AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #1 Skrevet 27. mai 2019 Eller folk med ansinitet. Vet ikke om dette her gjelder flere barnehager, men er i allefall en av de største kjedene. Fordi de ikke ønsker å tape penger. Om jeg ikke tar feil har dette selskapet gått i pluss så det griner i mange år. De skal altså satse på unge folk uten kompetanse og erfaring fordi det er = billig. Har det noe å si? Anonymkode: ae4fe...d3f 4
Sinsiew Skrevet 27. mai 2019 #3 Skrevet 27. mai 2019 Hvilke barnehager er dette? Lille her går i FUS, og der er ee veldig på å ansette fagfolk.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #5 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Sinsiew skrev: Hvilke barnehager er dette? Lille her går i FUS, og der er ee veldig på å ansette fagfolk. ESPIRA https://www.dagbladet.no/nyheter/barnehage-kjempen-har-sluttet-a-ansette-fagarbeidere---avslorende-og-opprorende/71117677 Anonymkode: ae4fe...d3f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #6 Skrevet 27. mai 2019 Jeg synes det er flaut. Anonymkode: 053d0...322 3
Sinsiew Skrevet 27. mai 2019 #7 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ESPIRA https://www.dagbladet.no/nyheter/barnehage-kjempen-har-sluttet-a-ansette-fagarbeidere---avslorende-og-opprorende/71117677 Anonymkode: ae4fe...d3f Ouf, det er for dårlig..
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #8 Skrevet 27. mai 2019 Hadde aldri sendt mine barn i en slik barnehage. Aldri. Ingen med vettet i behold hadde gjort det. Anonymkode: 1ce25...625 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Det er tragisk. Syntes dog det er hakket mer tragisk at familiebarnehagene får drive på disp. Og ikke trenger å følge bemanningsnormer. espira prøver i alle fall. Anonymkode: 24fa1...df2 1
Jadzia Skrevet 27. mai 2019 #10 Skrevet 27. mai 2019 Første jeg tenkte da jeg så det i dag, er at jeg er innmari glad at ungene mine ikke går i en av de barnehagene. Jeg synes det er hårreisende med en sånn holdning. Det viktigste er barna som går der, ikke pengemaskinen. Jeg skjønner at de må få det til å gå rundt, men de tar jo ut svære overskudd hvert år og har en himla svær egenkapital, så det her er bare tull! 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #11 Skrevet 27. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller folk med ansinitet. Vet ikke om dette her gjelder flere barnehager, men er i allefall en av de største kjedene. Fordi de ikke ønsker å tape penger. Om jeg ikke tar feil har dette selskapet gått i pluss så det griner i mange år. De skal altså satse på unge folk uten kompetanse og erfaring fordi det er = billig. Har det noe å si? Anonymkode: ae4fe...d3f Dette ser man jo over hele linja - private og offentlige barnehager har "like mye" å rutte med. I offentlige går hele summen til barna, i de private taes det ut et større overskudd. En behøver ikke være rakettforsker for å se at det betyr mindre penger brukt på barn i de private foretakene. En driver ikke barnehage (eller et annet firma) fordi en er "så snill". En driver et firma for å tjene penger. Var en ikke interessert i fortjeneste ville en forblitt lønnsmottaker. Anonymkode: 35c86...888 6
Hedersbrukeren Skrevet 27. mai 2019 #12 Skrevet 27. mai 2019 Kan det være at de mener unge fagfolk og ikke-fagfolk også kan gjøre en god jobb i mange av stillingene innenfor denne typen arbeid, og at de av økonomiske hensyn ikke mener det f.eks er verdt den ekstra kostnaden å ansette eldre fagfolk med lang ansiennitet? Er det nødvendigvis slik at det er riktig og fornuftig innenfor et slik yrke at man skal tjene mer jo eldre man er, så å si? I næringslivet vil man alltid tøye grenser og prøve å maksimere lønnsomhet ut fra de rammebetingelser man er gitt, i dette tilfellet innebærer det selvsagt en omdømmerisiko man kanskje ikke har tenkt på før vi nå ser de oppslagene som har kommet 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #13 Skrevet 27. mai 2019 Styrer unna Espira barnehage fra nå av. Anonymkode: 45da2...3f7
Gjest nicecar Skrevet 27. mai 2019 #14 Skrevet 27. mai 2019 Man burde boikotte barnehagene i den kjeden, for de bryr seg utelukkende KUN om profitt og ingenting annet. Det virker for meg at de gir blank F i at det går utover de uskyldige små barna, og slike barnehager kan man ikke ha.
Teyla Skrevet 27. mai 2019 #15 Skrevet 27. mai 2019 Leser dere egentlig artikkelen før dere kommenterer? Dette handler om den nye bemanningsnormen som kommer til høsten. Som er super! Men det betyr at denne kjeden skal ansette mange nye, og fordi finansieringen for denne normen ikke er på plass, eller fullt dekt (husker ikke helt) før om 2 år, har de satt disse tiltakene nå. Ved første øyekast virker dette klønete. Og jeg er enig i at profitt på barnehagedrift er ufint, men uten disse private barnehagene hadde vi vært laaang unna god barnehagedekning. Og, kan vi ikke heller glede oss over at det skal ansettes flere? At de skal følge normen? Og, også være en fin plass for nyutdannede og unge å få seg jobb, som faktisk kan være lytt vanskelig 😉 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #16 Skrevet 27. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Styrer unna Espira barnehage fra nå av. Anonymkode: 45da2...3f7 Jeg pleier å prøve å styre unna alle barnehager når jeg er ute å kjører, ikke bare espira. Anonymkode: 276ac...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #17 Skrevet 27. mai 2019 Dette er så kynisk og hårreisende som det kan bli! Jeg tror ikke det bare er Espirabarnehagene som gjør dette. Jeg har selv fått erfare at en annen privat barnehagekjede foretrekker å ansette folk uten særlig ansenitet for å spare penger. Det kan vel umulig være lovlig i hht. at ansiennitet og faglig kompetanse skal vektlegges og prioriteres i en ansettelsesprosess? Jeg håper og tror at fagforbundet tar tak i dette og at de får satt en stopper for slik kynisk atferd!😡 Men samtidig beviser også dette at pedagog og bemanningsnormen har for mange smutthull og er for udefinert slik at sånne uholdbare situasjoner oppstår. Synd at dette skal gå utover barna våre! Anonymkode: 92943...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #18 Skrevet 27. mai 2019 Jeg lurer på om det i det hele tatt er lovlig? Det å sette slike betingelser for ansettelse? Vi kan ikke ansette folk med fagbrev eller så og så høy ansenitet? Anonymkode: f72d1...086
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #19 Skrevet 27. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å prøve å styre unna alle barnehager når jeg er ute å kjører, ikke bare espira. Anonymkode: 276ac...0cb Ha-ha 🙄 Anonymkode: 09d56...7e0 2
Isambard Skrevet 27. mai 2019 #20 Skrevet 27. mai 2019 Det er en ikkesak. Private barnehager har samme krav til antall pedagoger per barn som kommunale. Det er lovfestet. Flott at de satser på nyutdannede. Det må en privat bedrift få lov til å styre selv. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå