AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Nå begynner jeg å bli litt lei. Stebarna er hos oss annenhver uke, men de kommer ofte innom for å hente diverse. Det samme er jo motsatt når de er hos oss. Problemet er at de ikke kan komme på en normal måte. Hver gang de kommer så lister de seg inn for så å skremme meg/oss. Jeg er veldig skvetten av meg, samtidig som at jeg er husredd, så dette er sykt irriterende i tillegg har det endt opp i at minsten på ett år hyler i redsel også. Jeg og samboer har sagt ifra tusen ganger at dette ikke er greit.. men hverken barna eller deres mor ser på dette som ett problem, og det er akkurat som at de driter i våres regler når de er hos sin mor. Nå i helgen gikk dråpen da jeg var hjemme alene med minsten. Han var akkurat sovnet og jeg var på vei inn i stua meg kveldsmaten da yngstejenta kom sprettende foran meg. Tallerkenen for i gulvet i ett brak, minsten våknet og jeg ble mildt sagt forbannet der jeg stod. Jeg nærmest jaget jenta på dør i forbannelse. Da jeg hadde roet meg, så sendte jeg hun en melding og beklaget meg. Morgenen etter kommer storebroren inn i samme ærend og skremmer både meg og minsten under frokosten. Jeg sender en hissig melding til deres mor hvor jeg skriver at fra nå av så holder jeg huset låst i ukene hvor barna er hos sin mor. Moren mener jeg er urimelig og at barna bør få komme å gå som de vil. Er vi urimelige som låser døren? Jeg mener at vi ikke er det. Barna er 13 og 16 år, og burde skjønne at dette er idioti😱 Anonymkode: adad7...684 11
Mollie Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Jeg syns ikke du bør låse døren. Derimot bør mor og far ta seg en alvorsprat med disse ungdommene, de kan ikke oppføre seg slik. 16
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 1 minutt siden, Mollie skrev: Jeg syns ikke du bør låse døren. Derimot bør mor og far ta seg en alvorsprat med disse ungdommene, de kan ikke oppføre seg slik. Far har gjort dette flere ganger. Moren virker ikke som å bry seg. Anonymkode: adad7...684 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 26. mai 2019 Da låser du døren til de lærer å oppføre seg. Anonymkode: f5896...efa 100
Sensi Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 Dere har sagt fra flere ganger. Nå må dere sette ned foten. Helt enig. Lås døren frem til de kommer og ber om unnskyldning. 32
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 Har ikke barna nøkkel til hjemmet sitt ...? Men ja, lås døren.
Guppy88 Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 Når de er så gamle og ikke respekterer at dere "forbyr" skremming hjemme hos dere, så ja! Lås døra. Ikke bare for deres egen skyld, men også lillebroren/lillesøsteren. Hvis de lover å slutte, må de selvfølgelig få en sjanse. 32
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 Siden du er så husredd, hvorfor holdes ikke døren låst i utgangspunktet? Alle har lov til å låse sin egen dør. Anonymkode: d515b...6e9 37
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #9 Skrevet 26. mai 2019 Da kjøper du en bjelle som ringer når døra åpner seg. Anonymkode: ad2e3...944 21
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #10 Skrevet 26. mai 2019 Vart du skræmt no? 😂😂 Anonymkode: bd66c...128 2
Guppy88 Skrevet 26. mai 2019 #11 Skrevet 26. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kjøper du en bjelle som ringer når døra åpner seg. Anonymkode: ad2e3...944 Det lærer jo barna ingenting. Tenåringer tåler faktisk korrigerende reaksjoner. 18
SoWhat? Skrevet 26. mai 2019 #12 Skrevet 26. mai 2019 Skulle foreslå at du tok fra dem nøklene, men ser at du kan gjøre det så enkelt som å låse døra. Det blir jo et gjentagende problem som ihvertfall hadde irritert meg. Når de er så store, så hører de etter når en ber de slutte med sånt unødvendig tull. Så irriterende.. Det gjør ingenting om dere låser, for de kan ringe på, og det er ikke sånn at de ikke kommer inn. De bør lære seg hvordan de skal oppføre seg når de kommer. Kanskje de lærer. 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #13 Skrevet 26. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du er så husredd, hvorfor holdes ikke døren låst i utgangspunktet? Alle har lov til å låse sin egen dør. Anonymkode: d515b...6e9 Man trenger ikke være så engstelig selv om man er husredd. Anonymkode: 1bf43...a47 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #14 Skrevet 26. mai 2019 Hvorfor i alle dager beklaget du deg til stedatteren??? Det er HUN som burde kommet krypende dagen etter og bedt om unnskyldning. DU skal da ikke be om unnskyldning for at du ble forbanna når hun oppfører seg på denne måten? Jeg er lettskremt slik, og jeg slår av reaksjon, så her hadde de blitt klappet til. Det er ingenting jeg styrer selv, når jeg blir skremt, så slenger jeg ut hånda automatisk. Både kjærester og søsken har ufrivillig fått seg en ørefik av meg, og det er ene og alene deres egen skyld. Anonymkode: eb33a...425 22
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #15 Skrevet 26. mai 2019 Dette tror jeg er et litt oppkonstruert scenario, men dette kommer til å sette hele KG i kok, bare vent... Anonymkode: 81657...70b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #16 Skrevet 26. mai 2019 Hvorfor blander du inn moren? Hun er da den siste som har noe med dette å gjøre. Snakk med barna en gang til, lås døra, skaff dere bjelle. Neste gang er konsekvensen at de IKKE kan komme hjem uanmeldt. Det må de forstå. Anonymkode: c5dcd...dd2 1
Cleopatra. Skrevet 26. mai 2019 #17 Skrevet 26. mai 2019 (endret) Hvordan er disse barna ellers? Høres ikke helt normalt ut; spesielt ikke etter såpass mange tilbakemeldinger fra dere om at dere ikke synes det er greit. Er ganske skvetten selv, så forstår veldig godt at du synes dette er ubehagelig. Som flere her skriver; lås døren! Endret 26. mai 2019 av Cleopatra. Skrivefeil 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #18 Skrevet 26. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor blander du inn moren? Hun er da den siste som har noe med dette å gjøre. Snakk med barna en gang til, lås døra, skaff dere bjelle. Neste gang er konsekvensen at de IKKE kan komme hjem uanmeldt. Det må de forstå. Anonymkode: c5dcd...dd2 Den forelderen som barna er hos skal, eller burde, selvfølgelig ha overoppsynet med hvor barna går når de er hos dem. Anonymkode: 81657...70b 2
Hactar Skrevet 26. mai 2019 #19 Skrevet 26. mai 2019 Tror det hadde svidd litt mer om trettenåringen først hadde måttet trøste ettåringen til hun sovnet igjen, for deretter å rydde opp maten og tallerkenen som gikk i guilvet. Så kunne hun fått dratt hjem, mens du monterer sikkerhetskrok på innsiden av døra. Blir sikkert nødvendig med tanke på at du har en ettåring uansett. Det kan ikke mor krangle på. Hvis det virkelig ikke er mulig å få så store barn til å skjønne at de ikke kan få skremme vettet av et småsøsken, får de finne seg i å ringe på. 23
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2019 #20 Skrevet 26. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den forelderen som barna er hos skal, eller burde, selvfølgelig ha overoppsynet med hvor barna går når de er hos dem. Anonymkode: 81657...70b Jammen, det er jo ikke HVOR de går som er problemet, det er hvordan de gjør det. Et lite pling med dørklokken og «Hallo!?» når man kommer inn i gangen er da vanlig. Det er ikke morens ansvar. Anonymkode: c5dcd...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå