande språk. Følgjarar kan lett bli trigga til å kommentere negativt, dele historia vidare eller sjølv sende private meldingar til dei nemnde ungdommane og foreldra. På denne måten forsterkar ho sinne og stigma, og lærer folk at det er akseptabelt å offentleg skulde og dømme andre på nett. Eg er einig i att tonen her ofte kan bli for tøff. Det er viktig vi kvar og ein tenkjer på kva vi legg ut. Sende melding selv? Du mener at noen begynner og etterforske for å finne ut hvem det er? Er ikke sikkert personen bor i Nittedal en gang. Snakk om at dette har blitt storm i vannglass. Og nei, hun burde ikke delt det, må jo si det igjen. Visst ikke er det jo forsvar av Sara. For det går jo ikke ann å ha to tanker i hodet. Jeg blir matt. 3
Nussepus Skrevet 28. august #50217 Skrevet 28. august Sara har driti skikkelig på draget nok en gang. Lurer på om hun syns det er greit om vennene til sønnen kaller henne møkkaforelder siden hun deler de mest sensitive opplysningene om dem. Og ikke greier å oppføre seg. 9
Angel75 Skrevet 28. august #50218 Skrevet 28. august Nussepus skrev (5 minutter siden): Sara har driti skikkelig på draget nok en gang. Lurer på om hun syns det er greit om vennene til sønnen kaller henne møkkaforelder siden hun deler de mest sensitive opplysningene om dem. Og ikke greier å oppføre seg. Så det er vennene som har ødelagt sykkelen? Eller skal det dannes en ny sannhet her inne? 2 6
oss-to Skrevet 28. august #50219 Skrevet 28. august (endret) Angel75 skrev (32 minutter siden): Sende melding selv? Du mener at noen begynner og etterforske for å finne ut hvem det er? Er ikke sikkert personen bor i Nittedal en gang. Snakk om at dette har blitt storm i vannglass. Og nei, hun burde ikke delt det, må jo si det igjen. Visst ikke er det jo forsvar av Sara. For det går jo ikke ann å ha to tanker i hodet. Jeg blir matt. Eg forstår at det kan verke som ein storm i eit vannglass, men når noko blir delt til nesten 200 000 følgjarar og nemner konkret ein ungdomsklubb, kan det ha reelle konsekvensar for dei som tilhøyrer der. Mange i bygda kjenner nok nokon tilknytt til det, og det kan lett bli digital mobbing. Eg ønska å synleggjere kvifor slike innlegg kan skade andre , ikkje drive persondebatt. Trur du ikkje SE har føljarar frå nærmiljøet? Endret 28. august av oss-to La til spørsmål. 9 2
Era Vulgaris Skrevet 28. august #50220 Skrevet 28. august Enkelte i denne tråden er utrolig ivrige på å kneble debatten, få tråden stengt og kalle debattanter nedrige ting, i sin iver etter å forsvare en kynisk influenser. Mulig det brenner under beina på Remedynastiet. 8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå