Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
J.. skrev (16 minutter siden):

Tatt i bruk bæresele idag og viser til IG for å "lære mer" om bruk av den,mens hennes eget barns hodet svaier rundt som en dukke mens han er i nevnte bæresele,samt fjeset ligger flatt mot brystet hennes..

Begge deler kan være direkte farlig for spedbarnet,også skal hun lære bort "how to.."?

Neitakk..

Skjønner ikke hva du reagerer på? Hun bruker selen helt riktig, babyen har fin froskeposisjon på beina som gjør at han får riktig posisjon for kroppen i selen. Hodet har plass til å bevege seg slik at han kan snu seg de veiene han ønsker, og mor har god sikt ned til ansiktet til babyen. Personlig foretrekker jeg kortere ryggpanel for enda friere ansikt, men så lenge man kan se ansiktet og selv følge med på at babyen har frie luftveier er det fullstendig trygt. 

Opplever heller ikke noe som "how to", hun viser jo bare frem selen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
StriLenke skrev (Akkurat nå):

..Hodet har plass til å bevege seg slik at han kan snu seg de veiene han ønsker

Jeg reagerer på at et nyfødt spedbarn ikke har sterke nok muskler/kontroll til å faktisk gjøre bestemte bevegelser med hodet,derfor blir hodet "slengende" rundt når man ikke bruker nyfødtinnlegget for å støtte opp hodet.

Fjeset skal heller aldri ligge flatt mot halsgrop/bryst da det blir vanskeligere for baby å puste skikkelig.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
J.. skrev (8 minutter siden):

Jeg reagerer på at et nyfødt spedbarn ikke har sterke nok muskler/kontroll til å faktisk gjøre bestemte bevegelser med hodet,derfor blir hodet "slengende" rundt når man ikke bruker nyfødtinnlegget for å støtte opp hodet.

Fjeset skal heller aldri ligge flatt mot halsgrop/bryst da det blir vanskeligere for baby å puste skikkelig.

Et nyfødt barn har sterkere muskulatur enn man tror. Med riktig posisjon i selen så styrkes muskulaturen og gir babyen bevegelighetsevnen den trenger. En nyfødt baby er absolutt sterk nok til å snu hodet den veien den ønsker. Hodet skal ikke være fast i bæreselen, med en stiv nakkestøtte etc som hindrer bevegelse. Du ser også tydelig at babyen gjør nettopp dette i klippene, han ligger ikke flatt mot halsgrop/bryst. 

PEK_nasjonalt-768x1087.png

Endret av StriLenke
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (45 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Så lenge babyen sitter i riktig posisjon i selen så støtter den hodet automatisk mot mors bryst og trenger ikke mer støtte fra selen. Ser ut som babyen er våken når den vingler med hodet i videoen.

Denne selen har heller ikke nyfødtinnlegg, men man skal rulle/brette midjepanelet når man bærer de aller minste, slik at de ikke sitter for langt nede i selen.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Har avfulgt på ig. Hva slags sele bruker hun?

• Liker 1
Gjest Juhu25
Skrevet (endret)

Hva syns dere om de nye støvlettene ?

Endret av Juhu25
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol,admin. 

Skrevet
Juhu25 skrev (16 minutter siden):

Ser ut som noe man kunne funnet på eBay eller Wish, helt ærlig. Og de så ikke spesielt behagelig ut øverst i ribben, men jeg har litt kjukk legger og syns det er ubehagelig med stramme sokker, da... 😅 

• Liker 9
Skrevet
Tuppeluren skrev (4 timer siden):

Har avfulgt på ig. Hva slags sele bruker hun?

Ergobaby Embrace 😊 Kan anbefale den selv, om du ikke har lyst å prøve elastisk sjal. Sistnevnte syns jeg er mer komfortabelt for mor mtp skuldre/nakke (som vises på videoen hennes, skulderstroppene er heeeelt oppi halsen hennes) men Embrace er superenkel, myk og stretch til de aller minste babyene og et absolutt mye bedre alternativ enn mange av de andre populære selene. 

• Liker 1
Gjest Verba
Skrevet
Juhu25 skrev (46 minutter siden):

Ikke helt min stil. Minner meg litt om støvler på en måte. Men er sikkert mange som kan finne de praktisk eller pene. 

Gjest LudaLi
Skrevet

Kan fint greie meg uten både kjolene pysjer, sko og alt det andre som produseres.  

Gjest ThessyB
Skrevet

Kopieringen vil ingen ende ta. Akkurat fått ryddet fiaskoen med Filiokus unna vei, så kopierer hun tekstene til «lilleminis» og gir NULL kreditering. Folk tror oppriktig det er hennes ord og tanker i det siste innlegget på insta, men det er jo kliss likt så godt som alt lilleminis. Dårlig stil.

Gjest LudaLi
Skrevet (endret)
ThessyB skrev (4 minutter siden):

Kopieringen vil ingen ende ta. Akkurat fått ryddet fiaskoen med Filiokus unna vei, så kopierer hun tekstene til «lilleminis» og gir NULL kreditering. Folk tror oppriktig det er hennes ord og tanker i det siste innlegget på insta, men det er jo kliss likt så godt som alt lilleminis. Dårlig stil.

Jeg orker ikke å følge henne. Så har ikke sett hva hun har skrevet. Men hun er en jævel på å kopiere andre uten å kreditere. Jeg er absolutt ikke overrasket 

Endret av Mamak
Skrevet
Juhu25 skrev (2 timer siden):

Samme som de kjolene. Laget i stretch for å passe flest mulig uten å egentlig være flatterende. Ikke noe spennende eller revolusjonerende.  

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Fruen92 skrev (3 minutter siden):

Samme som de kjolene. Laget i stretch for å passe flest mulig uten å egentlig være flatterende. Ikke noe spennende eller revolusjonerende.  

De ser litt sånn "telt-aktig" ut.  

• Liker 4
Skrevet
Gjest ThessyB skrev (1 time siden):

Såpass...

• Liker 5
Gjest LudaLi
Skrevet
Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

De ser litt sånn "telt-aktig" ut.  

Jeg skjønner ikke at folk handler de overprisede klærne hun produserer. 

Skrevet
Gjest ThessyB skrev (3 timer siden):

Tenkte akkurat det samme😫😫😫 noen burde tagget lilleminis i innlegget og skrevet at de skriver så fine tekster eller noe. 

• Liker 6
Skrevet

Herrregud! Hun kommer til å angre senere, på hvor mye tid hun brukte på telefonen når barna var små! Var på barnas gård Hunderfossen samtidig som henne for ett par år sia, når hun var sammen med han eksen sin. Hun dokumenterte hver eneste lille dyr, barna ropte "mamma mamma mamma" og var grinete, det var pappaen til ungene også. Skjønner dem godt. Hun gikk forøvrig rundt i hvit kort kjole og vi andre gikk i turklær. Det var en gård liksom😅 gikk å rettet på håret hele tiden og latet som hun var engasjert i barna sine " oiii jaaa see på den, så søøt" mens fjeset var i telefonen! 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Gjest Sprite
Skrevet
HanneSv skrev (5 timer siden):

Tenkte akkurat det samme😫😫😫 noen burde tagget lilleminis i innlegget og skrevet at de skriver så fine tekster eller noe. 

Enig. Hvor kan man se denne teksten hos lilleminis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...