Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

London er min absolutte favorittstorby, og jeg må bare reise dit i hvert fall to ganger i året... Har jo funnet mine ynglingsbutikker etterhvert. Her er min 10-på-topp, hva er deres?

1. Zara

2. Mango

3. Topshop

4. River Island

5. Kokaii

6. Oasis

7. Morgan

8. Aldo (sko)

9. Burberry

10. Jane Norman

Videoannonse
Annonse
Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg handlet på Jane Norman, Dorothy Perkins og Next, ble kjempeskuffa over Top Shop og River Island...

Gjest Anonymous
Skrevet

Listen din er bra, mine favoritter er i tillegg Next og Office (sko), samt Habitat (interiør).

Gjest Sesselja
Skrevet

Next... *grøss*

Jeg jobbet der. Holdt ut tre fire-timers skift før jeg sa opp.

Skrevet
Jeg handlet på Jane Norman' date=' Dorothy Perkins og Next, ble kjempeskuffa over Top Shop og River Island...[/quote']

Har ikke vært i London, men har samme erfaring som deg - med Glasgow.

Har på Dorothy Perkins-bluse og Next-bukse i dag :)

Gjest SumoBryter
Skrevet
Next... *grøss*

En kollega av samboeren min sa det samme, han mente også at etter å ha jobbet der en stund merket han at klærne ikke var noe særlig god kvalitat heller (han hadde visst tilslutt ingenting positivt å si om Next).

De må virkelig gjøre noe galt.

Men jeg syns de har en del fint spesielt for barn.

Skrevet

NEW LOOK er den defintive favoritten, særlig den på hjørnet Oxford Street/Marble Arch. Ellers er disse meget bra:

Urban Outfitters (mye tøft interiør også)

Topshop

River Island

Mango

Zara

+ mange fler.... London + shopping = SANT!

Skrevet

*notere notere* Reiser dit om drøye 14 dager. :-)

Skrevet
Next... *grøss*

Hvordan var det å jobbe i klesbutikk i England? Hardt altså?

Gjest Sesselja
Skrevet

Next var et helvete. Jeg har ikke noe positivt å si om den kjeden, verken om varene de selger eller personalpolitikken.

Men etter jeg sa opp hos Next fikk jeg meg jobb hos Jackpot i Bath, og det var mye bedre. Lys og trivelig butikk, faste, hyggelige kunder, kjekke kollegaer og klær som holdt en viss kvalitet (ikke min stil riktignok, men men...). Men lønn er jo rævva da. Jeg begynte som vanlig selger på 5 pund (ca 60 kroner) timen, og gikk opp til 6 pund (ca 72 kroner) timen da jeg ble assistant manager. Det er ikke mye når leia for ei 45 kvm leiligheta var på 6000 kroner pluss vann og kommuneskatt (tilsammen ca 7-7500) i måneden.

Ser noen nevner New Look som favoritt. Selv synes jeg klærne i den kjeden bare ser billig ut. Elendig kvalitet er det også.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Ja,ja... ikke alle har kanskje en formue å bruke på klør heller da, jeg syns New look er helt ok. Klart jeg skulle gjerne ha shoppa mer hos Monsoon, men det er jo litt dyrt da.... 800kr for en genser har jeg skjelden på lager.

Gjest Sesselja
Skrevet

New Look har helt klart behagelige priser i forhold til en del andre butikker, men personlig synes jeg en del andre billigkjeder har bedre utvalgt enn New Look.

Gjest SumoBryter
Skrevet
New Look har helt klart behagelige priser i forhold til en del andre butikker' date=' men personlig synes jeg en del andre billigkjeder har bedre utvalgt enn New Look.[/quote']

Hvilken butikk av Next, New Look og HM syns du har best kvalitet på klærne?

Gjest allium
Skrevet

Først og fremst Long Tall Sally - butikken som har klær som er for lange til meg, som er 1.79.

Dessuten Monsoon og Laura Ashley (ja faktisk, de har ikke bare småblomstret romantisk, men mye bra basis-tøy).

Nederst i South Molton Street ligger Petit Bateau. Barneklær sa du ? Ja, men størrelse 18 år passer meg faktisk. Lang- og kortermede t-skjorter i super kvalitet, og i England er det ikke moms på barneklær.

Ellers slenger jeg vel innom de vanlige kjedene. Spesielt Zara, som også har ganske lange klær. Next var bra på åttitallet, men kvaliteten er mye dårligere nå. Jeg synes Gap har tapt seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...