AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Dere damer. Hvor mange par sko bør en mann eie for å bli sett på som oppegående og normal? Og da tenker jeg på sko av alle slag. Anonymkode: 7a6b0...294
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Har du mer enn 4 par sko, så begynner jeg å lure! Anonymkode: adc9a...ffb 1
Tøytigern Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Du må se på hva du skal bruke dem til og ikke hvor mange par det er totalt. Du bør eie sko som kan dekke ulike behov til ulike årstider, samt sko til ulike anledninger. 4
Pillarguri Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Her er ihvertfall 8 som jeg anser nødvendig. Ville gjerne hatt litt flere par pensko også. Joggesko, fjellstøvler, sandaler, hverdagssko m/snøring, sorte pensko, lakksko, skistøvler, gummistøvler 2
Tøytigern Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Husk å pusse skoene. Alt for mange norske menn gir f i å pusse skoene og dyre fine sko ser ut som en dass. 1
Tøytigern Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Her er ihvertfall 8 som jeg anser nødvendig. Ville gjerne hatt litt flere par pensko også. Joggesko, fjellstøvler, sandaler, hverdagssko m/snøring, sorte pensko, lakksko, skistøvler, gummistøvler Vintersko. Helst to par, så det ene paret får lufte seg mens man bruker det andre. Det samme gjelder for hverdagssko. Lakksko er ikke nødvendig om man allerede har sorte pensko. 2
Pillarguri Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Vintersko. Helst to par, så det ene paret får lufte seg mens man bruker det andre. Det samme gjelder for hverdagssko. Lakksko er ikke nødvendig om man allerede har sorte pensko. Oi, jeg glemte vintersko. Enig i at man trenger to par.
Thyra Skrevet 28. mai 2019 #9 Skrevet 28. mai 2019 1 time siden, Pillarguri skrev: Oi, jeg glemte vintersko. Enig i at man trenger to par. Du kan bruke fjellstøvler som vintersko.
Tøytigern Skrevet 28. mai 2019 #10 Skrevet 28. mai 2019 4 timer siden, Thyra skrev: Du kan bruke fjellstøvler som vintersko. Hvis du vil ødelegge fjellskoa, så...
exictence Skrevet 28. mai 2019 #11 Skrevet 28. mai 2019 pensko, joggesko, sandaler, hverdagsko, vintersko
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #12 Skrevet 28. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du mer enn 4 par sko, så begynner jeg å lure! Anonymkode: adc9a...ffb Du mener fotballsko, skisko, slalomstøvler og kroks? Anonymkode: 8a161...15e 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #13 Skrevet 28. mai 2019 19 minutter siden, Tøytigern skrev: Hvis du vil ødelegge fjellskoa, så... Jeg bruker jaktstøvlene som vintersko innimellom og de er ikke ødelagt enda Anonymkode: 2f2b4...972
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #14 Skrevet 28. mai 2019 Jeg har solid med sko og har hatt en utrenskning og hivd noen slite, nå nylig. Sitter tilbake med: To par lette sommersko. Et nytt og ett mer slitt. To-tre par sko jeg pleier å bruke som innesko når jeg er på konferanser, tre-fire par sandaler, finsko, bunadssko, to-tre par joggesko, innesko for gymsal, høye og lave vintersko, marsstøvler, fotballsko, to par golfsko og skisko. Anonymkode: 8a161...15e 1
draug 75 Skrevet 28. mai 2019 #15 Skrevet 28. mai 2019 Jeg er nå ikke kvinne, men jeg tar meg den frihet å svare likevel. Fordi jeg mener at det er blant oss menn denne kunnskapen hører hjemme, og ikke damene. Det kommer faktsik tydelig i det første svaret: har du flere enn fire par, så er du tvilsom. Vel, fire par: joggesko, gummistøvler, vintersko,skisko. Hva har du da på deg i bryllupet til favorittfetteren til kjæresten din? Du har sko som dekker opp interessene dine, naturligvis. Og det kan være fotballsko, skisko, fjellsko, joggesko... Det holder vi utenfor i beregninga. Likens blir det hvis du har et arbeid som krever vernesko. Du må ha støvler til en regnværsdag. Ut over det, så trengs sko til utebruk, da må du ha et par kraftige solide sko med god såle. Og siden du antakelig ikke går i bare like bukser, må du ha minst et par i sort og et i brunt, så at du matcher påkledningen ellers.Du trenger videre et par sko til formelle anledninger, såkalte "pensko," de skal være som oftest være sorte, takk. Brune "pensko" til mørk dress, det ble en motegreie etter at en av de sharpere kledde mannlige stilikonene gjorde det, men er et typisk stilbrudd som viser at du ikke har peiling, og at du har blitt nedstemt av kjæresten din og/ eller ledet på ville veger av en selger som ikke ville ditt beste. Og så trenger du minimum et par skoletter/ vintersko/ støvler. Det er med andre ord et absolutt minimum med fire par, og da har du ikke flere sko enn du trenger i hverdagen. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. mai 2019 #16 Skrevet 28. mai 2019 (endret) Ingen mann eller kvinne trenger mer en maks 2 til 6 par sko Ja jeg er ikke kvinne. men jeg svarer uansett. Endret 28. mai 2019 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #17 Skrevet 28. mai 2019 1 par hverdagssko 1 par joggesko 1 par finsko 1 par støvler 1 par tursko 1 par vintersko 1 par slalomsko 1 par fotballsko om han driver med fotball 1 par crogs til å tråkke på seg når han skal ut å hente posten på lørdager. 1 par tøfler til vinteren. Anonymkode: 2ac49...b86
Kontorotta Skrevet 28. mai 2019 #18 Skrevet 28. mai 2019 Joggesko, treningssko til innendørs trening, fritidssko, hverdagssko, pensko (helst både sort og brun), vintersko (høye og lave), sandaler, fjellsko, motorsykkelsko (høye, lave, cross), av og på sko (type crocs elle liknende), støvler, arbeide i hagen sko..... Og plutselig forstod jeg hvorfor ganga alltid er fylt opp med sko.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #19 Skrevet 28. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du mer enn 4 par sko, så begynner jeg å lure! Anonymkode: adc9a...ffb Ok. Et par sneakers som han også spiller fotball, går i terrenget OG trener i (æsj). Et par vintersko. Finsko. Og et par støvler, som han også går på ski i med oldefar sine bindinger? Hva med fjellsko? Sykkelsko? Klatresko? Støvler? Sandaler? Gud forby at han liker å danse, gå på ski eller slalom, trenger badesko til interessen sin for fridykk, vernesko til jobben som anleggsarbeider eller fotballsko til old-boys laget torsdager? Anonymkode: a134c...c4c
_popcorn_ Skrevet 28. mai 2019 #20 Skrevet 28. mai 2019 10 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Ingen mann eller kvinne trenger mer en maks 2 til 6 par sko Ja jeg er ikke kvinne. men jeg svarer uansett. Ett par pumps/pensko, ett par bunadsko, et par gummistøvler, ett par joggesko, ett par slalomsko. Da har jeg fem par. Spørsmålet da er hva jeg bør prioritere: Treningssko sånn at jeg kan trene på senter hvor innesko er påkrevd? Litt finere skoletter/støveletter til de gangene jeg går på byen? Eller bør jeg ha vintersko i dette vinterlandet, eller går det greit å gå ut på byen å shopping i slalomskoene? Kan muligens kutte ut penskoene da, er vel ingen som bryr seg om jeg kommer i møkkete utslitte joggesko i bryllup og på galamiddager? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå