Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Å her er måten SE prøver å få folk til å kjøpe. Det er liksom alltid ett lite kvanta hun har, så er det førstemann til mølla før det blir utsolgt 🙄

Bilde fra SE sin snapchat 

IMG_20250827_182823.jpg

SET kunne jo svart at det kommer sikkert masse på Tise eller kjøpe/salg siden på FB... 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (41 minutter siden):

En annen ting..

Hva er dette hullet folk mener SE tetter når det kommer til treningstøy?

1: andre farger enn svart? 2: store størrelser?.3: lomme på siden?

Etter som jeg vet så finnes alt dette hos mange andre leverandører 

Screenshot_2025-08-27-18-52-35-047_com.snapchat.android.jpg

Tror det hullet i markedet det er snakk om er at her prakkes reklame for produktet inn på alle kanaler slik at du som forbruker slipper google og sette deg inn i produktene som allerede finnes. Det er iallefall det eneste jeg finner ut at er unikt med denne tightsen, jeg trenger ikke først google etter en med høyt liv, for så å finne ut som den har lomme. For det har SE sagt ti tusen ganger allerede

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Å her er måten SE prøver å få folk til å kjøpe. Det er liksom alltid ett lite kvanta hun har, så er det førstemann til mølla før det blir utsolgt 🙄

IMG_20250827_182823.jpg

Fargen er sikkert limited, treningstøyet derimot ligger på hjemmesiden i mange ulike str og farger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

🎯🎯 Små kvanta og kort limmetid skaper knappheit og FOMO, auker etterspørsel og gir produktet eksklusivitet, samtidig som risiko for overskot blir mindre.

Spekulativt 😔og effektivt

Og jeg er så sinnsykt glad jeg er ute av den karusellen der. Har sittet på flere dropp fra starten av klar til å sikre meg det jeg har lyst på. Det verste var jo når du får det i posten og det ikke passer, og så er de utsolgt i de andre størrelsene.

Jeg er absolutt helt ferdig med Careless av flere grunner, den ene er dårlig kvalitet og mye feil på klærne, måten SE satt og gjorde narr av kundene sine fordi Careless hadde så utrolig god kundeservice og returrett. (Skulle bare mangle når man bestiller på nett uten å få prøvd dem). Hennes måte å bortforklare og latterliggjøre folk som klager på kvalitet og feil på klær mm. Har ett par kjoler igjen fra henne, ellers har jeg kvittet meg med alt. De kjolene jeg har igjen er fine kjoler, hun har laget endel fint, men nå syns jeg det er mye det samme om og om igjen, jeg ble skikkelig lei av Careless klærne, og synes ikke de er fine lenger. Her jeg bor har jeg aldri sett noen andre med Careless klær. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Bibbi_ skrev (29 minutter siden):

SET kunne jo svart at det kommer sikkert masse på Tise eller kjøpe/salg siden på FB... 

helt enig, særlig når det er ei som ikke har penger akkurat nå til å kjøpe til full pris -så kunne man tipset om den muligheten. At man velger legge ut denne meldingen for å bruke for å reklamert og sagt at det er knapphet og man forte seg å handle til alle andre følgere av snappen , syntes jeg var på kanten. Lov å bruke skjønn. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnap skrev (30 minutter siden):

Hennes måte å bortforklare og latterliggjøre folk som klager på kvalitet og feil på klær mm.

Har hun gjort det?? Så uprofesjonelt. 

• Liker 2
Skrevet
Donnap skrev (42 minutter siden):

Og jeg er så sinnsykt glad jeg er ute av den karusellen der. Har sittet på flere dropp fra starten av klar til å sikre meg det jeg har lyst på. Det verste var jo når du får det i posten og det ikke passer, og så er de utsolgt i de andre størrelsene.

Jeg er absolutt helt ferdig med Careless av flere grunner, den ene er dårlig kvalitet og mye feil på klærne, måten SE satt og gjorde narr av kundene sine fordi Careless hadde så utrolig god kundeservice og returrett. (Skulle bare mangle når man bestiller på nett uten å få prøvd dem). Hennes måte å bortforklare og latterliggjøre folk som klager på kvalitet og feil på klær mm. Har ett par kjoler igjen fra henne, ellers har jeg kvittet meg med alt. De kjolene jeg har igjen er fine kjoler, hun har laget endel fint, men nå syns jeg det er mye det samme om og om igjen, jeg ble skikkelig lei av Careless klærne, og synes ikke de er fine lenger. Her jeg bor har jeg aldri sett noen andre med Careless klær. 

Å hadde nå careless bare hatt en størrelse tabell som faktisk fungerer så hadde nok mange sluppet og sende i retur eller selge på Tise, Finn osv

• Liker 8
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Dette er en lite troverdig påstand og veldig lettvint å si uten dokumentasjon. SET har en tendens til å bruke store ord om CL uten å dokumentere det - vilt populær, utrolig bra, sykt god osv. Det sies at de har mange testere og testgrupper, uten tallfesting, kun at søster Julia tester. For meg blir dette alt for lite transparent og ikke særlig seriøst. 

Er vel ingen som lager klær som går ut med hvem som er testere og antall? Er de like useriøse?

Hun sa i dag på snap at alt fra gravide til PT har vært med og testet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Vis oss et eneste firma som hadde vist kundene sine til bruktmarkedet for viderekjøp av sine egne klær?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Vis oss et eneste firma som hadde vist kundene sine til bruktmarkedet for viderekjøp av sine egne klær?

Så at KappAhl har second hand i egen butikk her om dagen. Polarn O Pyret selger også second hand fra butikken. Finnes sikkert flere.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (5 minutter siden):

Hun hadde ikke trengt å vise den meldingen for alle følgere for reklame for egen bedrift, når vedkommende åpenbart ikke hadde mulighet til å kjøpe akkurat nå. Var det som var essensen. Noen ganger så trenger ikke alt handle om salg og egen vinning men å hjelpe noen med råd videre som har lyst på klærne men ikke råd. Det hadde kanskje vært god reklame og godt for videre omdømme til Careless. Det var mine tanker rundt det og min kommentar om dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
daeva skrev (5 minutter siden):

Så at KappAhl har second hand i egen butikk her om dagen. Polarn O Pyret selger også second hand fra butikken. Finnes sikkert flere.

HM har second hand på nett. 

• Liker 8
Skrevet
elskersommer skrev (50 minutter siden):

Å hadde nå careless bare hatt en størrelse tabell som faktisk fungerer så hadde nok mange sluppet og sende i retur eller selge på Tise, Finn osv

Ja der tror jeg mye av problemet ligger, det er så «tilpasningsdyktig» og romslig på forskjellige steder  i alle størrelser at det til slutt ikke passer noen i noen str😅

• Liker 8
Skrevet (endret)
daeva skrev (21 minutter siden):

Gudrun Sjøden har solgt klær i alle størrelser i mange tiår, både gjennom nett og butikker, og de selger også bruktklær. Jeg har handlet flere flotte bruktkjoler der til gode priser. De har også flere nettsider der man kan få kjøpt både tidligere kolleksjoner og brukte klær. 
Og de har oversiktelige og detaljerte størrelsestabeller, samt kjempegod kundeservice, både på nett og i butikk.

Endret av Anemoi
  • Liker 9
Skrevet
daeva skrev (28 minutter siden):

Ja det er en ting, men de går ikke ut og sier vent med å kjøpe, det florerer på nett rett etter drop. 

Å selge secondhand slik som noen butikker gjør er kjempebra tiltak 🥰

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (10 minutter siden):

Gudrun Sjøden har solgt klær i alle størrelser i mange tiår, både gjennom nett og butikker, og de selger også bruktklær. Jeg har handlet flere flotte bruktkjoler der til gode priser. De har også flere nettsider der man kan få kjøpt både tidligere kolleksjoner og brukte klær. 
Og de har oversiktelige og detaljerte størrelsestabeller, samt kjempegod kundeservice, både på nett og i butikk.

Gudrun Sjödén, om man snakker sekt om Careless, kan man si sitt om klærne til Gudrun Sjödén. Og det er 2 ulike klesstiler.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (29 minutter siden):

Hun hadde ikke trengt å vise den meldingen for alle følgere for reklame for egen bedrift, når vedkommende åpenbart ikke hadde mulighet til å kjøpe akkurat nå. Var det som var essensen. Noen ganger så trenger ikke alt handle om salg og egen vinning men å hjelpe noen med råd videre som har lyst på klærne men ikke råd. Det hadde kanskje vært god reklame og godt for videre omdømme til Careless. Det var mine tanker rundt det og min kommentar om dette. 

Der støtter jeg deg fullt ut!  👏🏻

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (3 timer siden):

CareLess får nye kolleksjonar til å sjå ut som dei sel raskt. Dei brukar dropshipping, viser at produkt allereie er “lagt i handlekurven” eller at “andre ser på dette no”, og lanserar små kvanta. Sara Emilie frontar butikken, noko som gjer hypen truverdig.

Er dette smart marknadsføring eller manipulering?

SE deler også ofte prosessar, vareprøvar og møter på Snapchat  noko som kan få det til å sjå ut som ho styrer heile verksemda. I røynda er ho først og fremst frontfigur og produktambassadør, medan dei viktigaste avgjerdene om produksjon, logistikk og økonomi blir tekne av andre. Det ho viser er ikkje ein nøyaktig refleksjon av kor mykje kontroll ho har, men ein gjennomtenkt strategi for å engasjere følgjarane og selje meir. Ved å vise prosessar og produkt på ein personleg og levande måte, skapar ho tillit og gjer produkta meir attraktive. 

For meg minnar det  om reklamen med " eg har laga salat"   innsatsen blir framstilt som større enn den eigentleg er.

Du hadde i går et utmerket innlegg om SET som påvirker, det er viktig at dette dras fram - arbeidet hennes er å påvirke følgerne til å kjøpe egne og andres produkter. Hun er påvirker, frontfigur og produktambassadør, som du skriver i dag, og du gir en utmerket karakteristikk av hennes rolle i CL. 👍🏻

Selv toner SET veldig ned påvirkersiden av virksomheten sin. Kundepåvirkningen puttes helt bevisst inn mellom matbilder, småturer og familieliv. Slik sniker påvirkningen seg på og inn i de som ser, hører og følger. Kanskje er det smart markedsføring, men det kan også kalles manipulering. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Har hun gjort det?? Så uprofesjonelt. 

Ja hun kan være ganske spydig innimellom synes jeg, både mot følgere og kunder, og mange av følgerne hennes er jo også kunder på Careless. Tror denne betalingen på snapchat har "ødelagt" de influenserene som var trivelig å følge før, iallfall både SE, Therese,  Pilotfrue og Karianne Vilde. Syns ingen av dem er jordnære og søte lenger, alt handler om å poste mest mulig, ikke nøye om det er bra innhold eller ikke...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Donnap skrev (2 timer siden):

Takk til deg! 🥰 Du er et friskt og personlig pust i denne tråden!!!  Takk for at du tør være personlig og dele dine erfaringer. 🙏🏻 Det setter helt sikkert mange flere enn meg stor pris på! Klem til deg… 🤗

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...