Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en bugaboo donkey og elsker den, både som tvillingvogn og singelvogn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% avhengig av ditt bruksområde, behov og preferanser. 

Anonymkode: 2009c...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK mono 2 :)

Anonymkode: 7c8d2...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Thule urban glide 2 som kommer seg godt frem på vinterføre. Usikker oppover hvis det er veldig isete, hjulene er litt glatte. Til vårt bruk med dårlig brøyting og å komme seg over partier med kun smal tråkket sti, så kom vår vogn seg frem lettere enn andre vogner jeg så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (22 timer siden):

Emmajunga er en sinke av en vogn. Med hjul som ikke er svingbare fremstår den som kjøpt i 1997. Velg bugaboo. Beste vognene! 

Svingbare hjul på min Emmaljunga NXT90. Veldig fornøyd med den, eneste ulempen er små forhjul som gjør det vanskelig med trilling i kram snø.

Anonymkode: f829a...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 20.38):

Min mann er høy (190 cm) og den eneste vogna så langt vi har prøvd, der han ikke sparker borti ramma på vogna, er Thule Urban glide 2. Veldig bra å trille med! Nesten uansett underlag.
 

Vi har en 3-4 år gammel utgave så det kan hende de har endret på noen ting siden sist, men det som er negativt med den er at kalesjen i hverken bagdel sportsdel er ikke like dyp som feks i babyjogger sin tilsvarende vogn. Men har inntrykk av at nyere utgave har bedre kalesje. I tillegg er selene mer knot å demontere en hos babyjogger. Vi har hatt vogner: Thule urban glide 2, Simo kombivogn, Babyjobber summit x3 og en slags britax smile.

Ville definitivt enten prøve vogna dere skal kjøpe og gå med den i passelig tempo eller hvis det ikke er mulig, spør butikkbetjeningen hvilken vogn er bra for lange ben 😄

Anonymkode: e315a...20d

Min mann er 194 høy og sparker på ingen måte bort i noe på Emmaljunga vognen vår når han går.. 

Anonymkode: 26a46...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har baby født i mai og følte at det ble trangt i britax smile-vognen på vinteren, så vi kjøpte en brukt Stokke trailz (finnes ikke i butikkene lengre, men mange pent brukte å få tak i). Den har en kjempestor bagdel, så det var ikke noe problem å få vinterposen oppi og fortsatt ha god plass. Ganske dyp bag også og en lang kalesje, så den var lun å ligge i. Passer veldig bra til høye mennesker også, da bagdelen er høyt plassert. Eneste negative er at den er dårlig dempet sammenlignet med britax vognen, så den er ikke noe god å trille på grov grusveg. Også tar den mye plass i bilen i forhold til britax smile-vognen. Men utrolig god og solid vogn, så synes det er rart at de har sluttet å produsere den... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn egner seg best på vinterføre?🙆🏼‍♀️ 

har et øye for Emmaljunga men såå usikker. Er første barnet så ingen erfaring 🫶🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest90 skrev (5 timer siden):

Hvilken vogn egner seg best på vinterføre?🙆🏼‍♀️ 

har et øye for Emmaljunga men såå usikker. Er første barnet så ingen erfaring 🫶🏽

Vogn med fire store hjul. Vognene du kan få store hjul til er Emmaljunga nxt90 og Cybex Priam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest90 skrev (5 timer siden):

Hvilken vogn egner seg best på vinterføre?🙆🏼‍♀️ 

har et øye for Emmaljunga men såå usikker. Er første barnet så ingen erfaring 🫶🏽

Thule Urban Glide eller Babyjogger city elite. 

Jeg har emmaljunga nxt90 outdoor trek, den er ikke noe god på vinterføre syns jeg. Tung og kjører seg fast. 

Anonymkode: 3c5c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakt etter en god trille som blir nokså liten sammenslått (ikke så liten nødvendigvis at den kan gå som håndbagasje på fly), god solskjerming/kalesje og lurer på om det kan være lurt med litt større hjul slik at den takler bedre ujevnt underlag. Har sett på Easywalker Jackey2 XL men har ikke funnet så mye info om den. Hvilken trille ville dere anbefalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest90 skrev (På 16.7.2024 den 10.31):

Hvilken vogn egner seg best på vinterføre?🙆🏼‍♀️ 

Lufthjul er gode, så kan anbefale Mountain buggy. Har brukt den til flere barn selv (prøvd andre og), og denne er absolutt best på det. Snø klebrer seg aldri på hjulene.

Eilis skrev (På 5.7.2024 den 23.11):

Obs husk at babyer ikke skal sove ute når det er -10 og lavere 

Dette er et litt vel bastant utsagn. Det er absolutt mulig for babyer å sove ute kaldere enn -10 grader, man må bare påpasse forholdene rundt. Om barnet ligger i en god og lun vognpose, og vognen står på et skjermet sted så kan de fint sove ute. Dette gjør småbarn nord for polarsirkelen ofte, så folk sør for det trenger ikke være så bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (10 timer siden):

Lufthjul er gode, så kan anbefale Mountain buggy. Har brukt den til flere barn selv (prøvd andre og), og denne er absolutt best på det. Snø klebrer seg aldri på hjulene.

Dette er et litt vel bastant utsagn. Det er absolutt mulig for babyer å sove ute kaldere enn -10 grader, man må bare påpasse forholdene rundt. Om barnet ligger i en god og lun vognpose, og vognen står på et skjermet sted så kan de fint sove ute. Dette gjør småbarn nord for polarsirkelen ofte, så folk sør for det trenger ikke være så bekymret.

Skal du virkelig krangle på dette😂 Er en anbefaling som spesielt gjelder de minste babyene. Handler om at de blir raskere nedkjølt ved å puste inn kald luft.

Jeg bor godt nord for polarsirkelen men ville aldri latt liten baby sove ute i minus ti når dette ikke er anbefalt. Man gjør som man vil og stort sett går det bra, men er vel noen tilfeller det ikke har gått bra så derfor kommer slike anbefalinger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bli klare for å selge vår kjære Britax Go Big 2 og skaffe oss ei sportsvogn som blir mer kompakt sammenslått og som kan brukes både i by og terreng. Vil ha tilnærmet flat liggestilling og god kalesje, samt gode hjul som også takler både sørpe og snø gjennom lange Nordlandsvintre. Baby nærmer seg 10 mnd og er foreløpig liten av vekst, og ikke helt stabil sittende alene enda. 

Er det Babyjogger City Elite 2 som er tingen eller har dere andre forslag? Aller helst rimeligst mulig (ser derfor på Babyjogger over Thule, ikke trenger vi løpemulighet heller) - men om noe er innmari bra så skal jeg greie å forsvare det. 

Anonymkode: ac4ed...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har City Elite 2 og Thule urban glide 2 og foretrekker helt klart babyjogger til hverdags. Tar mindre plass (UG er ekstremt lang, bredere og har større hjul som lettere bumper inni noe), enklere å justere. 

Det negative med Elite 2 er at den er relativt bred (vi hadde Smile 2 som hovedvogn i starten, den er veldig nett og smal, så måtte venne oss til Elite 2) og at små barn ikke sitter kjempebra i den, siden den er litt tilbakelent og ikke vendbar. Jeg synes den er best fra ett år og opp om de skal sitte optimalt, men med mimimizer har det funka helt ok. Til gjengjeld har du en god og stabil sovevogn som varer vognperioden ut, selv vår unge som var langt over snitt kunne sitte godt i den lenge. 

Vil du ha noe hakket mer smidig så er nok mini gt bedre. Jeg synes ikke at GT var like stabil som Elite (og dermed litt skumlere å forlate barnet sovende i), så vi valgte Elite. Men igjen så spørs det på bruken. Til trilling i by og med bil er nok gt best. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har City Elite 2 og Thule urban glide 2 og foretrekker helt klart babyjogger til hverdags. Tar mindre plass (UG er ekstremt lang, bredere og har større hjul som lettere bumper inni noe), enklere å justere. 

Det negative med Elite 2 er at den er relativt bred (vi hadde Smile 2 som hovedvogn i starten, den er veldig nett og smal, så måtte venne oss til Elite 2) og at små barn ikke sitter kjempebra i den, siden den er litt tilbakelent og ikke vendbar. Jeg synes den er best fra ett år og opp om de skal sitte optimalt, men med mimimizer har det funka helt ok. Til gjengjeld har du en god og stabil sovevogn som varer vognperioden ut, selv vår unge som var langt over snitt kunne sitte godt i den lenge. 

Vil du ha noe hakket mer smidig så er nok mini gt bedre. Jeg synes ikke at GT var like stabil som Elite (og dermed litt skumlere å forlate barnet sovende i), så vi valgte Elite. Men igjen så spørs det på bruken. Til trilling i by og med bil er nok gt best. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Takk for gode innspill! Vi er «heldigvis» vant til bred vogn, Go Big er ganske stor, og jeg tror fordelene med Elite veier opp for størrelsen - dessuten har vi Skoda Superb med stort bagasjerom så det tror jeg går greit.

Dog veldig godt innspill at små barn ikke sitter så godt i den - samtidig synes jeg egentlig ikke knøttet mitt sitter spesielt godt i Go Big heller… Egentlig skulle vi nok hatt en ergonomisk sittedel nå, vi trengte det ikke med den mye mer solide storebroren som snart blir tre, men fordi det behovet er ganske kortvarig så tror jeg ikke vi orker den utgiften - Minimizer fungerer greit nok selv om det ikke er helt optimalt. 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som har erfaring med Nuna Mixx Next? Kan maxi-cosi bilstol brukes i den? Ser at nuna har egen bilstoladapter-type. Babyen kommer i Sept, så lurer på om hvordan Nuna fungerer om vinteren.

Anonymkode: fce82...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne?☺️

 

 

IMG_5535.png

Anonymkode: 00f6f...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er førstegangs foreldre på jakt etter en barnevogn som passer våres behov. Vi føler de i butikken kun prøver å selge (som er jobben deres🤪). Vi har testet en god haug med ulike typer fra lavpris til høypris, og har landet på bugaboo fox 5 eller tfk mono 2. Vognene er jo såpass dyre at vi vil være helt sikker på at den er den rette for oss, så derfor trenger vi pros and cons fra dere🙏🏼

 

Litt om våres behov:

Vi bor i Bergen sentrum, så vi liker å gå på tur i terreng (ikke helt offroad, tenk grussti), men trenger og en vogn som passer til å gå rundt i butikker o.l. Vi bor i 3 etg. uten heis, så vognen, spesielt liggedelen, er nødt til å være lett.
 

Setter også stor pris på tips om ande vogner. 
 

Anonymkode: 7b69d...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...