Anonym_2024 Skrevet 28. august #50141 Skrevet 28. august Angel75 skrev (1 minutt siden): Har jeg skrevet stakkars Sara? Eller har jeg skrevet at Sara aldri burde delt det? Var heller ikke jeg som tok screenshot for og la det for alltid ligge på nett. Kom ikke her å lage en sannhet som ikke er fakta. Eller skrev du at Sara bare er impulsiv? Hva slags betydning har det? Delt er delt. 2 8
Vokteren Skrevet 28. august #50142 Skrevet 28. august Totton skrev (1 time siden): Vet du hva ALLE i tråden mener? På deg selv kjenner du kun deg selv. Det var et nytt ordtak for meg. Kan jeg spørre hva det betyr? 2 7
Totton Skrevet 28. august #50143 Skrevet 28. august Vokteren skrev (1 minutt siden): Det var et nytt ordtak for meg. Kan jeg spørre hva det betyr? Det betyr akkurat det som står. En omskriving av det feilaktige «på seg selv kjenner man andre». Betydning: Jeg vet hva jeg føler og mener, jeg vet ikke hva andre føler og mener (med mindre de har fortalt det). Ikke jeg som har funnet på det;) På samme måte som Inga Marte Thorkildsen innførte «du ser det ikke før du tror det». Da rettet mot vold og overgrep mot barn. 3
Vokteren Skrevet 28. august #50144 Skrevet 28. august Totton skrev (3 minutter siden): Det betyr akkurat det som står. En omskriving av det feilaktige «på seg selv kjenner man andre». Betydning: Jeg vet hva jeg føler og mener, jeg vet ikke hva andre føler og mener (med mindre de har fortalt det). Ikke jeg som har funnet på det;) På samme måte som Inga Marte Thorkildsen innførte «du ser det ikke før du tror det». Da rettet mot vold og overgrep mot barn. Takk for oppklaringen. 3 1
elskersommer Skrevet 28. august #50145 Skrevet 28. august Totton skrev (1 time siden): Enig i det du skriver. Men nå ligger jo skjermbildet her inne. Så når snappen forsvinner, så ligger det uansett her inne «til evig tid». Å hvem sendte bilde først? SE eller meg? 2 7
Angel75 Skrevet 28. august #50146 Skrevet 28. august elskersommer skrev (3 minutter siden): Å hvem sendte bilde først? SE eller meg? And here we go again 1 6
elskersommer Skrevet 28. august #50147 Skrevet 28. august Angel75 skrev (1 minutt siden): And here we go again Jeg spurte ett helt enkelt spørsmål.. å det finnes 2 svaralternativer? SE eller meg🙂 3 5
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50148 Skrevet 28. august (endret) Er ikke det problematisk at hun dele så spesifikke opplysninger om andre, i det miljøet hun bor i? Hvorfor tar hun det ikke direkte med de det gjelder? Når slike ting skjer så er det ikke unormalt at rykter begynner å oppstå, tenker hun at det gjør henne til en bedre person og ikke minst voksen gjennom å dele denne informasjonen om ikke navngitte personer? Det er problematisk at hun bruker Snap til å fyre opp under eventuelle spekulasjoner og ryktespredning i nærmiljøet. For en sykkel og innhold på Snap? Hvor er den voksne Sara i denne situasjonen? Som ikke bare skal fylle innhold på Snap men også skal fremstå som profesjonell bedriftseier? Dette kan få større konsekvenser for de involverte når det deles på sosiale medier. Ønsker hun det? https://www.dagbladet.no/nyheter/rektor-tar-snapchat-oppgjor-saers-skadelig/81135345 Endret 28. august av Anonym_2024 1 10
oss-to Skrevet 28. august #50149 Skrevet 28. august Vi er inne att på debatten om videre eksponering. Det at videreeksponering, blir sett på som verre en sjølve eksponeringa, trur eg handlar ofte meir om lojalitet, ønske om å beskytte nokon, eller frykt for uthenging . Det er iallefall ikkje ei objektiv vurdering av kva som faktisk er skadelegast. 3 5
elskersommer Skrevet 28. august #50150 Skrevet 28. august (endret) 🙈🙄🙈🙄🙈 vet ikke hva jeg skal si🙈 Bilde fra SE sin snapchat Endret 28. august av elskersommer 6
Angel75 Skrevet 28. august #50151 Skrevet 28. august oss-to skrev (6 minutter siden): Vi er inne att på debatten om videre eksponering. Det at videreeksponering, blir sett på som verre en sjølve eksponeringa, trur eg handlar ofte meir om lojalitet, ønske om å beskytte nokon, eller frykt for uthenging . Det er iallefall ikkje ei objektiv vurdering av kva som faktisk er skadelegast. Det er iallefall ikke noe bedre! Stiller vel muligens på hakket under mor, for ingen tenker på barna. Og det er heller ingen i tråden som unnskylder mora som flere antyder. 2 12
Angel75 Skrevet 28. august #50152 Skrevet 28. august elskersommer skrev (6 minutter siden): 🙈🙄🙈🙄🙈 vet ikke hva jeg skal si🙈 Bilde fra SE sin snapchat Er vel ikke så mye å si, hun forklarer jo hvorfor hun gjør det. Og nei, det er ingen forsvar. Folk ser forskjellig på ting. Det er bare en forklaring til et snevert syn noen har her inne. 4 8
elskersommer Skrevet 28. august #50153 Skrevet 28. august Angel75 skrev (4 minutter siden): Er vel ikke så mye å si, hun forklarer jo hvorfor hun gjør det. Og nei, det er ingen forsvar. Folk ser forskjellig på ting. Det er bare en forklaring til et snevert syn noen har her inne. Du behøver ikke fortelle meg att jeg har ett snevert syn.. du er rapportert. Gidder ikke høre på slike dritt fordi man legger ut ett bilde😡😡😡 6 1
Katten til Mozart Skrevet 28. august #50154 Skrevet 28. august elskersommer skrev (Akkurat nå): Du behøver ikke fortelle meg att jeg har ett snevert syn.. du er rapportert. Gidder ikke høre på slike dritt fordi man legger ut ett bilde😡😡😡 Slapp av da. Hen skrev vel ikke deg, så det var vel du som følte deg truffet? Også er det jo litt slik da, you can dish it out, but you can’t take it? Dessuten så ser man like over her at du ymter forsiktig angående ett ordtak du ikke skjønner, rettet mot en bruker… «Hvor har jeg hørt det før?» Man trenger ikke 100 i IQ for å forstå hva du prøver å ymte frempå, siden SaraE er kjent for dårlig ordtak… 😊 11 4
Bibbi_ Skrevet 28. august #50155 Skrevet 28. august elskersommer skrev (27 minutter siden): Hm🤔 det var ett ordtak som ikke ga mening. Hvor har jeg funnet slike ordtak før? 😂 Vet jeg også har lest slike ordtak et sted... 2 1
Anemoi Skrevet 28. august #50156 Skrevet 28. august Anonym_2024 skrev (15 minutter siden): Er ikke det problematisk at hun dele så spesifikke opplysninger om andre, i det miljøet hun bor i? Hvorfor tar hun det ikke direkte med de det gjelder? Når slike ting skjer så er det ikke unormalt at rykter begynner å oppstå, tenker hun at det gjør henne til en bedre person og ikke minst voksen gjennom å dele denne informasjonen om ikke navngitte personer? Det er problematisk at hun bruker Snap til å fyre opp under eventuelle spekulasjoner og ryktespredning i nærmiljøet. For en sykkel og innhold på Snap? Hvor er den voksne Sara i denne situasjonen? Som ikke bare skal fylle innhold på Snap men også skal fremstå som profesjonell bedriftseier? Dette kan få større konsekvenser for de involverte når det deles på sosiale medier. Ønsker hun det? https://www.dagbladet.no/nyheter/rektor-tar-snapchat-oppgjor-saers-skadelig/81135345 Jeg syns overhodet ikke er bra for lokalmiljøet at SET deler noe som skjedde i forbindelse med en tilstelning på juniorklubben i Nittedal - til sine to hundre tusen følgere. Mon tro om hun spurte 10-åringen sin om det var greit før hun delte? Og uansett om han sa ja, er han ikke i stand til å vurdere hvilke følger det kan få. Mye av det denne influenseren har hatt oppe på snap, har etter hvert havnet i både lokale og riksdekkende media. Det hun deler er hennes ansvar! 3 5
Anonym_2024 Skrevet 28. august #50157 Skrevet 28. august (endret) Anemoi skrev (14 minutter siden): Jeg syns overhodet ikke er bra for lokalmiljøet at SET deler noe som skjedde i forbindelse med en tilstelning på juniorklubben i Nittedal - til sine to hundre tusen følgere. Mon tro om hun spurte 10-åringen sin om det var greit før hun delte? Og uansett om han sa ja, er han ikke i stand til å vurdere hvilke følger det kan få. Mye av det denne influenseren har hatt oppe på snap, har etter hvert havnet i både lokale og riksdekkende media. Det hun deler er hennes ansvar! Ja, det er veldig problematisk. Hun som voksen og rutinert innenfor sosiale medier må ha fått med seg dette? Sist jeg sjekket var ikke det å ta «loven i egne hender» (satt på spissen) noe vi driver med i dette landet? Det hun i verste konsekvens kan ha startet er ryktespredning som hun åpenbart ikke forstår konsekvensene av. Vi som ikke lever i den digitale bobla hun og alle de andre influenserne lever i, skjønner at det hun driver med ikke er en lek, det kan være blodig alvor for de det gjelder. Digital mobbing er et stort samfunnsproblem blant ungdom, og har stor rekkevidde. Dette var tonedøvt og fullstendig unødvendig fra hennes side. https://psykiskhelse.no/psykiskoppvekst/fellesskap/barn-og-unge-som-blir-utsatt-for-trad-og-digital-mobbing/ Endret 28. august av Anonym_2024 2 4
Angel75 Skrevet 28. august #50158 Skrevet 28. august elskersommer skrev (24 minutter siden): Du behøver ikke fortelle meg att jeg har ett snevert syn.. du er rapportert. Gidder ikke høre på slike dritt fordi man legger ut ett bilde😡😡😡 Har ikke slengt noe dritt eller skrevet at du har et snevert syn. Les igjen med et mer åpen blikk og at alt ikke omhandler deg, selv om jeg tagget deg. Det var jo fordi du la ut bilde, hadde svart det samme hadde det vært noen andre, altså ikke personlig. 3 6
elskersommer Skrevet 28. august #50159 Skrevet 28. august Anemoi skrev (20 minutter siden): Jeg syns overhodet ikke er bra for lokalmiljøet at SET deler noe som skjedde i forbindelse med en tilstelning på juniorklubben i Nittedal - til sine to hundre tusen følgere. Mon tro om hun spurte 10-åringen sin om det var greit før hun delte? Og uansett om han sa ja, er han ikke i stand til å vurdere hvilke følger det kan få. Mye av det denne influenseren har hatt oppe på snap, har etter hvert havnet i både lokale og riksdekkende media. Det hun deler er hennes ansvar! Det er overhode ikke bra Å desverre ikke første gang hun gjør dette 6
Minimeg1234 Skrevet 28. august #50160 Skrevet 28. august (endret) elskersommer skrev (52 minutter siden): Jeg spurte ett helt enkelt spørsmål.. å det finnes 2 svaralternativer? SE eller meg🙂 Jeg lurer på hvorfor du spør siden alle vet at SE la det ut på snappen først ? Endret 28. august av Minimeg1234 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå