GÃ¥ til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😃

Bir i en leilighet med ganske stor terasse. Ønsker å dyrke litt forskjellige grønnsaker. Problemet er at jeg virkelig ikke har den fjerneste snøring på slikt🙈

Har dere nybegynnerhjelp til meg? Finnes det «how to grow vegetables for dummies»-bok?😂

Anonymkode: 059a2...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en bligg/nettsted som heter moseplassen, der er det ihvertfall bet innlegg med råd og tips for terrasse hage 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Menchit skrev:

Er en bligg/nettsted som heter moseplassen, der er det ihvertfall bet innlegg med råd og tips for terrasse hage 😊

Takk! Det skal jeg sjekke ut:D

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye sol er det? Det har en del å si for hva du kan dyrke.

Anonymkode: b6ea1...1b2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Og hvor i landet holder du til? Og har du brunsnegler i hagen/området? De har tatt knekken på mye her hos meg :sukk:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye sol! Kommer tidlig på morgenen og går ned ca20 på det seneste. 

4 minutter siden, Rumle skrev:

Dette. Og hvor i landet holder du til? Og har du brunsnegler i hagen/området? De har tatt knekken på mye her hos meg :sukk:

I vest. 

Ingen snegler på terassen min:) ligger i andre etg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye sol! Kommer tidlig på morgenen og går ned ca20 på det seneste. 

I vest. 

Ingen snegler på terassen min:) ligger i andre etg. 

Bra, da kan jeg tipse om at du må være utrolig nøye med å sjekke absolutt alt du tar inn, for det er virkelig et mareritt å få de utryddet når du først får de inn. Jeg har funnet mengder av bitte små nyklekkede brunsnegler i jorden under feks sånne små pluggplanter av stemorsplanter og div. andre sommerblomster. Jeg hadde lenge en sneglefri sone på verandaen selv, men de klarte til slutt å få fotfeste der også. Så her er det en evig kamp! :bond:

Ellers; start med enkle sorter og prøv og feil :) Føles helt fantastisk å kunne høste sine egne grønnsaker :jepp:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan du ha det meste, forutsatt at du vanner. Bruk gjødsel i vannet, om du ikke har langtidsgjødsel i jorda ("krukkejord").

Ting å begynne med er plukksalat, rucola, reddiker, tomat. (Tomat er for sent å så nå, så du bør kjøpe ferdige planter. De er litt avhengige av at det blir en varm sommer.)

Og alskens krydderurter, som det er greiest å kjøpe på Meny (eller hvorsomhelst) og potte om i større potter. Basilikum vil ha det varmt, så den passer best inne i en vinduskarm.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en tomatplante stående i nærheten av døra, så kan du unngå at det kommer mye fluer inn. Det er et eller annet med tomatplanter som hindrer fluer i å ville fly inn. 😄

Anonymkode: 8dcd0...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...