Gå til innhold

For mye eller for lite mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Skal prøve å gå ned noen kilo (rundt fem). Er ikke overvektig, vil bare bli kvitt litt klypefett her og der. Særlig rundt magen, da...

Begynte på lørdag, men er litt usikker på hvor mye jeg skal spise. Orker ikke å veie mat eller å telle kalorier, det blir for mye pes. Dette spiser jeg sånn ca hver dag:

Frokost: Lettyoghurt el. vanlig yoghurt med en liten neve frokostfrø (av typen "Så Sunn At Den Ikke Smaker Noe Særlig")

Lunsj: 1 skive grovt brød med 1 kokt egg. Pluss salat, gulrot, eplebit e.l.

Mellommåltid: Eple eller banan

Middag: Magert kjøtt eller fisk med grønnsaker, helt greit stor porsjon, tror jeg. Bruker ikkeno særlig saus, men masse chili og krydder. Til nød en spiseskje lettrømme.

Kveldsmat: 1 eller 2 kanelknekkebrød uten pålegg. Disse har omtrent samme kalorinivå som vanlige knekkiser. det står det i hvert fall på pakken. Evt spiser jeg frukt som melon, gjerne med litt mager spekeskinke til. Eller litt mer yoghurt med frø.

Hva tror dere? Høres dette greit ut? Har begynt å trene i tillegg, så nå er det bare å vente på engleglorien. :rosaengel:

Håper noen eksperter har lyst til å kommentere opplegget mitt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Egentlig høres kostholdet greit nok ut, men kanskje litt lite mat spesielt til frokost. Frokosten er dagens viktigste måltid, og kan med fordel være større enn det du beskriver. Spis gjerne omelett, kokte egg e.l, og drikk skummet melk. Proteiner holder deg mett LENGE.

Men du har glemt å beskrive hvordan du trener :wink: ?

Skrevet

Takk for svar, Lilith. Jeg sliter litt med å spise frokost overhodet, så yoghurt med frø er egentlig det eneste jeg klarer å få i meg klokka åtte om morgenen. Men kanskje jeg kan plusse på med en banan oppi der eller noe?

Har planer om å trene 3 ganger i uka, har meldt meg inn i Sats. Skal prøve å kombinere kondisjonstrening og styrketrening. Litt på egen hånd og litt i sal. Ellers går jeg frem og tilbake til jobb hver dag (halvtime hver vei).

Mitt største offer blir vel å unnvære min elskede ostepop, hulk.

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk for svar, Lilith. Jeg sliter litt med å spise frokost overhodet, så yoghurt med frø er egentlig det eneste jeg klarer å få i meg klokka åtte om morgenen. Men kanskje jeg kan plusse på med en banan oppi der eller noe?

Har planer om å trene 3 ganger i uka, har meldt meg inn i Sats. Skal prøve å kombinere kondisjonstrening og styrketrening. Litt på egen hånd og litt i sal. Ellers går jeg frem og tilbake til jobb hver dag (halvtime hver vei).

Mitt største offer blir vel å unnvære min elskede ostepop, hulk.

Jeg er frokostpingle selv, men jobber hardt med saken. En ting som funker, er halvtinte bær med Biolayoghurt og nevnte frø, det går ned på høykant, og jeg er mett fram til kl 10 hvis jeg spiser 7-7.30. Andre dager spiser jeg to hardkokte egg sammen med et glass juice og litt knekkebrød.

Du kan også drikke litt juice eller noe, og heller spise frokost litt senere. Ellers er brødskiver med mager smøreost naturell og hamburgerrygg på toppen en fin måte å få i seg mer proteiner på.

Trening ca tre ganger/uke høres bra ut. Det viktigste er å finne noe du liker å gjøre, så du holder deg til planen. Jeg trente aerobic i ca 12-13 år, men gikk så lei, og nå løper/sykler jeg og trener styrke i tillegg.

Litt ostepop i ny og ne skader ikke; det er det daglige som bestemmer. Husk at det sannsynligvis vil ta tid å gå ned 5 kg. Hvis du har lite å gå ned, sparer kroppen på kreftene, og derfor er det viktig å få i seg nok mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...