Milla1717 Skrevet i går, 20:25 #42101 Del Skrevet i går, 20:25 Janne1975 skrev (23 minutter siden): Ja, hun har sagt 14. juni flere ganger. Ifm flytting inn i nytt hus blant annet Er ikke på Snapchat får ikke med meg alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 23 timer siden #42102 Del Skrevet 23 timer siden Janne1975 skrev (1 time siden): Jeg prøver ikke å ta henne. Men sier ikke at datteren min er isitt 23 år når hun nettopp har fylt 22. Men meg om det😊 Enig. Jeg har 2 barn i tenårene, da jeg var f.eks 26+3, så var jeg 26 uker på vei, ikke 27. Tror dette er noe influensere har bynt med, fordi det antageligvis er viktig å være lengre på vei enn hva man er. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anya66 Skrevet 18 timer siden #42103 Del Skrevet 18 timer siden Når man feks. er 26+2, så er man faktisk fullgått 26 uker. Så man er i uke 27. Det er ikke noe å diskutere en gang. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 18 timer siden #42104 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Anya66 skrev (26 minutter siden): Når man feks. er 26+2, så er man faktisk fullgått 26 uker. Så man er i uke 27. Det er ikke noe å diskutere en gang. Og dagen etter at man fyller 40 så er man i sitt 41. år. Gratulerer!😂 Uansett så sa hun igår at det var 99 dager til termin, you do the math. Endret 18 timer siden av Janne1975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 17 timer siden #42105 Del Skrevet 17 timer siden Anya66 skrev (47 minutter siden): Når man feks. er 26+2, så er man faktisk fullgått 26 uker. Så man er i uke 27. Det er ikke noe å diskutere en gang. Dette Det er jo helt vanlig praksis? 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilla82 Skrevet 14 timer siden #42106 Del Skrevet 14 timer siden Janne1975 skrev (3 timer siden): Og dagen etter at man fyller 40 så er man i sitt 41. år. Gratulerer!😂 Uansett så sa hun igår at det var 99 dager til termin, you do the math. Jo, dagen etter man har fylt 40, er man i sitt 41. år. Ikke at det er en vanlig måte å si alderen sin på, men det er en annen sak. Fra dagen du er født til du fyller ett år, er du i ditt 1. leveår. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 12 timer siden #42107 Del Skrevet 12 timer siden Janne1975 skrev (6 timer siden): Og dagen etter at man fyller 40 så er man i sitt 41. år. Gratulerer!😂 Uansett så sa hun igår at det var 99 dager til termin, you do the math. Riktig, du er i 41. leveår etter at du er fylt 40. Dersom man går i lære og har fullført 2 år, så er man på 3. læreår, selv om man ikke har fullført 3. året enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 11 timer siden #42108 Del Skrevet 11 timer siden Bibbi_ skrev (11 timer siden): Enig. Jeg har 2 barn i tenårene, da jeg var f.eks 26+3, så var jeg 26 uker på vei, ikke 27. Tror dette er noe influensere har bynt med, fordi det antageligvis er viktig å være lengre på vei enn hva man er. Så hvilket trinn går barna dine i? Sier du 2. trinn selv om de egentlig går i tredje, fordi de ikke er ferdige med tredje nå? Sier du at vi er i uke 9 nå selv om kalenderen viser 10, fordi vi ikke er ferdige med denne uka før i morgen? Å ikke forstå forskjellen er bare dårlig språkforståelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11 timer siden #42109 Del Skrevet 11 timer siden 26+3 vil si at man er 26 fullgåtte uker pluss 3 dager. Som vil si at uke 27+0 så er man fullgått 27 uker. Så 26+ 3 er man i sin 27. graviditetsuke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wodiz Skrevet 11 timer siden #42110 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Klink skrev (8 minutter siden): 26+3 vil si at man er 26 fullgåtte uker pluss 3 dager. Som vil si at uke 27+0 så er man fullgått 27 uker. Så 26+ 3 er man i sin 27. graviditetsuke. Ja. Var slik det ble nevnt hos jordmor med alle mine barn, både for 15 år siden (største) og for 4 år siden (minste). Så skjønner ikke at det er noe å diskutere, er så teit 😅 da får de nesten ta det med makter som sitter lengre oppe i systemet og har bestemt hvordan svangerskap skal telles. Endret 11 timer siden av Wodiz Skrivefeil 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 10 timer siden #42111 Del Skrevet 10 timer siden For meg er diskusjonen om hvordan man sier hvor langt man er kommet i et svangerskap eller alder, flisespikkeri og bagateller. Man kan si ting på ulike og individuelle måter, alt er helt greit. Det som ikke er greit, er at SET insisterer på at å fortelle om barnas liv i «små drypp». Vi vet hvilken størrelse eldste sønnen bruker i klær, julegaver han har fått, når det er venner på overnatting, fritidsaktiviteter osv. Om dattera fortelles det om klessmak, aktiviteter, og diverse meninger hun har ++ . Aller mest vet vi om den yngste sønnen på to år. Vi kjenner det meste om søvnrutiner og -søvnproblematikk fra dag til dag, lek og aktivitet, humør, hvor og når han er hver dag og når - og hvorfor. Alle detaljer om babyen i magen er delt fra befruktning og gjennom hele svangerskapet, fiffig pakket inn mellom bedriftsreklame og trivialiteter. Dette er ekstrem eksponering av barn under dekke av å «dele alt» med sine 180.000+ følger-venner. 🤨 For meg blir en mor som bevisst utleverer barna sine, aldri noen lederstjerne - uansett hvor mange kjoler hun selger! 😣 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10 timer siden #42112 Del Skrevet 10 timer siden Det var akkurat samme diskusjon sist hun var gravid. Og samme gjelder mange andre influensere. Man regner tid ulikt ut fra ulike sammenhenger. Jeg sier at barnet vårt går i tredje klasse fordi barnet har fullført to hele år og begynt på tredje. Eller går i tredje klasse som en definert gruppe elever. Jeg sier at jeg er 48 år fordi jeg har levd i 48 hele år. Ja jeg har begynt på mitt 49’ende men det er en selvfølge ut fra normal tale. Men jeg kunne sagt jeg er i mitt førtiniende år. Kunne. Men få gjør det. (Ingen?) Men graviditeter blir tidsbestemt ulikt av ulike faggrupper. Noen vil vite hvor mange uker man har fullført mens andre vil vite hvilken uke man er i nå. Som gravid lærer man seg hvem som vil vite hva. Det går seg til og er egentlig ingenting å bry seg om. Men det som er unikt når influensere gjør det er at ikke alle som følger de vet dette, eller forstår det. Og da blir det forvirring. Og på toppen av det hele har en del influensere en tendens til å underdrive eller overdrive. Alt etter hva som passer. Sara Emilie er ikke noe unntak der. Og derfor blir det diskusjoner hver gang. Hver j***** gang. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 10 timer siden #42113 Del Skrevet 10 timer siden NoaideBiehtar skrev (1 time siden): Så hvilket trinn går barna dine i? Sier du 2. trinn selv om de egentlig går i tredje, fordi de ikke er ferdige med tredje nå? Sier du at vi er i uke 9 nå selv om kalenderen viser 10, fordi vi ikke er ferdige med denne uka før i morgen? Å ikke forstå forskjellen er bare dårlig språkforståelse. Hæ? 😂😂 sorry altså. Alt jeg gidder å svare på et så dumt innlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 9 timer siden #42114 Del Skrevet 9 timer siden LivEinar skrev (1 time siden): For meg er diskusjonen om hvordan man sier hvor langt man er kommet i et svangerskap eller alder, flisespikkeri og bagateller. Man kan si ting på ulike og individuelle måter, alt er helt greit. Det som ikke er greit, er at SET insisterer på at å fortelle om barnas liv i «små drypp». Vi vet hvilken størrelse eldste sønnen bruker i klær, julegaver han har fått, når det er venner på overnatting, fritidsaktiviteter osv. Om dattera fortelles det om klessmak, aktiviteter, og diverse meninger hun har ++ . Aller mest vet vi om den yngste sønnen på to år. Vi kjenner det meste om søvnrutiner og -søvnproblematikk fra dag til dag, lek og aktivitet, humør, hvor og når han er hver dag og når - og hvorfor. Alle detaljer om babyen i magen er delt fra befruktning og gjennom hele svangerskapet, fiffig pakket inn mellom bedriftsreklame og trivialiteter. Dette er ekstrem eksponering av barn under dekke av å «dele alt» med sine 180.000+ følger-venner. 🤨 For meg blir en mor som bevisst utleverer barna sine, aldri noen lederstjerne - uansett hvor mange kjoler hun selger! 😣 Enig! Hun får være i den uken hun er i, uavhengig av hvordan hun teller. Det får hun og jordmor ha kontroll på. Verre at hun deler så mye om barna sine. Også verre at så mange tenker at hun er et forbilde og en lederstjerne. Skjønner ennå ikke hva de bygger dette på. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9 timer siden #42115 Del Skrevet 9 timer siden Bibbi_ skrev (34 minutter siden): Hæ? 😂😂 sorry altså. Alt jeg gidder å svare på et så dumt innlegg. Det blir faktisk akkurat det samme som du påstår. At en er i uke 26 når en egentlig har påbegynt uke 27. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 9 timer siden #42116 Del Skrevet 9 timer siden Er noe jeg lurer litt på. Jeg ser att hun i det siste ikke får varene til slipp.. Denne uka var det tull med og få varene ut fra tollen til shoot i Spania.. Så klart kan forsinkelser oppstå. Været får ingen gjort noe med eller andre ting som gir forsinkelser. Men hvorfor skjer alt i siste liten. Hvorfor setter de ikke opp en plan hvor de har god tid. Nå kommer tøyet som skulle slippes i kveld etter slipp. Burde ikke dette ha kommet ca 2 uker før dette? Synes alt er på lager nærmest sekundet før slipp. Bilder er ikke tatt og kanskje er ikke størrelse tabellen ferdig.. Er det slik i alle disse kjedene som selger klær? Bilde fra SE sin Snapchat 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 8 timer siden #42117 Del Skrevet 8 timer siden elskersommer skrev (56 minutter siden): Er noe jeg lurer litt på. Jeg ser att hun i det siste ikke får varene til slipp.. Denne uka var det tull med og få varene ut fra tollen til shoot i Spania.. Så klart kan forsinkelser oppstå. Været får ingen gjort noe med eller andre ting som gir forsinkelser. Men hvorfor skjer alt i siste liten. Hvorfor setter de ikke opp en plan hvor de har god tid. Nå kommer tøyet som skulle slippes i kveld etter slipp. Burde ikke dette ha kommet ca 2 uker før dette? Synes alt er på lager nærmest sekundet før slipp. Bilder er ikke tatt og kanskje er ikke størrelse tabellen ferdig.. Er det slik i alle disse kjedene som selger klær? Bilde fra SE sin Snapchat Og likevel er Sara i noens øyne årets business - kvinne, samt en stor lederstjerne. 🥳 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #42118 Del Skrevet 8 timer siden Outandabout skrev (3 minutter siden): Og likevel er Sara i noens øyne årets business - kvinne, samt en stor lederstjerne. 🥳 Jeg synes det er så rart att de ikke planlegger bedre. Det må jo beregnes god tid for frakt,ta bilder,ordne størrelse tabellen og det skal inn på lager. Så er derfor jeg lurer på om det er vanlig at ting er forsinket? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 8 timer siden #42119 Del Skrevet 8 timer siden elskersommer skrev (1 time siden): Er noe jeg lurer litt på. Jeg ser att hun i det siste ikke får varene til slipp.. Denne uka var det tull med og få varene ut fra tollen til shoot i Spania.. Så klart kan forsinkelser oppstå. Været får ingen gjort noe med eller andre ting som gir forsinkelser. Men hvorfor skjer alt i siste liten. Hvorfor setter de ikke opp en plan hvor de har god tid. Nå kommer tøyet som skulle slippes i kveld etter slipp. Burde ikke dette ha kommet ca 2 uker før dette? Synes alt er på lager nærmest sekundet før slipp. Bilder er ikke tatt og kanskje er ikke størrelse tabellen ferdig.. Er det slik i alle disse kjedene som selger klær? Bilde fra SE sin Snapchat Kan det være økonomi? At de ikke vet hvor mye eller hva de kan produsere opp før etter hvert slipp? At de holder igjen til siste liten? Må si jeg kan veldig lite om logistikken i en klesproduksjon men å være tidlig ute med bestilling må jo være alfa og omega. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8 timer siden #42120 Del Skrevet 8 timer siden GulleGull skrev (2 minutter siden): Kan det være økonomi? At de ikke vet hvor mye eller hva de kan produsere opp før etter hvert slipp? At de holder igjen til siste liten? Må si jeg kan veldig lite om logistikken i en klesproduksjon men å være tidlig ute med bestilling må jo være alfa og omega. Kan lite om dette jeg også. Men tenkte kanskje noe her jobber med det😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå