Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Outandabout skrev (2 timer siden):

Hvordan er det mulig at det alltid blir noe styr med planene deres? Nå at alle kjolene de skal ta bilder av i Spania står «fast» en eller annen plass. 

Såg også at dropp av de der skjortene til bunad ikke er før i slutten av april. (Mener å ha sett det). Skjer med planleggingen? Er jo forsinkelser og styr hele tiden. Vipps så kommer ikke bunadskjorta før etter 17.mai. 

Føler att noe av problemet er att alt skal skje i siste liten. Disse kjolene burde vært planlagt og produsert i lang tid i forveien.. 

Disse skjortene og festkjoler burde vært ferdig i februar/ tidlig mars.  Dette med att de er forsinket skjer jo gang på gang

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (1 time siden):

Jeg har diskutert med deg tidligere, @Bella50, og setter stor pris på at vi kan være både enige og uenige på en grei måte. 👍🏻

SET har også i dag kommentert ang tråden på FB som blei sletta. Hun er sjøl administrator på den FB-sida, i tillegg til tre andre + en moderator. SET hadde flere innlegg i diskusjonen nedover i tråden, og skriver i dag at hun hadde kopiert alt før den blei sletta. Så - slik jeg tolker det, var hun fullt orientert om og enig i slettinga. 

Tråden med veldig stor aktivitet og misnøye med ny betalingsordning var helt klart dårlig reklame for CL. Jeg forstår derfor hvorfor den blei sletta, men det er like fullt sensurering av kundenes meninger - noe som er ganske betenkelig. 

Fant dette på Jodel

Bilde fra jodel

IMG_20250302_133303.jpg

IMG_20250302_133333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (43 minutter siden):

Det kan jo også hende at denne tråden ble sletta fordi gruppa ikke er ei fan-gruppe eller diskusjonsgrupper, men ei videresalgsggruppe og denne posten ikke skulle selge noe. Er ikke akkurat vanlig å se poster om betalingsløsninger hos bedrifter i sånne kjøp/salg grupper

Det tror jeg du har helt rett i. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (19 minutter siden):

Føler att noe av problemet er att alt skal skje i siste liten. Disse kjolene burde vært planlagt og produsert i lang tid i forveien.. 

Disse skjortene og festkjoler burde vært ferdig i februar/ tidlig mars.  Dette med att de er forsinket skjer jo gang på gang

Enig i dette. Og av frakt så er flyfrakt fra fabrikken en ting som det ytterst sjeldent skjer noe med sammenlignet med andre typer frakt. Å der koster sykt i forhold til vanlig frakt, så skjønner prisen om de skal holde vanlig fortjeneste på dem 🤔🤯

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (24 minutter siden):

Fant dette på Jodel

Bilde fra jodel

IMG_20250302_133303.jpg

IMG_20250302_133333.jpg

Her ror man for harde livet! 😂

Vi som har fulgt SET lenge vet hvor viktig det er for henne å ha detaljkontroll over «babyen» CL. Hun hadde mange innlegg/kommentarer hele veien i den sletta tråden. Jeg tror overhodet ikke noe på at hun har vært helt uvitende om sletting av tråden eller at de ikke har rådført seg med henne før sletting. 

De skriver i innlegget at «vi er mange admin der inne», når blei 2 mange? 😉 (Se vedlagte bilde.)

IMG_9296.jpeg

Endret av LivEinar
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får stoffer laget på billigste måte på den andre sida av jordkloden, farget, og trykket mønster på der. Så klippet og sydd på akkord av lutfattige arbeidere, så er det ikke rart at det kan oppstå feil og forsinkelser. At det blir løse tråder og feilsøm en masse. Endelig skal det fraktes i containere halve kloden rundt med antatte forsinkelsesmuligheter. Vanskelig å sitte i Norge å ha full kontroll over alle prosessene. Er det Tandberg som har dette fulle ansvaret? Noen andre i Reme-grupperingen? Eller er dette outsourcet til "noen" i den 3. verden? Dene businessen virker farlig nær drop-shipping-modellen.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (7 timer siden):

Bilde fra SE sin Snapchat.

Screenshot_2025-03-03-00-18-34-730_com.snapchat.android.jpg

Da burde hun heller ikke være administrator..  utrolig misvisende. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (1 minutt siden):

Ja veldig rart å skulle være admin av en side «man helst ikke vil ha noe med å gjøre». 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig nok en løgn fra Sara Emilie. Gruppen eksisterer helt fint uten henne. Spesielt om det hun skriver er sant. Dvs at hun ikke er så aktiv der.

Men da har hun ikke kontroll. Og det liker hun ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (2 timer siden):

Jeg - som også SET gjorde, tok kopier av tråden som blei sletta når den nærmet seg 100 innlegg. Det var lett å skjønne at dette kom til å bli kontroversielt (se vedlagte bilde med eksempler).
SET står øverst på lista av 3 administratorer, som (med)eier og driver. I tillegg er det 1 moderator. De andre to administratorene jobber (som modellene) frivillig, basert på at CL er en stor, varm familie = en sekt. Medeier Reme brukte ordet «bevegelse» (movement).
De to eierne har en ganske så gjerrig innstilling mht bruk av «frivillige», det ligner utnytting av arbeidskraft under dekke av vi/dere/oss «som har skapt noe sammen».
jeg kan tenke meg at SET/Reme ikke er alt for positive til FB-sida CL kjøp/salg. Alle kan se den store aktiviteten i gruppa, mange kvitter seg av ulike årsaker med CL-klærne. I ei så stor FB-gruppe burde det vært flere og betalte ansatte som driftet den, ikke bare to frivillige administratorer (siden SET sier hun ikke deltar). Det viser at kjøp/salg-gruppa ikke prioriteres av de to eierne. 

SET påstår hun ikke er særlig aktiv i gruppa. Det er ikke riktig. Straks det kommer noe negativt på banen, deltar hun. Følgerne refererer ofte til henne og stiller spørsmål, slik vet hun hva som skjer. I den nevnte tråden var hun veldig på, hun skjønte at det var et brennbart tema som kunne skade CL.
Sekt-bevegelsens rykte står i fare når mange følgere skreiv at med ei ny betalingsordning, ville de ikke handle. 
Sekt-bevegelsens rykte slår sprekker…

IMG_9305.jpeg

IMG_9296.jpeg

Endret av LivEinar
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (3 minutter siden):

Jeg - som også SET gjorde, tok kopier av tråden som blei sletta når den nærmet seg 100 innlegg. Det var lett å skjønne at dette kom til å bli kontroversielt (se vedlagte bilde med eksempler).
SET står øverst på lista av 3 administratorer, som (med)eier og driver. I tillegg er det 1 moderator. De andre to administratorene jobber (som modellene) frivillig, basert på at CL er en stor, varm familie = en sekt. Medeier Reme brukte ordet «bevegelse» (movement).
De to eierne har en ganske så gjerrig innstilling mht bruk av «frivillige», det ligner utnytting av arbeidskraft under dekke av vi/dere/oss «som har skapt noe sammen».
jeg kan tenke meg at SET/Reme ikke er alt for positive til FB-sida CL kjøp/salg. Alle kan se den store aktiviteten i gruppa, mange kvitter seg av ulike årsaker med CL-klærne. I ei så stor FB-gruppe burde det vært flere og betalte ansatte som driftet den, ikke bare to frivillige administratorer (siden SET sier hun ikke deltar). Det viser at kjøp/salg-gruppa ikke prioriteres av de to eierne. 

SET påstår hun ikke er særlig aktiv i gruppa. Det er ikke riktig. Straks det kommer noe negativt på banen, deltar hun. Følgerne refererer ofte til henne og stiller spørsmål, slik vet hun hva som skjer. I den nevnte tråden var hun veldig på, hun skjønte at det var et brennbart tema som kunne skade CL.
Sekt-bevegelsens rykte står i fare når mange følgere skreiv at med ei ny betalingsordning, ville de ikke handle. 
Sekt-bevegelsens rykte slår sprekker…

IMG_9305.jpeg

IMG_9296.jpeg

Blir det ikke litt misvisende slik du skriver det?  At de, som modellene, jobber gratis. Er jo en av dem som starta gruppa å så blei SE med og administrator på et senere tidspunkt, eller tar jeg feil?  Når du skriver at hun står som eier/driver bør du føye på av careless.no for slik det står nå ser det ut som du mener av gruppa.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

arnoyb skrev (10 minutter siden):

Blir det ikke litt misvisende slik du skriver det?  At de, som modellene, jobber gratis. Er jo en av dem som starta gruppa å så blei SE med og administrator på et senere tidspunkt, eller tar jeg feil?  Når du skriver at hun står som eier/driver bør du føye på av careless.no for slik det står nå ser det ut som du mener av gruppa.

Modellene og admin i gruppa jobber jo gratis.. eller hva tenkte du på? Misforsto jeg deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (1 minutt siden):

Gode presiseringer, @arnoyb, det som du skriver utfyller og presiserer innlegget mitt. 👍🏻 Takk! 
Jeg la ved bildet fra FB der det står: Sara Emilie Tandberg Administrator Eier/driver for Careless.no

Når SET blei aktiv som administrator, syns jeg er underordnet. Poenget er at hun står først = framhevet. Da er det ganske spesielt at hun sier hun sjøl ikke er så aktiv. Når hun også presiserer at de to andre administratorene drifter FB-sida «på helt frivillig basis» - tolker jeg det som ulønnet=gratis. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Modellene og admin i gruppa jobber jo gratis.. eller hva tenkte du på? Misforsto jeg deg?

Joda de gjør jo det. Men kan man legge det på en bedrift at man jobber gratis når man starter ei fb gruppe?  Det var mitt poeng. At SE i ettertid både blei medlem og administrator samtidig som hun er eier/driver av bedrifter er vell det som bør dras frem.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LivEinar skrev (10 minutter siden):

Gode presiseringer, @arnoyb, det som du skriver utfyller og presiserer innlegget mitt. 👍🏻 Takk! 
Jeg la ved bildet fra FB der det står: Sara Emilie Tandberg Administrator Eier/driver for Careless.no

Når SET blei aktiv som administrator, syns jeg er underordnet. Poenget er at hun står først = framhevet. Da er det ganske spesielt at hun sier hun sjøl ikke er så aktiv. Når hun også presiserer at de to andre administratorene drifter FB-sida «på helt frivillig basis» - tolker jeg det som ulønnet=gratis. 

Synes det er rart at hun står øverst, det burde den som starta gruppa gjør og det burde vært noe poengtering av hvem som er starter/eier av gruppa.   Når SE velger å være aktiv i gruppa så legger hun grunnlag for blanding av roller, kunne ikke heller Careless selv vært dær som administrator og hun som privatperson? Hun blander ofte roller og det blir problematisk mtp reklame, ansvar, lover osv.    

Føler fortsatt det blir feil å si at de jobber gratis. Om jeg starter ei gruppe som heter "Kjøp og salg Cubus"(siden vi elsker den sammenligninga), så kan jeg ikke si at jeg jobber gratis for Cubus. For med å slenge på "som modellene" så sammenligner du en jobb noen gjør for bedriften og noe noen gjør helt selv uten innblanding av bedriften. At bedriftseier meldes inn i ettertid gjør det fortsatt ikke til en ulønnet jobb for bedriften,

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner hva du tenker på, men samtidig er det jo nå sånn at eier (og grunder) av Careless nå er aktiv i gruppa og administrator. Da blir fort aktiviteten i gruppa mer "offisiell" for å bruke det ordet, og knyttet til driften av selskapet.

For tenk hva en helt utenfor sirkuset ser og tenker - eier av Careless driver og er administrator av ei Careless kjøp/salg gruppe - fremstår ikke det ganske offisielt knyttet til bedriften?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (10 minutter siden):

Synes det er rart at hun står øverst, det burde den som starta gruppa gjør og det burde vært noe poengtering av hvem som er starter/eier av gruppa.   Når SE velger å være aktiv i gruppa så legger hun grunnlag for blanding av roller, kunne ikke heller Careless selv vært dær som administrator og hun som privatperson? Hun blander ofte roller og det blir problematisk mtp reklame, ansvar, lover osv.    

Føler fortsatt det blir feil å si at de jobber gratis. Om jeg starter ei gruppe som heter "Kjøp og salg Cubus"(siden vi elsker den sammenligninga), så kan jeg ikke si at jeg jobber gratis for Cubus. For med å slenge på "som modellene" så sammenligner du en jobb noen gjør for bedriften og noe noen gjør helt selv uten innblanding av bedriften. At bedriftseier meldes inn i ettertid gjør det fortsatt ikke til en ulønnet jobb for bedriften,

Jeg er helt enig i at SET blander roller, det gjør hun konsekvent - også som privatperson og bedriftseier. 
Men jeg er uenig  med deg i at det er feil å si at de to administratorene jobber gratis for CL. Dersom dette hadde vært ei FB-side uten at SET sitt navn sto øverst blant administratorene, hadde de to andre ikke jobbet for=promotert CL.
Når SET sjøl står øverst på lista, blir det helt annerledes. Da er bedrifta CL offisielt blandet inn og koblet på. 

Endret av LivEinar
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt heldig den måten CL prøver å kneble kritikk på heller. Får litt sekt følelse ja. 
De skrev at det ble slettet pga at det kun skal være en kjøp/salg siden men har sett flere innlegg etterpå som ikke er kjøp eller salg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...