Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Katten til Mozart skrev (31 minutter siden):

Slapp av da. Hen skrev vel ikke deg, så det var vel du som følte deg truffet? Også er det jo litt slik da, you can dish it out, but you can’t take it? 

Dessuten så ser man like over her at du ymter forsiktig angående ett ordtak du ikke skjønner, rettet mot en bruker… «Hvor har jeg hørt det før?» 

Man trenger ikke 100 i IQ for å forstå hva du prøver å ymte frempå, siden SaraE er kjent for dårlig ordtak… 😊

Spot on🎯

Jeg har rapportert meldingen som brukerangrep og brukerforfølgelse 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Vi er inne att på debatten om videre eksponering. Det at videreeksponering, blir sett på som verre en sjølve eksponeringa,  trur eg handlar ofte meir om lojalitet, ønske om å beskytte nokon, eller frykt for uthenging . Det er iallefall ikkje ei objektiv vurdering av kva som faktisk er skadelegast.

Igjen - kort og presist fra @oss-to

• Liker 5
Skrevet
Anemoi skrev (31 minutter siden):

Jeg syns overhodet ikke er bra for lokalmiljøet at SET deler noe som skjedde i forbindelse med en tilstelning på juniorklubben i Nittedal - til sine to hundre tusen følgere. Mon tro om hun spurte 10-åringen sin om det var greit før hun delte? Og uansett om han sa ja, er han ikke i stand til å vurdere hvilke følger det kan få.  Mye av det denne influenseren har hatt oppe på snap, har etter hvert havnet i både lokale og riksdekkende media. Det hun deler er hennes ansvar! 

Her er jeg litt uenig med deg. Når noen har stjelt  ulike ting på sykkelen så syns jeg det er greit å dele på Snap. Det er helt ulovlig og ganske stygt gjort av den /de som gjorde det. 
Om ikke man finner ut hvem som har gjort det så syns jeg det også er greit å få det i avisa. 
jeg er helt sikker på at juniorklubben i Nittedal tåler dette 😊

Det jeg derimot reagerer på er at det blir så tydelig hvem sin sykkel som ble utsatt. Det kunne fint gått ann å skrive det innlegget uten å legge skylda på foreldre og anonymisert hvem det gjalt. 

Det er sjeldent lurt å skrive i anfekter . Det burde Sara E vært profesjonell nok til ikke å gjøre . Hun er en voksen dame. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Vi er inne att på debatten om videre eksponering. Det at videreeksponering, blir sett på som verre en sjølve eksponeringa,  trur eg handlar ofte meir om lojalitet, ønske om å beskytte nokon, eller frykt for uthenging . Det er iallefall ikkje ei objektiv vurdering av kva som faktisk er skadelegast.

Der tror jeg du «traff hode på spiker’n», @oss-to😁

• Liker 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 minutt siden):

Når noen har stjelt  ulike ting på sykkelen så syns jeg det er greit å dele på Snap. Det er helt ulovlig og ganske stygt gjort av den /de som gjorde det. 
Om ikke man finner ut hvem som har gjort det så syns jeg det også er greit å få det i avisa. 

Det er ikke greit overhodet, vi har instanser som skal ta tak i disse tingene. Det er snakk om ungdommer ( i følge henne) og selv folk som stjeler eller ramponerer har rettigheter de også. Hva slags ukultur skal man skape med offentlig uthenging på Snap hos en influenser som bruker det som innhold? Det er virkelig ikke veien å gå. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (5 minutter siden):

Det er ikke greit overhodet, vi har instanser som skal ta tak i disse tingene. Det er snakk om ungdommer ( i følge henne) og selv folk som stjeler eller ramponerer har rettigheter de også. Hva slags ukultur skal man skape med offentlig uthenging på Snap hos en influenser som bruker det som innhold? Det er virkelig ikke veien å gå. 

Om de vet  hvem det er så er det unødvendig å gå ut i snap og unødvendig å gå til avisa. 
Da mener jeg også at det er feil. 
jeg fikk ikke med meg at de visste hvem som hadde gjort det. 

• Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (40 minutter siden):

Hvem er det egentlig hun har hengt ut? Noen føler seg kanskje truffet, men med den lille infoen skal det vel mye til, tviler på ungdommen hører det iallefall. Og hører foreldrene på som gjerne har ville barn/ungdommer, ja så håper jeg de hører godt etter og tar seg en snakk med sitt barn. Og ikke tenker, nei det hadde aldri mitt barn gjort. Jeg hadde iallefall spurt mine barn om jeg bodde rundt der. Har du hørt eller sett noe eller vet noe om dette.

• Liker 13
Skrevet
Angel75 skrev (10 minutter siden):

Hvem er det egentlig hun har hengt ut? Noen føler seg kanskje truffet, men med den lille infoen skal det vel mye til, tviler på ungdommen hører det iallefall. Og hører foreldrene på som gjerne har ville barn/ungdommer, ja så håper jeg de hører godt etter og tar seg en snakk med sitt barn. Og ikke tenker, nei det hadde aldri mitt barn gjort. Jeg hadde iallefall spurt mine barn om jeg bodde rundt der. Har du hørt eller sett noe eller vet noe om dette.

Så videreksponering av Sara sin eksponering av egne barn er problematisk for deg, men at hun «eksponerer» og henger ut andres barn er helt ok? Det er digital mobbing det hun driver med, ikke folkeopplysning. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Anonym_2024 skrev (19 minutter siden):

Så videreksponering av Sara sin eksponering av egne barn er problematisk for deg, men at hun «eksponerer» og henger ut andres barn er helt ok? Det er digital mobbing det hun driver med, ikke folkeopplysning. 

👏👏👏 Det hun driver med er absolutt ikke greit. Hun henger ut andre mennesker så fort hun har mulighet. Sara Emilie burde vite bedre

• Liker 8
Skrevet
Minimeg1234 skrev (25 minutter siden):

Her er jeg litt uenig med deg. Når noen har stjelt  ulike ting på sykkelen så syns jeg det er greit å dele på Snap. Det er helt ulovlig og ganske stygt gjort av den /de som gjorde det. 

Det jeg derimot reagerer på er at det blir så tydelig hvem sin sykkel som ble utsatt. Det kunne fint gått ann å skrive det innlegget uten å legge skylda på foreldre og anonymisert hvem det gjalt. 

Det er sjeldent lurt å skrive i anfekter . Det burde Sara E vært profesjonell nok til ikke å gjøre . Hun er en voksen dame. 

Det er så fint og befriende å kunne være uenige uten å fly i trynet på hverandre… 😅👍🏻😊
Men jeg ser at du har diskutert dette videre med andre, og det ser ut som om at uenigheten oss imellom ikke er så stor likevel. 

Skrevet
Angel75 skrev (1 minutt siden):

Men vi vet jo ikke hvem hun snakker om eller? Ser du ikke forskjellen? Jeg vet ikke hvem som har gjort det, jeg vet ikke hvem dette barnet/ungdommen er, annet enn at hen mest sannsynlig bor i Nittedal og har gjort dette. 

Men du kaller det digital mobbing, men ikke det som foregår her inne med Sara? Hvor det slenges dritt nesten daglig? 😳

Men hvorfor må hun henge ut folk som tilhører nærmiljøet? Hun kunne løst dette på en helt annen måte,. 

Men Sara Emilie skal så klart få henge ut andre🤔

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor må hun henge ut folk som tilhører nærmiljøet? Hun kunne løst dette på en helt annen måte,. 

Ja, det er forskjell på å henge ut ungdommer som kanskje ikke har det så bra, og kritisere en voksen dame som gjør mye galt forann 200.000 følgere. Vi vet jo ikke hvem hun snakker om, men lokalmiljøet gjør det sikkert. Om SET treffer foreldrene til disse ungdommene på butikken, må jo foreldrene synes det er vondt at hun har hengt de ut som møkkafolk eller folk som ikke klarer å oppdra ungene sine. SET vet ikke historien til disse ungdommene vil jeg tro. Å da få høre en voksen person kalle deg for møkkafolk + + . Tviler på det gjør ting bedre. Å selvfølgelig forsvarer jeg ikke det de har gjort. Men å kalle de for det SET gjør synes jeg er totalt unødvendig, og nesten verre enn det ungdommene har gjort. SET er tross alt voksen. Men det er det hun kanskje viser at hun ikke er, ikke første gang hun viser hvor umoden hun er. 

Hadde et av hennes barn gjort noe galt, og en voksen hadde hengt ut det barnet for 200.000 mennesker tenker jeg SET hadde reagert til de grader. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
elskersommer skrev (16 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere så burde hun tenkt seg om og ikke delt, men det overser du glatt. Man må kunne diskutere rundt det, selv om man ikke er enig i utgangspunktet. 

Men jeg kommenterte dette innlegget fordi det er ikke snakk om digital mobbing. Et det noen som vanner ut begrepet mobbing, så er det dette!

Her jeg bor, i de ulike kommunene. Skrives det i Facebook grupper når unger/ungdommer driver hærverk/kjører som svin/ikke oppfører seg. De ber foreldrene passe på sine barn bedre og gjør folk oppmerksomme på hva som foregår i lokalsamfunnet. Noen skriver med sitt navn og noen er anonyme. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Angel75 skrev (14 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere så burde hun tenkt seg om og ikke delt, men det overser du glatt. Man må kunne diskutere rundt det, selv om man ikke er enig i utgangspunktet. 

Men jeg kommenterte dette innlegget fordi det er ikke snakk om digital mobbing. Et det noen som vanner ut begrepet mobbing, så er det dette!

Her jeg bor, i de ulike kommunene. Skrives det i Facebook grupper når unger/ungdommer driver hærverk/kjører som svin/ikke oppfører seg. De ber foreldrene passe på sine barn bedre og gjør folk oppmerksomme på hva som foregår i lokalsamfunnet. Noen skriver med sitt navn og noen er anonyme. 

Samme gjøres i lokale grupper på Facebook her jeg bor. 

Hun har mange følgere ja, men hun navnga ingen her. Hun virket frustrert over at sønnens sykkel ble ødelagt av noen, det ville jeg også ha blitt. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Bibbi_ skrev (28 minutter siden):

Ja, det er forskjell på å henge ut ungdommer som kanskje ikke har det så bra, og kritisere en voksen dame som gjør mye galt forann 200.000 følgere. Vi vet jo ikke hvem hun snakker om, men lokalmiljøet gjør det sikkert. Om SET treffer foreldrene til disse ungdommene på butikken, må jo foreldrene synes det er vondt at hun har hengt de ut som møkkafolk eller folk som ikke klarer å oppdra ungene sine. SET vet ikke historien til disse ungdommene vil jeg tro. Å da få høre en voksen person kalle deg for møkkafolk + + . Tviler på det gjør ting bedre. Å selvfølgelig forsvarer jeg ikke det de har gjort. Men å kalle de for det SET gjør synes jeg er totalt unødvendig, og nesten verre enn det ungdommene har gjort. SET er tross alt voksen. Men det er det hun kanskje viser at hun ikke er, ikke første gang hun viser hvor umoden hun er. 

Hadde et av hennes barn gjort noe galt, og en voksen hadde hengt ut det barnet for 200.000 mennesker tenker jeg SET hadde reagert til de grader. 

Her sier du mye som jeg er enig i. 😉
I skole og lokalmiljø er mantraet at man skal prøve å løse alt av konflikter direkte hvis det er mulig, ikke løfte konfliktene opp på et høyere nivå enn med en gang. Da kan det eskalere helt unødvendig. Jeg regner med at juniorklubben i Nittedal kunne tatt dette videre. Er de ofte plaget med slike hendelser? Er det et engangstilfelle? Hvis det er ungdommer involvert, var det kanskje ungdomsskoleelever. Oftest vet mange mye i et lokalmiljø, det kunne nok vært greit ordnet opp i. 

Dette er ett av flere eksempler der SET burde tenkt seg nøye om, ikke kjørt på med at dette er hverdagen min og jeg skal dele absolutt alt! Antagelig er hun godt orientert over kritikken i flere fora på akkurat det innlegget. Og hun har hatt anledning til å beklage og si, der tenkte jeg meg ikke om - det der skulle jeg ikke ha sagt/delt! (Hvis det er sånn at hun selv ikke klarer å se det uten input.) 

• Nyttig 4
Skrevet
Roe skrev (15 minutter siden):

Samme gjøres i lokale grupper på Facebook her jeg bor. 

Hun har mange følgere ja, men hun navnga ingen her. Hun virket frustrert over at sønnens sykkel ble ødelagt av noen, det ville jeg også ha blitt. 

Og den lokale gruppen har 200.000 medlemmer, og ungdommer og foreldre blir kalt møkkafolk og uten evne til å oppdra ungene sine? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Møkkafolk.

Sjarmerende dame.

Og øverst på møkkatronen sitter jo dronningen sjøl. Usympatisk, frekk og usjarmerende. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Angel75 skrev (55 minutter siden):

Akkurat det samme skjer i byen jeg bor i. Beskrivelser og noen ganger blir det delt bilder og filmer fra overvåkningskamera. Det deles og advares i Facebookgrupper.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
oss-to skrev (3 timer siden):

Det at videreeksponering, blir sett på som verre en sjølve eksponeringa

Det blir ikke sett på som verre, det blir sett på som like ille. Det er ille at SET eksponerer sine barn. Det er også ille at andre, feks brukere på KG, eksponerer SET sine barn (som for øvrig også er imot reglene, heldigvis.)

• Liker 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Totton skrev (4 timer siden):

Det betyr akkurat det som står. En omskriving av det feilaktige «på seg selv kjenner man andre». 
Betydning: Jeg vet hva jeg føler og mener, jeg vet ikke hva andre føler og mener (med mindre de har fortalt det). Ikke jeg som har funnet på det;)

På samme måte som Inga Marte Thorkildsen innførte «du ser det ikke før du tror det». Da rettet mot vold og overgrep mot barn.

Det hørte jeg av en professor i rettsmedisin på riksen for 25 år siden. Så det har vært i bruk mye lenger. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...