skruf Skrevet 10. mai 2023 #19621 Del Skrevet 10. mai 2023 Nikea skrev (Akkurat nå): Noen har vel lyst til å ha truser til over navlen? Regner med de som ikke har lyst på en sånn truse, heller ikke kjøper den. Jeg har litt mage og skyr slike truser som pesten, men åpenbart at noen kjøper dem 🤷♀️ Er enig i at Monica Nyhus ikke ser ut i den trusa der, regner med det ikke er det hun går i til vanlig 😄 Skrev jeg at ingen vil ha truser til over navlen? Nei. Jeg skrev at hun har utstyrt Monica i ei truse som ikke er kledelig til hennes fasong sånn at Sara som står ved siden av ser mye slankere ut på bildet enn Monica som i realiteten er petite og mindre enn Sara. Monica ville kledd ei mindre truse på dette reklamebildet. Modeller bestemmer ikke selv hvilke klær de skal vise frem, de får utlevert produktene fra designer/firma 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19622 Del Skrevet 10. mai 2023 skruf skrev (7 minutter siden): Litt rart at de etterlyser modeller for bare L- XL…..hva med XS, S og M? Litt vittig å se at på det bildet tidligere i tråden der de poserer i undertøy så ser SE slankest ut, men Monica Nyhus, som i realiteten er slankere er utstyrt med ei skikkelig bestemor-truse som går langt over navlen og som er skikkelig ugunstig for figuren hennes sånn at hun som i utgangspunktet er ganske petite ser større ut en Sara Det er flere av bikinitoppene jeg synes er fine, men jeg ser de kommer til å bli for store. Og disse trusene i polyester (vanlige truser, ikke bikini) er helt uaktuelt da jeg foretrekker bomull. Bomullstruser er anbefalt å bruke pga de tåler vask på høy temperatur, og det forebygger soppinfeksjon. Polyester puster ikke og det blir klamt og lite gunstig underlivshygiene Sara bruker ord som revolusjonerende, dekker et hull i markedet osv om sine produkter, men det stemmer ikke. Change feks er ei veletablert kjede som er kjent for kvalitet og gode produkter innen undertøy og badetøy i alle størrelser. Blant klær så har du feks Zizzi som spesifikt går på plus size, men også butikker som KappAhl, Cubus, Hennes og Gudrun Sjøden har større størrelser. Kan det være at de allerede hadde modeller i XS, S og M før denne ble lagt ut? Aner ikke for jeg er ikke medlem i gruppa, men tenke det kan være en grunn. Enig med resten av innlegget ditt 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. mai 2023 #19623 Del Skrevet 10. mai 2023 skruf skrev (2 minutter siden): Skrev jeg at ingen vil ha truser til over navlen? Nei. Jeg skrev at hun har utstyrt Monica i ei truse som ikke er kledelig til hennes fasong sånn at Sara som står ved siden av ser mye slankere ut på bildet enn Monica som i realiteten er petite og mindre enn Sara. Monica ville kledd ei mindre truse på dette reklamebildet. Modeller bestemmer ikke selv hvilke klær de skal vise frem, de får utlevert produktene fra designer/firma Er veldig veldig få av modellene som har på de "små" trusene på bildene deres. Det er nesten utelukkende Sara selv eller gravide modeller. Aldri de større kvinnene. For å følge hennes eget budskap "man skal ikke skjule kroppen sin uansett str",så burde de jo poste mer varierende bilder ift hvilke modeller som bruker hvilke sett. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19624 Del Skrevet 10. mai 2023 J.. skrev (7 minutter siden): For 3 gang,de har ingenting å gå på ift å vite hvem som har kjøpt og ikke,så dette faller på Careless selv,ikke forbrukerne. Så lenge man ikke må ha ordrenummer eller lignende for å rate så er det faktisk fritt frem,uansett hva man syns om den saken. Kan si meg enig i at det kan være vanskelig å skille mellom hvem som har kjøpt og ikke, men slik elskersommer skrev det forsto jeg at hun ikke hadde kjøpt. Men helt ærlig trodde jeg ikke folk skrev anmeldelser av produkter de ikke har erfaring med. For meg er det uforklarlig at man velger å skrive og gi stjerner på produkter man ikke har prøvd! 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. mai 2023 #19625 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (1 minutt siden): For meg er det uforklarlig at man velger å skrive og gi stjerner på produkter man ikke har prøvd! Og det skal du jo få lov å mene. Men det endrer ikke setup'et til nettsiden til Careless ift ratingsystemet deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19626 Del Skrevet 10. mai 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Og det skal du jo få lov å mene. Men det endrer ikke setup'et til nettsiden til Careless ift ratingsystemet deres. Nei, det gjør det ikke. Og det bør vel lages en annen løsning der både med at stjerner automatisk står på fem, og kanskje bør man måtte legge inn at ordrenummer må brukes for å legge igjen en anmeldelse. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19627 Del Skrevet 10. mai 2023 skruf skrev (32 minutter siden): Litt rart at de etterlyser modeller for bare L- XL…..hva med XS, S og M? Litt vittig å se at på det bildet tidligere i tråden der de poserer i undertøy så ser SE slankest ut, men Monica Nyhus, som i realiteten er slankere er utstyrt med ei skikkelig bestemor-truse som går langt over navlen og som er skikkelig ugunstig for figuren hennes sånn at hun som i utgangspunktet er ganske petite ser større ut en Sara Det er flere av bikinitoppene jeg synes er fine, men jeg ser de kommer til å bli for store. Og disse trusene i polyester (vanlige truser, ikke bikini) er helt uaktuelt da jeg foretrekker bomull. Bomullstruser er anbefalt å bruke pga de tåler vask på høy temperatur, og det forebygger soppinfeksjon. Polyester puster ikke og det blir klamt og lite gunstig underlivshygiene Sara bruker ord som revolusjonerende, dekker et hull i markedet osv om sine produkter, men det stemmer ikke. Change feks er ei veletablert kjede som er kjent for kvalitet og gode produkter innen undertøy og badetøy i alle størrelser. Blant klær så har du feks Zizzi som spesifikt går på plus size, men også butikker som KappAhl, Cubus, Hennes og Gudrun Sjøden har større størrelser. Ikke glem Ellos.. de har virkelig tatt ett steg opp å har sykt mye fint i større str.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. mai 2023 #19628 Del Skrevet 10. mai 2023 Masse gnål om hvor kjip russen er og at russetiden "bør reguleres" for å øke engasjement+nysgjerrighet (spesielt for de som ser henne på Discover-funksjonen),for så å dryle på med Carelessreklame. Blir så simpelt. Ikke snakk ned ungdommen for å trigge folk inn,kun for å drukne de i reklame. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19629 Del Skrevet 10. mai 2023 J.. skrev (2 timer siden): Idag bruker hun russen for å øke engasjement hos seg selv. Godt for henne hun bruker simple triks istedet for å lage ordentlig content.. Det var da faktisk mye fornuftig i det hun sa om russen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19630 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (2 timer siden): Mener du dette alvorlig? At du mener man kan komme med en anmeldelse av et hvilket som helst produkt man ønsker å skrive om selv om man ikke har prøvd det? Jeg har tatt som en forutsetning på produktanmeldelser at varene faktisk er prøvd, og håper da virkelig ikke det er vanlig å legge inn basert på synsing ut fra et bilde. Et kjapt søk viser at mange bedrifter har et krav om at man må ha prøvd produktet for å komme med anmeldelse av det. Ser det ikke er slik på Careless sine sider. Jeg har som skrevet gått ut fra at anmeldelser blir gjort på bakgrunn at man har faktisk erfaring fra produktet, men siden det er mange som har retningslinjer for produktanmeldelser hvor det tydelig står at produktet må være testet ut så er det kanskje en utfordring at folk har gitt anmeldelse på bakgrunn av synsing. Jeg må her påpeke at å slette anmeldelser fra noen som faktisk har erfaring med produktet er hårreisende! Men at anmeldelser av et produkt basert på synsing fra et bilde forstår jeg godt blir slettet. Dette blir et definisjonsspørsmål. En en produktanmeldelse er jeg enig i at en forutsetning er å ha brukt produktet. Men i en omtale så ser jeg ingen grunn til at det skal være en forutsetning så lenge en er ærlig i teksten. Altså jeg kan ikke skrive at den ikke passer meg om jeg ikke faktisk har prøvd. Men jeg mener at jeg bør kunne skrive at jeg synes noe ser fint ut eller lignende så lenge jeg ikke gir inntrykk av at jeg har produktet foran meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19631 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (8 minutter siden): Det var da faktisk mye fornuftig i det hun sa om russen. Men jammen er det mye bra russ der ute også.. 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19632 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Dette blir et definisjonsspørsmål. En en produktanmeldelse er jeg enig i at en forutsetning er å ha brukt produktet. Men i en omtale så ser jeg ingen grunn til at det skal være en forutsetning så lenge en er ærlig i teksten. Altså jeg kan ikke skrive at den ikke passer meg om jeg ikke faktisk har prøvd. Men jeg mener at jeg bør kunne skrive at jeg synes noe ser fint ut eller lignende så lenge jeg ikke gir inntrykk av at jeg har produktet foran meg. Kun ut av et bilde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19633 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (10 minutter siden): Det var da faktisk mye fornuftig i det hun sa om russen. Helt enig. Har hatt 3 barn som har vært russ, på godt og vondt 🥴❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. mai 2023 #19634 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) Japp skrev (13 minutter siden): Det var da faktisk mye fornuftig i det hun sa om russen. Hun utelot at russen også tar vare på hverandre (sitter "barnevakt" hvis noen blir for full feks..),tar hjernehinnebetennelse-vaksiner sammen,besøker barnehager/skoler,og det er et samhold hos russen. (Dette kan jo skyldes mangel på egen erfaring/at hun ikke kjenner noen i denne aldersgruppen..) Det er ikke bare ekskludering,vold,søppel og dritt. De som føler på ekskludering,har som regel ikke noe særlig nettverk resten av skoleåret heller. Sett heller lys på det problemet,enn å anholde russen for å feire at de er ferdig på VGS. Det er en brøkdel av hele livet deres. Endret 10. mai 2023 av J.. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19635 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): Kun ut av et bilde? Hvorfor ikke? Man tar da avgjørelsen om å kjøpe til tider dyre plagg ut fra «bare» et bilde så hvorfor ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19636 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke? Man tar da avgjørelsen om å kjøpe til tider dyre plagg ut fra «bare» et bilde så hvorfor ikke? I MITT hode blir bare det helt feil å basere seg på å gi en tilbakemelding/rate et produkt. For alle vet at et bilde viser ikke alt. Man kan bli positivt overrasket eller skikkelig skuffet når man får varen. Godt vi alle er ulike, kunne ikke falt meg inn og gjort det. Skal nå ha i bakhodet at alle tilbakemeldinger ikke er basert på at mennesker har kjøpt produktet, eller tenke over hvordan det står skrevet/hvordan de har formulert seg i tilbakemeldingen. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19637 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (2 minutter siden): I MITT hode blir bare det helt feil å basere seg på å gi en tilbakemelding/rate et produkt. For alle vet at et bilde viser ikke alt. Man kan bli positivt overrasket eller skikkelig skuffet når man får varen. Godt vi alle er ulike, kunne ikke falt meg inn og gjort det. Skal nå ha i bakhodet at alle tilbakemeldinger ikke er basert på at mennesker har kjøpt produktet, eller tenke over hvordan det står skrevet/hvordan de har formulert seg i tilbakemeldingen. Er det greit/innafor for deg å skrive «den kjolen var fin!» om en selger legger ut et bilde på for eks Facebook? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19638 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Er det greit/innafor for deg å skrive «den kjolen var fin!» om en selger legger ut et bilde på for eks Facebook? Ikke på rating, men på et bilde, det er 2 vidt forskjellige ting. Derfor skrev jeg tidligere at om man vil gi en tilbakemelding, skriv det på mail, under kommentar på insta, bilde eller noe, ikke rating. Endret 10. mai 2023 av Sharp75! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19639 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (12 timer siden): Sendte du en melding om denne toppen til SE/Careless? Eller la du det inn som en anmeldelse/stjerner av plagget på nettsiden? elskersommer skrev (12 timer siden): Som en anmeldelse på careless.no Snublefot62 skrev (21 minutter siden): Dette blir et definisjonsspørsmål. En en produktanmeldelse er jeg enig i at en forutsetning er å ha brukt produktet. Men i en omtale så ser jeg ingen grunn til at det skal være en forutsetning så lenge en er ærlig i teksten. Altså jeg kan ikke skrive at den ikke passer meg om jeg ikke faktisk har prøvd. Men jeg mener at jeg bør kunne skrive at jeg synes noe ser fint ut eller lignende så lenge jeg ikke gir inntrykk av at jeg har produktet foran meg. Elskersommer som skrev innlegget som fikk meg til å reagere, har skrevet hva hun mener om et produkt hun aldri har prøvd, som en anmeldelse. For meg blir det helt feil og ugreit. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19640 Del Skrevet 10. mai 2023 J.. skrev (15 minutter siden): Hun utelot at russen også tar vare på hverandre (sitter "barnevakt" hvis noen blir for full feks..),tar hjernehinnebetennelse-vaksiner sammen,besøker barnehager/skoler,og det er et samhold hos russen. (Dette kan jo skyldes mangel på egen erfaring/at hun ikke kjenner noen i denne aldersgruppen..) Det er ikke bare ekskludering,vold,søppel og dritt. De som føler på ekskludering,har som regel ikke noe særlig nettverk resten av skoleåret heller. Sett heller lys på det problemet,enn å anholde russen for å feire at de er ferdig på VGS. Det er en brøkdel av hele livet deres. Jeg er så enig med deg. Har ei som var russ på buss med 22 jenter i fjor.de jobbet med dugnader i 3 år,det var korona nesten hele veien fra de startet 1 år videregående men de løste det meste via data.. de hadde navnslipp via data Vi hadde alle jentene her hos oss 5 kvelder før de dro på rulling om natten. Å jeg har kun gode ord og si.. De er høflige og rydder alltid opp etter seg. Det jeg var forbanna på var diverse firma som faktisk lurer russen for penger. De betaler inn å får aldri det de betalte for. Å ja det er nok mye rart også men det er ikke bare dritt slik mange mener 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå