AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Hei! Jeg og mannen har snart tenkt å bli prøvere, men jeg har i det siste begynt å bekymre meg for dette med autisme. Jeg har ett søsken med aspergers. Vi er tre søsken som er helt friske. Er det stor fare for at jeg kan få et barn med aspergers eller annet autisme? Hilsen en bekymret Ts Anonymkode: db3fa...347
PepsiFlax Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 I følge denne artikkelen: (aner ikke om den er troverdig) "Søsken til barn med autismespekterforstyrrelse hadde ti ganger høyere risiko for å få en slik tilstand. For halvsøsken og fettere var risikoen henholdsvis tredoblet og doblet."
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Det er en risiko der uten at de kan påvise det. Men har sett at statistikken med dem som har fått barn med autisme har historikk med enten autisme eller ADHD i familiene sine. Større sjanse at man også kan få flere barn med autisme om man først har fått en.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Hvor gammel er mannen din da? Er han over 40 år så øker jo risikoen for autisme hos barnet... Anonymkode: 8ce89...b48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå