AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Hei😃 Bir i en leilighet med ganske stor terasse. Ønsker å dyrke litt forskjellige grønnsaker. Problemet er at jeg virkelig ikke har den fjerneste snøring på slikt🙈 Har dere nybegynnerhjelp til meg? Finnes det «how to grow vegetables for dummies»-bok?😂 Anonymkode: 059a2...fd9
Menchit Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Er en bligg/nettsted som heter moseplassen, der er det ihvertfall bet innlegg med råd og tips for terrasse hage 😊 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 4 minutter siden, Menchit skrev: Er en bligg/nettsted som heter moseplassen, der er det ihvertfall bet innlegg med råd og tips for terrasse hage 😊 Takk! Det skal jeg sjekke ut:D Anonymkode: 059a2...fd9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Hvor mye sol er det? Det har en del å si for hva du kan dyrke. Anonymkode: b6ea1...1b2 1
Rumle Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye sol er det? Det har en del Ã¥ si for hva du kan dyrke. Anonymkode: b6ea1...1b2 Dette. Og hvor i landet holder du til? Og har du brunsnegler i hagen/omrÃ¥det? De har tatt knekken pÃ¥ mye her hos meg Â
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye sol er det? Det har en del å si for hva du kan dyrke. Anonymkode: b6ea1...1b2 Det er veldig mye sol! Kommer tidlig på morgenen og går ned ca20 på det seneste.  4 minutter siden, Rumle skrev: Dette. Og hvor i landet holder du til? Og har du brunsnegler i hagen/området? De har tatt knekken på mye her hos meg  I vest. Ingen snegler på terassen min:) ligger i andre etg. Anonymkode: 059a2...fd9
Rumle Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 Akkurat nÃ¥, AnonymBruker skrev: Det er veldig mye sol! Kommer tidlig pÃ¥ morgenen og gÃ¥r ned ca20 pÃ¥ det seneste.  I vest. Ingen snegler pÃ¥ terassen min:) ligger i andre etg. Anonymkode: 059a2...fd9 Bra, da kan jeg tipse om at du mÃ¥ være utrolig nøye med Ã¥ sjekke absolutt alt du tar inn, for det er virkelig et mareritt Ã¥ fÃ¥ de utryddet nÃ¥r du først fÃ¥r de inn. Jeg har funnet mengder av bitte smÃ¥ nyklekkede brunsnegler i jorden under feks sÃ¥nne smÃ¥ pluggplanter av stemorsplanter og div. andre sommerblomster. Jeg hadde lenge en sneglefri sone pÃ¥ verandaen selv, men de klarte til slutt Ã¥ fÃ¥ fotfeste der ogsÃ¥. SÃ¥ her er det en evig kamp! Ellers; start med enkle sorter og prøv og feil  Føles helt fantastisk Ã¥ kunne høste sine egne grønnsaker Â
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er veldig mye sol! Kommer tidlig på morgenen og går ned ca20 på det seneste. Anonymkode: 059a2...fd9 Da kan du ha det meste, forutsatt at du vanner. Bruk gjødsel i vannet, om du ikke har langtidsgjødsel i jorda ("krukkejord"). Ting å begynne med er plukksalat, rucola, reddiker, tomat. (Tomat er for sent å så nå, så du bør kjøpe ferdige planter. De er litt avhengige av at det blir en varm sommer.) Og alskens krydderurter, som det er greiest å kjøpe på Meny (eller hvorsomhelst) og potte om i større potter. Basilikum vil ha det varmt, så den passer best inne i en vinduskarm. Anonymkode: b6ea1...1b2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Skrevet 27. mai 2019 Hvis du har en tomatplante stående i nærheten av døra, så kan du unngå at det kommer mye fluer inn. Det er et eller annet med tomatplanter som hindrer fluer i å ville fly inn. 😄 Anonymkode: 8dcd0...2c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå