Gå til innhold

Jeg tør ikke gå i skogen lenger...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Må jo drepe den selvsagt 

Man kan ikke bare drepe en ulv uten videre.:opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Man kan ikke bare drepe en ulv uten videre.:opplyser:

Nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elg med kalv er farligere enn ulv. 

Anonymkode: c5cbb...b46

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, det er vel ikke verre enn at du skaffer deg 3-4 svære schæfere? Da er du beskyttet mot det som er: ulv, elg, voldtetsforbrytere, ran osv. Du vil aldri kjenne på redsel igjen.

Anonymkode: 032df...c85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det er vel ikke verre enn at du skaffer deg 3-4 svære schæfere? Da er du beskyttet mot det som er: ulv, elg, voldtetsforbrytere, ran osv. Du vil aldri kjenne på redsel igjen.

Det ville jeg ikke gjort. Hund er vel kanskje den største årsaken til at bjørnen har tatt folk. Bør da gå for en hund en er sikker på ikke løper tilbake til eier med halen mellom bena. Usikker på schæfer her.

Bedre å gå for hunder som er avlet på å passe på sau. Som rottweiler eller old english sheepdog. Sistnevnte kødder du ikke med, om han får gå i en saueflokk en stund.

Anonymkode: 0d2d1...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste hadde vært om du hadde ordnet deg med en pistol som du hadde med deg i tilfelle en nødssituasjon. Noen har det.

Anonymkode: 38a40...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, TrekStar said:

Det er da flere historier hvor folk blir angrepet uansett. Jeg vil si det er naivt å tro at ulver ikke er farlig. Jeg vil også si at det er direkte farlig, å si at ulver ikke er farlig. Ulv er rovdyr, og ikke en hund. Dem som er veldig for ulv, kan ha dem i sin egen bakgård. Etter en stund, så kan dem fortelle hva dem synes, og om dem føler seg så trygg.

En ensom ulv, kan være like farlig som en en ulveflokk, og dem kan bli mere nærgående, hvis den da er utstøtt og trenger mat. Da vil jeg tro den blir mer desperat, og gjerne angriper unger f.eks.

Hvilke flere historier? Sannheten er at det er nesten ingen historier, selv i svært ulvetette områder.

Anonymkode: aa83b...e12

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se gjerne insta konto psykolog med sovepose. Hun skriver mye om det å være redd i friluft. Lit mix med spedbarn på overnattings tur og mye annet.

Anonymkode: ba712...ee1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.5.2019 den 23.18, Tøytigern skrev:

Folk liker å si det der med at det ikke har vært ulveangrep på så og så lang tid. Men det henger jo sammen med at det ikke har vært ulver som kunne angripe. Nå er det desverre det. Rundt folks husvegger.

Vi er ikke et naturlig bytte til ulven, og vi har mange dyr i naturen som heller er et naturlig bytte for ulven, så det henger nok heller sammen med det. Selvsagt kan det være farlig å ferdes blant underernærte ulver, men det skal strengt tatt ikke være et problem i Norge.

Problemet med angrep kan oppstå når ulven ferdes langs husvegger til mennesker, spiser menneskeskapt mat istedenfor å jakte selv og dermed kan begynne å miste sin naturlige skyhet ovenfor mennesker. En ting er at ulven ferdes der mennesker bor, som en del av å forflytte seg til et annet sted, men noe helt annet er om ulven blir igjen rundt det mennesker bor og begynner å bli halvtam. Men samtidig er det ikke rasjonelt å frykte ulven. Det er ikke bare i Norge ulven kommer nærmere mennesker, men likevel har det ikke vært dokumenterte angrep på mennesker av friske ulver siden 1950/1970-tallet. 

Det som kan være potensielt farlig er jo om ulven blir smittet av rabies, men det gjelder jo forsåvidt alle ville dyr. Men det er ikke påvist rabies hos ville dyr her, så det er ikke noe man rasjonelt bør gå rundt å være redd.

Om man vil lese mer om ulv og ulveangrep på mennesker kan du lese her

https://rovdyrsenter.no/rovdyr/ulv/

https://naturvernforbundet.no/naturvern/vern_av_arter/rovdyr/fakta-og-myter-om-ulv-article37571-747.html

Det som ligger i naturen til oss mennesker er å frykte det som er ukjent for oss, men den frykten er ofte urasjonell. 

Anonymkode: 2643a...c9c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.5.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Bor midt i tjukkeste ulveskogen, har ofte ulv rundt huset. Ulven er jeg ikke redd for. Elg bør du være mere redd. De er ordentlig farlige. Ulv driter hardt i deg. De er ikke aggressive mot folk og ser ikke på deg som noen trussel på noen måte. 

Anonymkode: 65d89...5bf

Ja!!  Jeg skjønner at noen er ulvemotstandere på grunn av husdyr, men ulven utgjør ikke noen fare for mennesker. Det kan elgen der i mot være. (og vepsen ;))

Anonymkode: d36b4...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest redd for flått😁. Det er ikke størrelse og tannsett det kommer an på, men om dyret faktisk utgjør en risiko for mennesker. Du må rett og slett jobbe med din egen frykt, og bestemme deg for å fortsette å nyte skogen som før. Du tar en langt større risiko når du sitter i en bil, men regner ikke med at du har sluttet med det av den grunn?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor et sted med både ulv og bjørn. Når jeg går redd er jeg redd:

1) ku

2) elg

3) tiur

4) løse hunder

5) voldtektsmenn (langt inni skogen er man et lett bytte)

6) bjørn

7) ...og laaangt nede på lista: ulv

Anonymkode: 0df71...48c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulv er som rev, piss redd mennesker ☺️ 

Anonymkode: 320bb...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 27.5.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Ulv dreper glatt hunder. Uansett størrelse.

Anonymkode: 6afa0...bf4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1) ku

2) elg

3) tiur

4) løse hunder

6) bjørn

Nr 1 og 2 er ikke farlige.

Anonymkode: 6afa0...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett trenger du ikke være redd. Ulv angriper sjelden menneske, ivertfall ikke i Norge. De har sånntsett nok mat til å ikke gå rundt utsultet i skogene her. Den vil nok stirre på deg og ellers lunte av gårde. Har selv møtt på en ulv før, den stirret på meg, men nærmet seg ikke, luntet bare av gårde etter et par minutters vurdering av meg. Men generelt vil de fleste dyr være i beredskap om de har barn, men som noen nevner er elg mer farlig å møte på. Har elgen barn er elg ivertfall farlig. De angriper, nøler ikke et sekund om de finner deg truende. 

Anonymkode: 6e36c...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 27.5.2019 den 21.47, BiancaWhite skrev:

Så heldig du er , hør på om den uler :)  gørr kjedelige Norge skal jo utrydde alt som er farlig 😛 hvor i landet er dette?

Da har de glemt å utrydde de mennesker som ikke er bra...hmm

Anonymkode: 6e36c...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

1) ku

2) elg

3) tiur

4) løse hunder

6) bjørn

Enig at ulv og bjørn er langt nede. Men noe jeg ikke skjønner at ku og tiur kommer så høyt opp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Hva skal du ta forholdsregler mot? Jeg vet ikke en gang om det finnes registrerte ulveangrep, her i landet. Her er lista på verdensbasis, ulveangrep er så og si ikke-eksisterende: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

Joda, det var en artikkel for en stund siden om ulv som angrep en mor med en barnevogn.. Hvordan ulvene klarte å angripe med en barnevogn vet jeg ikke, men det var det som stod i overskriften. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ulver-angrep-mor-med-barnevogn---hunden-tajson-ble-drept/63665346

Er jo skikkelig bommert på overskriften.. Burde vært "Mor med barnevogn angrepet av ulv" .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært mer redd for elg, grevling, voldteksmenn og flått! Her ble jeg angrepet av en grevling en natt og jeg har aldri vært så redd. Og etter at vi hørte om et voldtektsforsøk i skogen her går jeg aldri alene i skogen mer. 

Anonymkode: 13e92...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...