Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nussepus skrev (21 timer siden):

Når man verken kan snakke rent eller kan et eneste ordtak, så fremstår man jo ikke som intelligent. Er det bedre?

Seriøst. SE driver et stort selskap, så intelligensen hennes er nok god den. Jeg synes hun er god med ord, humoristisk og god på å forklare. Dere husker kanskje Heidi Weng som sa «jeg bøyer meg i hatten». At man roter med ordtak… hva så? Jeg er mer skeptisk til hvor smarte folka som henger seg opp i sånt er.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_2024 skrev (28 minutter siden):

Det er helt i tråd med forretningsmodellen. Billig produsert til skyhøy pris. Hvorfor kjøpe noe når det er «dropp» når man kan kjøpe med 30% rabatt kort tid etterpå? 

Dette med drop gjør at folk handler «over evne» dessverre. Bidrar til overforbruk av klær og unødvendig handling . 50% av klærne til CL havner ubrukte til salgs på finn/tise/fb. Noe som er høyt ifht andre merker som ikke baserer salgene sine på «dropp». 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (10 minutter siden):

Dette med drop gjør at folk handler «over evne» dessverre. Bidrar til overforbruk av klær og unødvendig handling . 50% av klærne til CL havner ubrukte til salgs på finn/tise/fb. Noe som er høyt ifht andre merker som ikke baserer salgene sine på «dropp». 

Hvordan vet du at 50% selges ubrukt videre? 

• Nyttig 9
Skrevet
Totton skrev (1 minutt siden):

Er bare å ta en titt på Tise. Totalen som ligger ute og hva av det som man kan sortere på «nytt/ubrukt». 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Totton skrev (5 minutter siden):

Første bilde sortert på totalt antall Careless plagg til slags. Andre bilde sortert på «ny/ubrukt». 

IMG_0312.png

IMG_0313.png

Endret av GulleGull
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
GulleGull skrev (15 minutter siden):

Det ligger 308 Carelesskjoler på Finn.no, sammenlignet med f.eks Floyd som har 1292 kjoler, så var ikke det så mange.

• Nyttig 7
Skrevet
Totton skrev (Akkurat nå):

Det ligger 308 Carelesskjoler på Finn.no, sammenlignet med f.eks Floyd som har 1292 kjoler, så var ikke det så mange.

Du må jo se det i sammenheng med hva som selges som ubrukte plagg. Floyd er jo selvfølgelig mer kjent en careless . Har lagt ut ett innlegg over som viser hva jeg mener. 

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
GulleGull skrev (4 minutter siden):

IMG_0312.png

IMG_0313.png

Ble litt usikker på hva du mener. Mener du at dette dokumenterer at 50% av alle Carelessklær som blir kjøpt, selges videre ubrukt?

Endret av Totton
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Totton skrev (Akkurat nå):

Ble litt usikker pågås du mener. Mener du at dette dokumenterer at 50% av alle Carelessklær som blir kjøpt, selges videre ubrukt?

Jeg mener det jeg skriver. Merker som influensere selger via dropp har en høyre prosent i videresalg av ubrukte plagg en andre nettbutikker som ikke har drop som salgstriks på samme måte. Det er selvfølgelig ikke forskningsbaserte vitenskapelige tall, men jeg har sjekket med jevne mellomrom. Det er konseptet drop som gjør at folk handler før de tenker seg godt nok om. Blir en slags «hamstring». Det er jo bare logikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Jeg har sett alle snappene av disse kjolene. Jeg synes ikke at de var gjennomsiktige. I tillegg er de laget av 82% lyocell som faktisk er et naturmateriale.

Man velger hva man vil kjøpe, men da må man være ærlige på hva kjolene inneholder. Du kan ikke skrive at det de er laget av naturmaterialer når de ikke er det. 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Man velger hva man vil kjøpe, men da må man være ærlige på hva kjolene inneholder. Du kan ikke skrive at det de er laget av naturmaterialer når de ikke er det. 

Det står beskrevet på nettsiden, på alle plagg. Full åpenhet, ingenting skjult. Så velger man det man vil ha.

Nå logger jeg av, skal ut i solen☀️

• Liker 2
  • Nyttig 5
Gjest Anonym_2024
Skrevet
GulleGull skrev (33 minutter siden):

Det er mye av det med CL.

Skrevet
GulleGull skrev (52 minutter siden):

Sitter du med oversikten til Careless av hva de selger siden du vet at 50% selger videre? For etter hva jeg har fått med meg, har Sara ikke gått ut med nøyaktige tall på alt som er solgt og sendt i retur og evt ødelagte varer. Så det er rart at du sitter med slik intern informasjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Sitter du med oversikten til Careless av hva de selger siden du vet at 50% selger videre? For etter hva jeg har fått med meg, har Sara ikke gått ut med nøyaktige tall på alt som er solgt og sendt i retur og evt ødelagte varer. Så det er rart at du sitter med slik intern informasjon. 

Intern informasjon? Jeg sier at 50% av det som ligger ute på Tise bla av Careless er ubrukte plagg. Dvs folk handler og ikke bruker av div årsaker. Det er jo bare å se på Tise eller Finn for den saks skyld. Ikke noe inside informasjon det. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Ikke slik det virker her. Men greit med en oppforklaring.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Ikke slik det virker her. Men greit med en oppforklaring.

Ja så fulgte jeg opp med screenshot fra Tise, som illustrerte det jeg mente. 

• Liker 6
Skrevet
Totton skrev (2 timer siden):

Kalde kunder er et innarbeidet uttrykk hos produsenter. Så, det er faktisk et skikkelig uttrykk å bruke.

Hos produsenter. Som jeg har presisert så vet jeg hva uttrykket er. Men skal en slenge rundt seg med uttrykk og leke proff så bør en kanskje tenke over hvilke uttrykk man bruker når.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
oss-to skrev (19 timer siden):

Lurer på om folk veit de støttar heile norges pinsebevegelse, filadelfia ,med å støtte desse influensarane.

https://www.vg.no/rampelys/i/GynoqJ/dignity-eiere-maren-reme-og-david-reme-ikke-angret-et-sekund

Merkar meg og at VG skriv CareLess. Noko som må beskrive i dette tilfelle SE og Reme familien godt.

Screenshot_20250824_191151_SamsungInternet.thumb.jpg.24eba3e16328c47b54f0fa6f3ef1b0fe.jpg

Med få unntak går alle disse med et negativt driftsresultat, mens Reme antakelig ler hele veien til banken..

Forøvrig ingen godkjente årsregnskap på Reme Holding og Dignity Collective enda. Blir spennende å se hvordan det står til der.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Stargaze skrev (14 minutter siden):

Med få unntak går alle disse med et negativt driftsresultat, mens Reme antakelig ler hele veien til banken..

Forøvrig ingen godkjente årsregnskap på Reme Holding og Dignity Collective enda. Blir spennende å se hvordan det står til der.

Ja disse influenserene er jo en brikke i Reme-spillet, slik kan man også se på det. Alle blir brukt. 

• Liker 6
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Har du sett på Finn,Tise,kjøp salgsiden på Facebook 🙂🙂

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...