elskersommer Skrevet 26. august #49961 Skrevet 26. august Totton skrev (17 minutter siden): Løpeskjørt ja. Det er vanlig å bruke. Jeg liker best løpeshorts med skjørt over. Ser litt penere ut synes jeg (er litt jålete), også er det like behagelig å ha på som vanlig løpeshorts. Bruker det også på tur i marka eller fjellet på sommeren. Vel.. om jeg må jåle meg for og få på trening så tar jeg meg heller en gå/løpetur hjemme i skogen 8
Undrende123 Skrevet 26. august #49962 Skrevet 26. august GulleGull skrev (4 minutter siden): Helt riktig, det er de små hverdagslig tingene som engasjerer flest. De mer høytsvevende tingene som det samfunnsmessige problematiske rundt influserpåvirkning er det nesten ingen som tucher. Å bruker man og løfter opp eksempler fra en influensers konto for å eksemplifisere så vris debatten over til at man bare er ute etter å ta personen bak kontoen. Vi har forskjellig utgangspunkt og forskjellige ting vi engasjerer oss i i tråden. Det må da være greit. Jeg, feks, reagerer mest på måten mennesket SET, og mammaen SET, ofte diskuteres på en hånlig og latterliggjørende måte (eks fra i dag er matpakke-kritikk.) 16
elskersommer Skrevet 26. august #49963 Skrevet 26. august (endret) oss-to skrev (17 minutter siden): Eg synest denne diskusjonen viser ganske godt korleis ein heilt vanleg matpakke kan skape storm. Influensaren legg ut bilete av skivene sine, og straks kjem kommentarane: for lite frukt og grønt, dette er ikkje bra nok osv. Då kjem forsvararane på banen: eg gjer òg slik, det må no vere godt nok, ho blir jo alltid kritisert. Det interessante er at mange nesten tek kritikken personleg, som om deira eigne matpakkar står på spel. Slik får ein masse engasjement, og den som til slutt tener mest på det, er sjølvsagt influensaren. Eg trur faktisk dette er heilt bevisst .Det å poste noko som er akkurat provoserande nok til at folk må meine noko om det er eit verkemiddel influensarane har i læreboka. Er nok av andre ting og ta SE på enn de matpakkene. Hun lagde etter min mening helt normale matpakker. Så att Gjelsvik la ut att hun fikk kritikk for sine matpakker. Hun la tydeligvis for mye jobb i matpakker. Min datter har jobbet i barnehage å hun sier att noen barn har så fancy matpakker att de ikke vil ha noe av d.. Barna vil ha vanlig brød med ost eller leverpostei. Endret 26. august av elskersommer 6 1
Snublefot62 Skrevet 26. august #49964 Skrevet 26. august Luluk skrev (2 timer siden): Hvem i familien til SE bruker Movicol? SE selv, eller er det barnas? Ser en boks er med bak matboksene når hun laget matpakker i dag. Hvis hun kunne lage sunn, variert og næringsrik middag, så kanskje de kunne unngått movicol? Man kan fint spise sunn, variert og næringsrik mat og samtidig trenge movicol. 13 1 2
Anonym_2024 Skrevet 26. august #49965 Skrevet 26. august (endret) GulleGull skrev (28 minutter siden): Helt riktig, det er de små hverdagslig tingene som engasjerer flest. De mer høytsvevende tingene som det samfunnsmessige problematiske rundt influserpåvirkning er det nesten ingen som tucher. Å bruker man og løfter opp eksempler fra en influensers konto for å eksemplifisere så vris debatten over til at man bare er ute etter å ta personen bak kontoen. Så bra at du skriver dette. David Reme uttaler at i influensere har bygget opp en enorm markedsmakt, og at den markedsføringen Sara driver med er en etablert forretningsmodell som generer milliarder globalt og er større en musikkindustrien. Enorm markedsmakt og generer milliarder globalt. Tygg litt på den. Hvor hverdagslig er det da å daglig vise frem klær fra CareLess (umerket reklame), matpakker, treningsklær, og matlaging hvis man setter det inn i et markedsførings perspektiv og ikke minst hva det innebærer økonomisk? Det Reme ikke sier noe om er at denne markedsføringsmodellen innebærer at forbrukere må ha tillit og tro på at markedsføreren (herunder Saraaemiliee AS) er den gode venninna som bare deler av hverdagen, og at hun markedsfører bare produkter hun kan gå god for og brenner for. Hun gjør oss alle en tjeneste gjennom å markedsføre de produktene hun markedsfører. Hadde hun gjort det samme hvis hun ikke hadde fått betalt i form av 7-10. millioner? Så hverken Reme, eller Saraaemiliee AS er tjent med at merkevaren får kritikk, eller får en ripe i lakken (som CBE, KG, og SE) . Kritikken skal stilnes og Sara skal legge seg i fosterstilling og være offer når kritikken kommer, selv om den er vel fortjent. Problemet er at tillit er skjørt og dette er markedskreftene fullstendig klar over. Så istedenfor å imøtese kritikken rundt bruk av barn i reklame, eksponering av barn, og umerket reklame så skal Sara være offer og «taes på alt». Den enorme markedsmakten og ikke minst påvirkningskraften hun har skal dysses ned og være et ikke tema. Det er skadelig for merkevaren, og CareLess som er bygget opp rundt merkevaren Saraaemiliee AS. Skader på merkevaren Saraaemiliee AS, vil også skade CareLess. Så da kan man spørre seg om hva slags moralsk kompass enkelte har, som velger markedskreftene fremfor å la barn få retten til å danne seg sin egen digitale identitet, beskytte privatlivets fred hos barna, ikke utlevere barnas barndom slik at fremmede kan gjøre seg om en mening om hvordan barna er, og mene noe om dette på forumer og diverse kommentarfelt. Det er rett og slett helt forkastelig at Sara som har bygget opp karrieren sin på å eksponere barna sine, fortsatt velger å tjene penger på denne måten. Endret 26. august av Anonym_2024 11
Anemoi Skrevet 26. august #49966 Skrevet 26. august (endret) oss-to skrev (39 minutter siden): Eg synest denne diskusjonen viser ganske godt korleis ein heilt vanleg matpakke kan skape storm. Influensaren legg ut bilete av skivene sine, og straks kjem kommentarane: for lite frukt og grønt, dette er ikkje bra nok osv. Då kjem forsvararane på banen: eg gjer òg slik, det må no vere godt nok, ho blir jo alltid kritisert. Det interessante er at mange nesten tek kritikken personleg, som om deira eigne matpakkar står på spel. Slik får ein masse engasjement, og den som til slutt tener mest på det, er sjølvsagt influensaren. Eg trur faktisk dette er heilt bevisst .Det å poste noko som er akkurat provoserande nok til at folk må meine noko om det er eit verkemiddel influensarane har i læreboka. Her treffet du midt i blinken! De fleste influensere legger ofte ut innhold som de vet provoserer, og som de vet vil bli diskutert. Det skaper engasjement som influensere som SET er helt avhengig av. De må være relevante, de må bli sett, og de vet kjempegodt hva som skal til. Mange følgere går rett i forsvar for et par knekkebrød, dem om det. Jeg selv er null interessert i diskusjoner om knekkebrød, matpakker eller løpeskjørt, de får gå uten min deltakelse. Fikk akkurat lest siste innlegget nå fra @Anonym_2024, glimrende og i dybden! 👏🏻👍🏻 Endret 26. august av Anemoi 2 6
Totton Skrevet 26. august #49967 Skrevet 26. august elskersommer skrev (26 minutter siden): Vel.. om jeg må jåle meg for og få på trening så tar jeg meg heller en gå/løpetur hjemme i skogen Så bra og fint for deg. Du gjør som du vil, jeg gjør som jeg vil og alle andre gjør som de vil. Ingen har noe med det🙌 2 8
Izibelli Skrevet 26. august #49968 Skrevet 26. august Angel75 skrev (44 minutter siden): Tja, jeg ser heller småligheten her i tråden hvordan man pirker på alt. At ingenting er virkelig godt nok. Det vises gang på gang. Og igjen, dette går ikke på firmaet, dette går på henne som mor. Samme med at noen henger seg opp i Movicol, seriøst? Men jeg tenkte mest i sammenheng med at hun fremstiller seg selv som kostholdsekspert til brukerne sine. 5
GulleGull Skrevet 26. august #49969 Skrevet 26. august Anonym_2024 skrev (15 minutter siden): Så bra at du skriver dette. David Reme uttaler at i influensere har bygget opp en enorm markedsmakt, og at den markedsføringen Sara driver med er en etablert forretningsmodell som generer milliarder globalt og er større en musikkindustrien. Enorm markedsmakt og generer milliarder globalt. Tygg litt på den. Hvor hverdagslig er det da å daglig vise frem klær fra CareLess (umerket reklame), matpakker, treningsklær, og matlaging hvis man setter det inn i et markedsførings perspektiv og ikke minst hva det innebærer økonomisk? Det Reme ikke sier noe om er at denne markedsføringsmodellen innebærer at forbrukere må ha tillit og tro på at markedsføreren (herunder Saraaemiliee AS) er den gode venninna som bare deler av hverdagen, og at hun markedsfører bare produkter hun kan gå god for og brenner for. Hun gjør oss alle en tjeneste gjennom å markedsføre de produktene hun markedsfører. Hadde hun gjort det samme hvis hun ikke hadde fått betalt i form av 7-10. millioner? Så hverken Reme, eller Saraaemiliee AS er tjent med at merkevaren får kritikk, eller får en ripe i lakken (som CBE, KG, og SE) . Kritikken skal stilnes og Sara skal legge seg i fosterstilling og være offer når kritikken kommer, selv om den er vel fortjent. Problemet er at tillit er skjørt og dette er markedskreftene fullstendig klar over. Så istedenfor å imøtese kritikken rundt bruk av barn i reklame, eksponering av barn, og umerket reklame så skal Sara være offer og «taes på alt». Den enorme markedsmakten og ikke minst påvirkningskraften hun har skal dysses ned og være et ikke tema. Det er skadelig for merkevaren, og CareLess som er bygget opp rundt merkevaren Saraaemiliee AS. Skader på merkevaren Saraaemiliee AS, vil også skade CareLess. Så da kan man spørre seg om hva slags moralsk kompass enkelte har, som velger markedskreftene fremfor å la barn få retten til å danne seg sin egen digitale identitet, beskytte privatlivets fred hos barna, ikke utlevere barnas barndom slik at fremmede kan gjøre seg om en mening om hvordan barna er, og mene noe om dette på forumer og diverse kommentarfelt. Det er rett og slett helt forkastelig at Sara som har bygget opp karrieren sin på å eksponere barna sine, fortsatt velger å tjene penger på denne måten. 🎯 Helt riktig som du du skriver, godt beskrevet👍🏻 Jeg tenker alt annet er støy og avsporing i debatten, også i denne tråden. For alt i alt så kommer man ikke utenom dette, som du sier; «Kritikken skal stilnes og Sara skal legge seg i fosterstilling og være offer når kritikken kommer, selv om den er vel fortjent. Problemet er at tillit er skjørt og dette er markedskreftene fullstendig klar over.» Denne tråden og hva som utspiller seg her er et godt eksempel på akkurat dette. 8 2
Luluk Skrevet 26. august #49970 Skrevet 26. august Snublefot62 skrev (41 minutter siden): Man kan fint spise sunn, variert og næringsrik mat og samtidig trenge movicol. Problemet i samfunnet er at det er en økning i bruka av movicol, særlige til barn, og leger og andre helse-og ernæringsutdannede forteller at økningen skylder kostholdet. 4
Anonym_2024 Skrevet 26. august #49971 Skrevet 26. august Luluk skrev (12 minutter siden): Problemet i samfunnet er at det er en økning i bruka av movicol, særlige til barn, og leger og andre helse-og ernæringsutdannede forteller at økningen skylder kostholdet. Godt bidrag til debatten. Er samfunnet tjent med at en influenser med enorm markedsmakt og som utelukkende har en forretningsmodell tuftet på folks tillit, deler informasjon av denne typen? Hva med påvirkningskraften i dette? Det spiller ingen rolle hvem som bruker dette medikamentet, det høres ikke hjemme på en markedsføringskanal som når ut til flere hundre tusen mennesker. 3
Anonym_2024 Skrevet 26. august #49972 Skrevet 26. august GulleGull skrev (18 minutter siden): Denne tråden og hva som utspiller seg her er et godt eksempel på akkurat dette. 🎯 5
Stargaze Skrevet 26. august #49973 Skrevet 26. august oss-to skrev (15 timer siden): For meg verka det rart Reme vill sammarbeide med influensarar og at fellesskapet støttar opp. Etter mi meining bryt dette med kristenetikk fordi det set pengar, kroppspress og kommersielle interesser over nestekjærleik, respekt for andre og omsorg for barn som er kjerneverdiar i trua. Money, money, money.....ikke mye kristent over det de driver med. Her burde virkelig VG grave dypere 3 5
elskersommer Skrevet 26. august #49974 Skrevet 26. august Izibelli skrev (1 time siden): Men jeg tenkte mest i sammenheng med at hun fremstiller seg selv som kostholdsekspert til brukerne sine. Att hun leker kostholdsekspert er jeg i mot En vet ikke hvem som spør henne om hun kan spise 1 eller 3 knekkebrød. 4
elskersommer Skrevet 26. august #49975 Skrevet 26. august Luluk skrev (1 time siden): Problemet i samfunnet er at det er en økning i bruka av movicol, særlige til barn, og leger og andre helse-og ernæringsutdannede forteller at økningen skylder kostholdet. Skjønner nå att jeg må Google om hva Movicol er🙈
elskersommer Skrevet 26. august #49976 Skrevet 26. august Stargaze skrev (7 minutter siden): Money, money, money.....ikke mye kristent over det de driver med. Her burde virkelig VG grave dypere Har en følelse av att mange kristne gjør alt for å få penger. Se på Visjon Norge 5 2
Anemoi Skrevet 26. august #49977 Skrevet 26. august @FruJohansen på insta får sagt det med få ord… 🎯 3 14
GulleGull Skrevet 26. august #49978 Skrevet 26. august Anemoi skrev (56 minutter siden): @FruJohansen på insta får sagt det med få ord… 🎯 Pinlig🙈 5
Purple Diamond Skrevet 26. august #49979 Skrevet 26. august Anemoi skrev (1 time siden): @FruJohansen på insta får sagt det med få ord… 🎯 Blir nesten kvalm 😡🤢 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå