Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig usympatisk å kalle noen for "møkkafolk som ikke klarer å oppdra ungene sine". Hun vet ikke hvem hun snakker om, det kan være barn og/eller foreldre som mangler ressurser for å takle tilværelsen på en bra måte. 

Det er himmelropende ironisk at hun, som selv lever hver - eneste - dag med tilbakemeldinger som dømmer henne som menneske utfra det "lille vi ser fra hennes hverdag", dømmer andre foreldre og kaller dem møkkafolk, på bakgrunn av én enkelt episode som hun ellers ikke vet noe som helst om bakgrunnen for. 

Det er selvfølgelig ikke greit å gjøre hærverk på andres eiendom, men det går fint an å kritisere en handling uten å kalle noen for møkkamennesker som mislykkes med oppdragelsen. 

• Liker 5
  • Nyttig 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (41 minutter siden):

Kanskje SET burde tenke litt på dette med å eksponerer de små når dette skjer😔 ingen som vet om dette skjer fordi de vet SET er mamma'n eller om det er tilfeldig 

Bilde fra SE sin snapchat 

IMG_20250828_104800.jpg

Seriøst? Noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden. 

Ramp finnes overalt, uavhengig av eksponering. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

..

Endret av oss-to
Dobbelpost ved rettskriving. Sletta den.
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Debbie M skrev (18 minutter siden):

Personlig så skjønner jeg ikke hva dette har på en bedriftskonto å gjøre? Dette firmaet er 100 % gjennomført uproft, akkurat slik som regnskapet viser, og nå dette.

Hvem var det som fikk trøbbel for å kalle Madcon for «møkkamenn»?

Denne kan bli vanskelig å forsvare SE!!!! Virkelig godt jobba!!!!! 😂😂😂😂😂😂

Det var ikke «Møkkamenn» Lars-Erik Blokkhus sa i 2012, det var «Mokkamann» Og det er en helt annen situasjon..

Endret av Irja
  • Liker 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Debbie M skrev (18 minutter siden):

Personlig så skjønner jeg ikke hva dette har på en bedriftskonto å gjøre? Dette firmaet er 100 % gjennomført uproft, akkurat slik som regnskapet viser, og nå dette.

Hvem var det som fikk trøbbel for å kalle Madcon for «møkkamenn»?

Denne kan bli vanskelig å forsvare SE!!!! Virkelig godt jobba!!!!! 😂😂😂😂😂😂

Men bedriften er jo eksponering av hverdag. Jeg forsvarer ikke eksponering av barn. Men eksponering er jo det bedriften er bygget på så veldig seriøst innhold er vell ikke å forvente. Det er SE sin kanal, det at hun reklamerer mye for Careless gjør det ikke til deres kanal. Mener SE har gått med gode tall?  

Situasjonen burde ikke vært omtalt i hennes kanal, det burde ingenting ang barna. Hun burde tatt seg en times pause eller så lenge hun trengte for å komme litt ned fra hendelsen før hun fortsatte.  Ønsker hun diskutere oppdragelse og mobbing bør det gjøres uten å dra inn situasjoner eller sine egne barn i det hele tatt. 

Hun preges nok en gang av mangel på impulskontroll, noe mange har, men det faller seg litt annerledes når man har mange hundretusen følgere. (tror jeg, jeg er ikke oppdater der) 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
elskersommer skrev (18 minutter siden):

Så du mener det er teit av meg og legge ut det bilde? Du ser null fare over all denne eksponeringen av de små?

For det første burde Sara aldri delt bilde, for det omhandler barn. Det burde aldri blitt delt videre for det omhandler barn. Det er flere farer ved eksponering av barna, den diskusjonen går jeg ikke innpå.

Ødeleggelse av sykler skjer stadig over alt, og knytte det til eksponering, tja veldig, veldig skeptisk. De fleste som følger Sara er vel kvinner. Her er det vel noen ungdommer, mest sannsynlig gutter som har drevet ramp som har vært litt fulle I f.....

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Angel75 skrev (4 minutter siden):

For det første burde Sara aldri delt bilde, for det omhandler barn. Det burde aldri blitt delt videre for det omhandler barn. Det er flere farer ved eksponering av barna, den diskusjonen går jeg ikke innpå.

Ødeleggelse av sykler skjer stadig over alt, og knytte det til eksponering, tja veldig, veldig skeptisk. De fleste som følger Sara er vel kvinner. Her er det vel noen ungdommer, mest sannsynlig gutter som har drevet ramp som har vært litt fulle I f.....

Kan like så godt være ett tyveri? Å skulle skru en sykkel fra hverandre for å stjele en spesiell del høres jo ikke ut som en «rampestrek» akkurat?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Kan like så godt være ett tyveri? Å skulle skru en sykkel fra hverandre for å stjele en spesiell del høres jo ikke ut som en «rampestrek» akkurat?

Hun gikk jo ikke så nøye inn på det, det kan jo bare ha vært en pedal for det vi vet. Omfanget vet vi faktisk ikke så mye om.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (3 minutter siden):

Hun gikk jo ikke så nøye inn på det, det kan jo bare ha vært en pedal for det vi vet. Omfanget vet vi faktisk ikke så mye om.

«Skrudd sund» og «tatt deler» -høres mer ut som en demontering enn kun en pedal. Får håpe hun tar det med de det gjelder da evt foreldrene til «ungdommene» og ikke bare på snap. 

Endret av GulleGull
Skrev om setning
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (10 minutter siden):

Jeg er også skeptisk til å knytte den episoden til eksponeringen. 

At barn skal skru vekk delene fordi foreldrene følger Sara E på snap. Det blir litt konspirerende tanker tenker jeg. 

• Nyttig 13
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

«Skrudd sund» og «tatt deler» -høres mer ut som en demontering enn kun en pedal. Får håpe hun tar det med de det gjelder da evt foreldrene til «ungdommene» og ikke bare på snap. 

Politianmelde kanskje? Siden de er tatt flere deler. Så man får igjen på forsikring. 

• Liker 7
Skrevet
arnoyb skrev (20 minutter siden):

Men bedriften er jo eksponering av hverdag. Jeg forsvarer ikke eksponering av barn. Men eksponering er jo det bedriften er bygget på så veldig seriøst innhold er vell ikke å forvente. Det er SE sin kanal, det at hun reklamerer mye for Careless gjør det ikke til deres kanal. Mener SE har gått med gode tall?  

Situasjonen burde ikke vært omtalt i hennes kanal, det burde ingenting ang barna. Hun burde tatt seg en times pause eller så lenge hun trengte for å komme litt ned fra hendelsen før hun fortsatte.  Ønsker hun diskutere oppdragelse og mobbing bør det gjøres uten å dra inn situasjoner eller sine egne barn i det hele tatt. 

Hun preges nok en gang av mangel på impulskontroll, noe mange har, men det faller seg litt annerledes når man har mange hundretusen følgere. (tror jeg, jeg er ikke oppdater der) 

Støtter mye av det du skriver her, veldig bra! 👍🏻 Har tatt meg den frihet å utheve noe. 😊
Ja, SET er klar på at hun skal dele alt i livet sitt i sosiale medier, primært på snap, og hun inkluderer dessverre barna sine her. 😞 Verken du eller jeg forventer særlig seriøst innhold fra henne, men jeg tror mange andre tar mye av det influenseren sier på fullt alvor. Hun blir som en venninne de kan sende trøstende meldinger til når hun har dårlige dager. Jf parasosiale forhold. 
Jeg er usikker på hva du mener med at SE har gått med gode tall? Følgertall på snap, eller? I så fall er hun på dalende kurs og har mistet mange tusen følgere siden fødselen. 

• Liker 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

Jeg er også skeptisk til å knytte den episoden til eksponeringen. 

At barn skal skru vekk delene fordi foreldrene følger Sara E på snap. Det blir litt konspirerende tanker tenker jeg. 

Poenget var kanskje at barn kan bli utsatt pga foreldrene som eksponerer hele familien så mye. Er som når vi drev med «ringpiggen» når vi var små. Var mest spennende å gjøre det på hus hvor det bodde folk som overreagerte på at vi gjorde det🙊

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Støtter mye av det du skriver her, veldig bra! 👍🏻 Har tatt meg den frihet å utheve noe. 😊
Ja, SET er klar på at hun skal dele alt i livet sitt i sosiale medier, primært på snap, og hun inkluderer dessverre barna sine her. 😞 Verken du eller jeg forventer særlig seriøst innhold fra henne, men jeg tror mange andre tar mye av det influenseren sier på fullt alvor. Hun blir som en venninne de kan sende trøstende meldinger til når hun har dårlige dager. Jf parasosiale forhold. 
Jeg er usikker på hva du mener med at SE har gått med gode tall? Følgertall på snap, eller? I så fall er hun på dalende kurs og har mistet mange tusen følgere siden fødselen. 

Selskapet til SE, der inntekter fra snap, reklameoppdrag osv.  Mente det hadde gode resultater, eller tar jeg feil?

Alle som ønsker det kan jo legge ut sin mening om ting. Også influensere. Når jeg sier hun kan diskutere mobbing osv men ikke bør dra inn egne barn, så mener jeg at det kunne hun gjort.  Ja influensere kan ha stor påvirkning, men da må man heller se på regulering av yrket. Tror også at i dagens samfunn så er dette noe "å forvente", og en utvikling som alt annet. Men ja, bedre regulering burde det vært.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi får håpe ho skjønnar dette vart feil og slettar asap og at ho lærer av det. 

Ho burde ikkje posta den snappen. Sjølv utan å nemne namn kan folk likevel forstå kven det handlar om eller evt feil folk blir klandra. Dette kan også føre til mobbing, trakassering og psykisk stress for dei skuldige/uskuldige , det kan skade skulen sitt omdømme, og gi ho sjølv juridiske problem eller kritikk frå publikum. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
oss-to skrev (Akkurat nå):

Ho burde ikkje posta den snappen. Sjølv utan å nemne namn kan folk likevel forstå kven det handlar om eller evt feil folk blir klandra. Dette kan også føre til mobbing, trakassering og psykisk stress for dei skuldige/uskuldige , det kan skade skulen sitt omdømme, og gi ho sjølv juridiske problem eller kritikk frå publikum. 

Enig i det du skriver.

Men nå ligger jo skjermbildet her inne. Så når snappen forsvinner, så ligger det uansett her inne «til evig tid».

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (37 minutter siden):

Det er det folk som ikke lever av å utlevere unger og privatliv gjerne gjør 😑

• Liker 8
Skrevet (endret)
oss-to skrev (28 minutter siden):

Hvis dette ikke er en handling basert på eksponering, så kan man tenke seg til hva å henge ut folk på denne måten kan føre til. Nok en gang deler hun innhold som kan potensielt være skadelig for mindreårige. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Totton skrev (38 minutter siden):

Enig i det du skriver.

Men nå ligger jo skjermbildet her inne. Så når snappen forsvinner, så ligger det uansett her inne «til evig tid».

Eg meinar vi bør sjølvsagt opptre pent og ansvarleg sjølve, men hovudansvaret ligg hos influensaren som publiserer innhaldet. Men vi kan ikkje styre internett eller kva andre gjer med det, og ikkje alle har gode intensjonar. Deling av bilete eller video kan samtidig vere eit verkemiddel for å illustrere poenget eller lære noko . Men initiativet og kontrollen ligg hos den som først publiserer  altså influensaren.

Endret av oss-to
  • Liker 9
Skrevet
Anonym_2024 skrev (21 minutter siden):

Så problemet nok en gang er reaksjoner på det hun legger ut, og det hun deler. Mens stakkars Sara er bare impulsiv? Hva med rampen? Kanskje de var bare litt impulsive og blir nå hengt ut over Norges land? 

Har jeg skrevet stakkars Sara? Eller har jeg skrevet at Sara aldri burde delt det? Var heller ikke jeg som tok screenshot for og la det for alltid ligge på nett.

Kom ikke her å lage en sannhet som ikke er fakta.

• Liker 2
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...