brum Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 Der hvor jeg jobber i dag har jeg to ukers oppsigelse fordi det fortsatt er i prøvetiden. I dag var jeg på intervju på en ny jobb og det ser veldig lovende ut, skulle få svar i morgen senest fredag. Hun som intervjuet meg lurte på om jeg hadde mulighet til å begynne allerede på mandag førstkommende. Jeg sa at jeg hadde oppsigelses tid og det forsto hun selvfølgelig. Kan jeg spørre om det er mulighet for å kunne slutte uten å jobbe ut oppsigelsestiden eller er det "ufint" å be om...har aldri sagt opp en jobb før så jeg er litt uvitende rundt dette her. Er det noen som har erfaringer/meninger rundt dette.....
Nella Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Det er fullt mulig å spørre sjefen din om redusert oppsigelsestid. Dersom det er greit med folk og de klarer seg uten deg er dette sjelden noe problem. Kan ikke se at det er "ufint" å spørre om. Når folk har nye jobber som venter på de og går i oppsigelsestid er de ofte litt mer demotivert også siden de venter på noe annet, noe som fører til mindre effetivitet osv som oftest da, ikke alle. Spør sjefen din du, men sier han at det ikke går så må du fullføre oppsigelsestiden din
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Det er lov å spørre. Jeg var i en sånn situasjon at jeg brukte 3 timer til og fra jobb og hadde en 3 mnd. gammel baby hjemme. Fant jo fort ut etter at svangerskapspermisjonen var over at dette maktet jeg ikke. Fikk lov av min sjef å gå på dagen dersom jeg fant noe nærmere bostedet.
zmurfette Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 Det skader ikke å spørre. Her hvor jeg jobber går folk som regel på dagen nå de sier opp, mest fordi de fleste går til konkurrerende firma.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Jeg slapp å følge oppsigelsestiden min da jeg jobbet i staten. Sluttet på fredag, og begynte i ny jobb som lå 40 mil unna mandagen etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå