Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Hage eller ei.. Huset er både stort og innholdsrikt, men 11 mill. er i drøyeste laget. Og trenger man 4 bad?  
På sikt tror jeg kanskje hun vil angre dette kjøpet.

Uansett - Gleder meg til å se hvordan det blir når hun har fått på plass alt. Sara E er flink på styling og interiør 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (1 time siden):

Man har 2 barn,kjøper hus til 11 millioner men det mangler det vesentlige.. nemlig en tomt så barna kan leke. Men det er så klart viktig og kunne bygge bad nr 4 da 

ja å barna får to småe barnerom også. Hun hadde jo et stort rom oppe som skulle være kontor og gjesterom, hadde vell vært finere for barna der enn de små ugunstige rommene nede 😱 Trodde hun selv ville helst ha de i samme etasje som seg selv? skjønner ingenting lenger med hun der🙈

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal hun bruke energi på å klage på ting hun ikke får gjort noe med?

Er forøvrig oppvokst på hjørnetomt på friområder på 2 kanter, det har vært mer skog, og opp igjennom har det alltid vært privatpersoner som har tynnet ut og ordnet. 

Vi har også det og ordner det selvsagt sel om det egentlig er kommunen sin jobb, alle naboer gjør det og det samme gjorde mine foreldr og naboer da jeg bodde hjemme

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (8 minutter siden):

Hage eller ei.. Huset er både stort og innholdsrikt, men 11 mill. er i drøyeste laget. Og trenger man 4 bad?  
På sikt tror jeg kanskje hun vil angre dette kjøpet.

Uansett - Gleder meg til å se hvordan det blir når hun har fått på plass alt. Sara E er flink på styling og interiør 😊

Hvor ligger dette huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (10 minutter siden):

ja å barna får to småe barnerom også. Hun hadde jo et stort rom oppe som skulle være kontor og gjesterom, hadde vell vært finere for barna der enn de små ugunstige rommene nede 😱 Trodde hun selv ville helst ha de i samme etasje som seg selv? skjønner ingenting lenger med hun der🙈

Hun skal jo gjøre om det ene rommet til barnerom så den ene får større, pluss at de har en stor stue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere hakke på hver bidige ting? Det var da til helve*es hakking og da😔

Må vi pirke på hver minste ting? Er det rart det er krig i verden.

Er mye jeg ikke «liker» med Sara, som gjelder så og si alle andre mennesker, er alltid «noe» på alle, men fader altså. 

Vis heller litt kjærlighet da folkens❤️ 

• Liker 18
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertestein skrev (7 minutter siden):

dere hakke på hver bidige ting? Det var da til helve*es hakking og da😔

Må vi pirke på hver minste ting? Er det rart det er krig i verden.

Er mye jeg ikke «liker» med Sara, som gjelder så og si alle andre mennesker, er alltid «noe» på alle, men fader altså. 

Vis heller litt kjærlighet da folkens❤️ 

Virkelig ufint å sammenligne dette med krig , hun lever av some og dertil kommentarer selv om hun stort sett kun svarer på positive kommentrer

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Virkelig ufint å sammenligne dette med krig , hun lever av some og dertil kommentarer selv om hun stort sett kun svarer på positive kommentrer

🤦🏻‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
Diamant20 skrev (1 time siden):

Det som er litt spesielt er jo å kjøpe hus uten hage og så klage på at man ikke får kjøpe friområde fra kommunen… Hun vil sannsynligvis få lov å rydde friområdet om hun søker/spør, men hun  får bare ikke kjøpe det. 

Mener hun snakket om at hun ikke fikk lov til det, siden insektene skulle få nytte av friområde. 

supermamz skrev (59 minutter siden):

Hun hadde vel to stuer hvor hun skulle gjøre den ene til lekestue? Pluss lekerom. Gjør jo ingenting om rommene er små, de skal jo bare sove der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (7 timer siden):

Diamant20 skrev (8 timer siden):

Det som er litt spesielt er jo å kjøpe hus uten hage og så klage på at man ikke får kjøpe friområde fra kommunen… Hun vil sannsynligvis få lov å rydde friområdet om hun søker/spør, men hun  får bare ikke kjøpe det. 

Mener hun snakket om at hun ikke fikk lov til det, siden insektene skulle få nytte av friområde

Det er jo egentlig bra da! Ungene kan jo leke der selvom det ikke ser ut som hage, mye morro man kan finne på da også, som kan være vel så gøy som nyklipt gress. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde kjøpt meg hus med friområde som går helt inntil husveggen, dvs at hvem som helst kan oppholde seg helt opp til huset. Selv om det var snø da hun var på visning og derfor ifg henne trodde at det området var endel av eiendommen så burde hun satt seg inn i hvor tomtegrensen går. Forøvrig merkelig av de som bygget huset å bygge det klin inntil et friområde. Verandaen går jo helt kant i kant med grensen. Man kan i teorien lovlig stå ved verandaen å stirre inn…  

Men for å gjøre det koseligere så kan hun jo slå gresset og gjøre det litt finere der, har ikke hørt at hun har sagt at kommunen krever at det skal være gjengrodd. Til sammenligning så kan det se ut til at CBE (fotballfrue) har en gedigen eiendom/park utenfor huset, men selve tomta deres er ikke så stor. Største delen tilhører kommunen, men CBE får bruke kommunens tomt som alle andre og velger da å klippe plenen og holde området vedlike

En annen ting som er upraktisk når man har små barn er at rommene til barna ligger i en helt annen avdeling i huset enn foreldrerommet. Blir stor avstand ved sykdom, i tillegg kan det føles usikkert for barna. Det er heller ikke bra hvis det feks skulle begynne å brenne. Den inndelingen hun har nå der hun har sin egen suite i 2etg mens barna har egen avdeling i 1etg blir nok super når barna blir tenåringer og vil ha mere privatliv, men ikke nå. 

Jeg tror dette huset var et impulskjøp 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenFarao skrev (7 minutter siden):

11 mill for d huset der er helt tullete😂ingen wow faktor😂

Det er vel mest show off som er grunnen til at hun kjøpte det. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (1 time siden):

En annen ting som er upraktisk når man har små barn er at rommene til barna ligger i en helt annen avdeling i huset enn foreldrerommet. Blir stor avstand ved sykdom, i tillegg kan det føles usikkert for barna. Det er heller ikke bra hvis det feks skulle begynne å brenne. Den inndelingen hun har nå der hun har sin egen suite i 2etg mens barna har egen avdeling i 1etg blir nok super når barna blir tenåringer og vil ha mere privatliv, men ikke nå. 

Jeg forstår tankegangen din - som mor til to barn selv, men er litt uenig med deg. Hvorvidt det er utrygt vet vel SE bedre enn oss, det finnes ingen fasit på barnas følelser og behov da vi er forskjellig, så regner med de gjør det som er best for seg 🤷🏽‍♀️

Når det kommer til at det er upraktisk angående sykdom, så er det vel bare så enkelt at man legger seg sammen med barna, inne hos de eller tar de inne hos seg selv. Man finner jo løsninger som funker for seg. Vi har alle rom i 2. etg her, men tar de allikevel inne hos oss hvis de er syke eller sover inne hos dem. 

Jeg forstår kommentaren angående brann. Slike ting tenker man på som foreldre, men egentlig så kan man ikke tenke så mye på det. Det er mye som kan skje om vi skal følge den tråden om «enn hvis, hva om, tenk hvis eller hva om det skjer» da blir man faktisk sprø! Man kan skade seg med en kniv på kjøkkenet også, eller man kan bli påkjørt ute hvis man leker eller går tur. Forstår tankegangen din, men nei - man må bruke de rommene (og ressursene) man har, og det er ikke lurt å legge opp livet etter hva som kaaaan skje. Da er det plutselig mye man bør unngå. 

Er helt enig med deg i at barna kommer til å digge romløsningen når de blir større. Kanskje største gutten hennes allerede liker det, han er like gammel som min datter, og hun er evig glad for at de har egen/privat loftstue og lekerom de kan være på når hun har besøk eller når hun vil være litt i fred ☺️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

(...)

En annen ting som er upraktisk når man har små barn er at rommene til barna ligger i en helt annen avdeling i huset enn foreldrerommet. (...)

Hvis jeg ikke husker feil, så har ungene hatt soverom i en annen etasje enn SE selv i det huset de nå flytter fra og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Tror ikke jeg hadde kjøpt meg hus med friområde som går helt inntil husveggen, dvs at hvem som helst kan oppholde seg helt opp til huset. Selv om det var snø da hun var på visning og derfor ifg henne trodde at det området var endel av eiendommen så burde hun satt seg inn i hvor tomtegrensen går. Forøvrig merkelig av de som bygget huset å bygge det klin inntil et friområde. Verandaen går jo helt kant i kant med grensen. Man kan i teorien lovlig stå ved verandaen å stirre inn…  

Men for å gjøre det koseligere så kan hun jo slå gresset og gjøre det litt finere der, har ikke hørt at hun har sagt at kommunen krever at det skal være gjengrodd. Til sammenligning så kan det se ut til at CBE (fotballfrue) har en gedigen eiendom/park utenfor huset, men selve tomta deres er ikke så stor. Største delen tilhører kommunen, men CBE får bruke kommunens tomt som alle andre og velger da å klippe plenen og holde området vedlike

Dette stemmer ikke, hun visste at det ikke var en del av tomten - men hun ble overrasket over hvor ille gjengrodd det var. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Birdo skrev (2 timer siden):

Dette stemmer ikke, hun visste at det ikke var en del av tomten - men hun ble overrasket over hvor ille gjengrodd det var. 

Hun sa på snap at hun var ikke klar over hvor lite plen hun hadde pga det var snø. Hun viste t.o.m bilde av huset med snø foran for å illustrere hva hun mente. 

Så nei, hun var nok ikke klar over at verandaen er bygget helt inntil tomtegrensen og hun har null plen til eget bruk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere bedrevitere! 
Jeg er skikkelig imponert over hva dere mener om ting SE gjør og sier.

Hun er en offentlig person, men jeg lurer på hva som er vitsen med all skrivingen mot henne. Hun jobber for å løfte folk opp også snakker dere henne til de grader ned på en usaklig måte. Hvem er dere egentlig? 

Vel, barna hennes får IKKE mindre uteplass nå enn før. Det er bare litt mindre gress. 
Pappaen bor helt uten hage, det går bra.

Barna får en super avdeling, med stue, hvert sitt rom og bad. Det er ikke lenger unna enn det har vært før.  Vil de ikke sove der er det og rom nok oppe. Hos pappaen sover de og i en annen etage. Det går bra.

I gata er det flere lekekamerater , skogen er rett ved, det er ballbinge og flust med muligheter for lek.

Hva er dere bekymret for?

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at hun har tenkt å anskaffe vaskehjelp i og med at hun sleit med å holde det ryddig i det «lille» huset🙊 Skjønner forøvrig ikke hvorfor hun skal ha såå stort hus når de bare er tre stykker.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...