Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har litt mer peiling på kjøp av barnevogn. Pleier noen butikker og ha tilbud under black week i november? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiheigra skrev (På 4.10.2022 den 8.02):

Dere som har litt mer peiling på kjøp av barnevogn. Pleier noen butikker og ha tilbud under black week i november? ☺️

Vi fant bugaboo fox på tilbud til 9.000 kr. Men tror det var fox 2 (utgående modell), mens fox 3 var på vei inn. Så om det kun var black week eller et generelt tilbud til dem ble utsolgt er jeg derimot litt usikker på. Men vet ei venninne kjøpte emmaljunga nxt90 på tilbud. Også usikker på om det var pga black week eller utgående modell. 

Har du litt tid på deg, så dukker det opp tilbud eller rabattkoder med jevne mellomrom :) Og er du med i ei termingruppe på facebook, så har dem (hvertfall på min side) vært flink å dele rabattkoder, tilbud ol.

Anonymkode: 2061a...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot litt eksperttips fra erfarne vognbrukere! Vi skal ha førstemann i Mars, og har begynt å titte på vogn.

Vårt behov:
- Lett å legge sammen og bære. Vi bor i 2 etg uten heis.
- Fin å kjøre på forskjellig byunderlag (slaps/snø, brostein, noe grus, av/på kollektivt).
- God til høye foreldre. Jeg er 180 og mannen er 185 cm. 
- Høy sittedel på sportsdelen, da vi sannsynligvis får en høy baby.

Sålangt er følgende på radaren:
- Britax Smile 3 eller 4. Minus at håndtak ikke kan justeres i høyden. Pluss på pris. 
- Bugaboo Fox 3, men kjenner jeg lener mer vekk fra denne pga den lave liggedelen kombinert med pris. 
- Cybex Priam. Denne ser jo egentlig perfekt ut? Erfaringer? Prisen tilsier at vi skal være ganske sikker. 
- Nuna Nexxt. Ser også veldig grei ut? Ok pris for kombi!

Noen som har erfaringer med disse, positivt og/eller negativt? Tar imot alle råd med takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (5 timer siden):

Tar gjerne imot litt eksperttips fra erfarne vognbrukere! Vi skal ha førstemann i Mars, og har begynt å titte på vogn.

Vårt behov:
- Fin å kjøre på forskjellig byunderlag (slaps/snø, brostein, noe grus, av/på kollektivt).

- Britax Smile 3 eller 4. Minus at håndtak ikke kan justeres i høyden. Pluss på pris. 
- Bugaboo Fox 3, men kjenner jeg lener mer vekk fra denne pga den lave liggedelen kombinert med pris. 
- Cybex Priam. Denne ser jo egentlig perfekt ut? Erfaringer? Prisen tilsier at vi skal være ganske sikker. 

Noen som har erfaringer med disse, positivt og/eller negativt? Tar imot alle råd med takk! 

Vi har Britax Smile 3. Er forsåvidt fornøyd. Noen ting jeg ikke er fornøyd med, og av og til drømmer jeg om andre vogner, men så vet jeg at det sikkert ville vært ting med de andre vognene jeg også ville irritert meg over 🙊tror egentlig ikke det finnes en helt perfekt vogn 😂

Liker at det er en lett vogn som er superlett å legge sammen. Ingen problemer med å løfte den inn i bagasjerommet når vi farter rundt. Lett å koble på bilstolen. Jeg var også bekymra for at håndtaket skulle bli litt for lavt siden det ikke kan justeres i høyden, men det har gått helt fint! Jeg er 184 og bruker håndtaket innstilt helt rett i forhold til ramma :) kan også ha den enda ett hakk høyere vinklet om man ønsker. Bagdelen var høy og fin, men ble noe kort for vår lange lange baby 🙊 vi byttet derfor til sittedelen når hun var 5 mnd. Sittedelen synes jeg er for lav. Når kalesjen er ute må jeg bøye meg ned for å se ansiktet hennes (men dette er jo også fordi kalesjen er veldig stor og god😄).

Det største minuset synes jeg dog er at den virker litt vinglete nå når vi har brukt den en del. Det KAN være fordi vi brukte den en del på grov grussti, men  synes egentlig en vogn skal tåle det.. så av og til drømmer jeg om en stødigere vogn, men da vet jeg at den hadde vært tyngre og kanskje ikke like smidig å ta med seg overalt med bil ☺️

Anonymkode: 8c165...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (18 timer siden):

Vårt behov:

Har ikke erfaringer med disse du nevner. Men kan anbefale uppababy. Vi har cruz (lånte bagdel, men den kan kjøpes løst), valgte cruz over vista fordi den er lettere og mindre. Vi er veldig fornøyd. Håndtak kan justeres, kalesjen kan utvides til større, men og høyere, den tar lite plass i bil og er lett å bære, sittedel kan snus begge veier, kjempegod å trille, den er nydelig fin 😊

Anonymkode: 1d410...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har Britax Smile 3. Er forsåvidt fornøyd. Noen ting jeg ikke er fornøyd med, og av og til drømmer jeg om andre vogner, men så vet jeg at det sikkert ville vært ting med de andre vognene jeg også ville irritert meg over 🙊tror egentlig ikke det finnes en helt perfekt vogn 😂

Liker at det er en lett vogn som er superlett å legge sammen. Ingen problemer med å løfte den inn i bagasjerommet når vi farter rundt. Lett å koble på bilstolen. Jeg var også bekymra for at håndtaket skulle bli litt for lavt siden det ikke kan justeres i høyden, men det har gått helt fint! Jeg er 184 og bruker håndtaket innstilt helt rett i forhold til ramma :) kan også ha den enda ett hakk høyere vinklet om man ønsker. Bagdelen var høy og fin, men ble noe kort for vår lange lange baby 🙊 vi byttet derfor til sittedelen når hun var 5 mnd. Sittedelen synes jeg er for lav. Når kalesjen er ute må jeg bøye meg ned for å se ansiktet hennes (men dette er jo også fordi kalesjen er veldig stor og god😄).

Det største minuset synes jeg dog er at den virker litt vinglete nå når vi har brukt den en del. Det KAN være fordi vi brukte den en del på grov grussti, men  synes egentlig en vogn skal tåle det.. så av og til drømmer jeg om en stødigere vogn, men da vet jeg at den hadde vært tyngre og kanskje ikke like smidig å ta med seg overalt med bil ☺️

Anonymkode: 8c165...104

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke erfaringer med disse du nevner. Men kan anbefale uppababy. Vi har cruz (lånte bagdel, men den kan kjøpes løst), valgte cruz over vista fordi den er lettere og mindre. Vi er veldig fornøyd. Håndtak kan justeres, kalesjen kan utvides til større, men og høyere, den tar lite plass i bil og er lett å bære, sittedel kan snus begge veier, kjempegod å trille, den er nydelig fin 😊

Tusen takk begge to! Dette var veldig nyttig. Betryggende å høre at Smile ikke ble for lav for deg på 184! 
Uppababy Cruz legges til på listen av aktuelle vogner å titte på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helne90 skrev (4 minutter siden):

Tusen takk begge to! Dette var veldig nyttig. Betryggende å høre at Smile ikke ble for lav for deg på 184! 
Uppababy Cruz legges til på listen av aktuelle vogner å titte på! 

Uppababy er forferdelig skranglete og fungerer dårlig på grus og slaps er min erfaring. Det er definitivt en vogn laget i USA og ikke for norske forhold.

Har du forresten sjekket ut Maxicosi lila xp? Den er VELDIG stor i kalesjen og den er høy. Jeg føder barn i 4,5-kilosklassen som holder seg store for alderen og vi vurderte denne. Nå er den jo ganske stor ellers da, så fordi vi ender opp med en gang på 3 kvm når vi flytter så trumfet liten vogn også tar vi det bare som det kommer om 3 år ish når hun begynner å vokse ut av den.

Endte derfor opp med Cybex Balios s lux. Høyden fungerer greit mtp at mannen min er 1,83 cm og den er så liten og lett at jeg heller hadde prioritert det hvis dere bor i 2 etg uten heis. Vi har tidligere uansett endt opp med å kjøpe en rimelig og enkel vogn vi ikke er redde for når vognperioden går mot slutten.

Anonymkode: 60db1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uppababy er forferdelig skranglete og fungerer dårlig på grus og slaps er min erfaring. Det er definitivt en vogn laget i USA og ikke for norske forhold.

Har du forresten sjekket ut Maxicosi lila xp? Den er VELDIG stor i kalesjen og den er høy. Jeg føder barn i 4,5-kilosklassen som holder seg store for alderen og vi vurderte denne. Nå er den jo ganske stor ellers da, så fordi vi ender opp med en gang på 3 kvm når vi flytter så trumfet liten vogn også tar vi det bare som det kommer om 3 år ish når hun begynner å vokse ut av den.

Endte derfor opp med Cybex Balios s lux. Høyden fungerer greit mtp at mannen min er 1,83 cm og den er så liten og lett at jeg heller hadde prioritert det hvis dere bor i 2 etg uten heis. Vi har tidligere uansett endt opp med å kjøpe en rimelig og enkel vogn vi ikke er redde for når vognperioden går mot slutten.

Det er ikke riktig det du skriver om uppababy. Du har garantert prøvd/sett/hørt om en eldre uppababy. Nå er det v2 som gjelder. Det er kjempegode vogner. Vi har bred bruk av vognen, så jeg har virkelig testet den. Bruk både på grus og slaps fungerer fint. I tillegg har vi, og har hatt, mange andre vogner og sammenlignet, uppababy er kjempegod. Den er veldig undervurdert i Norge. Cruz v1 er en dårlig vogn, den er beregnet for reising og kjøpesenter etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har tittet på vogner, og det stod mellom emmaljunga nxt90 og cybex priam. Egentlig mest cybex, siden vi likte høyden og at bilsetet (i samme merke eller maxicosy) kan settes rett på vognen. 

Men ble plutselig veldig usikker når jeg kom over danske trustpilot 😳 Der blir begge merkene med nevnte vogner heftig kritisert.

https://dk.trustpilot.com/review/cybex-online.com (du kan klikke deg innpå emmaljunga også nederst på siden)

Er dette overdrevet, eller er det noe sannhet i de anmeldelsene? 🙈 Vet jo at det som regel er dritt som blir anmeldt, og ikke når folk er fornøyde som regel...

Anonymkode: c7664...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 15.11):

Jeg og mannen min har tittet på vogner, og det stod mellom emmaljunga nxt90 og cybex priam. Egentlig mest cybex, siden vi likte høyden og at bilsetet (i samme merke eller maxicosy) kan settes rett på vognen. 

Men ble plutselig veldig usikker når jeg kom over danske trustpilot 😳 Der blir begge merkene med nevnte vogner heftig kritisert.

https://dk.trustpilot.com/review/cybex-online.com (du kan klikke deg innpå emmaljunga også nederst på siden)

Er dette overdrevet, eller er det noe sannhet i de anmeldelsene? 🙈 Vet jo at det som regel er dritt som blir anmeldt, og ikke når folk er fornøyde som regel...

Anonymkode: c7664...dcb

Se her MASSIVE Reversible-Seat Stroller Guide: GOOD vs TRASH ! - YouTube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-P skrev (På 24.10.2022 den 7.47):

Har noen prøvd ut Yngri Juva? 😄 

synes den på bilde ser veldig lett og fin ut😅 

Jeg prøvde den såvidt i butikk her om dagen og den virket faktisk helt grei. Om man ikke har krav til veldig liten vogn sammenlagt osv slik vi har så virket den som er greit og rimelig alternativ. Er vel på tilbud komplett på Barnas hus nå for 4000 kr. Men klart, det er forskjell på å se på den i butikken og å bruke den over noen år, så det kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen med erfaring med cybex balios s lux som bagvoGn? Blir mest asfalttrilling, noe grus

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen med erfaring med cybex balios s lux som bagvoGn? Blir mest asfalttrilling, noe grus

Anonymkode: 819f7...cae

Har kjøpt den men ikke tatt i bruk enda. Den er ganske liten, men sist måtte vi uansett bytte til sportsdel ved rundt 4 mnd selv om vi hadde stor bag.

Den virker veldig grei å trille, hjulene er mye selv om de ikke har luft og demningen virker god. Men, har som sagt ikke prøvd den annet enn utenfor der og da uten baby. For oss trumfet prisen, at den tar liten plass, enkel å legge sammen og at man kan legge sammen bagdelen flatt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tips til Hvilke vogner man kan klikke bilstol i vogna? 

Jeg ønsker en solid vogn, skulle helst hatt like store hjul. Men ser det ikke er så mye av det. Har sett på Emmaljunga nxt90 - noen som vil dele erfaringer med denne? Vi bor landlig så ikke ute etter en by vogn. 

Anonymkode: e83ca...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere tips til Hvilke vogner man kan klikke bilstol i vogna? 

Jeg ønsker en solid vogn, skulle helst hatt like store hjul. Men ser det ikke er så mye av det. Har sett på Emmaljunga nxt90 - noen som vil dele erfaringer med denne? Vi bor landlig så ikke ute etter en by vogn. 

Anonymkode: e83ca...d28

Du kan det med de fleste vogner nå, må bare kjøpe adaptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står mellom Cybex Priam og Bugaboo Fox 3. 

I butikken forklarte den ansatte at det var en fordel av bugabooen hadde håndtaket til vaffelen på midten over bagdelen. Det gjør at den blir lettere å bære på den. 
Men lurer på hvor ofte det er behov for å bære rundt på bagdelen, i hvilke situasjoner gjør man det? 
Er det en stor fordel av håndtaket ikke ligger i kalesjen, men over hele bagdelen slik at man kan ta den under armen? 

Anonymkode: 05449...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I butikken forklarte den ansatte at det var en fordel av bugabooen hadde håndtaket til vaffelen på midten over bagdelen. Det gjør at den blir lettere å bære på den. 
Men lurer på hvor ofte det er behov for å bære rundt på bagdelen, i hvilke situasjoner gjør man det? 
Er det en stor fordel av håndtaket ikke ligger i kalesjen, men over hele bagdelen slik at man kan ta den under armen? 

Jeg står også mellom de to. Har du laget det en for og i mot liste på vognene eller har noen argumenter for den ene eller den andre som du har lyst til å dele?

Anonymkode: dd0b0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bærer inn bagdelen om jeg skal inn noe sted jeg ikke kan ha med vogna, og baby sover. (Oftest når vi er på barselyoga; baby sovner på veien dit og jeg tar med bagen inn. Har også gjort det hos en venninne som bor i leilighet uten heis. Men det er ikke nødvendigvis en situasjon som oppstår ofte, nei.) Har forøvrig en vogn med håndtak i kalesjen (Britax Smile II), uten at jeg syns det har vært noe problem. 

En ting jeg personlig syns er noe herk med Bugaboo Fox er at man må bygge om bagdelen til sittedelen, sånn at man ikke bare kan enkelt skifte fram og tilbake. Her kunne vi bruke samme vogn til storesøster og lillesøster i sommer, enten med baby i bæresele og største i vogn, eller baby i vogna og største på sparkesykkel eller søskenbrett. Nå nærmer baby seg seks måneder, og veksler mellom å bruke sittedelen om hun er våken og bagdelen når hun skal sove og jeg trenger bære bagen inn noe sted. Sittedelen på Fox kan heller ikke legges flatt (såkalt "ergonomisk" - bedre når liten baby skal sitte, fare for at de synker sammen i brystet når de skal sove), og da er det ekstra uheldig at man ikke kan bytte fram og tilbake om man har en baby som vil opp og titte litt, syns jeg.

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...