Gå til innhold

Sølte mensenblod på badet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant ikke helt passende tema for denne. Uansett i dag kom storbroren min til moren min og sa at jeg hadde sølt blid på badet. Begge vet at jeg har mensen nå. Jeg har ikke merket selv at jeg har sølt blod på badet og synes det er utrolig ekkelt å tenke på. De ba leg gå opp å tørke blodet, noe jeg gjorde. Nå er de på tur og gruer meg til de kommer hjem igjen!!

Anonymkode: ad013...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn skjer, dessverre. Ikke alltid man tenker på å sjekke etter blod på avveie. Det er litt kleint akkurat der og da, men alle glemmer ting innimellom :) Hadde jeg vært broren din hadde jeg forresten bare vaska det opp og ikke nevnt noen ting om det, så lenge det ikke pleier å være igjen blodsøl etter deg, men noen må liksom bare lage at problem av noe som ikke er det... 

Anonymkode: 220c2...1f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant ikke helt passende tema for denne. Uansett i dag kom storbroren min til moren min og sa at jeg hadde sølt blid på badet. Begge vet at jeg har mensen nå. Jeg har ikke merket selv at jeg har sølt blod på badet og synes det er utrolig ekkelt å tenke på. De ba leg gå opp å tørke blodet, noe jeg gjorde. Nå er de på tur og gruer meg til de kommer hjem igjen!!

Anonymkode: ad013...ce2

De kunne jo bare ordna det selv og ikke flaue deg ut da. Det var jo et uhell. Hørtes ikke kjekt ut. Bare være ekstra forsiktig de andre gangene, sjekke toalett og gulv osv.

Anonymkode: 74a35...d9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du blitt like flau om du klarte å skjære deg og søle blod fra fingeren? Det er akkurat samme blodet, og absolutt ingen grunn til å være noe mer flau over blodet som kommer fra skjeden din enn fra fingeren din.

Anonymkode: e005a...e5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet onkelen din at du har mensen?

Mistenker at noen på 14 har lite å gjøre på en søndag... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kunne jo bare ordna det selv og ikke flaue deg ut da. Det var jo et uhell. Hørtes ikke kjekt ut. Bare være ekstra forsiktig de andre gangene, sjekke toalett og gulv osv.

Anonymkode: 74a35...d9e

Det er da ingen grunn til å være "ekstra forsiktig", det er ikke noe å krisemaksimere her.

På samme måte som du sjekker at det ikke ligger bæsj igjen i skåla etter seg, så lager man seg en vane og sjekker at det ikke ligger igjen noe blod. Verre enn det er det ikke, TS, og så går livet videre selv om det er litt flaut nå. Om en uke har alle andre glemt det! 👍

Anonymkode: e005a...e5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Vet onkelen din at du har mensen?

Mistenker at noen på 14 har lite å gjøre på en søndag... 

Hvor får du onkel fra egentlig? Det er snakk om storebroren til ts som gikk til moren 

å det er ikke vanskelig å skjønne at noen har mensen om bind etc står fremme 

Anonymkode: c3945...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du onkel fra egentlig? Det er snakk om storebroren til ts som gikk til moren 

å det er ikke vanskelig å skjønne at noen har mensen om bind etc står fremme 

Anonymkode: c3945...293

"Kom storebroren min til moren min"... ok, kan vel leses på flere måter når en skriver så dårlig.

Likevel, er det vanlig at brødre vet når søstrene har mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kontormus skrev:

"Kom storebroren min til moren min"... ok, kan vel leses på flere måter når en skriver så dårlig.

Likevel, er det vanlig at brødre vet når søstrene har mensen?

Selvfølgelig vet mange storebrødre om det. Det kan, som noen skrev over her, være fordi det står bind eller lignende framme eller fordi det ligger ting i søpla. Det kan også være fordi man er i dårlig form/skikkelig dårlig/har vondt/er hypersensitiv etc, fordi man har nevnt det som en praktisk opplysning («jeg kan ikke være med i svømmehallen i morgen, jeg har mensen») eller fordi man har blødd gjennom, fordi det lukter blod når noen går på do etter en... Det finnes en haug med måter å få vite at noen har mensen. 

Anonymkode: 220c2...1f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vet mange storebrødre om det. Det kan, som noen skrev over her, være fordi det står bind eller lignende framme eller fordi det ligger ting i søpla. Det kan også være fordi man er i dårlig form/skikkelig dårlig/har vondt/er hypersensitiv etc, fordi man har nevnt det som en praktisk opplysning («jeg kan ikke være med i svømmehallen i morgen, jeg har mensen») eller fordi man har blødd gjennom, fordi det lukter blod når noen går på do etter en... Det finnes en haug med måter å få vite at noen har mensen. 

Anonymkode: 220c2...1f2

Det andre er nå ok. Men lukter blod? Da har en gjort noe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kontormus skrev:

Det andre er nå ok. Men lukter blod? Da har en gjort noe feil...

Blod lukter. Det burde ikke være noen overraskelse. 

Anonymkode: 220c2...1f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mensblod". Evt menstruasjonsblod.

Anonymkode: 0c063...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blod lukter. Det burde ikke være noen overraskelse. 

Anonymkode: 220c2...1f2

Nå er det visstnok vanlig å blø ca 30 ml i løpet av hele uka. Noen mer, opptil 80 ml. Blodet i seg selv lukter ikke, men døde celler og vevsvæske kan, hvis en skifter bind for sjeldent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kontormus skrev:

Det andre er nå ok. Men lukter blod? Da har en gjort noe feil...

Det lukter som en blodig biff. 

Anonymkode: 4fbc0...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kontormus said:

Nå er det visstnok vanlig å blø ca 30 ml i løpet av hele uka. Noen mer, opptil 80 ml. Blodet i seg selv lukter ikke, men døde celler og vevsvæske kan, hvis en skifter bind for sjeldent. 

Kan skrive under på at ferskt blod også lukter metall. Men å kommentere andres blod er uansett ufint, med mindre man søler vilt rundt seg hver gang og aldri tørker opp etter seg, da. Nå er vel en bror av en så ung jente som TS høres ut til å være neppe av de mest fintfølende, riktignok. 

Anonymkode: adec9...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens og så går man videre med livet. Jeg blør ganske heftig. Det har hendt et par ganger at det har kommet blod på doringen. Er da bare å vaske det bort og bli ferdig. 

Anonymkode: df269...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...