Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ok. Men er det ikke da lett å se at det ikke er tvillinger her? 

Jo, om det har sluttet å utvikle seg så ser de det på ultralyd tidlig. Har ikke sett hennes ultralydbilde, så det vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frkbibelstripp skrev (1 time siden):

Dette med hvordan man teller uker i svangerskapet er ikke så veldig vanskelig, egentlig. Det er så enkelt som at når man feks er 8+1 uke på vei, så er man inne i sin 9. ende svangerskapsuke. Man har altså fullført 8 uker og er inne i sin første dag i uke 9 ☺️ Var vanlig å telle det slik når jeg var gravid for første gang i 2012, også.

Nå er riktignok nok min første født i 98 å hørte aldri noe om det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frkbibelstripp skrev (1 time siden):

Veldig enig i dette. Samme kan det være for oss 😂

Så klart det ikke spiller noen rolle. Men jeg synes bare hun hoppet så fort frem. Mandag var det 7+3 og torsdag var hun i uke 9. Var derfor jeg måtte spørre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Så klart det ikke spiller noen rolle. Men jeg synes bare hun hoppet så fort frem. Mandag var det 7+3 og torsdag var hun i uke 9. Var derfor jeg måtte spørre

Helt innafor å spørre. Jeg sikta ikke til deg, heller, men snakket generelt. Er bare ofte mye flisespikkeri her inne føler jeg og kverning på ting som egentlig ikke er så viktig for andre enn den det gjelder. Samt at jeg tipper de fleste gravide klarer å følge med på hvor langt de er i svangerskapet - til og med SE. Så hun har nok ting på stell 😆

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Nå er riktignok nok min første født i 98 å hørte aldri noe om det da

Jeg fikk mitt første barn i 1999 og hørte definitivt om det. :knegg:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (36 minutter siden):

Jeg fikk mitt første barn i 1999 og hørte definitivt om det. :knegg:

Da har sikkert ikke jeg vært det spor opptatt av og telle på den måten så sikkert derfor jeg ikke har fått det med meg🙈

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (14 minutter siden):

Spiller det virkelig noen rolle om hun er i uke 8 eller 9 eller pluss dag 1 eller 2? 

Nå er det jeg som spurte om hvorfor hun gikk fra uke 7+3 til uke 9 på 3 dager. Så det vart kun jeg som lurte. Jeg gir blaffen i om hun er i uke 7-8-9-12 eller 20

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 minutter siden):

Står på Jodel det ikke er tvillinger,i hvert fall..

Takk for denne, så slapp jeg å se på snappen 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ble spurt hvor langt jeg var på vei i graviditeten med både 3 og 4 og sa sånn "Eh, 6 mnd omtrent? Kommer vel en baby til våren engang". 😅

At folk husket både uker *og* dager var litt fascinerende for meg. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (12 minutter siden):

Bare meg som ble spurt hvor langt jeg var på vei i graviditeten med både 3 og 4 og sa sånn "Eh, 6 mnd omtrent? Kommer vel en baby til våren engang". 😅

Enig! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rufs skrev (1 time siden):

Nå når det finnes apper trenger man ikke lenger å huske så mye for egen maskin vet du 😅 Taste inn første blødningsdag av siste menstruasjon/ha en menskalender evt vite dato for befrukting.. ikke noe mer hokus pokus enn det 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (10 timer siden):

Syns det er mye mer rart at man ikke har kontroll på dager og uker i sin egen graviditet enn ikke 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dette med uker varierer etter hvor man bor...har alltid sakt uke 7 når man er 7+0 - 7+6, men med 3 svangerskap nå så har jeg lært meg å si det anderledes. Så kon jeg til føden å sa jeg var i uke 24, så leser legen papirene å sier uke 23 ja...var da 23+1. Så er jammen ikke godt å vite heller 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
baby24*håper* skrev (1 time siden):

Lurer på om dette med uker varierer etter hvor man bor...har alltid sakt uke 7 når man er 7+0 - 7+6, men med 3 svangerskap nå så har jeg lært meg å si det anderledes. Så kon jeg til føden å sa jeg var i uke 24, så leser legen papirene å sier uke 23 ja...var da 23+1. Så er jammen ikke godt å vite heller 😅

Tror du svangerskap varierer etter hvor man bor?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Syns det er mye mer rart at man ikke har kontroll på dager og uker i sin egen graviditet enn ikke 

Jeg tipper det kan være en stund tilbake hun var gravid. Fordi jeg fikk min i 98 og jeg sa det samme om når noen spurte hvor langt på vei jeg var. Jeg sa 3-4-5... Måneder på vei og ga termindato. Sa aldri uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt en stund siden jeg fikk sistemann, men det er da vel helt unulig å se kjønn når man er 8 uker på vei?!! Screenshot_20241102_090313_Chrome.thumb.jpg.94510b4cb2e49c3c26312c4bbdc52f3a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...