Gå til innhold

Fikk angstanfall etter sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går fikk jeg et angstanfall etter sex med kjæresten min. Jeg ble utsatt for overgrep for mange år siden, og har som følge av det PTSD. Har ikke vært plaget med dette på mange år nå, men i går gjorde han noe som «trigget» det litt. Han har aldri sett meg sånn før, og nå føler han at det er hans feil, noe det selvfølgelig ikke er. Han vet om overgrepet. Er redd jeg har «skremt» han fra å ha sex med meg.. :tristbla:

Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Kanskje noen har opplevd liknende og har forslag til hvordan jeg kan snakke med kjæresten om det? Føler så mye frykt og skam nå. 

Anonymkode: 45ec6...43d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor klem❤

Kanskje du kan vise kjæresten det du har skrevet her? Både du og han vil nok føle dere bedre. 

Skammen er ikke din, den tilhører den som skadet deg. Er det riktig at du og kjæresten skal lide av noen andres feilgrep? Nei. Men et angstanfall kommer av seg selv. Kjemiske reaksjoner settes i gang i hjernen, og så skjer det automatisk. Etterpå er anfallet over. Da kan du enten krølle deg i fosterstilling, eller klappe deg selv på skulderen og si at det er over nå og at du var kjempeflink som kom deg gjennom det. 

Jeg fikk et anfall en gang etter sex, men har ikke opplevd overgrep. Heller tvang jeg meg selv til å ha sex med fyren fordi "han var jo så snill og fortjente det". Han var veldig god når det skjedde, så meg rett i øynene og prøvde å få kontakt, strøk meg på armen og snakket vennlig til meg. Når det var over var han veldig forståelsesfull. Jeg gikk utav det med takknemlighet for hans reaksjon, å skamme seg over ting er ikke helt min greie.

Hvis dette er til stor plage for dere, så må profesjonell hjelp til. En haug med fremmede på KG er ikke lurt når vi snakker om PTSD og andre diagnoser.

Lykke til❤

Anonymkode: 03cf3...14f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, det hørtes ikke bra ut. Kanskje du rett og slett ikke var klar for det? Ta deg tiden du trenger! Og det bør jo kjæresten forstå også.

Anonymkode: fdc62...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen lenge, har alltid følt meg trygg med han. Har aldri skjedd før med han, kun en tidligere partner rett etter overgrepet..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stor klem❤

Kanskje du kan vise kjæresten det du har skrevet her? Både du og han vil nok føle dere bedre. 

Skammen er ikke din, den tilhører den som skadet deg. Er det riktig at du og kjæresten skal lide av noen andres feilgrep? Nei. Men et angstanfall kommer av seg selv. Kjemiske reaksjoner settes i gang i hjernen, og så skjer det automatisk. Etterpå er anfallet over. Da kan du enten krølle deg i fosterstilling, eller klappe deg selv på skulderen og si at det er over nå og at du var kjempeflink som kom deg gjennom det. 

Jeg fikk et anfall en gang etter sex, men har ikke opplevd overgrep. Heller tvang jeg meg selv til å ha sex med fyren fordi "han var jo så snill og fortjente det". Han var veldig god når det skjedde, så meg rett i øynene og prøvde å få kontakt, strøk meg på armen og snakket vennlig til meg. Når det var over var han veldig forståelsesfull. Jeg gikk utav det med takknemlighet for hans reaksjon, å skamme seg over ting er ikke helt min greie.

Hvis dette er til stor plage for dere, så må profesjonell hjelp til. En haug med fremmede på KG er ikke lurt når vi snakker om PTSD og andre diagnoser.

Lykke til❤

Anonymkode: 03cf3...14f

Tusen takk for gode ord ❤️

Har fått profesjonell hjelp tidligere, men dette er som sagt en del år siden og ikke lengre noe som plager meg i hverdagen i like stor grad, og føler derfor ikke behov for det. Ønsket bare å «lufte» tankene mine litt og få det ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...