Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Kommer til og bli masse umerket reklame fremover.. så det er bare å melde inn til Forbrukertilsynet 

Allerede gjort! Og kommer til å fortsette med det.

FT har jo endret reglene for å gjøre de lettere og forstå,alikevel klarer de ikke å følge opp.

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Exkt skrev (3 minutter siden):

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor merker hun ikke med reklame? 

Er flere som lurer på det.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exkt skrev (3 minutter siden):

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor merker hun ikke med reklame? 

Fordi hvis hun gjør det "for ofte",så merker følgerne at det er bare reklame.

Hun har selv sagt at hun ikke ønsker å merke egenreklame som reklame,for da må hun jo "merke alt hele tiden,og det blie jo så slitsomt for følgerne!"..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere amerikanere i ulike sosiale medier setter lyst på galskapen i å være "Internet aunties" og "Internet girlfriends" med influencere,fordi det er fullstendig passivt.

Man får selv enormt mye innsyn i influencerens liv og familie og man kan til en viss grad interagere med de med likes og kommentarer mot at man velger å "utsettes" for reklame,kjøpepress og påvirkning.

På tide flere rundt om ser det på samme måten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Fordi hvis hun gjør det "for ofte",så merker følgerne at det er bare reklame.

Hun har selv sagt at hun ikke ønsker å merke egenreklame som reklame,for da må hun jo "merke alt hele tiden,og det blie jo så slitsomt for følgerne!"..

Hun der er noe for seg selv. Takk for svar. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Exkt skrev (28 minutter siden):

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor merker hun ikke med reklame? 

Det er flere årsaker til at influensere ikke merker reklame. 1) De ønsker å fremstå som venninner, og ikke som selgere. 2) Å vise seg frem i de samme plaggene over tid gjør at man blir indirekte/direkte påvirket. Det fremmer salget. 3) Når man reklamerer/blir sponset skal dette skattes av. Manglende merking kan anses som unndragelse av skatt. 4) Når influensere viser frem en vare uten å merke som reklame over tid, anses det som grooming. Forbrukeren groomes til den påfølgende reklamen. Slik Tandberg gjør med kolleksjonene sine. Derfor bør mange melde inn Tandberg til forbrukertilsynet. Hun har i løpet av dagen allerede levert x antall innlegg uten å merke. Merk at reklamen skal merkes slik at mottager kan se at det er reklame. Hvit skrift på hvit bunn er mangelfullt, samme når Tandberg merker reklame med liten skrift. Håper dette var oppklarende i forhold til det mest kritikkverdige med denne bedriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (10 timer siden):

Nei, det er det virkelig ikke.

Screenshot_20230510_125357_Chrome.thumb.jpg.1bbfe7030669f1ae003f3940a2542575.jpg

Reell forbruker som skal legge igjen omtaler. Og reell forbruker er noen som faktisk har kjøpt varen:

 

Screenshot_20230510_125457_Chrome.thumb.jpg.a985c952818e0025ae727f136621aa5e.jpg

 

Dette bildet derimot viser at Careless sin måte å ha satt stjerner til full score når man går inn der strider mot veilederen.

Screenshot_20230510_125411_Chrome.thumb.jpg.d7a95d64da16a47fb08fc017951bbb8c.jpg

Artig at du drar frem denne. Sara Emilie AS la jo inn en omtale eller to på seg selv og fremstod som da en forbruker. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (10 timer siden):

Nei, det er det virkelig ikke.

Screenshot_20230510_125357_Chrome.thumb.jpg.1bbfe7030669f1ae003f3940a2542575.jpg

Her viser du jo til nettopp hva jeg sa - at det er eieren av nettsiden,altså Sara,som står ansvarlig for at det ikke skal være mulig å rate uten å være reell forbruker,feks ved at man kun kan rate egne bestillinger som hos alle andre nettbutikker.

Dette er en default som utelukkende går på hennes kappe å ikke brukeren som ratet.

Viser jo igjen mangel på kompetanse både hos eier og webdesigner (eller leker Sara webdesigner også,kanske? Nettsiden er ganske dårlig satt sammen..)

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Hvis bedriften Careless siler ut negative tilbakemeldinger; så kan det også klages inn til forbrukertilsynet, slik  denne personen har gjort med HelloFresh.

«Jeg antar at HelloFresh bruker sine fornøyde kunder i markedsføringen, men siler aktivt bort de mindre fornøyde, så dette bildet blir uriktig, og markedsføringen vel falsk», sier hun avslutningsvis i klagen. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/reagerer-pa-matkasse-leverandor-siler-ut-misfornoyde-kunder/15722290/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malya skrev (10 timer siden):

Om dere søker opp careless på trustpilot ser dere at 90% av de positive anmeldelsene kommer på samme dato. Er ikke det litt merkelig? 

Du har helt rett. Så og si alle anmeldelsene med 5 stjerner ble postet 16. og 17. november.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjedde med Salabim? Har lagt ut bare en reklame for disse fantastiske (not)  produktene hun har investert i..? Merkelig.. 

Hun burde heller fokusere på å gjøre hvert plagg perfekt, følge standard størrelsestabell for bransjen og levere få ting av kvalitet. Som undertøy og bikinier som hun begynte med. Isteden så har hun blitt penge-grisk  og dratt inn ALT for mange styles og leverer under pari på alt. Det er dårlig kvalitet i alle ledd.

Og den strandkjolen nå.. jeg orker ikke😂

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exkt skrev (19 minutter siden):

Du har helt rett. Så og si alle anmeldelsene med 5 stjerner ble postet 16. og 17. november.

Festlig hvordan alle de ekstremt positive har samme ordlyd OG har rukket å kjøpe både undertøy,kimono og bikinier i fleng.

Lol.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (5 minutter siden):

Men hva skjedde med Salabim? Har lagt ut bare en reklame for disse fantastiske (not)  produktene hun har investert i..? Merkelig.. 

Hun burde heller fokusere på å gjøre hvert plagg perfekt, følge standard størrelsestabell for bransjen og levere få ting av kvalitet. Som undertøy og bikinier som hun begynte med. Isteden så har hun blitt penge-grisk  og dratt inn ALT for mange styles og leverer under pari på alt. Det er dårlig kvalitet i alle ledd.

Og den strandkjolen nå.. jeg orker ikke😂

"Har kun prøvd Miami bikinien. Den er fin, men alt for mye løst stoff og man får dobbel-rumpe i den selv om bikinitrusen absolutt ikke er for liten. Måtte sende i retur to ganger fordi størrelsestabellen ikke samsvarte med mine mål, og måtte betsle retur og ny frakt begge gangene, også siste gangen når jeg fikk bikinitruse med hull i."

Sitat fra Trustpilot.

Virker ikke som de første kolleksjonene var så høy kvalitet heller..

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (45 minutter siden):

"Har kun prøvd Miami bikinien. Den er fin, men alt for mye løst stoff og man får dobbel-rumpe i den selv om bikinitrusen absolutt ikke er for liten. Måtte sende i retur to ganger fordi størrelsestabellen ikke samsvarte med mine mål, og måtte betsle retur og ny frakt begge gangene, også siste gangen når jeg fikk bikinitruse med hull i."

Sitat fra Trustpilot.

Virker ikke som de første kolleksjonene var så høy kvalitet heller..

Nei, så derfor må neste kolleksjon gjøres enda bedre, og fokusere på det. Ikke pøse på med masse nytt og ikke ha tid til å gjøre hvert plagg bra. Og en størrelse er en størrelse. Bransjen streber etter å størrelsesetilpasse klærne etter en gitt tabell. Er du en M så skal M passe! Overalt. Ferdig med det! Det er slik seriøse designere og de med utdanningen innen faget gjør det. Det er ikke lett, og det må jobbes mye med. Der har careless bæsja skikkelig på leggen, og alt er kaos! 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sprite

Kanskje du hadde sett litt annerledes på det SE, om du klarte å bli russ selv back in the day 🤷🏻‍♀️ 

Gjerne du hadde sett at denne tradisjonen ikke er så «fucka» som du skal ha det til! 

Idiotisk å høre henne snakke om ting hun ikke aner noe om😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (5 timer siden):

Nei, så derfor må neste kolleksjon gjøres enda bedre, og fokusere på det. Ikke pøse på med masse nytt og ikke ha tid til å gjøre hvert plagg bra. Og en størrelse er en størrelse. Bransjen streber etter å størrelsesetilpasse klærne etter en gitt tabell. Er du en M så skal M passe! Overalt. Ferdig med det! Det er slik seriøse designere og de med utdanningen innen faget gjør det. Det er ikke lett, og det må jobbes mye med. Der har careless bæsja skikkelig på leggen, og alt er kaos! 

Helt enig.

Føler hele Careless bare er en moneygrab,spesielt de hundre tingene som kastes inn i kolleksjonene.

Sko,kimonoer,så mange identiske kjoler etc..

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast skrev (8 timer siden):

Artig at du drar frem denne. Sara Emilie AS la jo inn en omtale eller to på seg selv og fremstod som da en forbruker. 

Og det er selvsagt ikke greit og redelig å gjøre av en eier/driver av en bedrift! Og det har jeg heller aldri sagt er greit.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens snapstory ass. « ..skal ikke ta alle under en kam.»

 ❤️

Endret av Spiaggia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...