Gå til innhold

Noen det lønte seg for å ta master?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok master og har i det minste jobb, men hadde ikke hatt dårligere lønn med bachelor og heller mer erfaring. 

 

Anonymkode: 8c1d5...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lønte seg helt klart. Hadde overhodet ikke fått jobben jeg nå har med kun bachelor.

Anonymkode: 71bbd...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Har en spesiell master som er rettet nøyaktig opp mot stillingen jeg har i dag, som gir svært høyt lønn i forhold til hva jeg hadde fått med bachelor. 

Anonymkode: 6da2f...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er lektor, altså lærerutdanning med master. Har ca 100.000 mer i året enn mange av mine kollegaer som er adjunkt.

Anonymkode: 803f3...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønner seg ikke i min bransje (offentlig administrasjon). De med bachelor har mer lønn og høyere stillingstitler. Mulig det er fordi at det kun er kvinner her som har master, begge mennene som er mine kollegaer har bachelor, men er tydeligvis veldig flinke til å forhandle lokalt om lønn...

Anonymkode: d2803...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Det blir veldig hypotetisk å uttale seg om hvor man ville vært med en annen utdannelse, det blir svært sjelden direkte sammenlignbart. Har selv master og høy lønn, men det er jo umulig å si om jeg hadde fått samme lønnen eller i det hele tatt samme stilling uten master eller med annen utdannelse.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du studert da? Hvis det er sosialantropologi eller slikt er jo master likegyldig 🙂

Anonymkode: 137b4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider