Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Ikke på rating, men på et bilde, det er 2 vidt forskjellige ting. Derfor skrev jeg tidligere at om man vil gi en tilbakemelding, skriv det på mail, under kommentar på insta, bilde eller noe, ikke rating. 

 

Japp skrev (Akkurat nå):

 

 

Elskersommer som skrev innlegget som fikk meg til å reagere, har skrevet hva hun mener om et produkt hun aldri har prøvd, som en anmeldelse. For meg blir det helt feil og ugreit.

Så mail Careless om det dere anser som et problem da.

Er jo det dere sier alle andre skal gjøre.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (19 minutter siden):

Hvorfor ikke? Man tar da avgjørelsen om å kjøpe til tider dyre plagg ut fra «bare» et bilde så hvorfor ikke?

Fordi man ikke vet hvordan plagget passer på sin egen kropp før det er prøvd på.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (4 minutter siden):

 

 

Elskersommer som skrev innlegget som fikk meg til å reagere, har skrevet hva hun mener om et produkt hun aldri har prøvd, som en anmeldelse. For meg blir det helt feil og ugreit.

Dette er jeg enig med deg i. Jeg hadde heller aldri lagt inn produktanmeldelse på en vare jeg ikke har personlig erfaring med.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (2 minutter siden):

 

 

Elskersommer som skrev innlegget som fikk meg til å reagere, har skrevet hva hun mener om et produkt hun aldri har prøvd, som en anmeldelse. For meg blir det helt feil og ugreit.

Ok... Da gjorde jeg en stor feil og beklager dette. Men for meg ville jeg kun si at dette med mangfoldet SE skryter av er bare bullshit...  Men nå er uansett kommentaren borte og hvem vet.. kanskje de slettet andre kommenterer også som ikke går deres vei. Det vet vi ikke noe om men håper de faktisk gikk inn og sjekker om jeg hadde kjøpt noe eller ei

Men nok en gang.. Beklager for at jeg gjorde dette

.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (22 minutter siden):

Hun utelot at russen også tar vare på hverandre (sitter "barnevakt" hvis noen blir for full feks..),tar hjernehinnebetennelse-vaksiner sammen,besøker barnehager/skoler,og det er et samhold hos russen.

(Dette kan jo skyldes mangel på egen erfaring/at hun ikke kjenner noen i denne aldersgruppen..)

Det er ikke bare ekskludering,vold,søppel og dritt.

De som føler på ekskludering,har som regel ikke noe særlig nettverk resten av skoleåret heller.

Sett heller lys på det problemet,enn å anholde russen for å feire at de er ferdig på VGS.

Det er en brøkdel av hele livet deres.

Ja, det er gjerne ikke bare negativt eller bare positivt med ting. Det er gjerne litt av begge deler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (9 minutter siden):

 

Så mail Careless om det dere anser som et problem da.

Er jo det dere sier alle andre skal gjøre.

At vi reagerer på noe noen her på KG gjør, skal vi kontakte Careless pga det? At noen legger igjen rating på et produkt som de ikke har prøvd ser jeg på som lureri, for det er ikke sant. Akkurat som flere her mener SE driver med lureri? Og det er VI som skal kontakte noen?

Vi har ikke gjort noe, jeg bryr meg sånt sett ikke. Men nå ser jeg enda mer at folk ikke er ærlige her i tråden.

Var vel noen som skrev i Lien tråden at de hadde kjøpt kosesettet også, så viste det seg at de hadde bare kjøpt en del? Og der var det vel også noe med tilbakemelding hit og dit som ikke stemte ifht det? 

Endret av Sharp75!
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (5 minutter siden):

Fordi man ikke vet hvordan plagget passer på sin egen kropp før det er prøvd på.

Nei det vet man ikke.. men det er jo derfor "seriøse" bedrifter har en bra størrelsetabell. En tabell man kan følge og faktisk få det produktet som passer.  Ikke en størrelse opp fra det du bruker eller en størrelse ned om du vipper mellom to størrelser.. å ifølge hennes tabell så passer ikke enkelte topper til mine bryster. Så mangfoldet hennes er ikke til stede

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (18 timer siden):

Helt utrolig tungvindt system + teit å ta betalt for retur.

Det er smålig og gjerne noe nettbutikker gjør fordi folk skal la være å returnere.

https://careless.no/pages/bytte-retur

 

(Har problemer med å poste bilder,men lenken viser ang returavgiften..)

Det er da helt vanlig å betale returfrakt. De aller fleste nettbutikker gjør det. Ellers ville nettbutikkene tapt enormt med penger.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Ikke på rating, men på et bilde, det er 2 vidt forskjellige ting. Derfor skrev jeg tidligere at om man vil gi en tilbakemelding, skriv det på mail, under kommentar på insta, bilde eller noe, ikke rating. 

Jeg ser ikke forskjellen. Man har like mye info tilgjengelig (faktisk mer på siden) så hvorfor det skal være greit å skrive «fin kjole» på Facebook men ikke på siden forstår jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (Akkurat nå):

Det er da helt vanlig å betale returfrakt. De aller fleste nettbutikker gjør det. Ellers ville nettbutikkene tapt enormt med penger.

Nei.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Dette er jeg enig med deg i. Jeg hadde heller aldri lagt inn produktanmeldelse på en vare jeg ikke har personlig erfaring med.

Men vi snakker ikke om anmeldelse her.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Men vi snakker ikke om anmeldelse her.

Jo, det er jo det vi gjør. Elskersommer la inn en anmeldelse på et produkt hun aldri har prøvd.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Nei.

Jo. Vil si 90% av norske nettbutikker tar returfrakt.

Floyd f.eks tar 39kr returfrakt. De fleste nettbutikker som bruker postens returavtale betaler posten 49kr pr retur. Det koster også å legge ved returlapper i pakket. 3kr returlapp må en nettbutikk betale, så derfor er det mange som ikke legger ved returlapp i hver pakke, men sender på mail når noen ber om retur. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Ok... Da gjorde jeg en stor feil og beklager dette. Men for meg ville jeg kun si at dette med mangfoldet SE skryter av er bare bullshit...  Men nå er uansett kommentaren borte og hvem vet.. kanskje de slettet andre kommenterer også som ikke går deres vei. Det vet vi ikke noe om men håper de faktisk gikk inn og sjekker om jeg hadde kjøpt noe eller ei

Men nok en gang.. Beklager for at jeg gjorde dette

.

Ok at du syns mangfoldet er bullshit, men skriv det et annet sted enn under en anmeldelse av et produkt du aldri har prøvd da 😊 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Nei.

Det er ikke uvanlig. Legger ved 1 eks, Ellos er stor og veletablert. 

Når det gjelder reklamasjon/retur så har nok Careless litt å gå på om jeg har forstått det rett ut i fra her på KG? 

Screenshot_20230510_122506_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (5 minutter siden):

Jo, det er jo det vi gjør. Elskersommer la inn en anmeldelse på et produkt hun aldri har prøvd.

Da har vi to parallelle diskusjoner, for jeg snakker om funksjonen på Careless sine sider for å legge igjen omtaler. Ikke bare anmeldelser. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Da har vi to parallelle diskusjoner, for jeg snakker om funksjonen på Careless sine sider for å legge igjen omtaler. Ikke bare anmeldelser. 

Slik den funksjonen er lagt opp til på Careless er jo en produktanmeldelse eller omtale som det står på den siden. Man legger igjen en omtale/anmeldelse OG gir stjerner på produkter man har kjøpt og prøvd. Dette er da helt vanlig måte å gjøre det på.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (3 minutter siden):

Slik den funksjonen er lagt opp til på Careless er jo en produktanmeldelse eller omtale som det står på den siden. Man legger igjen en omtale/anmeldelse OG gir stjerner på produkter man har kjøpt og prøvd. Dette er da helt vanlig måte å gjøre det på.

Nei det er omtale. Ikke nødvendigvis en anmeldelse. Viktig forskjell.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (12 minutter siden):

Jo. Vil si 90% av norske nettbutikker tar returfrakt.

Legg gjerne ved kilder til dette tallet.

De aller fleste nettbutikker har en gratis retur hvis ordren er over 299 kr.

FT sier bl.a

"Mange nettbutikker tilbyr fri frakt for forbrukeren når de får levert en vare de har kjøpt, ihvertfall over en viss kjøpesum. Selv om du som forhandler i utgangspunktet ikke er pliktig å bære returkostnadene, er dette også er konkurranseområde. Det blir stadig flere aktører som kjemper om kundene, og mange av de store nettbutikkene tilbyr kunden gratis retur. For prisbevisste forbrukere som kan velge mellom en mengde nettbutikker som tilbyr tilsvarende produkter, blir fri frakt og retur et konkurransefortrinn."

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (18 minutter siden):

Jo. Vil si 90% av norske nettbutikker tar returfrakt.

Floyd f.eks tar 39kr returfrakt. De fleste nettbutikker som bruker postens returavtale betaler posten 49kr pr retur. Det koster også å legge ved returlapper i pakket. 3kr returlapp må en nettbutikk betale, så derfor er det mange som ikke legger ved returlapp i hver pakke, men sender på mail når noen ber om retur. F

F

Endret av elskersommer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...