Gjest kittkatt Skrevet 23. april 2024 #34201 Skrevet 23. april 2024 Nussepus skrev (5 minutter siden): Å rusle en tur med barn teller virkelig ikke som trening. Å ‘rusle’ er vel en bagatellisering. Uansett så er hverdagsaktivitet faktisk viktig (som da også kan inkludere å rusle). Poenget med programmet er vel å gjøre en endring. Jeg synes jeg ser at det er en forskjell fra hvordan livet hennes var før 16 ukers. Også er det jo bare å håpe at hun klarer å integrere nye vaner.
Nussepus Skrevet 23. april 2024 #34202 Skrevet 23. april 2024 arnoyb skrev (4 minutter siden): Hennes anbefaling fra trenere i programmet er en time i sone to. Der forbrenner hun fett godt. Om du vet bedre bør du jo søke jobb der. Skal hun opp i sone 2 så må hun vel ta i litt. Hun er jo bare sykelig overvektig, ikke ekstremt overvektig og må nok gjøre litt mer enn å tusle rundt for å oppnå det. 1 2
arnoyb Skrevet 23. april 2024 #34203 Skrevet 23. april 2024 Nussepus skrev (4 minutter siden): Skal hun opp i sone 2 så må hun vel ta i litt. Hun er jo bare sykelig overvektig, ikke ekstremt overvektig og må nok gjøre litt mer enn å tusle rundt for å oppnå det. Så du mener pulsklokka fra programmet er feil? Den viser sone to men du er bedre på å bedømme om hun gjør det riktig ut fra et par snapps på tur? 4 4
arnoyb Skrevet 23. april 2024 #34204 Skrevet 23. april 2024 Nussepus skrev (6 minutter siden): Skal hun opp i sone 2 så må hun vel ta i litt. Hun er jo bare sykelig overvektig, ikke ekstremt overvektig og må nok gjøre litt mer enn å tusle rundt for å oppnå det. Ut fra høyde og vekta hun har oppgitt selv så ligger hun mellom overvekt og fedme, så det er jo ikke noe å spekulere i. 2
Bella50 Skrevet 23. april 2024 #34205 Skrevet 23. april 2024 arnoyb skrev (1 time siden): 16 ukers har jo sakt de skulle endre noe på ting denne runden etter at mat/kropsfokus har blitt feil for mange tidligere. De skal jo ikke telle kalorier har jo SE sakt bla. Hun er anbefalt å gå powerwalk i sone 2 hver dag i en time. I følge henne selv er det kun noen få dager hun ikke har vært på denne turen, så hvor dere har det fra at hun ikke har trent?! I påsken var de å gikk alle dagene bortsett fra kjøredagen. Hun hadde med seg strikk å la jo til og med ut snap med tips til hvordan du kan trene hjemme og på hytta. Kanskje lurt å følge snappen man kritiserer og ikke bare hør på hva andre mener de har sett/hørt når ikke de heller følger snappen. Blir så barnslig å sitte å slenge slik som det gjøres her når det ikke har hold i fakta. Det jeg ser hos Sara er noe helt annet enn jeg har sett på 16 uker tidligere. Jeg trener mye og kan mye om både kosthold og trening. Kostholdet ser for meg ut som det er blitt mye bedre denne sesongen. Husker at tidligere drakk deltagerene masse proteinshakes og hadde lite mat. Dette med å spise noenlunde det samme hver dag til frokost og lunsj er også en velprøvd og godt fungerende metode for å slippe å telle kalorier. Jeg vet ikke hvor mye Sara har trent. Jeg følger henne på snap stort sett daglig. Men hun beveger seg definitivt mye mer nå enn tidligere. Tidligere sesonger har det vært powerwalk + styrketrening daglig. Jeg er virkelig glad for at det er tonet ned på et mer realistisk nivå. For meg virker Martin som en elendig trener. Han velger øvelser som man normalt ikke velger til utrente. Men vi må ikke glemme at det skal lages TV av dette. Da ser det bedre it at deltagerene ikke får ting til i begynnelsen, men kommer seg etter hvert. Jeg tror det sklir ut for Sara etter programmet og at hun ender tilbake til gamle rutiner. Det gjør de fleste som foretar en livsstilsendring, dessverre. Det er virkelig vanskelig å gjennomføre ny livsstil over tid. Jeg tror ikke Sara har overskudd til det slik hennes liv er for øyeblikket. Det er virkelig mye arbeid for en gründer å starte en bedrift som vokser i så stor fart. 1 5
Nussepus Skrevet 23. april 2024 #34206 Skrevet 23. april 2024 arnoyb skrev (49 minutter siden): Så du mener pulsklokka fra programmet er feil? Den viser sone to men du er bedre på å bedømme om hun gjør det riktig ut fra et par snapps på tur? Oida. Da er hun i enda dårligere form enn jeg trodde😱 2
Sharp75! Skrevet 23. april 2024 #34207 Skrevet 23. april 2024 Nussepus skrev (35 minutter siden): Oida. Da er hun i enda dårligere form enn jeg trodde😱 De har også fått beskjed om at hun har ME i bagasjen, så vi bet ikke noe om hva som ble sagt eller avtalt ut i fra det. Og selv om SE snapper mye, så legger hun ikke ut hele sin dag. Aå hva hun egentlig gjør vet vi ikke, noe blir nok spart til tv. 1 4
Era Vulgaris Skrevet 23. april 2024 #34208 Skrevet 23. april 2024 Bella50 skrev (3 timer siden): Jeg har såpass økonomisk frihet at jeg kan kjøpe meg kjole og bunad, dersom jeg har lyst på. Dersom du sliter økonomisk finnes det rimeligere alternativer en Careless. Vi handler alle ut ifra vår egen smak og økonomi. 😃 Jeg snakket ikke nødvendigvis om deg, men generelt. Alle er ikke like gode på å tenke sparing/langsiktig. 1
Rosa Sitron Skrevet 23. april 2024 #34209 Skrevet 23. april 2024 5 hours ago, Nussepus said: Å rusle en tur med barn teller virkelig ikke som trening. Det spørs jo helt på nivået. De neste månedene mine er det (opp)trening for meg. 1
JojoMoyes Skrevet 23. april 2024 #34210 Skrevet 23. april 2024 1299 kr for en dongerijakke ??? Den er jo ikke spesiell på noen måte en gang 🤦🏼♀️gir opp jeg , Folk flest er rare …. Altså de som kjøper disse overprisede klærne hennes . 6 2
Bibbi_ Skrevet 23. april 2024 #34211 Skrevet 23. april 2024 JojoMoyes skrev (36 minutter siden): 1299 kr for en dongerijakke ??? Den er jo ikke spesiell på noen måte en gang 🤦🏼♀️gir opp jeg , Folk flest er rare …. Altså de som kjøper disse overprisede klærne hennes . Ja, folk står i kø. Byr faktisk høyere på produkter salgsannonnser på Facebooksiden, enn hva det koster i butikk. Unnskyld meg, men folk er f... meg både dum.. og gale. 😂 Og i tillegg på kjoler som skal se ut som bunad. Og attpåtil bruker bunadsko til 😂 Sara Emilie er god, virkelig god - på å lure folk. Gratulerer Sara Emilie. 13 1
Isola2 Skrevet 23. april 2024 #34212 Skrevet 23. april 2024 Rosa Sitron skrev (4 timer siden): Det spørs jo helt på nivået. De neste månedene mine er det (opp)trening for meg. Det skriker ikke akkurat 16 ukers HELVETE av rusletur i sone 2…sorry, men hadde forventet mer. 5 3
elskersommer Skrevet 23. april 2024 #34213 Skrevet 23. april 2024 (endret) Bibbi_ skrev (16 timer siden): Ja, folk står i kø. Byr faktisk høyere på produkter salgsannonnser på Facebooksiden, enn hva det koster i butikk. Unnskyld meg, men folk er f... meg både dum.. og gale. 😂 Og i tillegg på kjoler som skal se ut som bunad. Og attpåtil bruker bunadsko til 😂 Sara Emilie er god, virkelig god - på å lure folk. Gratulerer Sara Emilie. Nå er det jo mange som kjøper disse store kjolene fordi mange vil gjemme sine formfulle kropper. Men hvordan vil denne nye kjolen med bare stropper slå ann? Bilde fra SE sin snapchat Endret 24. april 2024 av elskersommer 3 1
Rosa Sitron Skrevet 23. april 2024 #34214 Skrevet 23. april 2024 3 hours ago, Isola2 said: Det skriker ikke akkurat 16 ukers HELVETE av rusletur i sone 2…sorry, men hadde forventet mer. Det er jeg helt enig i. 16-ukers helvete bør være tyngre enn det for å passe navnet 3
Frøkenfryden Skrevet 24. april 2024 #34215 Skrevet 24. april 2024 (endret) Noen må gi de influencerne et «ord og vendinger-kurs». Hun har luftveisinfeksjon og liker ikke trene med PT når hun «ikke er ved sine fulle fem»😂😂😂 Endret 24. april 2024 av Frøkenfryden 11 4
Roe Skrevet 24. april 2024 #34216 Skrevet 24. april 2024 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Noen må gi de influencerne et «ord og vendinger-kurs». Hun har luftveisinfeksjon og liker ikke trene med PT når hun «ikke er ved sine fulle fem»😂😂😂 «Å være ved sine fulle fem» er et gammelt uttrykk for å være funksjonsfrisk. Fem refererer til de klassiske sanser: Syn, hørsel, lukt, smak og følelse. Folk flest vurderte det slik at hvis disse var i rimelig stand, var en innenfor friskhetssegmentet. Hentet fra denne siden Skjønner godt at hun ikke liker å trene når hun ikke er ved sine fulle fem 4
Frøkenfryden Skrevet 24. april 2024 #34217 Skrevet 24. april 2024 Roe skrev (12 minutter siden): «Å være ved sine fulle fem» er et gammelt uttrykk for å være funksjonsfrisk. Fem refererer til de klassiske sanser: Syn, hørsel, lukt, smak og følelse. Folk flest vurderte det slik at hvis disse var i rimelig stand, var en innenfor friskhetssegmentet. Hentet fra denne siden Skjønner godt at hun ikke liker å trene når hun ikke er ved sine fulle fem Det er ikke det der som er vanlig bruk. Man sier ikke «jeg er helt ved mine fulle fem etter omgangssyka». Det brukes om å «ikke være helt god» eller «på plass» i hodet. I dagligtale. 18 1
Bibbi_ Skrevet 24. april 2024 #34218 Skrevet 24. april 2024 Frøkenfryden skrev (46 minutter siden): Det er ikke det der som er vanlig bruk. Man sier ikke «jeg er helt ved mine fulle fem etter omgangssyka». Det brukes om å «ikke være helt god» eller «på plass» i hodet. I dagligtale. Jepp, når en person ikke er "ved sine fulle fem" så er personen ikke der man skal være mentalt sett. Aldri hørt noen si de ikke er ved sine fulle fem når de er forkjøla. Da hadde jeg stussa 😂 12
Xmasclovn Skrevet 24. april 2024 #34219 Skrevet 24. april 2024 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Noen må gi de influencerne et «ord og vendinger-kurs». Hun har luftveisinfeksjon og liker ikke trene med PT når hun «ikke er ved sine fulle fem»😂😂😂 Sier bare appokladd jeg…. 9 1
Tessa12 Skrevet 24. april 2024 #34220 Skrevet 24. april 2024 Xmasclovn skrev (1 minutt siden): Sier bare appokladd jeg…. Appokladd på løpebånd😉 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå