Gå til innhold

Komme over at han ikke vil?

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For menn generelt er nok selve bryllupet i stor grad en stressfaktor heller enn en magisk feiring 😑

Anonymkode: 60730...c93

Sikkert i større grad enn kvinner, sånn generelt, ja, uten at man bare skal kimse av drømmen om stort bryllup heller, men når det er snakk om både 2. og 3. gang med evig troskap, så blir det ikke helt det samme. Jeg tror ikke dagdrømmene om det store prinsessebryllupet er like tilstedeværende hos kvinner som gifter seg for andre gang heller. Et eksempel på det ser vi jo lenger opp i tråden her. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Påkrevd said:

Sikkert i større grad enn kvinner, sånn generelt, ja, uten at man bare skal kimse av drømmen om stort bryllup heller, men når det er snakk om både 2. og 3. gang med evig troskap, så blir det ikke helt det samme. Jeg tror ikke dagdrømmene om det store prinsessebryllupet er like tilstedeværende hos kvinner som gifter seg for andre gang heller. Et eksempel på det ser vi jo lenger opp i tråden her. 

Jeg er en gift mann, gikk med på tradisjonelt bryllup fordi kona ønsket det. Helt på sin plass, såpass må en mann gjøre for å hedre sin fremtidige kone. Men for meg var selve bryllupet noe jeg grudde meg til, hatet alt oppstyret etc. Så det handler om å gi dama det hun ønsker og fortjener, selv om jeg bare ønska å få det overstått. 

Anonymkode: 60730...c93

• Liker 1
Skrevet

Du sier du er gravid. Det gjør at jeg syntes jeg bør nevne noe.

Hvis noe skjer med ham (eller deg for den slags skyld) så får du ingenting. Du har ikke engang muligheten til å ta medisinske avgjørelser på hans vegne. 

Det er mange gode praktiske grunner til at dere bør giftes (som skattefordeler, arv osv), hovedsaklig også fordi det vil være barn inne i bildet. 

Så om det er selve bryllupet som er grunnen til at han ikke vil giftes, så er det ikke noe verre enn å nedskalere til en intim og hyggelig "happening". Det er ikke alltid at man må på tingretten for å giftes på et kjipt kontorrom, det finnes flunst av steder som gjør litt mer ut av det slik at selve seremonien er fin (kort, men fin). Og det er som regel gratis.

• Liker 4
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Leilani skrev (På 26.5.2019 den 13.38):

Hei dere,

Min samboer har vært gift før og han vil ikke ha bryllup på nytt. Han sier dog at han vil bli gammel med meg, og at det er meg han vil ha. Jeg har sagt at jeg skal prøve å komme over det, men det var vanskeligere enn jeg trodde. Nå er jeg gravid så merker jo at følelsene er noe sterkere for tida.🤰 Men jeg føler det som en stor sorg rett og slett 💔, og i det siste begynner jeg å gråte av å tenke for mye på det. 😢Spesielt sårt er det å tenke på at han har hatt dette før med ekskona; forlovere, bryllupstale til ekskona, bryllupsfesten og bryllupsferien. Hele pakka. Vi har til og med noen bryluppsgaver han fikk hos sin egen familie i stua. Jeg prøver å ignorere de tankene og heller tenke "det går nok over", "det er like bra å være kjærester", "jeg trenger ikke den kjærlighetserklæringen"... 🤞 Men så er jeg redd for at denne "sorgen" ikke kommer til å gå over, at jeg kommer til å bære nag for resten av livet! 😕😔

Så jeg spør dere...

- Har du vært i samme situasjon? Hva tenker du om å bære nag? Går det over? Tips?

- Er du imot bryllup? Hvorfor det? Jeg vil gjerne høre slik at jeg kanskje kan bli påvirket slik at jeg ikke ønsker bryllupp/ekteskap så mye.

PS! Hvis en der ute tenker på å skrive hets eller en usaklig/dømmende kommentar, vennligst ikke! Det er ikke det jeg ønsker med denne tråden.

Hilsen en fortvilt, gravid kvinne på 32

Har det skjedd noe? Eller? 😁

Anonymkode: 9fabb...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...