Undrende123 Skrevet 28. august #50181 Skrevet 28. august (endret) Anonym_2024 skrev (2 timer siden): Så videreksponering av Sara sin eksponering av egne barn er problematisk for deg, men at hun «eksponerer» og henger ut andres barn er helt ok? Det er digital mobbing det hun driver med, ikke folkeopplysning. Hun har ikke "eksponert" noen som helst. Hun har sagt at de som har ødelagt en sykkel (?) er møkkafolk. Ikke ord jeg ville brukt akkurat, men her er virkelig INGEN hengt ut. Det er en fullstendig utvanning av begrepet om man ikke kan kommentere hva man mener om folk som driver med hærverk og diverse forbrytelser. Endret 28. august av Undrende123 1 12
elskersommer Skrevet 28. august #50182 Skrevet 28. august Bibbi_ skrev (40 minutter siden): Og den lokale gruppen har 200.000 medlemmer, og ungdommer og foreldre blir kalt møkkafolk og uten evne til å oppdra ungene sine? Har slik gruppe her vi bor også men om en person hadde lagt ut ett slikt innlegget som Sara Emilie og skrevet møkkafolk så hadde de garantert fått høre att slik sier en ikke om folk i bygda.. 1 1
Roe Skrevet 28. august #50183 Skrevet 28. august Undrende123 skrev (3 minutter siden): Hun har ikke "ekponert" noen som helst. Hun har sagt at de som har ødelagt en sykkel (?) er møkkafolk. Ikke ord jeg ville brukt akkurat, men her er virkelig INGEN hengt ut. Det er en fullstendig utvanning av begrepet om man ikke kan kommentere hva man mener om folk som driver med hærverk og diverse forbrytelser. Rettelse: Hun har kalt foreldrene til de som ødela denne sykkelen for møkkafolk. Ellers helt enig med deg! 1 7
elskersommer Skrevet 28. august #50184 Skrevet 28. august Undrende123 skrev (5 minutter siden): Hun har ikke "eksponert" noen som helst. Hun har sagt at de som har ødelagt en sykkel (?) er møkkafolk. Ikke ord jeg ville brukt akkurat, men her er virkelig INGEN hengt ut. Det er en fullstendig utvanning av begrepet om man ikke kan kommentere hva man mener om folk som driver med hærverk og diverse forbrytelser. Man skriver bare ikke att andre barn,voksne,ungdom i bygda er møkkafolk.. 6
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50185 Skrevet 28. august elskersommer skrev (1 minutt siden): Har slik gruppe her vi bor også men om en person hadde lagt ut ett slikt innlegget som Sara Emilie og skrevet møkkafolk så hadde de garantert fått høre att slik sier en ikke om folk i bygda.. Godt å høre at det ikke er normal praksis å henge ut ungdommer på den måten der. Jeg har til gode å se noe sånt på Facebook siden til det stedet jeg hører til også. Når det skjer hærverk så er det gjerne en henvendelse om noen har sett noe, uten å kalle noen for møkkafolk. 5
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50186 Skrevet 28. august Undrende123 skrev (7 minutter siden): Hun har ikke "eksponert" noen som helst. Hun har sagt at de som har ødelagt en sykkel (?) er møkkafolk. Ikke ord jeg ville brukt akkurat, men her er virkelig INGEN hengt ut. Det er en fullstendig utvanning av begrepet om man ikke kan kommentere hva man mener om folk som driver med hærverk og diverse forbrytelser. Det hun driver med er offentlig gapestokk i nærmiljøet. Det er ikke mitt problem at enkelte ikke forstår at det er dypt problematisk at en influenser potensielt kan sette i gang ryktespredning på sin sosiale plattformer, det fagfolk advarer UNGDOMMER mot å gjøre. 2 7
Roe Skrevet 28. august #50187 Skrevet 28. august elskersommer skrev (3 minutter siden): Man skriver bare ikke att andre barn,voksne,ungdom i bygda er møkkafolk.. Hun kalte foreldrene for møkkafolk (voksne mennesker) i snappen, ikke barn eller ungdom 😊 2 4
elskersommer Skrevet 28. august #50188 Skrevet 28. august Anonym_2024 skrev (Akkurat nå): Godt å høre at det ikke er normal praksis å henge ut ungdommer på den måten der. Jeg har til gode å se noe sånt på Facebook siden til det stedet jeg hører til også. Når det skjer hærverk så er det gjerne en henvendelse om noen har sett noe, uten å kalle noen for møkkafolk. Her skriver også folk slike vennlige innlegg.. type "husk og prat med poden om att det ikke er greit" 3
Anemoi Skrevet 28. august #50189 Skrevet 28. august elskersommer skrev (2 minutter siden): Man skriver bare ikke att andre barn,voksne,ungdom i bygda er møkkafolk.. Man kaller ikke foreldrene til noen sine barne/unge for møkkafolk, selv om man er en arg mor. Verken på bygden eller i byen! 3 2
elskersommer Skrevet 28. august #50190 Skrevet 28. august Nussepus skrev (3 minutter siden): Har du sett hvordan SaraE henger ut følgerne sine? Hun er uspiselig, uhøflig og dømmende. Men det er Sara Emilie.. Hun har helt egne regler hun kan følge🙂 6
elskersommer Skrevet 28. august #50191 Skrevet 28. august Roe skrev (2 minutter siden): Hun kalte foreldrene for møkkafolk (voksne mennesker) i snappen, ikke barn eller ungdom 😊 Så det gjør saken mye bedre? 8
Undrende123 Skrevet 28. august #50192 Skrevet 28. august (endret) Roe skrev (9 minutter siden): Rettelse: Hun har kalt foreldrene til de som ødela denne sykkelen for møkkafolk. Ellers helt enig med deg! Takk! Ingen barn ble skadet av disse ordene altså. Bra. Endret 28. august av Undrende123 6 1
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50193 Skrevet 28. august elskersommer skrev (Akkurat nå): Men det er Sara Emilie.. Hun har helt egne regler hun kan følge🙂 Og de reglene er ikke det samme som alle andre voksne mennesker IRL følger. Det er eget sett regler for influensere tydeligvis. 4
Anemoi Skrevet 28. august #50194 Skrevet 28. august Jeg venter på at SET skal beklage ordbruken sin, men er redd for at hun i så fall heller bagatelliserer og fjaser det bort. Håper jeg tar feil… 5
oss-to Skrevet 28. august #50195 Skrevet 28. august Undrende123 skrev (23 minutter siden): Det blir ikke sett på som verre, det blir sett på som like ille. Det er ille at SET eksponerer sine barn. Det er også ille at andre, feks brukere på KG, eksponerer SET sine barn (som for øvrig også er imot reglene, heldigvis.) For meg, har det verka som folk er meir opptatt av å ta dei som videreeksponerer, enn å ta del i debatten om influensaren som delar. For meg verkar folk meir opptatt av å ta de som videre delar SE sine barn her på sida. Deling har skjedd i liten grad og blitt rydda av moderator. Likavell blir dette hausa opp, som det største problemet..... Vidare eksponering vil skje, så lenge eksponering skjer. Eit stort poeng er at her på sida er det moderatorar. Det er det ikkje alle andre plassar på nett. Det er difor ein prøvar ta kampen . 1 7
Undrende123 Skrevet 28. august #50196 Skrevet 28. august oss-to skrev (8 minutter siden): For meg, har det verka som folk er meir opptatt av å ta dei som videreeksponerer, enn å ta del i debatten om influensaren som delar. For meg verkar folk meir opptatt av å ta de som videre delar SE sine barn her på sida. Deling har skjedd i liten grad og blitt rydda av moderator. Likavell blir dette hausa opp, som det største problemet..... Vidare eksponering vil skje, så lenge eksponering skjer. Eit stort poeng er at her på sida er det moderatorar. Det er det ikkje alle andre plassar på nett. Det er difor ein prøvar ta kampen . Jeg ser ikke poenget i å diskutere barneeksponering når det uansett er bred enighet om at det er galt at influensere eksponerer barna sine på SoMe. Men det er åpenbart ikke like bred enighet om at det er galt at folk eksponerer videre, det ser vi jo gang på gang her inne. Vi som reagerer på dette blir alltid hudflettet. Men denne diskusjonen orker vi ikke igjen. 1 7
elskersommer Skrevet 28. august #50197 Skrevet 28. august Anemoi skrev (30 minutter siden): Jeg venter på at SET skal beklage ordbruken sin, men er redd for at hun i så fall heller bagatelliserer og fjaser det bort. Håper jeg tar feil… Hun kommer ikke til og beklage ordbruken 4 1
elskersommer Skrevet 28. august #50198 Skrevet 28. august Undrende123 skrev (5 minutter siden): Jeg ser ikke poenget i å diskutere barneeksponering når det uansett er bred enighet om at det er galt at influensere eksponerer barna sine på SoMe. Men det er åpenbart ikke like bred enighet om at det er galt at folk eksponerer videre, det ser vi jo gang på gang her inne. Vi som reagerer på dette blir alltid hudflettet. Men denne diskusjonen orker vi ikke igjen. Vel.. vi får nå høre det vi som mener att det kan deles her... 5
Minimeg1234 Skrevet 28. august #50199 Skrevet 28. august Angel75 skrev (2 timer siden): Som jeg skrev tidligere så burde hun tenkt seg om og ikke delt, men det overser du glatt. Man må kunne diskutere rundt det, selv om man ikke er enig i utgangspunktet. Men jeg kommenterte dette innlegget fordi det er ikke snakk om digital mobbing. Et det noen som vanner ut begrepet mobbing, så er det dette! Her jeg bor, i de ulike kommunene. Skrives det i Facebook grupper når unger/ungdommer driver hærverk/kjører som svin/ikke oppfører seg. De ber foreldrene passe på sine barn bedre og gjør folk oppmerksomme på hva som foregår i lokalsamfunnet. Noen skriver med sitt navn og noen er anonyme. Det gjøre det her også. Aldri navn men en oppfordring til å snakke med ungdommen sin. 1 2
Anemoi Skrevet 28. august #50200 Skrevet 28. august oss-to skrev (25 minutter siden): For meg, har det verka som folk er meir opptatt av å ta dei som videreeksponerer, enn å ta del i debatten om influensaren som delar. For meg verkar folk meir opptatt av å ta de som videre delar SE sine barn her på sida. Deling har skjedd i liten grad og blitt rydda av moderator. Likavell blir dette hausa opp, som det største problemet..... Vidare eksponering vil skje, så lenge eksponering skjer. Eit stort poeng er at her på sida er det moderatorar. Det er det ikkje alle andre plassar på nett. Det er difor ein prøvar ta kampen . Enig i alt du skriver. Jeg har lagt ut bilder av SET og babyen, men sladder barnet nøye. Jeg har også fortalt at mor deler detaljer om barnas liv. Selvfølgelig tar jeg ansvar for dette, og ingen av bildene eller det jeg har skrevet, er blitt slettet av moderatorene. Det er viktig å minne oss alle på hvordan denne influenseren hver eneste dag eksponerer sine barn. 3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå