AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Jeg var nylig bortreist en uke og naboen (som har passet kattene før) fortalte at den ene katten rørte nesten ikke maten sin men lå bare under dyna og så lei seg ut hele uka jeg var borte Etter 3 dager begynte han å spise litt. Og da jeg kom hjem så skrek han så fælt at han mistet stemmen, og nusset meg for harde livet. Fikk nesten dårlig samvittighet av å reise bort jeg.. blir jo håpløst å dra noe sted om han blir så lei seg? Eller kan det ha vært tilfeldig? Katten er 1 år og mnd og jeg har vært bortreist 3 ganger siden jeg fikk han. Vanlig oppførsel av katter dette her? Anonymkode: aa16b...d84
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #2 Skrevet 27. mai 2019 Ja det vil jeg si... mine katter har kastet opp eller gjort fra seg inne når jeg har vært borte (ikke fordi de ikke har kasse eller kommer seg ut) som en type protest tror jeg. Gjør aldri det ellers.... Anonymkode: 30d82...f04 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Det tror jeg nok. Har opplevd noe lignende som deg. Anonymkode: 53373...e67 1
Elaine Marley Skrevet 27. mai 2019 #4 Skrevet 27. mai 2019 Ja, men katter er ulike. Jeg har opplevd katter som bare ignorerer meg i flere dager før de plutselig viser at de er glad for å se meg igjen. En annen har jeg opplevd at er kjempeglad, mjauer, er klengete i mange dager etter at man har kommet hjem. Så har jeg opplevd en katt som ikke brydde seg om jeg kom eller gikk, men var overlykkelig for å se daværende samboer igjen. Noen katter har jo ett menneske eller noen få de liker. Min katt bor ikke hos meg nå og han oppfører seg visst rart i flere dager etter at jeg har reist og jeg merket det samme da bare jeg og han var der og de andre reiste bort. Jeg har også merket det samme med hunder og at de tydelig er glad for å se en. Katter har jo litt mer dempet språk enn hunder, men jeg tror at de savner mennesket eller menneskene sine 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Ja, er vanlig for noen katter er ulike akkurat som andre dyr og mennesker, jeg hadde en katt for en god del år tilbake som nærmest slang seg rundt halsen min, om jeg hadde vært borte ett par dager.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Åh, det er jo litt trist og litt søtt at flere har opplevd det samme.. jeg er jo så glad i pelsdottene mine ❤️ Vurderer en tur til Australia og da blir det jo 3 uker borte, men får jo vondt av kattene mine om de skal mistrives så fælt i 3 uker! Den ene katten er Maine Coon og hun bryr seg ikke så mye som han andre, hun er fornøyd bare hun får kos og godbiter. Dere som har katter som blir litt deppa, reiser dere likevel? Eller drar dere på kortere turer bare? Anonymkode: aa16b...d84
Elaine Marley Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 Jeg kunne ikke ha med min katt da jeg begynte å studere så jeg er blitt vant til å dra fra han, men får litt dårlig samvittighet når jeg hører at han går og mjauer, er urolig og leter etter meg i flere dager. Men jeg vet at han har det bra selv om det er kjipt å dra fra han. Jeg får oppdateringer om han og historier om ting som har skjedd så tror han har det bra. Det blir kanskje litt annerledes når man bor med katten og drar fra katten for å dra på ferie og sånne ting
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Kan det hjelpe at katten får en god og svett t-skjorte som eieren har brukt, til å ha og snuse på, mens eieren er bortreist og andre passer katten? Eller blir det bare dumt? Anonymkode: a8b70...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan det hjelpe at katten får en god og svett t-skjorte som eieren har brukt, til å ha og snuse på, mens eieren er bortreist og andre passer katten? Eller blir det bare dumt? Anonymkode: a8b70...5bf Det hjelper nok på savnet! Anonymkode: 99f40...898 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hjelper nok på savnet! Anonymkode: 99f40...898 Så det blir bare verre for katten? Anonymkode: a8b70...5bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå