Gå til innhold

Vil tvinge folk til å ta lån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis 90% av muslimer ikke tar opp lån, så lurer jeg veldig på hvordan de har råd til å kjøpe opp omtrent alt av eneboliger som kommer på markedet i området her...

Anonymkode: 05cc9...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis 90% av muslimer ikke tar opp lån, så lurer jeg veldig på hvordan de har råd til å kjøpe opp omtrent alt av eneboliger som kommer på markedet i området her...

Anonymkode: 05cc9...6af

Utrolig mange tar opp lån av dem. Mest somaliere som ikke gjør det! 

Anonymkode: d9f10...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som hindrer en norsk bank å gi et muslimsk lån. I det tilfellet så vil banken kjøpe huset og leie det ut til personen. Når lånet er nedbetalt så blir eierrettighetene overført. Grunnen til at det ikke eksisterer er fordi det er ikke den egentlige grunnen til at de ikke tar opp lån, grunnen er mangel på startkapital og fast inntekt.

 

Det de ikke kan få er et lån hvor staten betaler rentene for dem.

Anonymkode: e4d92...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere?

Jeg tenker dette:

Sitat

 At folk ikke liker å betale renter – det er det ikke det offentliges oppgave å løse. Vi skal ikke tilpasse oss andre kulturer og religioner når vi innretter offentlige tjenester. Det fører til at integreringen feiler, sier Helgheim.

 

Anonymkode: f1f23...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt vi bør "tilpasse oss". Det vil hjelpe alle, ikke bare muslimer.

Synes dette her var særdeles treffende:

– Forslaget som går på leie til eie – der leia egentlig er en betaling på bolig – det er bare en måte å tilpasse seg muslimer som ikke vil ta opp lån.

– Vil dere stoppe en ordning som kan hjelpe flere inn på boligmarkedet, fordi den også kan hjelpe muslimer?

FrP er så i mot muslimer, at de ikke vil sette inn tiltak som vi alle er tjent med, fordi muslimer også er tjent med dem. Det hele er faktisk ganske sykt.

Anonymkode: dc840...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes absolutt vi bør "tilpasse oss". Det vil hjelpe alle, ikke bare muslimer.

Synes dette her var særdeles treffende:

Anonymkode: dc840...61d

En slik ordning vil føre til høyere boligpriser og må finansieres med høyere skatter.

Anonymkode: e4d92...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes absolutt vi bør "tilpasse oss". Det vil hjelpe alle, ikke bare muslimer.

Synes dette her var særdeles treffende:

 

 

Anonymkode: dc840...61d

Du vet det at bankene er avhengige av å tjene penger? De tjener penger på utlånsrenter, blant annet. Hvilke omkostninger og gebyrer osv. tenker du skal være lov i et "rentefritt" lån? De må jo få inn penger på en eller annen måte, så om de kaller det renter eller om de kaller det gebyrer er vel ett fett? En ting er sikkert, det blir ikke billigere selv om man kaller det lån uten renter.

Eller mener du at banken skal kjøpe et hus, og hver husleie er et avdrag på huset, og at man ikke skal betale renter i det hele tatt?

Skal det stige med generell prisstigning hvert år da eller? Hva med inflasjon? 

Anonymkode: f1f23...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...