Gå til innhold

Kjendiser og blogging


Hemoglobin

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at det tidvis dukker opp nye bloggere på topplisten på blogg.no. Felles for toppen er at de har vært i rampelyset. De har vært kjendiser i forkant. For oss andre, tar det ekstremt lang tid å bygge opp faste lesere og følgere. 

Jeg ønsker ikke snakke ned om bloggere, men jeg registrerer jo hva som skrives. Jeg kan godt definere for meg selv hva jeg synes er interessant, men det behøver ikke bety at andre deler samme syn. Det er jo toppbloggere et eksempel på. 90% av det som skrives i toppen, finner jeg svært lite interessant. Likevel er det flere tusen som leser bloggene daglig. 

Lenger ned på listen finner jeg blogger som har 100-300 daglige lesere. Her er det mye interessant. Men her er det heller ingen kjendiser. Så hva er det med kjendiser? Hvorfor er det så interessant å følge med på hva en kjendis har gjort i forhold til en ikke-kjendis? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger ikke være mer interessant, men kjendiser har allerede et langt større potensiale i form av treff på internet-søk og eksponering i media.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lesertallene er handlere snarere om at de er lettere tilgjengelig enn at det er interessante? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 28.5.2019 den 9.32, Hemoglobin skrev:

Så lesertallene er handlere snarere om at de er lettere tilgjengelig enn at det er interessante? 

Før kikket jeg på den store blogglisten der de 200 mest leste bloggene var rangert. Da fant jeg flere «små» blogger som var bra. Men hvor skal jeg finne dem nå?? Den eneste listen jeg vet om nå er den på Side2 der 10 av 15 er Paradise-deltakere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.6.2019 den 19.09, Zenhouse skrev:

Før kikket jeg på den store blogglisten der de 200 mest leste bloggene var rangert. Da fant jeg flere «små» blogger som var bra. Men hvor skal jeg finne dem nå?? Den eneste listen jeg vet om nå er den på Side2 der 10 av 15 er Paradise-deltakere. 

Godt poeng. Nå skal jeg være forsiktig med å si at kjendisbloggerene er uinteressante, men det finnes garantert gode og viktige blogger der ute, som ikke får oppmerksomhet fordi bloggeren ikke er kjent, eller ikke se dagens lys. Hvordan skal vi som ikke er kjente nå fram? Jeg vet om flere bloggere som tar opp viktige og interessante saker, med humor, som ikke når opp. 

Det burde vært en liste ukjente, men interessante bloggere også. Men hvem skal vurdere den listen?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...