Gå til innhold

Droppe kirken i konfirmasjon /dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nå gjør du det vanskelig. Kan man ikke putte ungen i vogna og trille en tur mens seremonien pågår? Det har jeg selv gjort. Min unge var halvannet og jeg fikk ikke med meg vielsen fordi han kjedet seg. Da var vi ute istedenfor. Løsningsorientert. 

Da kunne du jo like gjerne vært hjemme

Anonymkode: f4449...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her var det kommet mye forskjellig.

Som nevnt i første innlegg, han sovner ikke i vogn. Vi forsøkte det senest i går, og det gikk ikke. Med det resultatet at han ble overtrøtt, grinete og forstyrret hele selskapet. Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig, vi ga jo det et forsøk. Men er lite lysten på å ødelegge tre selskap til på samme måte. Det er såpass kjøreavstand at vi ikke kan dele oss dessverre. Da får heller jeg droppe besøkene og være hjemme med småen. 

Anonymkode: a714b...2ca

Det går også, men send gubben. 

Anonymkode: 80747...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kunne du jo like gjerne vært hjemme

Anonymkode: f4449...4de

Det kan du si. Men dette var på andre siden av landet. Norwegian hadde tullet bort vogna, men vi koste oss på festen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det som er best for ungen. Er det best for ham å kose seg hjemme og komme blid og fornøyd i selskap etterpå, så gjør dere det. 

Anonymkode: c1279...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Det er lov, enten man har barn eller ikke. Mye hyggeligere å komme rett til kaffe og kaker. 

Anonymkode: 2e1dd...31a

Jeg hadde tenkt mitt om de som gjorde slikt uten grunn.

Anonymkode: c47c6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men har du tenkt på at logistikken kan være et problem..? Skal den ene kjøre gjerne en times tid til kirken, så kjøre like langt hjem og hente resten, og så kjøre til selskapet? Er det en selvfølge at alle har to biler?

Anonymkode: 494b7...348

Det løser man. Noen bør stille til seremonien om man er invitert.

Anonymkode: c47c6...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Ullvott said:

Nei, vet du hva! Dere er sikkert ikke de eneste pårørende til dåpsbarna/konfirmantene, så kirken blir neppe tom om dere ikke stiller. Si fra til vertskapet at dere kommer i selskap, men at dere ikke kommer i kirken. Det får da være grenser. Det er ikke slik at kirkeoppmøte er prisen dere må betale for selskapet. 

Pårørende? Det var da veldig så dramatisk.

Anonymkode: c47c6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pårørende? Det var da veldig så dramatisk.

Anonymkode: c47c6...95e

Dramatisk å kalle seg pårørende? :klo: Det brukes riktignok ved alvorlige hendelser, men ikke bare der? OK: slekt og venner, da. Er det bedre?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott said:

Dramatisk å kalle seg pårørende? :klo: Det brukes riktignok ved alvorlige hendelser, men ikke bare der? OK: slekt og venner, da. Er det bedre?  

Har aldri hørt pårørende brukt positivt. Så for meg sier din opprinnelige post at du setter dåp/begravelse som ulykkelige omstendigheter.

Anonymkode: c47c6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt pårørende brukt positivt. Så for meg sier din opprinnelige post at du setter dåp/begravelse som ulykkelige omstendigheter.

Anonymkode: c47c6...95e

Jeg antar du mener å skrive konfirmasjon men ja, begravelse er ganske trist. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ullvott said:

Jeg antar du mener å skrive konfirmasjon men ja, begravelse er ganske trist. ;) 

Ja, du har rett. Både alt det er trist og at jeg skrev feil 

Anonymkode: c47c6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her var det kommet mye forskjellig.

Som nevnt i første innlegg, han sovner ikke i vogn. Vi forsøkte det senest i går, og det gikk ikke. Med det resultatet at han ble overtrøtt, grinete og forstyrret hele selskapet. Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig, vi ga jo det et forsøk. Men er lite lysten på å ødelegge tre selskap til på samme måte. Det er såpass kjøreavstand at vi ikke kan dele oss dessverre. Da får heller jeg droppe besøkene og være hjemme med småen. 

Anonymkode: a714b...2ca

Det er klart du kan droppe kirken med god samvittighet. Ingen hverken kan eller vil forvente au en forelder skal tusle rundt mens det foregår i kirken. Det er også væravhengig, at det faktisk finnes i nærheten av kirken. Der jeg ble konfirmert lå kirken langt ut på et jorda på bygda, ikke mye spennende rundt der. Vi hadde konfirmasjon i høst for vår datter, der fikk kun de aller nærmeste lov til være i kirken, det var foreldre/søsken av konfirmant, besteforeldre og faddere. Dette pga plassmangel. Men vi har familie med små barn og det var ikke i våre tanker at de skulle deltatt i kirken uansett om de ikke spesielt ønsket. Det er selskapet etterpå som betyr noe , det er jeg sikker på. Så gjør det som er best for dere, det blir utrivelig for både dere, barnet og mange rundt om barnet blir utilpass og ikke vil være rolig. Det kan en heller ikke forvente av en såpass liten tass

Anonymkode: d41fe...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er i slekt med konfirmanten og dåpsbarnet drar i kirken, den andre blir hjemme. Hvis dere bare har en bil setter den forelderen som ikke er i slekt seg et praktisk sted i kirken og går ut og triller hvis barnet blir urolig. Verre er det ikke.

Anonymkode: c1967...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den som er i slekt med konfirmanten og dåpsbarnet drar i kirken, den andre blir hjemme. Hvis dere bare har en bil setter den forelderen som ikke er i slekt seg et praktisk sted i kirken og går ut og triller hvis barnet blir urolig. Verre er det ikke.

Anonymkode: c1967...9f6

Barnet blir selvsagt urolig, kirken er midt i sovetiden. Hadde han sovnet i vogn, så hadde jo det vært grei. Men han sover ikke i vogn, og dermed ender det opp med at luren utgår. Da blir problemet en overtrøtt og umulig ettåring, som forstyrrer selskapet med taler og alt som er. 

Anonymkode: a714b...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet blir selvsagt urolig, kirken er midt i sovetiden. Hadde han sovnet i vogn, så hadde jo det vært grei. Men han sover ikke i vogn, og dermed ender det opp med at luren utgår. Da blir problemet en overtrøtt og umulig ettåring, som forstyrrer selskapet med taler og alt som er. 

Anonymkode: a714b...2ca

Kan en voksen og barnet kjøre en tur mens den andre er i kirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...